Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 9782
Hei

Jeg er en mann tidlig i 20 årene som har nylig fått innflyttet min kjæreste.
Hun er under 18 år og fødte sitt barn når hun var 16. (jeg er ikke faren)

Jeg ga beskjed til barnevernet at de skal holde seg unna og at de aldrig slipper inn her for at jeg er voksen mann og trenger ingenting fra dem.

Bakrunnen er ganske enkel, barnet har det helt perfekt, men barnevernet overvåker og skaper trøbbel for jenta bare fordi hun er under 18.


Jeg har merket at de kommer ofte på døra for og fortelle oss at det går helt syke rykter om oss på bygda. tar jo helt av. Ingenting stemmer og det er nye syke ting de kommer med hver dag.


De har sagt med henne dette: ''Du burde gjøre alt vi sier, ellers tar vi fra deg barnet'' dette er trussler!!!! uten grunnlag!

jeg skjønner ingenting og jeg bare venter på muligheten for og psyke de ut og skremme dritten av dem.


Jeg har bestillt kamera og lydopptaker og skal overvåke dem tilbake og skaffe advokat hvis de ikke gir seg.


Noen som har noen gode tips som kan hjelpe? dette går jeg ikke med på!!!

jeg levde eg kjempe rolig liv før jeg fikk dama. Naturglad og fisker. Og nå er alt snudd på hodet.....
Sist endret av Psysage; 26. august 2013 kl. 12:30.
Det første du må gjøre er å strukturere tankene dine litt. Jeg mistenker at de er like rotete som posten her.

1. Hva har de påstått?
2. Er det rimelig å tro hva de enn tror utifra hva de vet?

Det neste du tenker igjennom må være hvordan du møter barnevernet. Rolig, hyggelig, men bestemt er særdeles mye bedre enn agressiv. Om du skremmer dritten ut av dem tror jeg ikke de får stor tiltro til deg som far og sunn omsorgsperson. Snarere tvert imot, de kommer til å bli, vel, bli skremt dritten ut av.

Om du føler at barnevernet opptrår feil eller urimelig gjør du derimot helt riktig å skaffe deg kamera og lydopptaker. Det er nok av skremselshistorier rundt omkring hvor barnevernet har trodd på rimelig ville historier fra enkeltpersoner (særlig hvis far demoniseres), og da trenger du alt du kan få av bevismateriale mot dem. Du virker derimot ikke som en spesielt stabil person utifra førsteposten din her, så på meg virker det rimelig at barnevernet følger med litt. Jeg har dog ingen kjennskap til hvordan du er normalt, og jeg antar at akkurat nå er du rimelig forbanna.
Sist endret av DumDiDum; 26. august 2013 kl. 12:44.
Skjønner at du vil bevare egen integritet her. Men så lenge ungen er innunder barnevernets system kan jeg ikke annet enn å anbefale å samarbeide så godt det lar seg gjøre. Du burde slippe de inn, vise de at de syke ryktene ikke stemmer.

Du kan uansett ikke syke ut en offentlig etat, de har friheter og makt nok til å gjøre som de vil. Når du har unger i hus er det uansett deres beste man må tenke på, ikke egen ære.
Som flere er inne på virker det som du har et veldig uheldig handlingsmønster her. Gjennom å virke voldelig får du barnevernet til å tro at de har grunn til bekymring. Hvis de ikke får til et godt samarbeid i en sånn situasjon er det deres plikt å gripe inn. Å overta omsorgen er ett av virkemidlene de har, og det kan være de er nødt til det.

I motsetning til hva en del skrullinger på nettet sier er det veldig sjelden barnevernet er veldig ivrig på å ta over omsorgen. Det er ofte ikke godt for barnet, og det et dyrt for kommunekassa.

Det beste du kan gjøre er å snu helt, ha en åpen tone til barnevernet og beklage at du har oppført deg som en idiot. Og men det. Du gjør ingen noen tjester ved å framstå som voldelig og aggressiv.
Trådstarter
14 9
Jeg er en stabil person med anarkistist ståsted.
Det er den rebellske andrepersonen som kicker inn i meg.

De kommer med falske anklagelser om at vi forlater barnet og stikker på fest, og lignende ting som at vi stikker av fra barnet.
De forteller at folk på bygda har sagt det om oss, men folk vet ingenting fordi vi er aldrig mye offentlig.

de har ingenting på oss, og derfor slipper jeg de ikke inn. De sier ikke i fra før di kommer og plutselig står de på døren, klar til og spre annklagelser.

De sa i dag at jeg skulle forberede meg på at de kom ofte og kom til og grave og spørre og være nysjerrig på meg.

jeg møter ikke folk med dårlige intensjoner hyggelig. Særlig ikke folk som er eid av staten selv.

Hadde de derimot gjort som de sier de skal gjøre ''og hjelpe'' så hadde jeg fått en annen tone.

De kaller seg selv ufarlig og hjelpende.
Likevell truer de dama mi med og ta fra barnet uten grunnlag.
De sier hun må gjøre alt de sier, og nå har de foreslått at vi flytter ut fra bygda i et egen leilighet barnevernet selv skal ordne til oss.

hva i svarte F?!??

enten dikter de opp rykter for og destruere og ødlegge for oss begge, ellers så er det noe enorm sjalusi ute og går over oss her på bygda.

Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Som flere er inne på virker det som du har et veldig uheldig handlingsmønster her. Gjennom å virke voldelig får du barnevernet til å tro at de har grunn til bekymring. Hvis de ikke får til et godt samarbeid i en sånn situasjon er det deres plikt å gripe inn. Å overta omsorgen er ett av virkemidlene de har, og det kan være de er nødt til det.

I motsetning til hva en del skrullinger på nettet sier er det veldig sjelden barnevernet er veldig ivrig på å ta over omsorgen. Det er ofte ikke godt for barnet, og det et dyrt for kommunekassa.

Det beste du kan gjøre er å snu helt, ha en åpen tone til barnevernet og beklage at du har oppført deg som en idiot. Og men det. Du gjør ingen noen tjester ved å framstå som voldelig og aggressiv.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke et uheldig handlingsmønster, har ikke pratet med de enda, har bare gitt de beskjed da de kom inn at de får ikke komme som de vil og de må ikke prøve seg på og trenge seg innpå privatlivet våres.

Jeg sa at når de skal treffe dama og barnet kan de avtale tid og gjøre det der hun i opprinnelsen bor, for hun er ikke addresert hit og vi har ikke tenkt og flytte samme offentlig før om et år eller to.

