Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4730
jeg er nybegynner i graffiti, jeg prøver å skisse og skisse, sliter litt med å lage fete piecer og sånn.... er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan skisse bedre, jeg prøver å gjøre noe med kreativiteten min ^^

bare å poste noen tips og muligens noen linker der jeg kan gå inn å se litt, jeg er ikke interresert i å lære "tagging".. er kunst delen jeg er interresert i

takker for alle svar
Først så må du øve, også må du øve, så må du øve litt til!
Det er bare å kjøre på å dyrke din egen kreativitet!
Å utvikle en egen stil er kunsten i kunst!
Sa jeg at du må øve?
Sist endret av winkeesalami; 19. november 2010 kl. 13:00.
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
hehe,... jeg øver som bare det.. er det noen graffiti stiler som er gode? jeg har brukt www.graffiticreator.net litt.. men har lyst til å lage di fete piecene selv...
Digital nomade
trippy's Avatar
Start med blockbusters, ikke add masse connections og shit. Bare tegn simpelt, få det til å se så clean ut som mulig. Når du klarer det så kan du starte og adde connections og effekter. Tegn hver dag, tegn masse! Se på filmer og se på bilder for å få litt inspirasjon.

Skjekk også ut toy thread på 12 ounce prophet, her får du masse hjelp.
http://www.12ozprophet.com/forum/sho...7319&page=1746

Good luck
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
jeg er nybegynner i graffiti, jeg prøver å skisse og skisse, sliter litt med å lage fete piecer og sånn.... er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan skisse bedre, jeg prøver å gjøre noe med kreativiteten min ^^

bare å poste noen tips og muligens noen linker der jeg kan gå inn å se litt, jeg er ikke interresert i å lære "tagging".. er kunst delen jeg er interresert i

takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Begynn enkelt, ikke prøv å lage noe mer avansert enn blokkbokstaver eller boblebokstaver i starten, så vil nye ideer og føring på streken komme naturlig etter hvert som du får mer kontroll og bedre overblikk.

Jeg kan se at du vil ta avstand fra skribling ettersom det er så mye shitkids med dårlige signs i norge, men jeg tror helt ærlig at etter hvert som du får føring vil du lære å sette pris på fete signs..
Bli god på skisser: Finn inspirasjon i andres skisser og piecer. Og øv, øv, øv (som allerede nevnt av flere).

Når du behersker skissene, bør du finne deg en lovlig vegg (sponplater i hagen funker fint), slik at du kan øve deg med spraybokser i ro og mak, uten å måtte se deg over skulderen.

Legg gjerne ut bilder av noen skisser, så kan folk gi deg feedback
Spent på å se noen bilder av skisser
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
jeg øver allerede i hallen til sprayboks.. i kristiansand
går mye i throwup stilen nå.. men kopiere mange forskjellige stiler på internett
jeg klarer fint å tegne noen wildstyle piecer(kopiere andres), men å prøve å lage en selv syntes jeg er helt umulig
Sist endret av shallabaiz; 19. november 2010 kl. 13:35.
Ta inspirasjon, ikke kopier, men etterlign.
I mine yngre dager kopierte jeg masse. Surfet på nettet og fant artister jeg syntes var dritfete. Bates, Can2, Oker(NL), Kent osv. Så fant jeg papir og blyant og tegnet piecene jeg fant. Og så tenget jeg dem anda en gang, og enda en gang. Og når jeg syntes jeg hadde mestret den så tok jeg neste. Satt i timevis foran pc-skjermen og kopierte de piecene jeg syntes var de kule.
Etterhvert så syntes jeg bare bokstavene kom av seg selv og så var det ikke noe problem å lage egne.

Synes dette er en kjempemåte for å lære meg de stilene jeg liker. Etter å ha kopiert mesterne et par ganger på papir synes jeg at jeg "ser" stilen mye bedre og kan overføre det jeg har plukket opp i mine egne greier.
Man henter inspirasjon etter hva man synes er fett selv, jeg synes bare dette er måten som virkelig lar meg forstå en viss stil.

