Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6237
Topic sier det meste. Er det mulig å bli hevet ut av militæret (sikkerhetsklarerig "hemmelig") pga suspekt størrelse?

Trodde først og fremst at man kun risikerte blodprøver dersom man var "unaturlig" stor, men i det siste har flere sagt at det faktisk er mulig å bli kastet ut bare etter en subjektiv vurdering fra legen. Noen som vet om dette stemmer?
stor as in tjokk (høy BMI) ?
Evt mistanke om boling?
De tror sikkert bare du er en lyktestolpe og hiver deg ut av den grunn. Vrakgods, mao.
Trådstarter
Sitat av TheButcher
Evt mistanke om boling?
Vis hele sitatet...
Nettopp. (20 tegn)
Tror nok at hvis de har mistanke om ulovlige stoffer, så kjører de blodprøve! De gjorde iallfall det når det kom til hasj og slik med en kompis...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det nekter jeg å tro. Om du vil være i armyn og er svær, men ikke boler, så ser jeg ingen grunn til at du skulle bli hevet ut. Hvor stor snakker vi?
Trådstarter
Sitat av thomasf
Det nekter jeg å tro. Om du vil være i armyn og er svær, men ikke boler, så ser jeg ingen grunn til at du skulle bli hevet ut. Hvor stor snakker vi?
Vis hele sitatet...
Du kan få se når vi hooker opp på rena (yes stalker)
Personer som bruker steroider blir dimma på flekken, dersom du ikke går på steroider, kommer du inn.
De tar blodprøve dersom de lurer.
De tar forresten også blodprøve dersom du påstår at du har tatt steroider, når du egentlig bare forsøker å dimme...
Sist endret av Turbolego; 23. mai 2008 kl. 00:55.
Noen som skal til Kjevik på HBS, jeg ble også annklaget for det av læreren min, wtf?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Elefanten
Du kan få se når vi hooker opp på rena (yes stalker)
Vis hele sitatet...
haha, scary! Rena er vel den plassen de faktisk forventer å se svære kaller vel?
Sitat av TheButcher
Spørsmål...Hvor stor er du?
Vis hele sitatet...
Elefanter (elefantdyr, elefantfamilien, Elephantidae, Proboscidea) er en gruppe kjempestore pattedyr som tilhører Asias og Afrikas nålevende megafauna. Elefanter kan bli omkring 4 meter høye og veie mer enn 10 tonn på det meste. Det finnes tre nålevende arter, hvorav to tilhører samme slekt.

Kilde
Trådstarter
Sitat av TheButcher
Spørsmål...Hvor stor er du?
Vis hele sitatet...
Prøver å spare meg for selvgode e-thug kommentarer.

Stor nok til at folk trekker konklusjoner har jeg erfart, grunnen til at jeg startet tråden.

Sitat av thomasf
haha, scary! Rena er vel den plassen de faktisk forventer å se svære kaller vel?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, ser egentlig for meg en helvetes masse friidrettsutøvere som står der klare til å løpe 3000-meter'n på 9 blank.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Elefanten
Vet ikke, ser egentlig for meg en helvetes masse friidrettsutøvere som står der klare til å løpe 3000-meter'n på 9 blank.
Vis hele sitatet...
Mitt verste mareritt. >_< Håper de fleste er enten våpengale patrioter eller høye bodybuildere på 2,30 (som deg selv?).
Trådstarter
Sitat av thomasf
Mitt verste mareritt. >_< Håper de fleste er enten våpengale patrioter eller høye bodybuildere på 2,30 (som deg selv?).
Vis hele sitatet...
Må skuffe deg der med en helt gjennomsnittlig høyde på knappe 1.80 :P