Sitat av Psysage Vis innlegg
Jeg er en stabil person med anarkistist ståsted.
Det er den rebellske andrepersonen som kicker inn i meg.

De kommer med falske anklagelser om at vi forlater barnet og stikker på fest, og lignende ting som at vi stikker av fra barnet.
De forteller at folk på bygda har sagt det om oss, men folk vet ingenting fordi vi er aldrig mye offentlig.

de har ingenting på oss, og derfor slipper jeg de ikke inn. De sier ikke i fra før di kommer og plutselig står de på døren, klar til og spre annklagelser.

De sa i dag at jeg skulle forberede meg på at de kom ofte og kom til og grave og spørre og være nysjerrig på meg.

jeg møter ikke folk med dårlige intensjoner hyggelig. Særlig ikke folk som er eid av staten selv.

Hadde de derimot gjort som de sier de skal gjøre ''og hjelpe'' så hadde jeg fått en annen tone.

De kaller seg selv ufarlig og hjelpende.
Likevell truer de dama mi med og ta fra barnet uten grunnlag.
De sier hun må gjøre alt de sier, og nå har de foreslått at vi flytter ut fra bygda i et egen leilighet barnevernet selv skal ordne til oss.

hva i svarte F?!??

enten dikter de opp rykter for og destruere og ødlegge for oss begge, ellers så er det noe enorm sjalusi ute og går over oss her på bygda.



Jeg har ikke et uheldig handlingsmønster, har ikke pratet med de enda, har bare gitt de beskjed da de kom inn at de får ikke komme som de vil og de må ikke prøve seg på og trenge seg innpå privatlivet våres.

Jeg sa at når de skal treffe dama og barnet kan de avtale tid og gjøre det der hun i opprinnelsen bor, for hun er ikke addresert hit og vi har ikke tenkt og flytte samme offentlig før om et år eller to.
Vis hele sitatet...








Ja er veldig irritert. Dette kom på meg som en bombe, og nå vil de inn i mitt private fredlige liv.
jeg gikk rett på nett og googlet og fant maaaaange lignende hendelser der barnevernet kommer med falske annklagelser for og ha noe på dem de ønsker og overvåke, eller for og ha en grunn til og overvåke.

jeg kommer til og spørre etter alle papirer de har på diverse saker.
har de ikke papirene kommer jeg til og gi tydelig beskjed.

[quote=Psysage;2978254]Jeg er en stabil person med anarkistist ståsted.
Det er den rebellske andrepersonen som kicker inn i meg.

De kommer med falske anklagelser om at vi forlater barnet og stikker på fest, og lignende ting som at vi stikker av fra barnet.
De forteller at folk på bygda har sagt det om oss, men folk vet ingenting fordi vi er aldrig mye offentlig.

de har ingenting på oss, og derfor slipper jeg de ikke inn. De sier ikke i fra før di kommer og plutselig står de på døren, klar til og spre annklagelser.

De sa i dag at jeg skulle forberede meg på at de kom ofte og kom til og grave og spørre og være nysjerrig på meg.

jeg møter ikke folk med dårlige intensjoner hyggelig. Særlig ikke folk som er eid av staten selv.

Hadde de derimot gjort som de sier de skal gjøre ''og hjelpe'' så hadde jeg fått en annen tone.

De kaller seg selv ufarlig og hjelpende.
Likevell truer de dama mi med og ta fra barnet uten grunnlag.
De sier hun må gjøre alt de sier, og nå har de foreslått at vi flytter ut fra bygda i et egen leilighet barnevernet selv skal ordne til oss.

hva i svarte F?!??

enten dikter de opp rykter for og destruere og ødlegge for oss begge, ellers så er det noe enorm sjalusi ute og går over oss her på bygda.



Jeg har ikke et uheldig handlingsmønster, har ikke pratet med de enda, har bare gitt de beskjed da de kom inn at de får ikke komme som de vil og de må ikke prøve seg på og trenge seg innpå privatlivet våres.

Jeg sa at når de skal treffe dama og barnet kan de avtale tid og gjøre det der hun i opprinnelsen bor, for hun er ikke addresert hit og vi har ikke tenkt og flytte samme offentlig før om et år eller to.











Ja er veldig irritert. Dette kom på meg som en bombe, og nå vil de inn i mitt private fredlige liv.
jeg gikk rett på nett og googlet og fant maaaaange lignende hendelser der barnevernet kommer med falske annklagelser for og ha noe på dem de ønsker og overvåke, eller for og ha en grunn til og overvåke.

jeg kommer til og spørre etter alle papirer de har på diverse saker.
har de ikke papirene kommer jeg til og gi tydelig beskjed.
Sist endret av Psysage; 26. august 2013 kl. 13:05.
Sitat av Psysage Vis innlegg
..snip..
Vis hele sitatet...
Du må vokse opp og ta "truslene" fra barnevernet alvorlig, de er ikke tomme og de har myndighet til å ta fra dere ungen. Litt av poenget med å komme på visitt uten å melde fra om det er å se hvordan dere faktisk lever. Dama di er et barn selv og du oppfører deg som en unge, så at barnevernet er interessere hva dere driver med skjønner jeg godt.
Trådstarter
14 9
De kommer med falske anklagelser om at vi forlater barnet og stikker på fest, og lignende ting som at vi stikker av fra barnet.
De forteller at folk på bygda har sagt det om oss, men folk vet ingenting fordi vi er aldrig mye offentlig.

de har ingenting på oss, og derfor slipper jeg de ikke inn. De sier ikke i fra før di kommer og plutselig står de på døren, klar til og spre annklagelser.

De sa i dag at jeg skulle forberede meg på at de kom ofte og kom til og grave og spørre og være nysjerrig på meg.

jeg møter ikke folk med dårlige intensjoner hyggelig. Særlig ikke folk som er eid av staten selv.

Hadde de derimot gjort som de sier de skal gjøre ''og hjelpe'' så hadde jeg fått en annen tone.

De kaller seg selv ufarlig og hjelpende.
Likevell truer de dama mi med og ta fra barnet uten grunnlag.
De sier hun må gjøre alt de sier, og nå har de foreslått at vi flytter ut fra bygda i et egen leilighet barnevernet selv skal ordne til oss.

hva i svarte F?!??

enten dikter de opp rykter for og destruere og ødlegge for oss begge, ellers så er det noe enorm sjalusi ute og går over oss her på bygda.



Jeg har ikke et uheldig handlingsmønster, har ikke pratet med de enda, har bare gitt de beskjed da de kom inn at de får ikke komme som de vil og de må ikke prøve seg på og trenge seg innpå privatlivet våres.

