Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 11086
Etter jevnlig røyking over lang tid har jeg endelig sluttet.
Det har nå gått 2,5 uker og jeg får ikke sove om natten....
Jeg sovner med hjelp av Imovane (innsovning medisin), men etter 2 timer max med søvn, så våkner jeg opp kaldsvett, fryser og må bare stå opp å dusje. Er det noen som bet hvor lenge man har det slik? Jeg har ingen plager på dagtid, annet enn rastløshet, men det kan jeg fint leve med.
Men jeg må få meg mer søvn snart før jeg blir gal.

Kvinne 31
Du må slutte med imovane med en gang! Det er et avhengighetsskapende z-hypnotika, ala benzodiazepiner. Anbefaler deg heller å ta allergimedisiner eller seroquel. Dette før du enkelt av fastlegen. Men å medisinere cannabis"abstinenser" med imovane er rett og slett idiotisk. Beklager å måtte si det.
Som TrippyKing sier bør du slutte med Imovane med en gang. "Abstinensene" du nevner vil gå over av seg selv etter kort tid. Søvnproblemene vil jeg si er veldig psykisk hos meg når jeg tar meg en pause fra cannabis. Problemet er vell at man ikke er vant med å gå å legge seg, heller bare "blækker" på sofaen e.l. slik at man må gå å legge seg og prøve å koble ut istede for å gå å vente på at man blir trøtt.
Å trene eller være fysisk aktiv i løpet av en dag kan hjelpe, værtfall hos meg.
Slutt med Imovane og ikke tenk så mye på det så tror jeg faktisk dette ordner seg helt selv etter et par dager.
''abstinensene'' du har er det ikke alle som har. Noen har dem i 2 timer, andre et døgn og andre i 2 år. Hasj er psykisk avhengighetskapende, på samme måte som sjokolade. Eller druer f.eks. Tar du en drue, må du ofte bare ta en til..

Den psykiske avhengigheten er noe sterkere på hasj siden det gjør at du utløser dopamin, + at det har hjulpet deg med å sove, spise, så det kan føles litt rart å være ''vanlig'' igjen.

Finn deg en hobby fremfor medisiner. Om du fyller dagene dine med aktiviteter, og har noe å gjøre vil du ikke tenke så mye på hasjen, og det vil kanskje bli enklere å slutte helt.
Bra avgjørelse å slutte.
Min egen erfaring var at de fysiske abstinensene (som mange stonere mener kun er innbilning) ga seg etter 2-ukers tid. Dårlig søvn, magebesvær og svetting får du bare ta som en mann/kvinne. Det vil gi seg snart, og Imovane er, som nevnt, en svært dårlig løsning.
Selv opplevde jeg etter to måneder at et teppe forsvant i hodet mitt, og jeg så verden på en mer våken måte. Først da skjønte jeg hvor sløv jeg egentlig hadde vært. Har siden snakket med mange ex-stonere som har hatt samme opplevelse.
Lykke til!
usertitle import
bleh's Avatar
Det med sovingen er veldig normalt, og kan plage deg lenge. Du må prøve å finne en måte å bryte rutinen på, nattingsen er ikke der lenger og dysser deg i søvn. Det er i utgangspunktet ikke så mange abstinenssymptomer etter røyking, iallefall ikke fysiske. Men det kan fort balle på seg med fysiske problemer, ettersom de psykiske styrer alt og det er mange som sliter litt med hjernen sin etter å ha røykt over lengre tid.

Kaldsvetting, mareritt og rastløshet pleier å gå over innen 2-4 uker, men du må okkuperer deg med noe nytt så du ikke faller tilbake. Lykke til
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Du må slutte med imovane med en gang! Det er et avhengighetsskapende z-hypnotika, ala benzodiazepiner. Anbefaler deg heller å ta allergimedisiner eller seroquel. Dette før du enkelt av fastlegen. Men å medisinere cannabis"abstinenser" med imovane er rett og slett idiotisk. Beklager å måtte si det.
Vis hele sitatet...
Gav deg KP ved en feil..

Hun tar jo imovane for å sove. Det er jo ikke helt idioti det såfremt hun ikke bruker dem for ofte og for lenge.

TS: pass på at du ikke blir avhengig av imovanen. Abstinensene der er ganske ekle -om ikke verre enn hasjabstinensene.
Bruk imovane med vett og ikke overskrid 4-5 dager sammenhengende bruk før du tar en pause.
Sist endret av Bombasa; 8. februar 2014 kl. 16:04.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fysisk aktivitet er det beste tipset, bli ordentlig svett og sliten på dagtid.

