Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5485
Jeg er ikke i mot ulovlig graffiti, men noen ganger kan det være digg å male i fred et sted. Både for øvelse og rekreasjonelt

Planen min er å få fatt i noen treplater som kan lektes på trær et chill sted i skogen og grunne disse for maling.


Spørsmålet mitt da er hvor får man de billigste platene som tåler fukt?
- Noen som gir bort slikt..
- Noen som selger/gir bort delvis ødelagte plater..
De gangene vi har satt opp egen vegg har vi vært nødt til å kjøpe plater. Ikke så mange kronene vi måtte betale, men kvaliteten på treverket var jo deretter.
Cannablizz's Avatar
Trådstarter
97 1
Ja, ok. Sponplater kan man få billig, men de tåler ikke mye fukt selv om man har regnskydd over. Noen som vet om firmaer som gir bort f.eks forskallingsplater..
Sitat av Cannablizz Vis innlegg
Spørsmålet mitt da er hvor får man de billigste platene som tåler fukt?
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha plater som tåler en del fukt, bør du kjøpe kryssfinèr. Husk også at platene dine skal "impregneres" med maling gang på gang, og dermed vil være mer fuktbestandige.

Ta gjerne noen bilder etterhvert!
Vi har en slik vegg et sted borti skogen, det er vanlig kryssfinèrplater, som er malt på begge sider av platene. Denne veggen har vel stått i snart 3 år, og har er ikke ødelagt ennå.
Cannablizz's Avatar
Trådstarter
97 1
Du sier noe der med impregnering. Blir nok kryssfiner, men får kanskje bare ringe rundt å høre priser. Håpet på å slippe unna med maks 500, men får heller bygge på veggen etterhvert. Når den er stor og fin så kan jeg si ifra hvor den er ..og da kommer bildene!
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
som maler gleder jeg meg
▼ ... over en måned senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
sjer det noe der eller? hva ble det av veggen?
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Vi har en slik vegg et sted borti skogen, det er vanlig kryssfinèrplater, som er malt på begge sider av platene. Denne veggen har vel stått i snart 3 år, og har er ikke ødelagt ennå.
Vis hele sitatet...
Vel nå er veggen der falt sammen, på grunn av 6 lokale drittunger som syntes det var morsomt å klatre mens de pattet hasj...
bra tråd,men hvis du er i Oslo så er dette et alternativ:

"Inne i bakgården på Hausmania er det en stor plankevegg der det er lov å lage graffiti. Denne blir flittig benyttet av Oslos graffitimiljø, og «piecene» får sjelden stå lenge før noen nye kommer på plass."

http://no.wikipedia.org/wiki/Hausmania
Sitat av xhacktly Vis innlegg
bra tråd,men hvis du er i Oslo så er dette et alternativ:

"Inne i bakgården på Hausmania er det en stor plankevegg der det er lov å lage graffiti. Denne blir flittig benyttet av Oslos graffitimiljø, og «piecene» får sjelden stå lenge før noen nye kommer på plass."

http://no.wikipedia.org/wiki/Hausmania
Vis hele sitatet...
Hvis den er gjort lovlig igjen da.

Hvis ikke har du Gamlebyen og Thorsov også i Oslo, og en hel del Semi-lovlige i området rundt i og utafor Oslo.
Noen som vet hvor man kan få tak i bra spraybokser? jeg har tenkt å ta skrittet fra papir til vegg:P
OKM på schauss plass 6.

Kunstmateriell.no

montana-cans.net
Dersom du vil ha billige plater kan det være lurt å ringe rundt til forskjellige byggevareleverandører (Byggmakker, COOP Bygg, etc) og høre hvilken pris de kan gi deg på de to ytterste platene fra materialpakkene de mottar fra leverandør. Disse er som regel skadet (litt) i frakt og selges normalt sett ikke til de vanlige kundene.
Du kan jo også gå på en byggeplass og spørre om de har noen gamle plater du kan få.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
OKM på schauss plass 6.

Kunstmateriell.no

montana-cans.net
Vis hele sitatet...
Takker så mye!

Hvilke cans er bra inne på kunstmateriell.no?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ville kjøpt mtn 94 fra montanacans.net, da disse er bedre kontroll på og har bedre dekking.
men seff så funker belton fett hvis du skal kjøpe walk-in... men eg tok skrittet fra andre cans til 94 no nettopp og det var DET beste skrittet eg noensinne har gjort
Belton er bra cans, men i mitt hjerte står montana.
Plater kan du få på trelasten, bare spør om å få noen spon-plater, så går du på malingsbutikken å spørr etter feilblanda maling, så tar du å setter dem opp å maler noen strøk med feilbrekket, og slipp deg løs med boksene.