Jeg sa at når de skal treffe dama og barnet kan de avtale tid og gjøre det der hun i opprinnelsen bor, for hun er ikke addresert hit og vi har ikke tenkt og flytte samme offentlig før om et år eller to.











Ja er veldig irritert. Dette kom på meg som en bombe, og nå vil de inn i mitt private fredlige liv.
jeg gikk rett på nett og googlet og fant maaaaange lignende hendelser der barnevernet kommer med falske annklagelser for og ha noe på dem de ønsker og overvåke, eller for og ha en grunn til og overvåke.

jeg kommer til og spørre etter alle papirer de har på diverse saker.
har de ikke papirene kommer jeg til og gi tydelig beskjed.
Sist endret av Psysage; 26. august 2013 kl. 13:11.
Greien er, nå får vi bare en side av saken.

Barnevernet har fått mye kritikk, men sjeldent at barn blir fjernet fra hjem uten grunn.

Uansett, ved å være sta og være styrt av prinsipper virker det som prinsippene er viktigere for deg/dere enn at barnet har det bra, og at det får bli hos dere.

Mitt tips : Få hodet ut av ræven, og svelg prinsippene og eventuel stolthet. Det du skal tenke på i en sånn situasjon er barnet, og ja det er kjipt for deg at de trenger seg inn i livet deres uten grunn ( i følge deg), men dette kommer til å gi seg hvis barnevernet får sett at dere er skikket til å ta vare på barnet.

Du skal være en stabil voksenfigur for dette barnet, så voks litt opp og se hva som faktisk er viktig.
Sist endret av Cantstandya; 26. august 2013 kl. 13:12.
Trådstarter
14 9
barnevernet har plaget henne og hennes foreldre lenge og de har en klysete opptreden.
faren hennes har ringt mange ganger og klaget og han liker dårlig at de nå har kommet til meg.
For han vet hvordan de er her oppe.

De kom på fødselen hennes og klippte av navlestrengen til barnet, og nå kaller den ene dama fra barnevernet seg for ''Ste-bestemor'' fordi hun klippte av strengen.

hva i all verden skal dette bety??
Sitat av Psysage Vis innlegg
barnevernet har plaget henne og hennes foreldre lenge og de har en klysete opptreden.
faren hennes har ringt mange ganger og klaget og han liker dårlig at de nå har kommet til meg.
For han vet hvordan de er her oppe.
Vis hele sitatet...
Wow, han må være en av de ytterst få som tar seg nær av at noen kritiserer hans måte å være far på eller måten han oppdrar unger. Utrulig spesielt at folk ikke liker at andre legger seg oppi noe så personlig som oppdragelsen av egne unger.
Sitat av Psysage Vis innlegg
De kom på fødselen hennes og klippte av navlestrengen til barnet, og nå kaller den ene dama fra barnevernet seg for ''Ste-bestemor'' fordi hun klippte av strengen.

hva i all verden skal dette bety??
Vis hele sitatet...
Det er vel 99% sjanse for at du enten ljuger eller at dere har store problemer med å ta vare på dere selv og bør få hjelp. Hvis det ikke er en av de to så får du gå til politiet eller kommunen å klage der.
Sist endret av Mith; 26. august 2013 kl. 13:27.
Sitat av Psysage Vis innlegg
barnevernet har plaget henne og hennes foreldre lenge og de har en klysete opptreden.
faren hennes har ringt mange ganger og klaget og han liker dårlig at de nå har kommet til meg.
For han vet hvordan de er her oppe.

De kom på fødselen hennes og klippte av navlestrengen til barnet, og nå kaller den ene dama fra barnevernet seg for ''Ste-bestemor'' fordi hun klippte av strengen.

hva i all verden skal dette bety??
Vis hele sitatet...
HAHA.
Sorry, men det med "ste-bestemor" finner jeg ganske sært.


Er vel kanskje en grunn til at barnevernet ble innblandet i første omgang, før du ble sammen med dama, kanskje? Kanskje noe hu ikke vil fortelle? Eller kanskje det er noe med barnefaren du ikke vet om?
Virker som en veldig spesiell sak, tydelig at TS enten ikke VET hele sannheten om kjærestens forhold til barnevernet - eller så forteller han ikke hele sannheten i tråden her.

Tviler sterkt på at barnevernet tropper opp på sykehus for å klippe navnestrengen til tilfeldige unger
Trådstarter
14 9
Sitat av sluch2k Vis innlegg
HAHA.
Sorry, men det med "ste-bestemor" finner jeg ganske sært.


Er vel kanskje en grunn til at barnevernet ble innblandet i første omgang, før du ble sammen med dama, kanskje? Kanskje noe hu ikke vil fortelle? Eller kanskje det er noe med barnefaren du ikke vet om?
Vis hele sitatet...
Jeg syntes det også høres rart ut, men husk at de som jobber fra barneværnet er fra bygda her og de trenger seg innpå folk som at de skullæ være ''kjentfolk''
på en måte..

da barneværnet var her fortalte de meg hvorfor de var hær, og eneste de sa var fordi at hun var under 18 år. thats it.
For 1-2 år siden havnet jeg i en bekymringssamtale med politi, barnevern og en av mine foresatte. Hele greia skjedde fordi jeg hadde skrapt bankkortet mitt (oouuuh, dokumentfalsk - her snakker vi 3 år teoretisk straff!) for å få kjøpt meg en stusselig liten sixpack på butikken.
Såklart hadde det jo stått to karer (sivil) utenfor i minst en halvtime før de fikk tak i noen, som dessverre ble meg den dagen.

En måned eller to senere ble jeg kalt inn til en bekymringssamtale med en politimann, en av mine foresatte og sist men ikke minst; en skrulle fra barnevernet. Moren min synes dette bare var tull, men vi endte ihvertfall opp med å sitte der i to timer. Politimannen (ganske gretten) spurte om potensielle problemstillinger, mens skrullen fra barnevernet noterte ned ting de kunne henge seg opp i. Jeg får gode karakterer, gjør det greit treningsmessig, osv - men det eneste de kunne henge seg opp i var at jeg av og til brøt innetiden med en time eller to en gang i blandt.. Denne var det moren min som insisterte på å fortelle, uten å vite konsekvensen av det.

Enda litt senere (2-3 uker?) får vi et brev fra barnevernet om at det var problemer hjemme. Selv opplever jeg ikke noe særlig problemer, og heller ikke mine foresatte. Barnevernet hadde booket en time for oss uten å spørre. Mor ble rasende og ringte ned for å kjefte dem litt ned i støvlene.