Jeg har brukt cannabis ganske jevnlig siden jeg var 16 år, jeg er nå 29 år og for første gang på nesten 3-4 år har jeg hatt en ordentlig pause fra daglig røyking, så jeg kan si hvordan jeg opplever dette og kanskje det kan hjelpe deg.
Jeg er ferdig med min første uke, jeg svetter fremdeles endel når jeg sover, men det har avtatt. I stedet for å stå opp og dusje, snur jeg bare dynen. Jeg tror at dusjingen bare gjør deg mer våken, og det er bedre å ligge litt ekkelt en uke eller to enn å sove mindre.

Jeg bruker ingen insovningmidler, så jeg kan ikke fortelle noe i forhold til det desverre.

Jeg føler kanskje å si at selv om søvnen er turbulent, i form at jeg vanligvis ikke drømmer, eller husker ikke drømmer når jeg har røkt jevnlig, (det er studier på at THC påvirker REM søvnfasen, f.eks denne), så har jeg fremdeles følelsen av at når jeg først er oppe om morgenen er jeg mer uthvilt.

Husk bare å ikke tren for nært sengetiden, gjør det tidligere på dagen. Lykke til, dette klarer du!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Gav deg KP ved en feil..

Hun tar jo imovane for å sove. Det er jo ikke helt idioti det såfremt hun ikke bruker dem for ofte og for lenge.

TS: pass på at du ikke blir avhengig av imovanen. Abstinensene der er ganske ekle -om ikke verre enn hasjabstinensene.
Bruk imovane med vett og ikke overskrid 4-5 dager sammenhengende bruk før du tar en pause.
Vis hele sitatet...
KP tilbake da, så er vi likt, hehe.

Uansett, når man presterer å bli avhengig av hasj, er sjansen veldig stor for at man fort blir avhengig av preparater som imovane også.
Du bør slutte med imovanet så fort som mulig, fører ingenting godt med seg (min erfaring). Når det kommer til hvor lenge søvnproblemene kommer til å vare, er dette veldig individuelt, kan ta alt ifra noen dager, til flere månder, ifølge erfaringer bekjente har fortalt meg om, men å "medisinere" det bort med Imovane er ikke god plan, jeg anbefaler Kamille-te (Ja, det funker faktisk for en del!). Dette er hvordan jeg har opplevd og håndert sluttinga:

Når jeg selv sluttet for godt for ca. en måned siden (4. Januar), etter rundt 8 månder med daglig røyking, har de største problemene vært å sovne normal (natt-joint var jo rutine), da er det gjerne tankekjør som melder seg, og problemer med å slappe av, mye anspent. Har fikset dette med onani, sex og Kamille-te, har også fjernet alt av støy i rommet, både hørbar og visuell støy.

Begynte etter en uke med pausen på med å kjøre en treningsøkt på morgenen, tre dager i uka, 1.5 time med kondisjon og styrkeøvelser, og dette har visst seg å hjelpe veldig mye, føler at jeg har mer overskudd enn jeg hadde når jeg røyka, og tar mer initiativ enn før. Føler faktisk at livet har litt mening.

Det andre problemet som har meldt seg litt mer nå de siste to ukene, er savnet etter trekket, så har sett meg nødt til å knytte kontakt kontakten med kompiser og bekjente i miljøet. Og når jeg kjenner lysten etter trekket, så pleier jeg å hive i meg et lite mellommåltid, ei brødskive eller en frukt.
Om tilfellet er at du ikke kan/vil kutte kontakten, informer dem ihvertfall om sluttinga.

Dette har iallefall hjulet meg en god del, og selv tror jeg det er treningen som har gjort mest for meg. MEN, du må finne ditt tidsfordriv/hobby. Noe du liker å holde på med, uten at du føler for å være fjern når du gjør det.

Lykke til, dette klarer du, bare ta en dag av gangen, og som Dodecha skriver over her, ikke stå opp å dusj om du svetter om natta, heller snu dyna.
Takk for mange svar.
Da det kommer til Imovane er det kun for en periode så jeg i det minste sovner.
Legen min er svært restriktiv på utskrivinger av preparater.
Melantonin funker ikke, det har jeg prøvd.

^Å snu dyna er nytteløst, den er dyvåt. Det er ikke litt problem, det et stort problem.
Jeg sover max 2 timer hvernatt, før kroppen min sier nå har jeg liggi lenge nok.
Jeg okkuperer meg selv hver dag og tenker lite på hasj på dagen.
Jeg er innstilt på å slutte helt, jeg vil bare desperat ha tilbake søvnen min.
Man blir jo gal av å sove tilsammen 24 timer på 2 uker.

Mannen min (som er super straight) Sier jeg snakker mye i søvne og har hjulpet meg igjennom begynnelsesfasen på avvending. Jeg har ingen psykiske eller fysiske plager på dagen, kun når jeg sover.