Folk kan si hva dem mener om kopiering av andre, det er jo ikke sånn at jeg slenger det opp på vegger rundt om liksom.
Annbefaler å ta en titt på andres skisser å få kreativitet hær -> www.graffitinwx.com
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
er det noen spesielle stiler dere annbefaler for nybegynner?
Lette bokstaver, fokuser mer på å få rette linjer og proposjonelle bokstaver i forhold til stil i starten. Du kan lage verdens kuleste bokstaver, men så lenge det er urette linjer og uproposjonelt så blir det stygt.
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
jeg ser den, så det folksan annbefaler er å sette opp noen tre-plater i hagen og øve på di rette linjene også når jeg mestrer linjene kan jeg begynne å lage fancy skisser ?
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
jeg ser den, så det folksan annbefaler er å sette opp noen tre-plater i hagen og øve på di rette linjene også når jeg mestrer linjene kan jeg begynne å lage fancy skisser ?
Vis hele sitatet...
Mer i den duren at du øver på skisser så ofte du kan på papir, og øver på treplater for å oppnå litt 'can-control' før du evt. prøver å sette skissene til livs..
Sist endret av fetter; 22. november 2010 kl. 12:17.
Se graffitifilmer, les graffitiblader, se på internett, tegn selv, MAL!

Noen filmanbefalinger:
Cope2 Kings Destroy
Grovt Skadeverk 1, 2
Dirty Handz 1, 2, 3
Dirty But Real
Criminal Minded
Overdoze
Subway Stories
+++
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
I mine yngre dager kopierte jeg masse. Surfet på nettet og fant artister jeg syntes var dritfete. Bates, Can2, Oker(NL), Kent osv. Så fant jeg papir og blyant og tegnet piecene jeg fant. Og så tenget jeg dem anda en gang, og enda en gang. Og når jeg syntes jeg hadde mestret den så tok jeg neste. Satt i timevis foran pc-skjermen og kopierte de piecene jeg syntes var de kule.
Etterhvert så syntes jeg bare bokstavene kom av seg selv og så var det ikke noe problem å lage egne.

Synes dette er en kjempemåte for å lære meg de stilene jeg liker. Etter å ha kopiert mesterne et par ganger på papir synes jeg at jeg "ser" stilen mye bedre og kan overføre det jeg har plukket opp i mine egne greier.
Man henter inspirasjon etter hva man synes er fett selv, jeg synes bare dette er måten som virkelig lar meg forstå en viss stil.

Folk kan si hva dem mener om kopiering av andre, det er jo ikke sånn at jeg slenger det opp på vegger rundt om liksom.
Vis hele sitatet...
what he said
(moret tenker visst likt som meg )
Sitat av John Travolta Vis innlegg
Se graffitifilmer, les graffitiblader, se på internett, tegn selv, MAL!

Noen filmanbefalinger:
Cope2 Kings Destroy
Grovt Skadeverk 1, 2
Dirty Handz 1, 2, 3
Dirty But Real
Criminal Minded
Overdoze
Subway Stories
+++
Vis hele sitatet...
Style Wars. Den viktigste filmen i graff-historie. Se den.
Kan legge til noen til også:
-Kings and Toys
-Getting Up
Disse filmene handler bare om bombing og maling, men mer om "reglene" innen graffiti og hvor alt kommer fra.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
BOMB IT! den DEFINITIVT KULESTE FILMEN JEG HAR SETT! denne har også VELDIG mange stiler, så du får massssse inspirasjon