Det som er min teori - og sikkert flere andre sin... Barnevernet (og sikkert politiet) vil helst ha "løste saker" i arkivet; og blander seg sikkert derfor opp i ting som er lett å løse/ ting som egentlig ikke er et problem.

Forslaget mitt er vel å fremstå som en sterk person og lat som du føler deg fornærmet hver gang de tar kontakt. Gjør det du kan for å få dem til å føle seg som uprofosjonelle dersom de tar kontakt - om du får brev eller avtaler så må du ALLTID stille spørsmål. På hvilket grunnlag har de lov til å sette opp en avtale basert på "rykter i bygda"? De vrir på ting for å lage problemstillinger; husk å oppklarere det - alltid. Om du bruker løgner/rykter som grunnlag så må du får du sette dem på plass. Etterhvert vil de nok gi opp.

Inntrykket mitt av dem er at de er så slappe, og så sleipe at enkelte av dem gjør det de kan for å gjøre jobben sin enkel.

Litt rotete innlegg, men lykke til!
Voks mann og vær mann, slik du oppføre deg nå, så er du en liten drittunge. Barnevernet MÅ sjekke ting og tang, når de har grunnlag for det. Sånt som du oppføre deg nå, så gir du de grunnlag for å komme hyppig på besøk og grunn til å være bekymret for barnet. Og det vil ALLTID være historier om at barnevernet har diktet opp historier om folk. Men som regel, så har de fått tips, og da må de sjekke det opp.

Og hvis det stemmer at de var tilstede under fødslen, og klippet navlestrengen. Så er det mer bak dette, enn du får vite.

Kan garantere deg, hvis du har et vanlig og ryddig hjem. Og lar de komme inn, ta en titt og få en kaffe tår og en liten kakebit. Så er de mye hyggligere og imøte kommen.

Men hvis du skal oppføre deg som en tulling, så ender du opp med at de tar barnet fra kjæresten din. Og hvem tror du som får skylden da? Du, så du ender opp med å tape ansikt, tape kjæreste og få svartet navnet ditt i lokalsmanfunnet.
Trådstarter
14 9
Sitat av MBTI Vis innlegg
For 1-2 år siden havnet jeg i en bekymringssamtale med politi, barnevern og en av mine foresatte. Hele greia skjedde fordi jeg hadde skrapt bankkortet mitt (oouuuh, dokumentfalsk - her snakker vi 3 år teoretisk straff!) for å få kjøpt meg en stusselig liten sixpack på butikken.
Såklart hadde det jo stått to karer (sivil) utenfor i minst en halvtime før de fikk tak i noen, som dessverre ble meg den dagen.

En måned eller to senere ble jeg kalt inn til en bekymringssamtale med en politimann, en av mine foresatte og sist men ikke minst; en skrulle fra barnevernet. Moren min synes dette bare var tull, men vi endte ihvertfall opp med å sitte der i to timer. Politimannen (ganske gretten) spurte om potensielle problemstillinger, mens skrullen fra barnevernet noterte ned ting de kunne henge seg opp i. Jeg får gode karakterer, gjør det greit treningsmessig, osv - men det eneste de kunne henge seg opp i var at jeg av og til brøt innetiden med en time eller to en gang i blandt.. Denne var det moren min som insisterte på å fortelle, uten å vite konsekvensen av det.

Enda litt senere (2-3 uker?) får vi et brev fra barnevernet om at det var problemer hjemme. Selv opplever jeg ikke noe særlig problemer, og heller ikke mine foresatte. Barnevernet hadde booket en time for oss uten å spørre. Mor ble rasende og ringte ned for å kjefte dem litt ned i støvlene.


Det som er min teori - og sikkert flere andre sin... Barnevernet (og sikkert politiet) vil helst ha "løste saker" i arkivet; og blander seg sikkert derfor opp i ting som er lett å løse/ ting som egentlig ikke er et problem.

Forslaget mitt er vel å fremstå som en sterk person og lat som du føler deg fornærmet hver gang de tar kontakt. Gjør det du kan for å få dem til å føle seg som uprofosjonelle dersom de tar kontakt - om du får brev eller avtaler så må du ALLTID stille spørsmål. På hvilket grunnlag har de lov til å sette opp en avtale basert på "rykter i bygda"? De vrir på ting for å lage problemstillinger; husk å oppklarere det - alltid. Om du bruker løgner/rykter som grunnlag så må du får du sette dem på plass. Etterhvert vil de nok gi opp.

Inntrykket mitt av dem er at de er så slappe, og så sleipe at enkelte av dem gjør det de kan for å gjøre jobben sin enkel.

Litt rotete innlegg, men lykke til!
Vis hele sitatet...
Endelig et fornuftig svar. Takk.
Dette gir mening slik som jeg opplever det.
Uhm, det første spørsmålet som dukker opp hos meg etter å ha lest innleggene her:
Har kjæresten din SELV vært innblanda i barnevernet som da det barnet hun er? Og at barnevernet derfor har en såpass tett oppfølging?
Trådstarter
14 9
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Uhm, det første spørsmålet som dukker opp hos meg etter å ha lest innleggene her:
Har kjæresten din SELV vært innblanda i barnevernet som da det barnet hun er? Og at barnevernet derfor har en såpass tett oppfølging?
Vis hele sitatet...
Hei, før jeg traff henne hørte jeg rykter om at barnevernet har vært innblandet hos henne. Når jeg selv spør henne sier hun det er pga barnet.
kan godt være at det er ting jeg ikke vet om.. får ta en prat.
for slik skal jeg ikke ha det.
de kommer og vekker meg om morgenen etter jeg har hatt nattskjift og forlanger og komme inn.

de begynner med en masse meningsløse tilbud om og flytte oss til en leiglighet barnevernet selv skal ordne, de tilbyr hushjelp og annen hjelp.

Jeg er 100% selvstendig og har vasket kopper, klær, gulv og er ryddig.
Skjønner ingen verdens ting. Blir så provosert.



