Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 7374
Som tittelen sier, har jeg et ønske om å arrangere, eller rettere sagt, slenge ut ideen om det jeg vil kalle "Norges beste fest". Etter inspirasjon fra Magnus Devold vil jeg samle det mangfoldige norske folk og feste helt til solen står opp. Jeg vil altså ta ansvar for det å samle det norske folk for å sosialisere med hverandre.

I dagens samfunn har vi så mange forskjellige syn på verden, så mange forskjellige ideologier og filosofer som ikke får utfolde seg. Så mange moderne psykiske problemer som legger seg som en tung byrde over ofrene, og de pårørende. Jeg vil endre dette. (I fare for å virke nasjonalistisk): Jeg vil åpne det norske folk. Ta tilbake makten fra det autoritære. Om det bare er for én dag eller en helg, la oss åpne oss. Korrupsjon og hemmelighetshold gagner ingen.

Scenarioet er som følger: Arrangementet skal være helt fritt. Ingen har nødt til å svare for noen. Dette skal være en fest der alle er velkomne. Alle skal få være seg selv. Politi og autoriteter er selvfølgelig unntaket. Disse grupperingene av overformyndighet og bedrevitere skal ikke være tilstedeværende. Det hele skal sparkes i gang på høysommeren slik at ingen dupper av ute i kulda. Slike tragedier har vi hatt nok av.

Dere som sverger til hasj, alkohol, sopp, heroin, bibelen eller asfalten. Alle med et åpent sinn er velkommen. Alle har sin egen livsstil. Så lenge aktivitetene ikke går utover andre kan man forøvrig gjøre hva man vil.

Alle som er til stede er godt informert om at hvis et eller annet skulle skje, skal man kunne utføre grunnleggende førstehjelp på stedet, og ambulansepersonell skal kontaktes. Helsen er aller viktigst. Derfor må det også være rikelig med vannforsyninger på stedet. Annen form for drikke eller mat er det opp til den enkelte deltager å sørge for. Det samme gjelder musikk, eller annen underholdning. Dette arrangementet skal skapes og oppleves av ekte mennesker.

Dette høres kanskje for godt ut til å være sant, men det er det ikke. Det tar ikke lang tid å spre en idé på sosiale medier i dag. Dette kan være den festen alle har ventet på. Likevel er det et flertall av tjenestemenn- og kvinner som ikke vil ha slike store sammenkomster av ekte mennesker med ekte meninger, med tanke på at da får de mye å gjøre, mange å pågripe. Mange som ikke tolererer å bli kontrollert av et mindretall som bærer både skinnvester og batonger.

Det er først her repene knuter seg sammen og problemene oppstår. Jeg trenger tips. Råd til hvordan jeg best kan invitere en stor mengde mennesker til et bestemt sted, uten at de autoritære skal kunne finne ut hvordan, og hvor dette vil finne sted, å arrangere og fullføre "Norges beste fest" uten arrestasjoner. Uten store skader. Uten dødsfall. Det er spørsmålet trofaste freaks.

VIKTIG: Man kan selvfølgelig ikke forutse om noen vil- eller ikke vil komme til skade på et stort arrangement som dette. Det er alltids noen som vil ødelegge atmosfæren, eller lage kvalm. Slike vil vi oppfordre hver enkelt deltager om å ta hånd om ved behov. Selve arrangementet eller dets bakmenn- og kvinner har ikke ansvar alene. Det hele er skapt av et mangfold av mennesker. Helse og sikkerhet skal alltid være i fokus. Alle er der på eget ansvar. Alle hjelper hverandre ved behov.

Jeg vil tro at vi skal kunne ha det moro, og bli bedre kjent på tvers av trosretning, miljø og andre faktorer sammen. Vi skal kunne hjelpe hverandre på godt og vondt.

La "Norges beste fest" bli en realitet!

Med hilsen, en sunn anarkist.
Før du begynner å planlegge noe som helst, har du sett filmen ''project X''..?
Hvis ikke, gjør det.
Sitat av BloodDrunk14 Vis innlegg
Før du begynner å planlegge noe som helst, har du sett filmen ''project X''..?
Hvis ikke, gjør det.
Vis hele sitatet...
Mer eller mindre irrelevant til tråden.
Var det ikke en annen her som hadde akkurat de samme planene for et par måneder siden? Og en annen like før det?
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av BloodDrunk14 Vis innlegg
Før du begynner å planlegge noe som helst, har du sett filmen ''project X''..?
Hvis ikke, gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett deler av den.
Festen jeg snakker om handler likevel om noe annet enn bare det å invitere en gjeng i et bestemt miljø, gjøre hærverk og bli forfulgt av autoriteter. La oss si at plottet i den hollywood-filmen skal bli snudd på hodet. Kall det project Y om du vil.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Mer eller mindre irrelevant til tråden.
Vis hele sitatet...
Surpomp...
Sitat av BloodDrunk14 Vis innlegg
Surpomp...
Vis hele sitatet...
Enda mer irrelevant til tråden.

