Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2048
Hei!

Kjøpte en Acer Aspire 5750G for en to måneders tid siden, i forbindelse med at jeg begynte på studier i august. Den har begynt å bluescreene, utrolig irritirende. Noen ganger kommer det opp mens jeg sitter på pcen. Ellers når jeg lukker pcen, så har hele greia resettet seg når jeg åpner den igjen, dvs ikke gått i dvale/hvilemodus som den skal.

Følgende feilmelding kommer opp:

Problemsignatur:
Navn på problemhendelse: BlueScreen
OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3
ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:
BCCode: 50
BCP1: FFFFF88068EBB551
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF80002D0F9E3
BCP4: 0000000000000005
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:
CWindows\Minidump\090712-20623-01.dmp
CUsers\"navnet mitt"\AppData\Local\Temp\WER-8614749-0.sysdata.xml


Jeg har grei peiling på data, men ikke når det blir så teknisk som det her. Noen som kan se feilen, og evt hva jeg må slette e.l.?

Var plaget med dette for noen uker siden også, da gjenopprettet jeg pcen fra en tidligere sikkerhetskopiering og var derfor ikke plaget med Bluescreenene i et par uker. Nå er det altså tilbake :/

Setter stor pris på hjelp
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Ssd-disken din er defekt. Mange ssd-disker har dette problemet desverre..
Sitat av uzen Vis innlegg
Ssd-disken din er defekt. Mange ssd-disker har dette problemet desverre..
Vis hele sitatet...
Hva er ssd-disken? Noe jeg kan få gjort med det?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hardisken i maskina de. Siden den er ganske ny regner jeg med at denne hardisken er av type, ssd.

Tror isåfall det ikke er noe andre løsninger en og bytte den
Sist endret av Lima; 7. september 2012 kl. 18:49.
Sitat av uzen Vis innlegg
Hardisken i maskina de. Siden den er ganske ny regner jeg med at denne hardisken er av type, ssd.

Tror isåfall det ikke er noe andre løsninger en og bytte den
Vis hele sitatet...
Etter et kjapt google-søk tror jeg faktisk den har en god, gammeldags snurredisk.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Etter et kjapt google-søk tror jeg faktisk den har en god, gammeldags snurredisk.
Vis hele sitatet...
Ok, vel en snurredisk kan jo også være defekt.
Last opp .dump filen så kan nok noen på freak lese den og kanskje finne problemet
Sitat av uzen Vis innlegg
Ok, vel en snurredisk kan jo også være defekt.
Vis hele sitatet...
Men er du hundre prosent sikker på at det er den som er problemet? Skal få tatt et bilde av skjermen neste gang det skjer, tror det kommer mer informasjon opp der enn det gjør av den boksen som kommer opp når man starter maskinen igjen.
Oppdater bios. etter jeg gjorde det så fikk jeg ikke bluscreen på noen spill (som jeg hadde problemer med tidligere)
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg innstalerte steam på en ny disk for en uke siden, fikk bluscreen og akkuratt den samme feilmeldingen der de samme filene liksom forårsaker problemet. Samme med kameraten min som får bluescreen på ny maskin. Med nettop samme feilmelding. Det er et hardisk problem
Sitat av Wires Vis innlegg
Oppdater bios. etter jeg gjorde det så fikk jeg ikke bluscreen på noen spill (som jeg hadde problemer med tidligere)
Vis hele sitatet...
Okey, hvordan gjøres dette? Ved oppstart av maskinen?
Les tråden her, og bruk programmet jeg foreslo. Til dere med SSD-disker bør dere kun kjøre nivå 1 eller 2 med Spinrite!
Hvis problemet ditt er diskfeil, blir det antageligvis rettet opp av programmet, hvis det ikke er fysiske sår på diskflaten, løse/løst lesehode(r) eller temperaturproblemer.
Fikk nå tatt bilde av skjermen;

http://desmond.imageshack.us/Himg526/scaled.php?server=526&filename=bilde6l.jpg&res=landing