Og til dere som fortsatt lurer på,
jeg er en bra fyr.
Han som satt barnet på henne ble anmelt av barneværnet og da hun var i avhør fortalte politiet at de kjente meg godt og at jeg var en veldig snill og bra person og at hun må fortsette med meg.
Sist endret av Psysage; 26. august 2013 kl. 13:51.
Sitat av Psysage Vis innlegg
de begynner med en masse meningsløse tilbud om og flytte oss til en leiglighet barnevernet selv skal ordne, de tilbyr hushjelp og annen hjelp.
Vis hele sitatet...
Du får sende de til meg, skulle ønske jeg hadde det tilbudet. Du kan jo ikke mene dette er trusler og direkte frekt?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Du får sende de til meg, skulle ønske jeg hadde det tilbudet. Du kan jo ikke mene dette er trusler og direkte frekt?
Vis hele sitatet...
Om man er en selvstendig person kan jeg forstå at man oppfatter det frekt at noen tilbyr deg bolig hvor de kan ha "kontroll" på deg.

Men, jeg synes også at det er en hel del som skurrer i denne saken. Kan dog være måten trådstarter skriver på.... Uansett Psysage, det lureste du uansett kan gjøre er å bevise at det ikke er noe mystisk som skjer. Barnevernet har rett til uanmeldte besøk da det er den beste måten å få se virkeligheten. Hva er vitsen å melde fra bekymringbesøk i forveien? Da har jo personen mulighet til å rydde og vaske og fordreie virkeligheten.
Trådstarter
14 9
Sitat av Cookie Monster Vis innlegg
Om man er en selvstendig person kan jeg forstå at man oppfatter det frekt at noen tilbyr deg bolig hvor de kan ha "kontroll" på deg.

Men, jeg synes også at det er en hel del som skurrer i denne saken. Kan dog være måten trådstarter skriver på.... Uansett Psysage, det lureste du uansett kan gjøre er å bevise at det ikke er noe mystisk som skjer. Barnevernet har rett til uanmeldte besøk da det er den beste måten å få se virkeligheten. Hva er vitsen å melde fra bekymringbesøk i forveien? Da har jo personen mulighet til å rydde og vaske og fordreie virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Jo selvfølgelig, men det er jo da hele greia blir irriterende. når du vet, at i flere år fremover skal det komme figurer fra staten dundrene på døren flere ganger i uka.


en annen ting er at de har ingenting på oss, de har ingen grunn til og komme og se om det er noe som skurrer.
det er ingen misstanker her..

Dette blir det samme som når politiet kommer på døra.

Du kan nekte de om komme inn så lenge de ikke har misstanker eller ordere på og komme inn.

Det gjelder allt fra staten.

Uten grunn til misstanke har de ingenting her og gjøre.

Det at hun er under 18 år med kid syns jeg ikke skal gå utover meg når hun i papirene ikke bor her.

Helt til nå har hun brukt og dratt hjem og møtt barneværnet hjemme hos seg selv.

men nå er de begynt og komme hit, og kommer med falske anklagelser og sier at jeg skal forberede meg på at de kommer ofte og at de kommer til og spørre mye om meg for og finne ut hvem jeg er.

kan vel ikke være så vanskelig og forstå at slikt er jævlig provoserende.
Jeg blir jævla sint.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Du får sende de til meg, skulle ønske jeg hadde det tilbudet. Du kan jo ikke mene dette er trusler og direkte frekt?
Vis hele sitatet...

Noen ønsker å leve et selvstendig liv og ikke være avhengig av andre. En mann på hans alder, så kan jeg skjønne at det føles som en fornærmelse. De vil sikkert ha dem under kontroll ved å tilby dem leilighet e.l.

1: Skaff barnevakt
2: Ta med damen på et møte med dem(bare dere)
3: Spørr hvordan dere kan ordne dette på best mulig måte.
4: Foreslå at eneste måten dere kan komme videre på er SELVSTENDIGHET
5: Få moren til barnet til å oppdatere dem, men på eget initativ(igjen dette er positivt)
6: Vær en god Pappa

Poenget her, når dere(hun) først er inne i systemet så er det veldig vanskelig å bare si nei nå vil jeg ikke ha dere. De har allerede brukt resusser på henne(anmeldelse o.l) og trenger en oppklaring i saken. Noe som er forståelig! Ditt politisk standpunkt kan du holde for deg selv når det gjelder denne saken.

Lek djevelens advokat her og prøv å se saken fra begges sider, det er sånn du løser det enkelt. Selvom det er en veldig kjedelig situasjon å være i!

Lykke til
Sist endret av ajniN; 26. august 2013 kl. 14:20.
Er dere gift? Er dere registrerte samboere? Hvis nei - da har vel heller ikke barnevernet noe med om hva du gjør i din leilighet?
Kanskje du bør slutte å tenke på det som kun provoserende og fælt, men heller prøve å tenke som en voksen mann og da anerkjenne Barnevernets ønske om å forhindre en uverdig og kjip barndom for ungen involvert? Jeg tror faktisk at om du legger om taktikken din og blir litt samarbeidsvillig og jovial så vil dette ordne seg. Du bør også prate med den umyndige kjæresten din om hvilke problemer hun eventuelt selv har hatt. Det kan svare litt på spørsmålene dine rundt hvorfor Barnevernet har plukka ut dere.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det kan jo være fordi hun ikke var myndig når hun fikk barnet, og at det kan ha vært bråk eller noe slags turbulens i det forrige forholdet. Barnevernet følger mora fordi hu fortsatt er barn og de kjenner kanskje ikke deg.
Vær åpen og hyggelig så viser du at du er en så bra person som du sier at du er.

Folk er fulle av dritt når det handler om sine egne barn og lyver ofte til barneværnet fordi det er deres barn og de vet best. Det kan være problemer i familien som barneværnet kan se fra et utenfra-perspektiv, men som foreldrene ikke innser fordi de er midt oppi det og har henda fulle. Så trekker de skylappene enda lengre foran øynene når barneværnet begynner å true de og det blir full krig. Det er det samme hvem som vinner den krigen her, barna taper alltid.
De er vant til at folk lyver og jukser, så når du lukker døra og ber de pelle seg vekk virker det som om du har noe å skjule. Hvis du kan vise at dere ikke er så håpløse som de tror dere er så kan de med god samvittighet slutte å banke på døra deres og heller gå videre til noen som virkelig trenger hjelp.
Sist endret av Bothrops; 26. august 2013 kl. 14:24.
Altså, som sagt; du oppfører deg som et barn, og er sammen med et barn som har et eget barn, og du er sjokkert over at barnevernet lurer på om ting er på stell?
Du høres jo fullstendig ustabil ut, og langt i fra en fyr som er klar for å ta på seg det enorme ansvaret du har tatt på deg.
Kanskje du kan sette deg ned og ta et par lange rolige åndedrag, få tilbake besinnelsen, og faktisk spørre deg selv om barnevernet virkelig er ute etter å ta deg og lage et helvete, eller om de faktisk passer på barnets interesser som de har betalt(for lite) for.