Selv ønsker jeg denne idèen velkommen, selv om jeg har mine tvil om det vil fungere (da det vil bli veldig mye innblanding fra autoriteter dersom du reklamerer mye for dette), men det er fortsatt noe jeg sikkert ville deltatt på
Anbefaler deg å se realiteten i fjeset; Du ønsker å samle en stor gruppe mennesker via spedning på sosiale medier, og det uten innblandelse av autoriteter? Nei, skjer ikke. Dessuten vil arrangør trenge tillatelser enten fra grunneier eller kommune for å kunne gjennomføre noe slikt - drikking på offentlig plass i Norge er og forbli ulovlig, og det er ikke bare å oppta Frognerparken en frodig sommerkveld - iallefall ikke uten innblandelse.

Hvordan du tenker at sikkerheten skal ivaretas uten vakthold til stede har jeg vanskeligheter med å forstå. Har du aldri vært på fest før? Er alltid idioter som skal ødelegge for andre, og da hjelper det dårlig om det er eplekjekke, drita karer som skal "løse" dette. Ting eskalerer seg og så har du et masseslagsmål.

God tanke, men jeg tror nok dette ikke er gjennomførbart :P
Du skulle vært poet, ikke fest arrangør.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Anbefaler deg å se realiteten i fjeset; Du ønsker å samle en stor gruppe mennesker via spedning på sosiale medier, og det uten innblandelse av autoriteter? Nei, skjer ikke. Dessuten vil arrangør trenge tillatelser enten fra grunneier eller kommune for å kunne gjennomføre noe slikt - drikking på offentlig plass i Norge er og forbli ulovlig, og det er ikke bare å oppta Frognerparken en frodig sommerkveld - iallefall ikke uten innblandelse.

Hvordan du tenker at sikkerheten skal ivaretas uten vakthold til stede har jeg vanskeligheter med å forstå. Har du aldri vært på fest før? Er alltid idioter som skal ødelegge for andre, og da hjelper det dårlig om det er eplekjekke, drita karer som skal "løse" dette. Ting eskalerer seg og så har du et masseslagsmål.

God tanke, men jeg tror nok dette ikke er gjennomførbart :P
Vis hele sitatet...
Takk for innspillet.
Jeg tror heller ikke det er gjennomførbart uten visse uoverensstemmelser, små-knuffing eller små feider.
Jeg har likevel tro på at de som opplever dette på nært hold har vett nok til å gripe inn når det trengs.
Sitat av destroyerper Vis innlegg
Takk for innspillet.
Jeg tror heller ikke det er gjennomførbart uten visse uoverensstemmelser, små-knuffing eller små feider.
Jeg har likevel tro på at de som opplever dette på nært hold har vett nok til å gripe inn når det trengs.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne hatt tro på at det gjennomsnittelige mennesket bare kunne grepet inn ved uoversstemmelser, for så at alt løste seg. Men har ikke flere tusener av år med historie vist nettopp det motsatte? Du trenger ikke engang å ta deg en tur på byen for å se at folk faen ikke klarer å oppføre seg, folk oppfører seg jo ikke engang i edru form! Jeg vil nå også tro at situasjonen ikke akkurat blir bedre om hver og en skal begynne å legge folk i bakken. Hva skal så skje i gitt tilfelle? 3 karer holder han i sjakk til personen har roet seg ned? Frihetsberøvelse i så fall. Om personen ikke roer seg ned? Juling? Er jo en grunn til at vi faktisk har politi og vakter/vektere ute og går - nettopp for å ivareta sikkerhet.

Jeg ser ikke helt hvorfor disse ikke kan være til stede under arrangementet - nå skjønner jeg at du har en litt annen "ideologi (anarkist)" enn det jeg står for - men både politi og de autoritære har som regel stor fortståelse for at folk ønsker å feste og å ha det morro. Bare se på russetreff rundt om kring i landet, du har tusener på drita ungdom og også folk under 18 - med politi, vektere og frivillige rundt seg. Og disse festene går stort sett uten innblandinger - selvfølgelig så lenge sikkerheten er ivaretatt.