Jeg satser pengene mine på at det er en gjeng nørds som tenkte "fallskjermjeger er litt rambo, rambo er litt fett" og stiller på rena uten hverken kondisjon eller motivasjon. Ahh.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Elefanten
Må skuffe deg der med en helt gjennomsnittlig høyde på knappe 1.80 :P
Vis hele sitatet...
Da er vi to!
Sitat av Elefanten
Jeg satser pengene mine på at det er en gjeng nørds som tenkte "fallskjermjeger er litt rambo, rambo er litt fett" og stiller på rena uten hverken kondisjon eller motivasjon. Ahh.
Vis hele sitatet...
Jeg smiler fra øre til øre bare ved tanken på det synet! Tipper det blir mange søkere i år though. Rena ser ut til å ha blitt pop!
Sist endret av thomasf; 23. mai 2008 kl. 01:05.
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Personer som bruker steroider blir dimma på flekken, dersom du ikke går på steroider, kommer du inn.
De tar blodprøve dersom de lurer.
De tar forresten også blodprøve dersom du påstår at du har tatt steroider, når du egentlig bare forsøker å dimme...
Vis hele sitatet...
Jeg går ikke på steroider nei. Men som sagt, frykten min ligger i at jeg nylig har fått høre fra flere forskjellige hold at det er fult mulig å bare bli dimmet fordi "legen synes det ser sånn ut". Synes selv det hørtes suspekt ut men vil gjerne få det helt avkreftet før jeg fortsetter på tunfisken.

Sitat av thomasf
Da er vi to!
Jeg smiler fra øre til øre bare ved tanken på det synet! Tipper det blir mange søkere i år though. Fallskjermjeger ser ut til å ha blitt pop!
Vis hele sitatet...
Er vel uansett ikke mer enn de 300? Tror det allerede er et par hundre som har falt bort pga sesjonsresultater osv.

Løper rundt med sekk for tiden du eller?
Må ikke alle ta blodprøver når de skal inn i militæret? I et hefte jeg fikk står det at alle starter med legesjekk og blodprøver på innrykksdagen


edit: var litt treg med å poste. Trodde du gikk på boler
Sist endret av surre; 23. mai 2008 kl. 01:09.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Elefanten
Er vel uansett ikke mer enn de 300? Tror det allerede er et par hundre som har falt bort pga sesjonsresultater osv.

Løper rundt med sekk for tiden du eller?
Vis hele sitatet...
Fullt mulig det. Vet ikke helt hvordan de gjør det i armyn. Mja har prøvd meg på det, men blir mest løping i skog og mark og litt "spartansk" gymnastikk! Blir orientering og turer nå i sommer antar jeg! Og der?

Og tunfisken er det bare å fortsette med! Nekter å tro at du drimmer bare pga størrelsen din.
Sist endret av thomasf; 23. mai 2008 kl. 01:12.
Trådstarter
Sitat av thomasf
Fullt mulig det. Vet ikke helt hvordan de gjør det i armyn. Mja har prøvd meg på det, men blir mest løping i skog og mark og litt "spartansk" gymnastikk! Blir orientering og turer nå i sommer antar jeg! Og der?

Og tunfisken er det bare å fortsette med!
Vis hele sitatet...
Jeg greide det kunststykket å gå skikkelig på trynet i russetiden og kutte opp leggen, så sekken er lagt på plass og skoene parkert. Bare ergometersykkel på meg i hvertfall en uke til :P Men kommer sterkt tilbake. Pm meg msn din for litt homsechat da? Greit å varme opp i tilfelle vi ender på rom sammen
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Elefanten
Jeg greide det kunststykket å gå skikkelig på trynet i russetiden og kutte opp leggen, så sekken er lagt på plass og skoene parkert. Bare ergometersykkel på meg i hvertfall en uke til :P Men kommer sterkt tilbake. Pm meg msn din for litt homsechat da? Greit å varme opp i tilfelle vi ender på rom sammen
Vis hele sitatet...
Ah det suger. Men så lenge du har erfaringen fra turene og skoa er inngått så skal det nok ordne seg!

Homsechat ja. Selvsagt! Har cam også så dette kan bli bra!
Sitat av thomasf
Homsechat ja. Selvsagt! Har cam også så dette kan bli bra!
Vis hele sitatet...
Greit å tulle med det i en humoristisk bisetning, men dette begynner å bli ekkelt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Realist1
Greit å tulle med det i en humoristisk bisetning, men dette begynner å bli ekkelt.
Vis hele sitatet...
Begynner? Nja, vi ble igrunn nettopp ferdig. Elefanter er forresten ypperlige "kosedyr".
Sist endret av thomasf; 23. mai 2008 kl. 02:24.
Du blir ikke kastet ut av militæret for en "antatt" dopingsak. Er det den minste tvil, vil det bli tatt prøver. Som det også har blitt nevt i tråden her, så tas det blodprøver av alle rekrutter på innrykksdagen.