Om du over tid viser at du er åpen og imøtekommende, og at ting er fullstendig på stell og dere fikser dette, så vil jeg tro du blir plaget mindre.
Sitat av Psysage Vis innlegg
Du kan nekte de om komme inn så lenge de ikke har misstanker eller ordere på og komme inn.
Det gjelder allt fra staten.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. De har plikt til å oppsøke deg om de fatter misstanke eller fått en bekymringmelding om at barnet ikke har det bra i heimen, noe de åpenbart har ellers hadde de vel ikke brukt tia si på deg? Hvor dama di har adressen sin har ingenting å si for hvor hun bor og det er der hun bor barnevernet må komme på besøk.

Sitat av Psysage Vis innlegg
Jeg blir jævla sint.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke på noe.
Sist endret av Mith; 26. august 2013 kl. 14:25.
Du må jo ikke glemme det, at det er ikke alle som syns det er greit. At ei jente under 18år (med barn), flytter inn til en fyr i 20årene. Hadde hun vært over 18år, og flyttet inn til deg, så hadde det nok ikke vært så mye pes fra de. De vil nok bare inn og sjekke at det er en ok plass for et barn og vokse opp i.

Jeg kjenner 2 par, det ene paret nektet å rette seg etter hva BV sa, og de mistet barna. Det andre paret, der rettet de seg etter BV, og fikk beholde barna (mot at hun gikk fra typen, pga han var vist ikke helt i lodd).

Så poenget er, vær imøte kommen. Ikke vær en tulling, som ender opp med å slite med BV i lang tid frem over.

Ja jeg ser poenget med at du ikke vil flytte til en plass, der de har full kontroll over dere. Men da må du også sjekke, om leilighten du bor i, er egent for barn. Er det mange ting og tang i leiligheten som ikke bær være der, når man har små barn.

BV er litt sære, og kan kreve de særeste ting. Et tilfelle, er jo det, at BV syns kanten rundt peisen var potensielt farlig for barn, hvis de falt å taff den kanten. Så de ønsket at foreldre skulle kjøpe ny peis, og lage nytt opplegg rundt peisen. De møttes på halveien, og polstret inn kanten, og alle var fornøyd med løsningen.

Så hvis dere legger inn en rutine, at det er lite oppvask, det er lite skitentøy, og minimalt med leker som ligger og flyte. Og at dere tar 30min etter barnet er lagt seg, og vasker og rydder. Så skal du se at BV er mye kjekkere å ha med å gjøre, og at de tilslutt slutter å komme.
Trådstarter
14 9
AjniN: Takk. Du skjønner meg.
Jeg ble bedt i møte med dem men møtte ikke opp da jeg ble veldig fornermet over og plutselig bli innblandet i barnevernet, etter så mange år med et helt selvstendig og kjempe flott liv.

Noe av det vanskligste i hele verden for en mann som nyss har fått seg en dame med barn, er faktisk og bli vant med barna, og godta det, eller og få det til.

jeg har vert gjennom kjempe masse stress og har slitt med angst siden jeg traff henne.
jeg har endelig begynt og akseptere situasjonen og stiller mer og mer opp.
Det tar tid, ingen mann i verden aksepterer noe slikt på dag 1. spør hver eneste mann, kan garantere deg at dette er det vanskligste en mann kan gå gjennom når det gjelder og få seg dame.

jeg har på 3 måneder begynt og bli glad i barnet, det smiler til meg og liker meg.
jeg stiller opp og holder henne og mater henne og prater til henne.



Morgul: Vi er ikke gift, vi er ikke samboere i papirene.
hun er til meg i min lille leilighet og vi vurderer og flytte ordentlig sammen om et års tid eller to.
Sitat av Psysage Vis innlegg
AjniN: Takk. Du skjønner meg.
Jeg ble bedt i møte med dem men møtte ikke opp da jeg ble veldig fornermet over og plutselig bli innblandet i barnevernet, etter så mange år med et helt selvstendig og kjempe flott liv.
Vis hele sitatet...
Ja, du har jo opplevd verden du som tross alt er 20år.
Sitat av Psysage Vis innlegg
Noe av det vanskligste i hele verden for en mann som nyss har fått seg en dame med barn, er faktisk og bli vant med barna, og godta det, eller og få det til.
Vis hele sitatet...
Hvis det er det vanskeligste du kan tenke deg så skjønner jeg godt at barnevernet kommer.
Sitat av Psysage Vis innlegg
jeg har vert gjennom kjempe masse stress og har slitt med angst siden jeg traff henne.
Vis hele sitatet...
Mhm og det er jo selvfølgelig ikke grunnen til at barnevernet kommer. En 17år gammel jente med en unge finner sammen med en mann i 20åra som sliter med angst. Ringer det ingen bjeller da så kan man legge ned barnevernet spør du meg.
Sist endret av Mith; 26. august 2013 kl. 14:37.
Trådstarter
14 9
Sitat av Mith Vis innlegg
Dette stemmer ikke. De har plikt til å oppsøke deg om de fatter misstanke eller fått en bekymringmelding om at barnet ikke har det bra i heimen, noe de åpenbart har ellers hadde de vel ikke brukt tia si på deg? Hvor dama di har adressen sin har ingenting å si for hvor hun bor og det er der hun bor barnevernet må komme på besøk.

Det hjelper ikke på noe.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver jo og komme til poenget om at de ikke har noen misstanke. de har ingen grunn og de har selv sagt at de ikke har noen misstanker.

men de kommer med falske annklagelser om at folk har observert oss ute på fest på natta og at barnet har vært alene hjemme.

jeg har vært avholds i 5 år og hater alkohol.
jeg drikker aldrig og er i full jobb.

Og alle i bygda vet at jeg er avholds.
Derfor misstenker jeg barnevernet for og terrorisere og dikte opp falske anklagelser. Jeg har hørt andre på bygda som beskriver dem som korrupte jævler og de gjør allt for pengene.
@TS.

Du sier at de ikke har noe på dere, men du sier også at det går rykter og da tipser folk barnevenet.
Når folk tipser barnevernet så må de ut å sjekke dette.
Når de da blir møtt av en gretten gutt som nekter å samarbeide, svare på spørsmål etc, så får de jo ende større mistanke.

