Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 634
Nå som jula er over har jeg tenkt til å kjøpe meg en SSD. Tenkte litt på denne da den er på tilbud, men kan endre mening hvis noen har bedre forslag.

Har over 50 spill på steam som jeg er litt usikker på hva skjer med når jeg reinstallerer OS på SSD'en. Jeg vil helst slippe å laste ned alle spillene på nytt og også å ta vare på savefiler. Hvordan bør jeg gå fram? Tenker ikke å lagre alle spillene mine på SSD'en, men de jeg bruker oftest. Typ, BF3, MW3 og CSS.

Lagres savefiler i lufta sammen med steambrukeren eller blir de borte hvis jeg reinstallerer? Dette er kanskje litt forskjellig fra spill til spill, men. Har 1 + 2TB jeg kan legge alle filer på mens jeg installerer OS. Om noen har noen andre tips eller ting jeg burde tenker på er det velkommen.

Ha en fortsatt gledelig jul freaks
Bare flytt alt fra partisjonen Windows ligger på som ikke trengs på SSDen. Så krymper du partisjonen til den får plass på SSDen og kopierer den over til SSDen. Eller så kan du bare installere Windows på SSDen og kopiere over Steam mappen, eller la Steam ligge på den gamle harddisken.

SSDen du linker til ser bra ut, jeg ville kjøpt den hvis jeg skulle kjøpe en ny SSD, men jeg ville muligens ventet til Thailand hadde fått fisket opp fabrikkene sine fra Stillehavet, da prisene sannsynligvis synker ytterligere da. Det er nok en stund til de får fikset det da...
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
emptychange: Mener du ikke det best å reinstallere OS i stedet for å bare flytte Windows? Er forøvrig ikke interessert i å vente et halvt år for å spare et par hundrelapper. Skal ha SSD før TG.
Sitat av Skateward Vis innlegg
emptychange: Mener du ikke det best å reinstallere OS i stedet for å bare flytte Windows? Er forøvrig ikke interessert i å vente et halvt år for å spare et par hundrelapper. Skal ha SSD før TG.
Vis hele sitatet...
Jeg ville installert OS på nytt, spesielt siden det er Windows. Vet ikke hvordan Windows er i dag, siden jeg sluttet med Windows for noen år siden, og da brukte jeg kun Windows XP.

Men det er ofte lettere å bare kopiere hele installasjonen fordi da slipper du å installere alle programmer på nytt, og du slipper å konfigurere alt på nytt. Jeg kan jo bare kopiere min home mappe og bruke apt-get for å installere alle programmene med en kommando, og jeg har 100Mbit/sec så jeg har ingen problemer med å laste ned ting på nytt.

Spillene ligger vell i forskjellige mapper? Og har ikke Steam en mulighet for å ta backup av spill? Nå er det en stund siden jeg brukte Steam, men jeg mener det er en backup funksjon der. Da kan du jo bare ta backup til en annen harddisk/mappe og så gjennopprette den på SSDen.
Bare ta "Copy-> Paste"(eventuelt backup til ekstern harddisk) av hele steam mappen som gutta her sier, men slett "ClientRegistry.blob" filen inne i steam mappen før du starter steam.exe på den nye windows installasjonen.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Hm, da for jeg ta backup av Steammappa når SSD er bestilt, men kommer ikke til å installere alt på SSD'en. Håper på at det går å installere på forskjellige harddisker.

Til andre i samme situasjon, stod mye bra her.