Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1469
Nå har jeg brukt ff i flere år uten problemer, men nå i den siste tia så har det vrengt seg helt!
Firefox bruker til tider 87% av cpu'n, og kjennomsnitt ligger den på 50% ca...

Om jeg skal spille av klipp fra youtube, vg.no, db.no etc, hender det ofte at klippet ikke starter, det loader men vil ikke spilles av, i andre tilfeller henger lyden seg!

Har 6 add-ons innstallert; "Fasterfox" "Mouse Gestures" "Image Zoom" "Google Brows Sync" "Nettby2" "mozImage"

Noen som skjønner mer enn meg ?
Tror ikke add-ons'ene har noe å si.
Har selv 14 stk. Og merket ikke forskjell.
Og du sier du har hatt add-ons lenge ?
Har du prøvd å reinstallere firefox ?
Er det samme problem med explorer ?
Problemet ditt ligger ikke i Firefox, men Adobe Flash.
Sitat av Deez[QUOTE=Deezire
Problemet ditt ligger ikke i Firefox, men Adobe Flash.
Vis hele sitatet...
Hva med å skrive en eventuell løsning og?

Har og det problemet med firefox
Sist endret av petterøes 3000; 14. februar 2008 kl. 12:31.
Det finnes ingen eventuell løsning bortsett fra å reinstallere Adobe Flash. Men det skal også legges til at enkelte nettsider (db og vg bl.a.) har såpass mye flash-basert reklame at man enkelte ganger kommer opp i ganske mye cpu-tid kun på flash.
Sist endret av Deezire; 14. februar 2008 kl. 12:41.
Tenker jeg poster "problemet" mitt her, men vil ikke ta over tråden.

Igjennomsnitt bruker firefoxen min 450-500MB ram.

Det er jo litt heftig ettersom spill bruker mindre :P

Har vel ikke såååå mange tabs oppe, dukker vel opp en 10-100+ (Merk: Firefox bruker nesten like mye ram med 10 tabs som 100 tabs).

Det er vel sikkert en logisk grunn, syntes bare firefox eter mye resursser. :&
Har også hatt desse problemene med Firefox. Men jeg fjernet FF og installerte "Flock" browseren (samme kjerne som FF) så har det gått strålende.

http://www.flock.com kan kanskje være et alternativ for dere da.
Reinstaler FF eller bytt til Opera
Sitat av microcefalus
Reinstaler FF eller bytt til Opera
Vis hele sitatet...
For noe tull. Opera er en møkkanettleser, med tapende markedsandeler så det synger. For å si det slik: Hadde Opera vært en god nettleser så hadde den hatt mer enn (under faktisk) 1% markedsandel. Firefox på sin side har nesten 17%.

Sitat av Svends
Har også hatt desse problemene med Firefox. Men jeg fjernet FF og installerte "Flock" browseren (samme kjerne som FF) så har det gått strålende.

http://www.flock.com kan kanskje være et alternativ for dere da.
Vis hele sitatet...
Flock vil ikke løse at Firefox med Adobe Flash har store memory leaks. Oppdater til siste versjon av Adobe Flash eller reinstaller det.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av flexd
Tenker jeg poster "problemet" mitt her, men vil ikke ta over tråden.

Igjennomsnitt bruker firefoxen min 450-500MB ram.

Det er jo litt heftig ettersom spill bruker mindre :P

Har vel ikke såååå mange tabs oppe, dukker vel opp en 10-100+ (Merk: Firefox bruker nesten like mye ram med 10 tabs som 100 tabs).

Det er vel sikkert en logisk grunn, syntes bare firefox eter mye resursser. :&
Vis hele sitatet...
Her er forklaringen på "problemet": http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/009749.html

Mange Opera-fantaster har ønsket å kalle dette en memory leak, noe det ikke er. Jeg foreslår derimot at du prøver den nyeste Firefox 3.0 Beta 3 (som kom ut i går). Firefox har forbedret seg lass fra FF2 til FF3. Memorybruk, hastighet, interface har alle blitt mye bedre.

Min FF3 browser kjører nå på 90mb med 6 tabs åpne. Dette er helt akseptabelt.
Sist endret av ticks; 14. februar 2008 kl. 16:12.