Eneste årsak jeg kan se til at du ikke ønsker å ha disse til stede må være åpen bruk av ulovlig stoffer, og da vil jeg vel heller bare anbefale deg en tur til utlandet. Enklere, samt lovlig/avkriminalisert i flere land.
Jeg har ikke helt troa pr nå på at dette er så gjennomførbart, men å holde ro og orden burde ikke være det verste problemet. Få tak i nok vakter til at det til enhver tid er orden på stedet. Det fine med disse vaktene er at man blir hevet på hue og ræva ut istedet for å måtte overnatte på politihuset sammen med en sum politiet mener er en bra "straff" slik at du aldri gjør slike dumme tabber igjen.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Jeg skulle gjerne hatt tro på at det gjennomsnittelige mennesket bare kunne grepet inn ved uoversstemmelser, for så at alt løste seg. Men har ikke flere tusener av år med historie vist nettopp det motsatte? Du trenger ikke engang å ta deg en tur på byen for å se at folk faen ikke klarer å oppføre seg, folk oppfører seg jo ikke engang i edru form! Jeg vil nå også tro at situasjonen ikke akkurat blir bedre om hver og en skal begynne å legge folk i bakken. Hva skal så skje i gitt tilfelle? 3 karer holder han i sjakk til personen har roet seg ned? Frihetsberøvelse i så fall. Om personen ikke roer seg ned? Juling? Er jo en grunn til at vi faktisk har politi og vakter/vektere ute og går - nettopp for å ivareta sikkerhet.

Jeg ser ikke helt hvorfor disse ikke kan være til stede under arrangementet - nå skjønner jeg at du har en litt annen "ideologi (anarkist)" enn det jeg står for - men både politi og de autoritære har som regel stor fortståelse for at folk ønsker å feste og å ha det morro. Bare se på russetreff rundt om kring i landet, du har tusener på drita ungdom og også folk under 18 - med politi, vektere og frivillige rundt seg. Og disse festene går stort sett uten innblandinger - selvfølgelig så lenge sikkerheten er ivaretatt.

Eneste årsak jeg kan se til at du ikke ønsker å ha disse til stede må være åpen bruk av ulovlig stoffer, og da vil jeg vel heller bare anbefale deg en tur til utlandet. Enklere, samt lovlig/avkriminalisert i flere land.
Vis hele sitatet...
For det første, trenger ikke mennesker andre mennesker til å passe på dem, såfremt de er ferdige med puberteten. Det er riktig at mange vil stoppe opp, gå i sjokk, og stole blindt på blå lys.
Det er nettopp en av de vanene, eller uvanene, jeg har lyst til å flå fra de som sverger til myndigheter og autoritet. Når alt kommer til alt, vil flertallet av oss leve i et samfunn som ivaretar våre interesser. Da hjelper det lite at en svartkledd person kommer og tar med seg bestevennen din fordi han spyttet på vinduet til Narvesen.

Jeg er enig i at slike tanker tar lang tid å sette ut i verden. Å få alle til å tenke mer egoistisk (egoisme er viktig for å kunne leve harmonisk med andre), men likevel tenke på andre, uten å være fordomsfulle.
En slik omvelting av samfunnet ville vært selvnominert til en revolusjonær filosofi, som ville endret synet man har på det autoritære drastisk.

Likevel synes jeg det er sjansen verdt. I verste fall kunne vi vekket, og endret, en hel del menneskers syn på hvordan de kapitalistiske systemene knekker samfunnet, for å oppnå herredømme over samfunnet. Kontroll over andre menneskers liv har historisk sett aldri ført til noe godt.
Må sies at jeg er svært uenig i betegnelsen ''Norges beste fest''.
Størst er ikke alltid best. De største festene jeg har vært på har ikke vert best.
Ihvertfall tenk over det ved eventuell publisering av eventen.
Liker forresten tanken bak planene, men er rimelig sikker på at det bare blir enda ett død-født prosjekt på Freak.
Sist endret av Klistermerke123; 22. desember 2012 kl. 02:37.
Ta en titt på denne kid'en som fyrte igang en fest hjemme hos foreldrene i Australia hvor hundrevis av mennesker kom. Folk sto ute i gatene og festet og ting gikk over styr: http://www.youtube.com/watch?v=LilxQYHjUdA

Forøvrig kan jeg si med 100% sikkerhet at hvis du fyrer igang en svær fest uten nok vakter, så BLIR det et helvetes slagsmål. Og slagsmål fører bare til dårlig stemning blant de andre festdeltakerne. Vi bor i Norge og det KRYR av idioter som elsker å vise frem musklene sine og sloss. Får de frihet nok og muligheten til å lage kela, så gjør de det.

Sorry mate, tanken er god men med så mange festdeltakere så blir det bare å ende i en uoversiktlig fiasko til slutt.. Tro meg. Har vært på alle mulige fester gjennom årene, store som små.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Må sies at jeg er svært uenig i betegnelsen ''Norges beste fest''.
Størst er ikke alltid best. De største festene jeg har vært på har ikke vert best.
Ihvertfall tenk over det ved eventuell publisering av eventen.
Liker forresten tanken bak planene, men er rimelig sikker på at det bare blir enda ett død-født prosjekt på Freak.
Vis hele sitatet...
Det er helt greit å være uenig i betegnelsen. Nå har det seg slik at inspirasjonen til denne begivenheten kom fra et regjerings-styrt program på en av norges største tabloide aviser. (VG er eid av Schibsted ASA, som igjen er eid av staten, men hvem er egentlig staten? Det blir likevel off topic, derfor dropper vi den diskusjonen i denne tråden.)

