Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4639
Ser ut som om de har laget masse widgeter, og feilaktig huket av på "load all".
Dette var en ren katastrofe.
Sendte en mail, brukte noen av deres ord.

Nettsiden er helt grusom. Katastrofe. Jeg tenker barnehage. Forferdelig uoversiktelig.
Vis hele sitatet...
Dette skal liksom være nettsiden til et forsikringsselskap/bank? Det fremstår jo barnslig og useriøst. Alle med litt basic kunnskap om desing og farger burde jo skjønne at dette gir helt feil assosiasjoner. Nei huff..
Herregud...jeg trodde faktisk ikke siden var ferdig å loade når jeg var innom. Så stygg var den faktisk.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Flott det er flere som deler de samme tankene som meg. Mtp nettbrett/telefon er sikkert utformingen av nettsiden helt grei. Nettsiden ser dog ut til å tilhøre en barnehage.

For desktop/laptop ol er utformingen av nettsiden helt talentløs.
Welcome to the new ages. Framtiden vil bringe mer av dette, desverre.
Den hjemmesiden der er rett og slett helt jævlig. Jeg får noen fære assosiasjoner til paint når jeg ser de rammene der.
I tillegg ser dette ut som en tidlig versjon av et design som noen bare har slengt sammen for å vise hvordan "layouten" skal være.
Nei, fysj. Når de bruker ca 60 mill på sin nye grafiske profil så burde det ende bedre enn dette.
Det der ser ut som dassen min, etter å ha spist 20 pakker fishermans friend og 2 bokser mais på en time.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det ser ut som en halvferdig versjon av start-menyen til Windows 8, og alle med vettet i behold er klar over at desginvalget til Microsoft på den menyen var oppgulp.
Jeg har ingenting i mot selve stilen og hvordan ting ser ut, men det passer seg ikke til Gjensidige. Det blir som å kle seg ut som en klovn når man skal i en begravelse. Hadde dette vært nettsiden til et lekent designfirma eller lignende hadde det ikke vært forferdelig.

Når de først velger å ha det relativt uoversiktlig slik som nå, burde de fremheve hovedmenyen i større grad, aller helst burde størsteparten av den allerede være synlig.

Går man ikke her for eksempel syns jeg det blir for blokkete og rart. Når man scroller nedover blir blokkene enda rarere og flaut plassert.

På iPad ser den bedre ut, men det er fortsatt ikke oversiktlig. Og at den ikke tilpasser seg i større grad på mobiltelefonen min er nesten skandaløst.

Spørsmålet er om denne lekne profilen kan reddes ved å ta noen steg bakover, eller om de må ta det helt fra starten av.
Så ut som et nytt konsept fra https://www.dnb.no/

EDIT: Toppmenyen synes jeg var relativt lik, i alle fall. (Sånn funksjonsmessig.)
Sist endret av Bruskork1; 11. desember 2012 kl. 09:04.
Bilen i handlekurven var morsom den da!
For dere som bruker islearning.com så har de skiftet design til noe som minner meg om hjemmesiden for en barnehage.
Sist endret av Antidote; 11. desember 2012 kl. 12:28.
Sitat av Antidote Vis innlegg
For dere som bruker islearning.com så har de skiftet design til noe som minner meg om hjemmesiden for en barnehage.
Vis hele sitatet...
Synes designet er ryddig iallefall. Greit nok med en oppfriskning, har vært ganske likt i et par år.
Dette er ikke akkurat tillitsskapende.
Hadde jeg ikke allerede vært kunde/hatt kjennskap til firmaet, hadde jeg bare tenkt "useriøst" og leita videre.
Okay, så her er responsen:

Hei, og takk for din tilbakemelding.


Vi har forsøkt å tenke helt nytt når vi skulle endre sidene våre, og jobber fortløpende med forbedringer. Håper du vil finne ut av de blir bedre etterhvert som forbedringer blir gjort. Har du konkrete innspill, så tar jeg selvfølgelig dette med oss videre i prosessen, men lay out er valgt.

Ønsker deg en fin dag!
Vis hele sitatet...
Noen som vil følge opp med noe? Så skal jeg bringe det videre.
Er nesten så jeg lurer på om noen hackere har defacet siden. Rett og slett fugly.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Siden var veldig uoversiktlig. Jeg fikk samme følelse som mange andre her, jeg trodde siden ikke var ferdig og laste da siden åpnet.
Hva skjer med verden??
Youtube ser også ut som et dass nu for tiden
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Ser ut som en druknet ku.
Jeg satt lenge og venta på at CSS-fila skulle lastes inn, men den fantes visst ikke..
Jeez, dette var ikke kult å se på. Her tror jeg de har blitt overkjørt av en sleip konsulent med store ord om "mentale modeller" og hva "god webdesign" er, rent teoretisk. Det funker dog svært dårlig rent praktisk. Helt enig i at designet hadde tatt seg bra ut for en barnehage!

Her har de virkelig forsøkt å skape blikkfang ved å utfordre systemer og vaner, men det var særdeles dårlig gjennomført.
BEKK som har vært sterkt involvert i utviklingen av profilen/nettsiden «forklarer» seg, mye bra i kommentarfeltet der også.

Jeg tipper at det er såpass kloke folk som står bak dette at man etter hvert faktisk vil innse at det faktisk funker ganske bra, bare støvet får senket seg.
Som nevnt før barnehage.

I mine øyne: Barnehagen ringte, de vil ha tegningene sine tilbake.