Nå sto derimot ikke melding om IQRL_EQUAL osv osv, som det har gjort før. Noen som skjønner noe? Den bluescreenet akkurat idet jeg satt inn laderen grunnet lite strøm, og applikasjoner som Flash crasher ganske ofte. Forstår nada av det her, i og med at pcen er såpass ny
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Re-innstaler windows
Sist endret av Lima; 10. september 2012 kl. 17:35.
Vurderer å gjøre det snart, prøver først å laste ned siste NVIDIA driver til skjermkortet.

http://vvcap.net/db/8CvSCF0Y9NaqpN1lIv1a.png

Isted kom i tillegg denne opp, aldri sett før. Er hele systemet i oppløsning?!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Last opp dumpfilene dine er du grei
Sitat av Fleff Vis innlegg
Last opp dumpfilene dine er du grei
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg spør, men hva er det og hvordan?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er filer som har lagret feilmeldingene om hvorfor du fikk bluescreen, de ligger i C:/Windows/Minidump, laster du de opp kan de debugges, og vi kan finne(nokså) nøyaktig ut hva det er som er feil.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
hva bruker dere for å debugge de dumpfilene?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det er filer som har lagret feilmeldingene om hvorfor du fikk bluescreen, de ligger i C:/Windows/Minidump, laster du de opp kan de debugges, og vi kan finne(nokså) nøyaktig ut hva det er som er feil.
Vis hele sitatet...
Tror jeg kommer til å drepe noe snart, står at jeg ikke har rettigheter til å laste opp da jeg ikke er administrator, noe jeg er!!! Bare meg som bruker denne PCen. Får heller ikke pakket filene inn i en RAR etc. Står under egenskaper at jeg har "alle tillatelser" til filene.

Ser ut til at jeg må få lånt meg en ekstern harddisk og kjøre re-innstallasjon av Windows. Fyfaen så irritert jeg blir!!!!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Lommeeee Vis innlegg
Tror jeg kommer til å drepe noe snart, står at jeg ikke har rettigheter til å laste opp da jeg ikke er administrator, noe jeg er!!! Bare meg som bruker denne PCen. Får heller ikke pakket filene inn i en RAR etc. Står under egenskaper at jeg har "alle tillatelser" til filene.

Ser ut til at jeg må få lånt meg en ekstern harddisk og kjøre re-innstallasjon av Windows. Fyfaen så irritert jeg blir!!!!
Vis hele sitatet...
Går det ikke å kopiere filen til en annen plasering?
Sitat av uzen Vis innlegg
Går det ikke å kopiere filen til en annen plasering?
Vis hele sitatet...
Nei, den påstar at jeg ikke har rettigheter til å gjøre noe med .dmp filene. Orker ikke styre med det mer, så nå har jeg gjennopprettet til for cirka en uke siden. Om dette ikke hjelper så re-innstallerer jeg hele system.

Tusen takk for hjelpen uansett
Bluescreen, hva er det?
Hilsen trofast Macbruker
nvlddmkm.sys er jo relatert til NVIDIA-driveren, så det er et lurt sted å starte.

Bare husk når du installerer på nytt, ikke velg "Express", men "Custom". Da fjerner du den gamle driveren helt, ikke bare oppgraderer over den gamle. Dette er en fordel dersom den gamle driveren du hadde installert har blitt korrupt på en eller annen måte.

Hvis du velger "Express install", og den gamle versjonen av driveren allerede var korrupt, så, ja, da er du like langt.

Og til deg, trofast Macbruker, nice try. Selv om kernel-panic skjermen til OS X er penere å se på, så gjør den akkurat samme nytten som en god gammeldags BSOD. Hvorvidt den dukker opp like ofte og hva som er grunnen til nettop det, er en annen diskusjon :-)
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Bluescreen, hva er det?
Hilsen trofast Macbruker
Vis hele sitatet...
Det tilsvarer "hvit skjerm med spørsmålstegn" som skjer på mac. Men i motsetning til en hvit skjerm med spørsmålstegn så vil man på en bluescreen faktisk få noe info å gå etter i form av en feilmelding/feilkode som gjør at man faktisk har en forutsetning for å feilsøke og løse problemet.

Hilsen trofast Windowsbruker