Jeg har mange gode ting å si om nazismens gullalder også. Det betyr likevel ikke at jeg støtter de grusomme handlingene som ble gjennomført fra 1937-1945. Uten å gå nærmere inn på dette vil jeg understreke at inspirasjon kan komme fra kilder man minst ville ventet seg.

Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Ta en titt på denne kid'en som fyrte igang en fest hjemme hos foreldrene i Australia hvor hundrevis av mennesker kom. Folk sto ute i gatene og festet og ting gikk over styr: http://www.youtube.com/watch?v=LilxQYHjUdA

Forøvrig kan jeg si med 100% sikkerhet at hvis du fyrer igang en svær fest uten nok vakter, så BLIR det et helvetes slagsmål. Og slagsmål fører bare til dårlig stemning blant de andre festdeltakerne. Vi bor i Norge og det KRYR av idioter som elsker å vise frem musklene sine og sloss. Får de frihet nok og muligheten til å lage kela, så gjør de det.

Sorry mate, tanken er god men med så mange festdeltakere så blir det bare å ende i en uoversiktlig fiasko til slutt.. Tro meg. Har vært på alle mulige fester gjennom årene, store som små.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke på dine erfaringer med fester som har endt i masseslagsmål og pågripelser. Jeg vil heller vite hva du gjorde for å sette en stopper på disse smålige handlingene.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Anbefaler deg å se realiteten i fjeset; Du ønsker å samle en stor gruppe mennesker via spedning på sosiale medier, og det uten innblandelse av autoriteter? Nei, skjer ikke. Dessuten vil arrangør trenge tillatelser enten fra grunneier eller kommune for å kunne gjennomføre noe slikt - drikking på offentlig plass i Norge er og forbli ulovlig, og det er ikke bare å oppta Frognerparken en frodig sommerkveld - iallefall ikke uten innblandelse.

Hvordan du tenker at sikkerheten skal ivaretas uten vakthold til stede har jeg vanskeligheter med å forstå. Har du aldri vært på fest før? Er alltid idioter som skal ødelegge for andre, og da hjelper det dårlig om det er eplekjekke, drita karer som skal "løse" dette. Ting eskalerer seg og så har du et masseslagsmål.

God tanke, men jeg tror nok dette ikke er gjennomførbart :P
Vis hele sitatet...

jo det kan funke. Så en video fra en festival i nordnorge en plass som er hvert eneste år. Det er en undergrunnsfestival som opererer uten tillatelse og det så ut som om det bare festet og rigget scene i skauen. Tror de solgte grillmat og ferdigmixa hjemmebrent Var kanskje i lofoten? Husker ikke helt.

Men ettersom jeg leste i kommentarene virket det som om denne festen hadde vært dratt igang hver eneste sommer. Uten politi.

Så om man bare gir bængen og drar igang så er det nok mulig. Men det bør kanskje være en alternativ plass å feste på om den første blir busta?

Dessuten høres dette skikkelig gøy ut. Kunne gjerne tenkt meg å være på landets beste fest.
Er sikkert mange som stiller som vakter gratis også. Vi er faktisk ikke så ille på dugnad i dette landet.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av random67489 Vis innlegg
jo det kan funke. Så en video fra en festival i nordnorge en plass som er hvert eneste år. Det er en undergrunnsfestival som opererer uten tillatelse og det så ut som om det bare festet og rigget scene i skauen. Tror de solgte grillmat og ferdigmixa hjemmebrent Var kanskje i lofoten? Husker ikke helt.

Men ettersom jeg leste i kommentarene virket det som om denne festen hadde vært dratt igang hver eneste sommer. Uten politi.

Så om man bare gir bængen og drar igang så er det nok mulig. Men det bør kanskje være en alternativ plass å feste på om den første blir busta?
Vis hele sitatet...
Har du kilder å gå etter, slik at vi får se dette med egne øyne?
Sitat av destroyerper Vis innlegg


Jeg tviler ikke på dine erfaringer med fester som har endt i masseslagsmål og pågripelser. Jeg vil heller vite hva du gjorde for å sette en stopper på disse smålige handlingene.
Vis hele sitatet...

Ringte politiet.