Hva med å bare by de inn på kaffe å ta en prat? Skjønner virkelig ikke hvorfor man skal koke over pga at barnevernet kommer på besøk etter tips.
Når du prater med de så er det bare å si at hun ikke bor hos deg og da heller forklare at de får ta problemene med henne.
Går det rykter, så blir de tipset. Ta det som en mann (som du mener at du er) og da en prat med de.
Sitat av Psysage Vis innlegg
Derfor misstenker jeg barnevernet for og terrorisere og dikte opp falske anklagelser. Jeg har hørt andre på bygda som beskriver dem som korrupte jævler og de gjør allt for pengene.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik barnevernet fungerer og hvis du tror det så får du anmelde dem til politiet. Hvem er det liksom som skulle ha betalt dem for å dikte opp falske anklager og plage deg? Det der er så far fetched at du burde oppsøke hjelp.
De ansatte i barnevernet gjør bare jobben sin, og de er pliktig til å undersøke dersom det kommer inn meldinger om omsorgsvikt.
Dersom du vil at dere skal bli renvasket, må dere bare finne dere i å bli undersøkt.
Det å nekte dem å komme inn skjønner jeg godt av ren prinsippsak, men dessverre fungerer det slik at det bare gjør situasjonen dårligere.

Slikt systemet fungerer, må du bare finne deg i at de kommer på uanmeldte besøk. Dette gjør de for å få klarhet i om ryktene stemmer eller ikke.
Og det at de sier "Gjør som vi sier, eller så tar vi barnet", har du nok vridd litt om på. Jeg er rimelig sikker på at dersom dette er sett på fra et fritt perspektiv, er dette en gratis advarsel til dere om at dere kan miste barnet om dere nekter dem innsyn, IKKE en trussel.
Trådstarter
14 9
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er ikke slik barnevernet fungerer og hvis du tror det så får du anmelde dem til politiet. Hvem er det liksom som skulle ha betalt dem for å dikte opp falske anklager og plage deg? Det der er så far fetched at du burde oppsøke hjelp.
Vis hele sitatet...
Uansett så føler jeg at det de gjør er og provosere og irritere.
Det har jeg også gitt dem beskjed om og de har beklaget at de ga meg det inntrykket.
De skulle bare sjekke om det stemte at vi har vært ute på fest, noe vi ikke har da jeg er avholds og har vært det i flerfoldige år.

Jeg skjønner ikke din aggresive opptreden mot meg når det i din signatur står ''Med folket, mot makta!'' og du sitter og forsvarer makta med alle dine resurrser.

Sitat av laxzzi Vis innlegg
De ansatte i barnevernet gjør bare jobben sin, og de er pliktig til å undersøke dersom det kommer inn meldinger om omsorgsvikt.
Dersom du vil at dere skal bli renvasket, må dere bare finne dere i å bli undersøkt.
Det å nekte dem å komme inn skjønner jeg godt av ren prinsippsak, men dessverre fungerer det slik at det bare gjør situasjonen dårligere.

Slikt systemet fungerer, må du bare finne deg i at de kommer på uanmeldte besøk. Dette gjør de for å få klarhet i om ryktene stemmer eller ikke.
Og det at de sier "Gjør som vi sier, eller så tar vi barnet", har du nok vridd litt om på. Jeg er rimelig sikker på at dersom dette er sett på fra et fritt perspektiv, er dette en gratis advarsel til dere om at dere kan miste barnet om dere nekter dem innsyn, IKKE en trussel.
Vis hele sitatet...
Nei det er helt sant.
Toppsjefen kom etter at de hadde klaget på barneværnet angående det hun BV dama sa.

Toppsjefen var veldig lei seg over at hun hadde sagt det.
Jeg er vitne til at hun kom med direkte trussler uten grunn.
det var god stemmning og alt, men fordi vi ikke ønsket og flytte enda og takket nei til div hjelp så kom hun med en trussel at det kunne vert en ide og høre på tipsa demmers slik at de ikke måtta ta barnet.

helt sykt.
Sitat av Psysage Vis innlegg

Nei det er helt sant.
Toppsjefen kom etter at de hadde klaget på barneværnet angående det hun BV dama sa.

Toppsjefen var veldig lei seg over at hun hadde sagt det.
Jeg er vitne til at hun kom med direkte trussler uten grunn.
det var god stemmning og alt, men fordi vi ikke ønsket og flytte enda og takket nei til div hjelp så kom hun med en trussel at det kunne vert en ide og høre på tipsa demmers slik at de ikke måtta ta barnet.

helt sykt.
Vis hele sitatet...
Dette er etter min mening en advarsel.
Sitat av Psysage Vis innlegg
Uansett så føler jeg at det de gjør er og provosere og irritere.
Det har jeg også gitt dem beskjed om og de har beklaget at de ga meg det inntrykket.
De skulle bare sjekke om det stemte at vi har vært ute på fest, noe vi ikke har da jeg er avholds og har vært det i flerfoldige år.
Vis hele sitatet...
Hva du som sitter i mottaktrenden føler og tror er jo åpenbart farget av følelser og ikke rasjonell tankegang. Derfor fortjener du å få høre at du antageligvis tar grundig feil, sett fra et mer objektivt standpunkt.
Sitat av Psysage Vis innlegg
Jeg skjønner ikke din aggresive opptreden mot meg når det i din signatur står ''Med folket, mot makta!'' og du sitter og forsvarer makta med alle dine resurrser.
Vis hele sitatet...
Ja, det er fordi du ikke evner å se eller forstå hvordan barnevernet fungerer. Det er ikke noe overgrep eller terrorisering du er utsatt for, du bare sitter midt oppi en vanskelig sak, lar følelsene ta overhånd og prøver å legge skylda over på et system du ikke forstår, noe som jo er forstålig.
Sist endret av Mith; 26. august 2013 kl. 14:47.
Trådstarter
14 9
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dette er etter min mening en advarsel.
Vis hele sitatet...
Jeg pratet litt med henne nå, og dama forteller at hun som kom med trusslene eller ''advarseln'' om du vil, ikke jobbet i barnevernet men var innleid nå på sommeren. mulig hun ikke helt vet hva hun driver med selv.
TS; du spør om råd, har fått det i fleng men fortsatt står du på ditt, hvorfor starte en tråd der du spør om hjelp i det hele tatt? En ting du må skjønne først som sist er at BV ikke avslutter en sak før de er helt sikre på at personen/paret de har fått inn en sak på faktisk er helt friske og i stand til å oppdra et barn og vegen til å bevise det hvis dere faktisk er det er virkelig ikke gjennom å være ekstra tverr og vanskelig, det gjelder forsåvidt alle sosiale sammenhenger og spesielt med statlig innblanding.
Hvis du hadde sett et par utenifra som var akkurat slik som dere på den måten du har beskrevet her, hadde du fortsatt ment det var uten grunn at BV ikke gir seg?
Bare det at du sier nei til ett møte som sansynligvis kunne avklart alt sammen sier veldig mye,
Vet ikke hvor godt du kjenner denne jenta du er sammen med men;
Barnevernet følger ikke opp personer uten grunn, uansett om de er myndig eller ikke. De følger opp personer de mistenker ikke har kompetansen til å ta seg av ett barn (har selv en søster som fikk barn før hun var 18 og ingen fra barnevernet har noen gang tatt kontakt med henne eller familien)

Barnevernet kommer ikke inn på en fødestue og klipper navlestrengen av ett barn, dette skjer ikke. Det er såvidt far får lov til å klippe denne.