Du vil heller ikke bli kastet ut av militæret for å si at du bruker hasj/steroider etc .. det de derimot gjør, basert på din innrømmelse, er å nekte deg å bli befal og lignende om det skulle være aktuelt.

Så kan jeg også si at du vil ikke dra noen stor fordel av å være stor i militæret. Seff, det hjelper å være sterk, men utholdenhet er vel så viktig. Om du har eksplosiv muskelatur, men ikke utholdenhet i det hele tatt, skal du få kjørt deg litt i fri hvil og på 3000 metern.

Søker du deg inn i på rett/feil avdeling skal du også få det greit. (Jeg kan jo nevne utdanningen jeg gikk, hvor vi tre ganger i uken sprang 7,5 kilometer, og måtte klare det på under 30 minutter)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Milligan
Søker du deg inn i på rett/feil avdeling skal du også få det greit. (Jeg kan jo nevne utdanningen jeg gikk, hvor vi tre ganger i uken sprang 7,5 kilometer, og måtte klare det på under 30 minutter)
Vis hele sitatet...
Er spent på å høre hvilken utdanning du har tatt.
De kan umulig kaste ut folk bare fordi de er sterke.. Kjenner en som er i militøret, og der han er, trener noen av kara med 60kg på biceps.. Uten bol.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
I hæren har de ikke råd til å teste deg for anebole sterioder.
En slik test koster 4500,-

Om du går å påstår att du går på det eller de finner bolepillene dine så greit, de hiver deg ut pga sinn "0 tolleranse" sånt.
Du kan ikke bli unaturlig stor i kroppsbyggersammenheng uten bol så du har ingenting å frykte. Dersom du faktisk har bolet, bør du ha peiling på halveringstider og dermed regne deg fram til når stoffet er ute av kroppen.
Sitat av Milligan
Du blir ikke kastet ut av militæret for en "antatt" dopingsak. Er det den minste tvil, vil det bli tatt prøver. Som det også har blitt nevt i tråden her, så tas det blodprøver av alle rekrutter på innrykksdagen.

Du vil heller ikke bli kastet ut av militæret for å si at du bruker hasj/steroider etc .. det de derimot gjør, basert på din innrømmelse, er å nekte deg å bli befal og lignende om det skulle være aktuelt.

Så kan jeg også si at du vil ikke dra noen stor fordel av å være stor i militæret. Seff, det hjelper å være sterk, men utholdenhet er vel så viktig. Om du har eksplosiv muskelatur, men ikke utholdenhet i det hele tatt, skal du få kjørt deg litt i fri hvil og på 3000 metern.

Søker du deg inn i på rett/feil avdeling skal du også få det greit. (Jeg kan jo nevne utdanningen jeg gikk, hvor vi tre ganger i uken sprang 7,5 kilometer, og måtte klare det på under 30 minutter)
Vis hele sitatet...

Det der er jo rett og slett et innlegg fyllt til randen med PISSPREIK!!!

Jeg antar at du aldri har vært i militæret, mtp hva du egentlig skriver. Det er korrekt at de tar blodprøve av samtlige rekrutter, men denne blodprøven har ingenting med doping å gjøre. Det er for å sjekke etter enkelte sykdommer, og blir ALDRI brukt til å sjekke om noen har (mis)brukt ulovlige stoffer.

Og OM du blir tatt for (mis)bruk av sterioder/narkotika, så er det ikke slik at de sier "jaja, da får ikke du bli befal"! Da blir man politianmeldt, og kastet på hodet og rævva ut av militæret. Det er en nulltolleranse i militæret når det kommer til slike ting, med svært få varisjoner når det kommer til grener og baser. Noen få godtar enkelte uskyldige avvik (men ikke steroider), men dette er som sagt svært få.

Og helt avslutningsvis, så er jeg svært spent på å høre hvilken "utdanning" du fikk deg i militæret som førte til at du måtte løpe 7500 meter tre ganger i uken på under 30 minutter? Du var vel marinejeger du tenker jeg...