Du har tydeligvis ikke vært på så mange fester når du ikke skjønner at lekmann ikke kan stoppe et masseslagsmål, det bare eskalerer seg. Dessuten, som det blir sagt ovenfor her, så er ikke nødvendigvis de største festene de beste festene.
Nei husker ikke - satt egentlig å leite etter et annet klipp fra en annen festival da jeg kom over den undergrunnsfestivalen. Men garantert at noen på freak kjenner til den. Hele nordnorge er jo mindre enn Oslo i folketall.
Så en festival i nordnorge som har eksistert i mange år er nok noe de svært mange der kjenner til. Og det er jo mange freakere fra nord.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Ringte politiet.

Du har tydeligvis ikke vært på så mange fester når du ikke skjønner at lekmann ikke kan stoppe et masseslagsmål, det bare eskalerer seg. Dessuten, som det blir sagt ovenfor her, så er ikke nødvendigvis de største festene de beste festene.
Vis hele sitatet...
En av tankene med denne festen er jo nettopp det å gi mennesker et bedre alternativ enn det å ringe til autoritetene. Det er enkelt å dra telefonen opp av lomma og trykke på tre kanpper. Men det er vanskeligere å faktisk rope etter hjelp ...
Sist endret av destroyerper; 22. desember 2012 kl. 03:24.
Jeg like ideen, men det største probemet vil være å finne et sted til å ha denne festen. Hvis du ikke vil ha innblanding fra politi og myndigheter underveis er kanskje et sted langt ute i skogen en idé, men da blir det kanskje litt mye slikt: http://www.youtube.com/watch?v=3VrogNec03Y Det blir også et problem med transport. For at mange nok skal ta turen kan du ikke ha det flere timer unna nærmeste by, og det er ikke alle som har lappen, og du får også et problem med fyllekjøring fordi folk ikke gidder å sove i bilene sine/telt.
Frivillige vakter kan være løsningen - eller satser du på å gjøre et sosiologisk eksperiment og kun stole på folks kollektive forståelse av normer?
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av random67489 Vis innlegg
Frivillige vakter kan være løsningen - eller satser du på å gjøre et sosiologisk eksperiment og kun stole på folks kollektive forståelse av normer?
Vis hele sitatet...
Jeg stoler ikke på noen. (Med unntak av meg selv.) Det er anarkistenes første bud. Men jeg har likevel troen på at de fleste skal kunne leve harmonisk side ved side uten innblanding fra autoriteter.
Sitat av destroyerper Vis innlegg
En av tankene med denne festen er jo nettopp det å gi mennesker et bedre alternativ enn det å ringe til autoritetene. Det er enkelt å dra telefonen opp av lomma og trykke på tre kanpper. Men det er vanskeligere å faktisk rope etter hjelp ...
Vis hele sitatet...
Hadde din filosofi vært gjennomførbar hadde vi ikke trengt autoriteter i det hele tatt, tydeligvis..

Skjønner ikke helt hva du vil oppnå med dette "prosjektet". Respekt for å ha arrangert en stor fest?
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hadde din filosofi vært gjennomførbar hadde vi ikke trengt autoriteter i det hele tatt, tydeligvis..

Skjønner ikke helt hva du vil oppnå med dette "prosjektet". Respekt for å ha arrangert en stor fest?
Vis hele sitatet...
Samma det vel? Kult å ha vært der - garantert. Og det er jo store sjanser for at ting går galt og kaos blir resultatet med påfølgende førstesider i landets aviser. Og da kan du si: "jeg var der og det var driiitfett - før folk klikka!
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hadde din filosofi vært gjennomførbar hadde vi ikke trengt autoriteter i det hele tatt, tydeligvis..

Skjønner ikke helt hva du vil oppnå med dette "prosjektet". Respekt for å ha arrangert en stor fest?
Vis hele sitatet...
Hadde du lest litt mer om min ideologi før du uttalte deg, ville du nok skjønt at jeg ikke søker respekt for noe som helst. Jeg har fått denne idéen helt av meg selv, og trenger ikke deg for å fortelle meg at det ikke er nødvendig.l

Sitat av random67489 Vis innlegg
Samma det vel? Kult å ha vært der - garantert. Og det er jo store sjanser for at ting går galt og kaos blir resultatet med påfølgende førstesider i landets aviser. Og da kan du si: "jeg var der og det var driiitfett - før folk klikka!
Vis hele sitatet...
Det er nettopp slike folk vi ikke vil skal møte opp på denne festen.
Sitat av destroyerper Vis innlegg



Det er nettopp slike folk vi ikke vil skal møte opp på denne festen.
Vis hele sitatet...
What? Tror du at du kan være selektiv på hvem som kommer?
Drar du igang noe slikt så vil du få alle typer mennesker. De snille stonerne, de tøffe og bråkete pillegutta m pepper på lur og en hel del mennesker som bare ønsker å være der det skjer. Du kan ikke selektere på hvem som kommer.
Da er det ikke lengre landet beste og største fest iallefall.