Noe som kan være lurt er å hive en presening over veggen da fuktighet ikke er så gøy uansett hvordan du vrir å vender på det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av tøffel Vis innlegg
Takker så mye!

Hvilke cans er bra inne på kunstmateriell.no?
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hva slags trykk du er ute etter, les litt rundt om de forskjellige boksene du kan kjøpe så finner du fort ut hva du trenger

Selv bruker jeg for det meste Belton da det passer mine behov best, da jeg bomber lite og ikke trenger kjempe stort trykk.
Eg som ikkje føler behov for å reke rundt med spraylakk på andres eigendom er positiv til lovlig utøvelse av dekkon sin hobby,sjøl om eg syns denne frasen er artig "Vel nå er veggen der falt sammen, på grunn av 6 lokale drittunger som syntes det var morsomt å klatre mens de pattet hasj... "
Så det er dumt når andre ødelegger for dekkon,men når dekkon bedriver hærverk på andre eigendom så er det greit?

waffe
Sitat av liftwaffe Vis innlegg
Eg som ikkje føler behov for å reke rundt med spraylakk på andres eigendom er positiv til lovlig utøvelse av dekkon sin hobby,sjøl om eg syns denne frasen er artig "Vel nå er veggen der falt sammen, på grunn av 6 lokale drittunger som syntes det var morsomt å klatre mens de pattet hasj... "
Så det er dumt når andre ødelegger for dekkon,men når dekkon bedriver hærverk på andre eigendom så er det greit?

waffe
Vis hele sitatet...

Den veggen var lovlig... (eller?)
Man kan få handlet vannbestandig kryssfinèr og vannbestandig sponplate. Hvis du bruker ubehandlede treplater bør du sørge for å kun spraye på èn side. Fukt i treverk er ikke så farlig sålenge det blir luftet ut igjen, og det får du ikke til om du tetter igjen begge sidene på plata.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg er helt enig med liftwaffe at det å ødelegge så folk må betale av egen lomme det er bad!
men det er jo derfor jeg vi bomber statens shit!!!!
Kjør på søppla evt til flere, der har de egen "haug" med imprengnerte materialer. Dette kan vel fåes gratis

Evt ikke impregnerte materialer som skapdører osv kan vel brukes greit?

Lykke til.
Sist endret av Mrlarsen; 27. august 2010 kl. 09:39.
Sitat av liftwaffe Vis innlegg
Eg som ikkje føler behov for å reke rundt med spraylakk på andres eigendom er positiv til lovlig utøvelse av dekkon sin hobby,sjøl om eg syns denne frasen er artig "Vel nå er veggen der falt sammen, på grunn av 6 lokale drittunger som syntes det var morsomt å klatre mens de pattet hasj... "
Så det er dumt når andre ødelegger for dekkon,men når dekkon bedriver hærverk på andre eigendom så er det greit?

waffe
Vis hele sitatet...
Jeg har drevet min del med ulovlig graffiti, men jeg har aldri bedrivet hærverk på andres private eiendommer. Det er ikke bare jeg som bruker veggen der, men andre også. Nå som veggen er revet har jeg tatt en pause fra malinga og sitter å tegner i stedet. Det er ikke alle som gjør det samme, så de som ikke får malt lovlig stikker å maler ulovlig. Og det er de samme drittungene som rev ned veggen.

Vi, og når jeg sier vi så snakker jeg for en del føler jeg, klatrer ikke rundt og ødelegger materialer til privatpersoner. Heller ikke for staten eller andre, vi river ikke ned vegger fordi det er morsomt, og har heller aldri gjort det. Og jeg kjenner jeg blir like irritert hver gang sånne som deg kommer inn å drar alle under en kam under en diskusjon. Vi hadde veggen i skogen sånn at vi slapp å gå ut å male ulovlig, slik at vi faktisk ikke trengte å sette rullebladet på spill for å drive med noe vi liker.