Jeg tror at kjæresten din (uten å kjenne henne) lyver alvorlig til deg om sin fortid. Barnevernet har regler og lover de skal følge. Og ved såpass tett oppfølging som det virker som de har så har de nok en grunn til det. Synes du skal sette deg ned med kjæresten din å spørre henne rett ut om hun lyver angående sin fortid.
Ut ifra å ha lest hva TS har skrevet som tilsvar til flere gode tips til både holdningsendring og generell bevegelse i overformynderiet har jeg følgende konklusjon å komme med (dessverre):

Barnevernet vinner til slutt.
Trådstarter
14 9
hun sier at hun ikke skjuler noe om fortiden og når jeg spør henne opp til flere ganger daglig blir hun sint og irritert.
Hun mener at BV følger alle som ikke er myndig og får barn.

Hun sa hun fikk valget om Mødrehjem eller oppfølging av BV og hun valgte BV.
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Ut ifra å ha lest hva TS har skrevet som tilsvar til flere gode tips til både holdningsendring og generell bevegelse i overformynderiet har jeg følgende konklusjon å komme med (dessverre):

Barnevernet vinner til slutt.
Vis hele sitatet...
Sålenge det faktisk er barnet som drar det lengste strået til slutt her, burde det være rivende likegyldig for alle voksne, fornuftige mennesker hvem som "vinner".
Barnevernet kan være både inkompetente, hevngjerrige og trakaserende. Det er aldri moro og få det myndighetene hjem i stua. Men mitt beste råd for å slippe mest mulig av det er fortsatt en "positiv" dialog.

For som Mxzyzpik skriver over, barnevernet vinner til slutt
Men for å stille ett litt annet spørsmål hvorfor ikke samarbeide med barnevernet ikke alltid de er noen rasshøl skjønner du. En kompis fikk barn i voksen alder men dama hans var ikke helt kompetent i sikringsboksen så barnevernet ville inn og titte litt. Hun kastet dem ut. Når de kom 2 dager senere så var han hjemme. Han inviterte dem inn bydde på kaffe. Og var generelt hyggelig Da så de at han var ett oppegående menneske og derfor brydde de seg ikke med å komme tilbake flere ganger for de var trygg på at ungen ville få gode vilkår selv om starten hadde vært komplisert. Så det er godt mulig de bare vil være trygg på at du er en voksen mann som er kompetent til å kunne hjelpe til i alle situasjoner hvor barnet trenger en bestemt far siden mora er så ung. At de har valgt en ulogisk måte å gjøre det på ved å prøve og skremme er jo typisk. Men dessverre vanlig. Så det beste er å faktisk ignorere det til de grader sånn at de skjønner at det nytter ikke å komme her og true, men bedre å åpne en voksen dialog med deg om det skulle være noe de må ha informasjon om angående ungen.
Sitat av Psysage Vis innlegg
hun sier at hun ikke skjuler noe om fortiden og når jeg spør henne opp til flere ganger daglig blir hun sint og irritert.
Hun mener at BV følger alle som ikke er myndig og får barn.

Hun sa hun fikk valget om Mødrehjem eller oppfølging av BV og hun valgte BV.
Vis hele sitatet...

Vel, dette stemmer ikke.

Dessuten brukes mødrehjem kun til å få bekreftet mistanker sine mot foreldrene. Da har de konkrete mistanker og de vil overta omsorgen for barnet. 99% av dem som er på mødrehjem mister omsorgen for barnet. Så hun ville ikke fått ett valg om å havne der men beskjed om at hun skulle dit.
Sist endret av Dasset; 26. august 2013 kl. 15:43.
Hvis du TS har lyst til at dama di skal miste ungen er det bare å fortsette slik du holder på nå. Du fratar jo barnevernet alle muligheter til å undersøke om ungen har det bra og at du er en trygg og god voksenperson for ungen.

Dette har mange her forsøkt å gi deg gode råd om, men det virker som om det eneste du er interessert i å lytte til er de som støtter deg på noen merkelige konspirasjonsteorier om barnevernet.

Som andre her har forsøkt å fortelle deg er det overveiende sannsynlig at det er ting om dama di du ikke kjenner til. Barnevernet har taushetsplikt ovenfor deg om slikt, men du kan be dama di om å løse dem fra den, vegrer hun seg for det bør det kanskje begynne å bli litt lys på loftet.
Sist endret av Beron; 26. august 2013 kl. 16:11. Grunn: Typo
Herregud da mann, ta deg sammen. Husk barnevernet vil barnets beste. Når de er usikker på hvordan barnet har det, kommer de selvfølgelig å sjekker det opp. DU har tross alt sagt deg villig til å være stepappa tildette barnet, og da må faktisk DU være hjelpsom å la barnevernet gjøre jobben sin. Hvis ikke kommer de selvfølgelig tilbake for å sjekke opp mer. Så om du ikke takkler å svelge stoltheten din i noen møter til, så må du faktisk gjøre det slutt NÅ, så barnet ikke binder seg mer til deg enn det allerede har gjort. Du er tydelig vis ikke klar for pappa rollen enda.
Sist endret av bøtte420; 26. august 2013 kl. 16:37.
Denne kampen vinner du ikke. Før du vet ordet av det er et av problemene at mor bor sammen med en gærning. Det beste er å satse på samarbeid med barnevernet.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Sålenge det faktisk er barnet som drar det lengste strået til slutt her, burde det være rivende likegyldig for alle voksne, fornuftige mennesker hvem som "vinner".
Vis hele sitatet...
Det er jeg på en prikk enig med deg i. Så får vi håpe TS også føler det samme... Det lukter mer egeninteresse av TS enn hva som er behagelig.