Like lite som du kan selektere gjestene så kan du heller ikke kontrollere adferden til folk ved å sende positive tanker. Dette må du faktisk innse - og det hjelper ikke å være uenig ifra et filosofisk ståsted. Om du er aldri så mye hardcore anarkist. Du må gjerne hate både øvrigheten og ordenmakta men å ha frivillige vakter vil være et pluss. Woodstock ble legendarisk i USA og stod for mye av det samme som du ønsker å formidle - men Woodstock hadde også vakter, bikerboys sørget for at ting gikk smooth.
Vel ett av de viktigste triksene med å arrangere noe slikt er jo at du holder sted hemmelig fram til samme dag, og da er det kun de som allerede har meldt seg på som får vite det!
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Vel ett av de viktigste triksene med å arrangere noe slikt er jo at du holder sted hemmelig fram til samme dag, og da er det kun de som allerede har meldt seg på som får vite det!
Vis hele sitatet...
Ja det er klart men det betyr jo likevel ikke at du har kontroll på hvilken type mennesker som kommer. Det bare betyr at det blir mindre risiko for at snuten buster festen.

Jeg er klar som faen jeg for landets beste fest. Tipper det blir epic.
Noen som har forslag til hvor en slik fest kan holdes da?
Tar gjerne fly jeg, om dette skulle bli så braaa som det høres ut som.

Hva med noen UE plasser?
Er det noen som har funnet frem til den underground festivalen på youtube?
Skog og fjell er det jo nok at i landet så det må da være mulig å få til noe. Dog mener jeg at OP blingser litt.
Har troen på en viss organisering. En scene, aggregat til PA samt vakter. Så kan folk selv ta ansvar for musikk. Enten det blir fra ipods eller live.

Btw er ikke så keen på å feste med 2000 andre i kloakken - men om noen har noen kule UE tips så kan det jo funke.
Tryggeste er vel vis man ikke ønsker innblanding av snut eller "ordensvesen" er vel å arrangere det på en skogslette i nordmarka. Kort vei for de fleste, men det som kan bli ett mildt hel*** er mengden søppel folk drar med seg for å ikke ta med tilbake.

Men må nok være en form for organisering da det fort kan eskalere seg og dra med seg folk som ikke kan "oppføre" seg og som bare kommer for å lage bråk.

Men vis det virkelig blir noe av så kan det hende jeg tar turen. Fine med skauen er at vis man blir "møkk" lei er det nok av plass å stikke av gårde på.

Føler jeg personlig har blitt av den typen som ikke ser vitsen av å bråke med folk. Er mye bedre ting å gjøre når man har drukket litt
Sist endret av Rolfhoest; 22. desember 2012 kl. 21:48.
Er heller ikke noen bråkmaker men om OP virkelig skal ha norges beste fest så vil det komme alle slags typer - også de som er hissige.

Nordmarka høres bra ut. Men noen må ta ansvar slik at det er ryddecrew og vakter og slikt og gjerne en scene.
så er det jo ting som dasser og slikt. Om 5 stykker er i skogen så kan alle løpe bak en busk - om det er 1500 stykker blir det fort utrivelig i skogen når alle vasser i dritt til anklene.

Forresten så velger jeg å tro at OP var høy igår og bare lot tankene strømme. Han har ikke postet noe i tråden idag.
Det er en slags undergrundsfestival i vestfold, vet ikke om den er lovlig eller ikke. Det var heller ikke noen offisiell invitasjon man måtte vist kjenne noen som viste hvor og når det var. Når jeg var der får noen år siden så måtte jeg gå til fots i 1 time i skogen før jeg kom fram.

Det kostet 2 øl i inngangspenger
Forresten så velger jeg å tro at OP var høy igår og bare lot tankene strømme. Han har ikke postet noe i tråden idag.[/quote]



men dog, tanken er vakker!
Velger jeg også å tro .
Sist gang jeg drakk meg dritings i skauen og det var ikke i nordmarka, men i en annen skau og dårlig heimbrent gikk det litt over alle støvelskaft selv om vi var få personer, men vi fikk rødda opp og ingenting galt skjedde heller. Ingen krangla, men noen ble litt "paranoide" og det som var gitt. Men det var morro. En ting som er vis man har en fest i skauen er at når det blir mørkt så blir det mørkt.

Sted å gjøre sitt fornødne er jo ikke ett problem i skauen. Er bare å sette opp en tømmerstokk mellom noen trær og grave ett hul på den ene sia. Eneste som kan bli morsomt er vis noen tipper over å lander i møkkahaugen i fylla :P.

