Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 967
Hei. Gikk til innkjøp av en Targus Numeric Keypad i dag som skal brukes til Excel. Den fungerer akkurat som den skal i alle programmer utenom i Excel. Mitt keyboard har ingen numLock som jeg har forstått at man må aktivere for å bruke NumPaden? Lastet ned et program som lar meg gjøre dette (heter NumLock). Keypaden fugerer i programmer utenom excel uavhening av om NumLock er på eller av. I excel ser det heller ikke ut til at numlock-funksjonen har noe å si. Det kommer opp tall, men her blir de borte med en gang. Har googlet rundt og det viser seg å være et stort problem, samtidig som mange får det til etter litt feilsøking. Noen har blant annet holdt inne numlockknappen i fire sekunder før de setter i USB-en og har fått den til å fungere av den grunn. Men det ser jo ut som om problemet ligger i kommunikasjonen mellom excel og selve numpaden. Håper noen av dere kan hjelpe en frustrert finansstudent.

Dusør på 200kr
Tar ikke veldig mange sekunder å finne: https://answers.microsoft.com/en-us/...4-e2eb08a13dfd

"But, click and HOLD the Num Lock button and click a few numbers and it gets fixed."
Har jo lest dette. Fungerer ikke! Tror dere ikke feilen ligger i Excel, med tanke på at den fungerer feilfritt i alle andre programmer? Det er ikke noen endringer man kan gjøre der?
Spørsmål, operative system og excel versjon?
MacOS Sierra og excel 2016
Der hadde jeg troen et lite sekund, men neida. Fungerer ikke. Det er jo helt håpløst!

Men takk skal du ha for hjelpen!
Sist endret av Bako123; 1. november 2016 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.