Jeg er så trøtt og skakkjørt at jeg er villig til å prøve hva som helst.
Om det så er sovepiller, bare til natteproblemene har gitt seg.
Skal jo liksom fungere på jobb.

Når det er sagt anbefaler jeg alle som røyker hver dag å slutte, alt blir så mye bedre i hue.
Søvnproblemer er rimlig standard når det gjelder cannabis abstinenser, det varer 'en god stund' mens hjernen panisk skriker etter thc for å kunne fungere slik den er vant til. Cannabis kan være ganske psykisk avhengighetskapende (husker jeg kunne ikke se en film en gang uten å ta en blås, sluttet for 4/5 år siden) så det viktigste blir vel å bryte mønstre/holde seg i bevegelse rent mental slik at man ikke faller tilbake i gamle vaner.

Når jeg sluttet å røyke hadde jeg søvnproblemer i ca 5/6 mnd etter siste rev, men det er veldig individuelt. Å trene hjelper masse, gå lange turer (30 min+) eller gjør noe fysisk du har glede av.

Imovane er noe sinnsykt herk, og så hjelper det svært lite nå mens du er i den hyperaktive fasen. (hjernen din er i rimlig grei krisemodus og lengter frenetisk tilbake til den modusen den er blitt vant til å operere under (THC)) Det kommer til å gi seg etterhvert som hodet normaliserer seg og tilvenner seg en ny tilværelse uten hasj. Det som gjør at du ikke får sove er at hjernen fyrer av signaler i hytt og pine så det beste er vel å lese litt/stå opp og gå litt/få noe avveksling fra bare å ligge og vri seg.

Da er det bedre å teste om f.eks Vallergan kan hjelpe (allergi medisin som du blir rimlig sløv av) vanlig dose er 10/20 mg klokken 8 og så sover du søtt klokken 11. Vær oppmerksom på at så lenge hodet ditt er i en akutt krisefase så kan ting virke veldig individuelt, det aller beste er vel egentlig meditasjon, altså å finne en slags ro og klare å koble ut alt surret som skjer i hodet.

Det kan være greit å huske på at det bare er hasj, det er ikke all verden å slutte med, selv om et kan være ganske pes nå i begynnelsen. Det kan være mye glede og motivasjon å finne i det faktum at du ikke skal slutte med benzodiazapam, det er like ille å slutte med som heroin, bortsett fra at abstinensene varer ca ett år før det roer seg.

Lykke til
Hallo.

Jeg har selv røkt hasj i ny og ne i omtrent 4 år, også ble det hver dag i ett halvt år. Sluttet for et halvår siden og nå først begynner paranoian som jeg fikk å roe seg. Mitt beste råd er å spise sunt, sove riktig og trene litt. Leve et sunt liv kort sagt.

Tilbudene om tabletter som lykkepiller, sovehjelp og antidepresjon osv har blitt tilbudt, men jeg har ikke tron på slikt tull. Vi er mennesker og kroppen vær klarer å rydde opp i feil selv. Bare behandle kroppen fint, så vil det bare bli bedre over tid
"Øko-Terrorist"
Sitat av mrcheetos Vis innlegg
Spør legen din etter circadin(melatonin).

http://www.felleskatalogen.no/m/medi...-neurim-547516
Vis hele sitatet...
Støtter opp om dette, har gått på både Imovane og Circadin(bruker fortsatt Circadin) og Melatoninen funker mye bedre(på meg) en det Imovane gjorde, får ingen "bakrus" eller ekkel smak i kjeften. Tar bare en 2mg en to timer før jeg skal legge meg, og etter ca 90 min sitter jeg å dupper med øynene.

Dette er også et naturlig hormon som kroppen din produserer selv og er mye mindre(hvis noe) avhengighetsdannende en Imovane.

Melatonin er også noe de fleste leger "kaster" etter deg om du ber om det, Norge er ett av få land i verden du faktisk trenger resept på det.
Sist endret av tr80r; 9. februar 2014 kl. 20:53.
Sitat av BongRips Vis innlegg
''abstinensene'' du har er det ikke alle som har. Noen har dem i 2 timer, andre et døgn og andre i 2 år. Hasj er psykisk avhengighetskapende, på samme måte som sjokolade. Eller druer f.eks. Tar du en drue, må du ofte bare ta en til..
Vis hele sitatet...
Jaha - jeg har snakka med folk innen rusforskning, folk som røyker mye og som er observante på bivirkningene, også på klinikker som behandler folk, og abstinensene er nok dessverre helt reelle og kan sitte i noen uker etter bråstopp. De er på ingen måte så ikke som dem fra benzo eller opiater eller alkohol, men de er fremdeles like fullt reelle. Det er dessverre ganske mange pro-cannabis-folk der ute som tviholder på at alt er psykisk avhengighet, selv om dette beviselig er feil. Du får ikke kaldsvette og søvnvansker av psykisk avhengighet. Mye er selvsagt psykisk, men ikke på langt nær alt.
Trådstarter
54 8
Sitat av Geekfreak Vis innlegg
Jaha - jeg har snakka med folk innen rusforskning, folk som røyker mye og som er observante på bivirkningene, også på klinikker som behandler folk, og abstinensene er nok dessverre helt reelle og kan sitte i noen uker etter bråstopp. De er på ingen måte så ikke som dem fra benzo eller opiater eller alkohol, men de er fremdeles like fullt reelle. Det er dessverre ganske mange pro-cannabis-folk der ute som tviholder på at alt er psykisk avhengighet, selv om dette beviselig er feil. Du får ikke kaldsvette og søvnvansker av psykisk avhengighet. Mye er selvsagt psykisk, men ikke på langt nær alt.
Vis hele sitatet...