Sitat av shallabaiz Vis innlegg
jeg øver allerede i hallen til sprayboks.. i kristiansand
går mye i throwup stilen nå.. men kopiere mange forskjellige stiler på internett
jeg klarer fint å tegne noen wildstyle piecer(kopiere andres), men å prøve å lage en selv syntes jeg er helt umulig
Vis hele sitatet...
Kjenner forresten en masse folk der
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
fett det, skal skaffe meg noen av di filmene og få litt inspirasjon , jeg har sett Grovt skadeverk filmene, utrolig fete
Kanskje de er nice allerede, bare at du er en liten perfeksjonist som aldri blir fornøyd ?
Sleng opp noen skisser og la OSS dømme!
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
jeg har ikke lagt inn noen skisser på dataen ennå, men jeg har lagd to piecer i hallen som jeg kan legge ut ^^


den andre piecen min:

http://tinypic.com/view.php?pic=16behkz&s=7

eller link HER, hvis ikke bildet funker
Sist endret av shallabaiz; 24. november 2010 kl. 08:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
jeg har ikke lagt inn noen skisser på dataen ennå, men jeg har lagd to piecer i hallen som jeg kan legge ut ^^


den andre piecen min:

http://tinypic.com/view.php?pic=16behkz&s=7

eller link HER, hvis ikke bildet funker
Vis hele sitatet...
Piece å piece, det dær ligner mere på throwup etter min mening...

http://www.keusta.net/blog/images/gr...attack_big.jpg

dette er et piece
Se dokumentaren "Exit through the giftshop". Finnes på TPB. Den handler om street art og følger en gjeng som holder på med dette
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Se dokumentaren "Exit through the giftshop". Finnes på TPB. Den handler om street art og følger en gjeng som holder på med dette
Vis hele sitatet...
Se heller grovt skadeverk 1&2, det er motivasjons film!
Sitat av Kladden Vis innlegg
Se heller grovt skadeverk 1&2, det er motivasjons film!
Vis hele sitatet...
Se alle tre Du er jo ute etter input så du må bare kjøre på!
fins ikke grovt skadeverk 3...
www.extremebits.org har svææær samling graff-film. YO... get up, kid!.. haha
Sitat av John Travolta Vis innlegg
fins ikke grovt skadeverk 3...
Vis hele sitatet...
grovtskadeverk 1 og 2 + Exit through the gift shop = 3

1+1+1=3
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
jeg har ikke lagt inn noen skisser på dataen ennå, men jeg har lagd to piecer i hallen som jeg kan legge ut ^^


den andre piecen min:

http://tinypic.com/view.php?pic=16behkz&s=7

eller link HER, hvis ikke bildet funker
Vis hele sitatet...
ikke så værst til å være din andre. Jobb med proporsjonaliteten, og avstanden mellom bokstavene.
Skader ikke med litt freshere farger og shining, heller, hadde gjort en del med den.
I og med at du er ny kan du alltids kopiere stilen til andre. Ikke kopier 100%, men hent litt "inspirasjon" fra dem Kameraten min og jeg dro til gammlebyen og hausmania å så på piecer der, det funka jævla bra.7

Lykke til
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
går til sprayboks.. leier farger for 100 spenn og øver der, di hadde vledig lite farger igjen den dagen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veit ikke om det er tatt opp før i tråden, er litt for full til å lese gjennom alt akkurat nå, men begynn med å tegne helt vanlige bokstaver, så slenger du bare på det du vil etter som du føler for, ingen som begynner med "wildstyle" (Som er noe av den kjipeste graffitien du får tak i) med en gang. Skiss op med blyant, tegn over med en ålreit tsjpenn, så er du hvertfall litt på vei.

Lykke til!
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
jeg har ikke lagt inn noen skisser på dataen ennå, men jeg har lagd to piecer i hallen som jeg kan legge ut ^^


den andre piecen min:

http://tinypic.com/view.php?pic=16behkz&s=7

eller link HER, hvis ikke bildet funker
Vis hele sitatet...
som noen har nevnt så er det ikke så verst til og være den andre nei.
Men prøv og ikke ha så mange buer og kanter, prøv og få til mer rette linjer og mykere kanter :-)

laget en liten skisse her (sorry for at d ble crap, men brukte ca 3-4 min på den..)

lagde http://www302.lunapic.com/editor/working/129543852927941?7694361578 lille skissa (ser ut som crap, men brukte kun 3-4 min på den)

fikk ikke til og slette og sendte 2 forskjellige