Mener ikke å være kvass, men graffiti står sterkt i hjertet mitt, og jeg tror du blir like irritert når en uviten person rakker ned eller diskuterer imot noe du liker å drive meg. Som en person som sier han ikke liker musikken din eller yndlingsfilmen din uten at han har hørt musikken eller sett filmen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Well nå er hobbyen min å pusle med små plastbiter så dei henger i hop,altså mine plastbiter som eg har kjøpt for mine penger som eg bruker min lakk på.
Skulle gjerne vært flinkere te å lakkere men eg bruker stortsett bare sprayboks te grunning,etter det så er det airbrush som gjelder.
Men om din hobby krever at staten skal stille med et lerret der du kan gjera din ting når du føler for det så skal eg jammen kreve at staten kjøper ny airbrush te meg,for den eg har har ei bøyd nål og ei litt sliten dyse.

Vil du gjera noko ana enn hærverk så bygg opp igjen veggen sjøl da?Eller må nokon andre gjøre det for deg?
Koster det penger så gratulerer,hobbyer koster penger.


waffe
Det er ingen som krever at staten stiller med lerret, han bygde det jo selv...
Sitat av liftwaffe Vis innlegg
Well nå er hobbyen min å pusle med små plastbiter så dei henger i hop,altså mine plastbiter som eg har kjøpt for mine penger som eg bruker min lakk på.
Skulle gjerne vært flinkere te å lakkere men eg bruker stortsett bare sprayboks te grunning,etter det så er det airbrush som gjelder.
Men om din hobby krever at staten skal stille med et lerret der du kan gjera din ting når du føler for det så skal eg jammen kreve at staten kjøper ny airbrush te meg,for den eg har har ei bøyd nål og ei litt sliten dyse.

Vil du gjera noko ana enn hærverk så bygg opp igjen veggen sjøl da?Eller må nokon andre gjøre det for deg?
Koster det penger så gratulerer,hobbyer koster penger.


waffe
Vis hele sitatet...
Oj, helvette har du ei bøyd nål!?


Hadde vert litt bedre om staten gidde folk som liker graffiti en skikkelig plass å holde på.

Alt i alt så vet ikke eg om det er så mange som bryr seg om du har ei bøyd nål eller ikke.
Sist endret av Fyllingz; 19. september 2010 kl. 17:28.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
haha xD nice! enig med deg fyllingZ er du writer?
liker å male ulovelig, gir et digg kick men det e jo fette digg å male en vegg så lenge du vill uten t noen kan gjøre nåkka..
Sitat av drittsekken Vis innlegg
haha xD nice! enig med deg fyllingZ er du writer?
Vis hele sitatet...
Visst du mener som i graffiti, så er eg "på-en-måte" det. Dog så er eg meir på tegne stadiumet


@BombTheSystem:
Eg "hater" deg. Du ødelegger min/andre sin framtidige (eller ikke) sin mulighet til å tagge uten å måtte frykte å tilbringe natta i arresten. Altså, håpet om framtidig plass blir borte...

Edit: Altså, håpet om en mulig framtidig plass blir borte...

Edit 2: ikke missforstå meg, men eg liker ikke folk som gjør ulovlige ting pga. et kick. Tankegangen fungerer bare ikke helt i større skala, eller liten.

Men driver du med "tagging" på f.eks vinduer?
Sist endret av Fyllingz; 19. september 2010 kl. 20:39.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kan finne plater på dynga
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg er lei all "diskriminering" av taggere! at dere som sitter hjemme hele dagen og bygger sammen plastbiter kaller oss, som risikerer fengselsstraff for noe vi brenner for dummer, er LATTERLIG. At dere kaller graffiti hærverk kun fordi noen drittunger reker rundt og skriver "kuk" overallt, betyr ikke at vi ikke har en rett til å utfolde oss! at veggen til makk ble revet ned, er like ille som den skjeve nåla til liftwaffe.


er det INGEN sjangs for at vi som liker hobbyen vår kan få være i fred her? føler at alle skal komme tiul forumet KUN for å fortelle oss hvos jævla stygge vi er uten å begrunne skikkelig!

jeezes freaking christ!..
Sitat av drittsekken Vis innlegg
føler at alle skal komme tiul forumet KUN for å fortelle oss hvos jævla stygge vi er uten å begrunne skikkelig!
Vis hele sitatet...
Vel, sånn er nå engang livet. Altså, jeg er fullstendig enig med deg, maler jo selv. Men, det å finne aksept fra hvermansen, det kan man drite i. Graff er et bittelite miljø, og stort sett ingen utenfor miljøet kommer til å respektere oss eller hobbyen med det første.

Men, nå er det snart vår og plussgrader. Gleder meg til å børste støv av boksene og ta en tur ned til bowlen i gamlebyen