Spar oss for innlegg som er basert på løgn.
▼ ... over et år senere ... ▼
Det finnes ikke en magisk maskin hvor man putter blodet inn i, og som sier pip og forteller hva slags bol man har brukt. Det er kun en måte å finne ut det på, og det er om du har unaturlig høyt hormonnivå. De med minstekrav av smarthet klarer å regne ut slik at de er ferdig med kuren sin før de ISÅFALL blir tatt blodprøve av. Værre er det ikke.
størelse er ikke noe jægerkompaniet er spesielt ute etter gsv og panserbataljonen er der de vil ha robuste folk.. mesteparten fra jeger som er for dårlig til å bli det blir enten i staben eller sendt til andre steder.

og om du kommer in kommer størrelsen fort til å forsvinne uansett lite fritid til trening og lite mat og masse fysisk aktivitet fjerner muskler som bare det men får utholdende muskler da

og har sett STORE folk i militæret tviler på at de tester deg en gang skal nok har særskilt mistanke for det. jeg innrømte narkotika bruk og vart da søren meg sendt oppover til å vokte landets grenser. dessuten så finnes det flere steroider som er ute av kroppen iløpet av en måned så kan teste negativt selv om du har bola i 4 år før
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Topic sier det meste. Er det mulig å bli hevet ut av militæret (sikkerhetsklarerig "hemmelig") pga suspekt størrelse?

Trodde først og fremst at man kun risikerte blodprøver dersom man var "unaturlig" stor, men i det siste har flere sagt at det faktisk er mulig å bli kastet ut bare etter en subjektiv vurdering fra legen. Noen som vet om dette stemmer?
Vis hele sitatet...
De tar blodprøver av alle som kommer inn til sesjon. finner de noe der så kaster de deg ut
Har en i troppen som er STOOOOR, men det er jo ikke boler da.. Måtte få skreddersyd uniform, fordi han ikke passet i de andre XD. så kastet ut pga størrelsen gjør du ikke..
Finner de derimot rester av boler i kroppen din så er det på hue og ræva ut, og muligens med litt snusk på rullebladet :S

Du kan gå i militæret uten sikkerehetsklarering for H. (hemmelig). du kan bli satt til å klippe gresset til du får/får tilbake sikkerhetsklareringen din (spesielt akutell for de som tar utdanning i forsvaret).
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
De tar blodprøver av alle som kommer inn til sesjon. finner de noe der så kaster de deg ut
Vis hele sitatet...
Bullshit, det blir ikke tatt blodprøve på sesjon. Og blodprøvene som blir tatt ved innrullering er bl.a. for å bestemme blodtype, ikke avsløre dophuer
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Finner de derimot rester av boler i kroppen din så er det på hue og ræva ut, og muligens med litt snusk på rullebladet :S
Vis hele sitatet...
Det kommer hvertfall 100% sikkert ikke å komme på noe rulleblad uansett.
Jeg viser til følgende tekst:

" Kjøp og salg av AAS er jf. Norsk lov forbudt. Det er lov å bruke AAS, men bare opp til 4000mg/4g (jf. en dom i norsk høyesterett). For mildere dopingforbrytelser er strafferammen opp til 2 års fengsel. "
var inne i fjor og vi måtte ta regelmessige urinprøver og hårprøver. En stakkar i troppen som testa positiv på heroin etter perm. Han fikk beskjed om politisak og rettssak, men tror ikke det ble noe av det, mens han var i tjeneste. En romkamerat fikk noia og barberte vekk alt hår på kroppen etter han hadde røyka i permen. Vet ikke om man kan teste positivt på boler i hår eller urinprøver. Noen som vet?
Hvis du skal ha noe med samband å gjøre eller bli jeger, må man i de fleste tilfeller ha "hemmelig" stempelet. Var flere i troppen som som hadde foreldre fra USA, Afghanistan, Iran, Irak osv. som ikke fikk fikle med sambandsutstyret. Måtte bla. leke sammen med krøplingene(de som ble varig skadet under tjenesten)
Sist endret av Oddish; 1. juni 2009 kl. 11:33.
Stort sett alle i forsvaret må sikkerhetsklareres for "Hemmelig", med mindre du skal telle gråsokker i nord-norge.

Også en liten fun fact til muskelbuntene som skal inn i FSK/HJK. De er ikke på jakt etter store boleklumper, det de trenger er seige og relativt sterke personer. Svært mange som detter av fordi de er overtrente og ikke takler det psykiske.
En jeg kjenner er marinejegerbefal, og han ser rett og slett bare (veldig) veltrent ut. Friidrettsutøver type veltrent. Utholdende og sterk, men alt annet enn boleklump.