Vi får se hva OP sier og som sagt så er skog og mark de beste alternativer vis man skal ha noe som flere kan komme til. For når man er lei er det milevis med skog og mark man kan stikke av på og "gjemme" seg unna på å være i fred når man sover.
Sist endret av Rolfhoest; 22. desember 2012 kl. 22:05.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av random67489 Vis innlegg
What? Tror du at du kan være selektiv på hvem som kommer?
Drar du igang noe slikt så vil du få alle typer mennesker. De snille stonerne, de tøffe og bråkete pillegutta m pepper på lur og en hel del mennesker som bare ønsker å være der det skjer. Du kan ikke selektere på hvem som kommer.
Da er det ikke lengre landet beste og største fest iallefall.

Like lite som du kan selektere gjestene så kan du heller ikke kontrollere adferden til folk ved å sende positive tanker. Dette må du faktisk innse - og det hjelper ikke å være uenig ifra et filosofisk ståsted. Om du er aldri så mye hardcore anarkist. Du må gjerne hate både øvrigheten og ordenmakta men å ha frivillige vakter vil være et pluss. Woodstock ble legendarisk i USA og stod for mye av det samme som du ønsker å formidle - men Woodstock hadde også vakter, bikerboys sørget for at ting gikk smooth.
Vis hele sitatet...
Det jeg faktisk mente, var at vi ikke vil at slike personer skal kunne terrorisere det fredelige arrangementet. Selvfølgelig vil jeg at alle som har anledning skal møte opp, men jeg vil jo også at folk skal bruke sine fysiske krefter til noe produktivt dersom uønskede situasjoner skulle oppstå. Ansvaret for kos og hygge ligger altså på alle og enhver individuelt.
Dette høres spennende ut! vil følge dette
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Tryggeste er vel vis man ikke ønsker innblanding av snut eller "ordensvesen" er vel å arrangere det på en skogslette i nordmarka. Kort vei for de fleste, men det som kan bli ett mildt hel*** er mengden søppel folk drar med seg for å ikke ta med tilbake.

Men må nok være en form for organisering da det fort kan eskalere seg og dra med seg folk som ikke kan "oppføre" seg og som bare kommer for å lage bråk.

Men vis det virkelig blir noe av så kan det hende jeg tar turen. Fine med skauen er at vis man blir "møkk" lei er det nok av plass å stikke av gårde på.

Føler jeg personlig har blitt av den typen som ikke ser vitsen av å bråke med folk. Er mye bedre ting å gjøre når man har drukket litt
Vis hele sitatet...
Takk for dette inspirerende innlegget! Opprydning av søppel og annet skrot som blir forlatt på stedet vil jeg, og mine trofaste kolleger ta hånd om. Man kan jo ikke forvente at alle plukker opp etter seg.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Er heller ikke noen bråkmaker men om OP virkelig skal ha norges beste fest så vil det komme alle slags typer - også de som er hissige.

Nordmarka høres bra ut. Men noen må ta ansvar slik at det er ryddecrew og vakter og slikt og gjerne en scene.
så er det jo ting som dasser og slikt. Om 5 stykker er i skogen så kan alle løpe bak en busk - om det er 1500 stykker blir det fort utrivelig i skogen når alle vasser i dritt til anklene.

Forresten så velger jeg å tro at OP var høy igår og bare lot tankene strømme. Han har ikke postet noe i tråden idag.
Vis hele sitatet...
Fasiliteter er ennå i tankeboka. Det er altså ikke bestemt. Har du konkrete forslag vil jeg gjerne vite om dem!

Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Sted å gjøre sitt fornødne er jo ikke ett problem i skauen. Er bare å sette opp en tømmerstokk mellom noen trær og grave ett hul på den ene sia. Eneste som kan bli morsomt er vis noen tipper over å lander i møkkahaugen i fylla :P.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg tenkt over, men hva med de kvinnelige gjestene som ønsker noe som er mer hygenisk?
Er jo relativt hygenisk... er bare å ha en spade ved siden av hule med beskjed om at skiter man hiver man en spade med jord over. Fakler for å "markere" dosteder er lurt sånn at folk ikke pisser over alt er også smart.

Vis "kvinnfolk" ønsker det mer "privat" er det bare å ha ett område med presening rundt vis man er så sjenert.

Selv er "naturist" og ser på kropp som noe naturlig.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Er jo relativt hygenisk... er bare å ha en spade ved siden av hule med beskjed om at skiter man hiver man en spade med jord over. Fakler for å "markere" dosteder er lurt sånn at folk ikke pisser over alt er også smart.

Vis "kvinnfolk" ønsker det mer "privat" er det bare å ha ett område med presening rundt vis man er så sjenert.

Selv er "naturist" og ser på kropp som noe naturlig.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje bedre med light sticks?
Ja, det er nok det for "fulle" folk og åpen ild har jeg hatt generell "dårlig" erfaring med. Er alltids en eller annen "brødgjøk" som finner på at det er morsomt å leke med ild. Koster jo ikke mye for lightsticks heller og holder lenge uten at man trenger å "fikle" med det.
Det trengs portable dasser. Vakter. Scene. Aggregat. En lager ikke landets beste fest bare ved å sende ut fb melding og en tweet. En må nok beregne noe arbeid før under og etter festen.

Folk ønsker å tro at alle er vi gode - men det er ikke slik. Langt fra alle er gode - noen er rett og slett onde.
Og ondskapen viser seg gjerne i kombinasjon med alkohol, piller, pepper og god stemning. Der de rolige folkene av oss vil kose oss med å fyre noe og bare kjenne på gleden av å være tilstede vil andre bli så sinna og provoserte av helt uforståelige ting og vil ta til knyttnevene. At vanlige folk skal stoppe en mann som tørner som er propfull av hyppere, pepper og en halv flaske sprit har jeg dårlig tro på. Spesielt om det er størrelse på den eller de som klikker.

Drittproblemet er også noe en må tenke seriøst på. Og man må tenke på det i forhold til hva man forventer eller anslår kan være mulig å få til. Om det kommer 500 mennesker og det finnes en bæsj n carry så vasser folk ganske raskt til anklene i dritt. Bokstavelig talt. Og ja kvinner har nok større krav til avtreden enn menn.

Det som er kult er jo at det er stor dugnadsånd blant folk. Og samlet sett så er det utrolig hva man kan fremskaffe - enten helt gratis eller til en lav pris.

Det er jo endel ting som må avklares. Skal festen være helt gratis? Eller en symbolsk cover til å dekke faktiske utgifter?
Hundrelapp eller to for en episk aften klarer vel de fleste? Eller skal det helst være overskudd?
Sist endret av random67489; 23. desember 2012 kl. 00:55.
iTvil
Trådstarter
16 4
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det trengs portable dasser. Vakter. Scene. Aggregat. En lager ikke landets beste fest bare ved å sende ut fb melding og en tweet. En må nok beregne noe arbeid før under og etter festen.

Folk ønsker å tro at alle er vi gode - men det er ikke slik. Langt fra alle er gode - noen er rett og slett onde.
Og ondskapen viser seg gjerne i kombinasjon med alkohol, piller, pepper og god stemning. Der de rolige folkene av oss vil kose oss med å fyre noe og bare kjenne på gleden av å være tilstede vil andre bli så sinna og provoserte av helt uforståelige ting og vil ta til knyttnevene. At vanlige folk skal stoppe en mann som tørner som er propfull av hyppere, pepper og en halv flaske sprit har jeg dårlig tro på. Spesielt om det er størrelse på den eller de som klikker.

Drittproblemet er også noe en må tenke seriøst på. Og man må tenke på det i forhold til hva man forventer eller anslår kan være mulig å få til. Om det kommer 500 mennesker og det finnes en bæsj n carry så vasser folk ganske raskt til anklene i dritt. Bokstavelig talt. Og ja kvinner har nok større krav til avtreden enn menn.

Det som er kult er jo at det er stor dugnadsånd blant folk. Og samlet sett så er det utrolig hva man kan fremskaffe - enten helt gratis eller til en lav pris.

Det er jo endel ting som må avklares. Skal festen være helt gratis? Eller en symbolsk cover til å dekke faktiske utgifter?
Hundrelapp eller to for en episk aften klarer vel de fleste? Eller skal det helst være overskudd?
Vis hele sitatet...
Selve festen vil være helt opp til hvert enkelt individ å møte opp til. Det skal selvfølgelig være helt gratis. Takk for innlegget. De øvrige poenger du nevner vil komme i betrakting. "Norges beste fest" er fortsatt på tankestadiet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
sørg for å hold det undergrunn, på en plass hvor få besøker til vanlig, bare lukkede kretser, og aldersgrenser. tviler dog på at du klarer det med så mye folk
Stiller meg disponibel hvis du har behov. Ta kontakt.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
sørg for å hold det undergrunn, på en plass hvor få besøker til vanlig, bare lukkede kretser, og aldersgrenser. tviler dog på at du klarer det med så mye folk
Vis hele sitatet...
Aldersgrense? Det skal jo være en fest i anarkiets tegn. Uten vakthold og maktelite. Hvem skal kontrollere ID?
Sitat av destroyerper Vis innlegg
Takk for innspillet.
Jeg tror heller ikke det er gjennomførbart uten visse uoverensstemmelser, små-knuffing eller små feider.
Jeg har likevel tro på at de som opplever dette på nært hold har vett nok til å gripe inn når det trengs.
Vis hele sitatet...
Det å tro at folk som opplever slik på nært hold har vett nok til å gripe inn, vel, det TROR ikke jeg lol. No cops=de mest brutale vil rule