Takk.
Jeg føler også at dette ikke kan være psykisk, for å svette på natten er jo ikke selvforskyldt. Klart sitter mye oppi hodet, men ikke de fysiske abstinensene. Jeg gleder meg til den dagen jeg får sovet i mer enn 2 timer.
Tror det er klokt å høre på de som sier at du ikke skal bruke imovane. Det er et vanedannende stoff som normalt anbefales brukt maks to uker.
Etter jeg hadde røyket daglig i 5 år bestemte jeg meg for å ta en pause. Jeg brukte 3-4 timer på å klare å sovne de 2 første ukene. Når jeg først sovnet så sov jeg til vekkeklokka ringte. Jeg hadde ingen svette abstinenser men jeg var utrolig rastløs og det føltes som om noe manglet. Filmer spill og mat var ganske boring i 3-4 uker etter jeg sluttet men alt kommer tilbake etter en stund =)

Etter en pause på 2 år så testet jeg igjen, det var litt halvdårlig brun pollen en kompis hadde tatt med på en fest, trodde jeg skulle tåle den greit så røyka som jeg brukte før jeg slutta og gikk på en smell, jeg passa ut til dagen etterpå

Nå røyker jeg veldig regulert med lange pauser mellom gangene. Er mye klarer i hode, det er billigere og det smaker rett å slett bedre

Jeg heier på deg Paprika!
Sist endret av Noxaran86; 10. februar 2014 kl. 22:34.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Du må slutte med imovane med en gang! Det er et avhengighetsskapende z-hypnotika, ala benzodiazepiner. Anbefaler deg heller å ta allergimedisiner eller seroquel.
Vis hele sitatet...
Seroquel® (Quetiapin) er et anti-psykotisk legemiddel.


Vill ikke anbefale noen uten alvorlig psykisk lidelse og ta anti psykotika, de fucker iallefall opp hodet ditt når du er innspist. Du kommer aldri tilbake.
Til meg tok det ca 3-4 uker så begynte jeg å sove normalt..
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Seroquel® (Quetiapin) er et anti-psykotisk legemiddel.


Vill ikke anbefale noen uten alvorlig psykisk lidelse og ta anti psykotika, de fucker iallefall opp hodet ditt når du er innspist. Du kommer aldri tilbake.
Vis hele sitatet...
Bullshit.

Det er anti-psykotika ja, men husk at de som tar det mot psykoser kan ligge opp mot grammet om dagen på dette stoffet. Vet om en som ble gidd 1800mg på sykehus i psykose. Jeg snakker om 25-100mg. Det er ikke helsekost, men det er sunnere enn å ikke få sove! Og du BLIR trøtt, og du får IKKE hangover.

Seroquel hevet over enhver tvil det absolutt beste og mest gunstige man kan ta for å få sove etter min mening. Og jeg har vært gjennom stort sett alt.


"Du kommer aldri tilbake?" Det en pille, ikke lobotomi. Tipper du er av typen som anbefaler hasj, LSD og sopp mot alle sykdommer.

Beklager usakligheten på slutten.
Tiltredes!

25-50mg seroquel funker fint for søvn. Du må opp i veldig store doser før du blir besatt av stoffet. 200mg om morran er noe heroinister får, og da blir det fort vanskelig. 25mg om kvelden funker normalt godt til søvn, og du får ikke problemer av det.
Jeg enig med en hver som sier du må slutte med imovane, for det er akuratt det det blir, EN VANE!
Kort: Stefaren min drepte noen, han reiste momuntant i fengsel, revet vekk fra mora mi som trodde dette var en vanlig dag, mamma må ha imovane for å sove uten han (YUPP). Nå er stefaren min ute til dommen kommer og mora mi er fortsatt opphengt i å spise disse jysla pillene. Det er jævlig å se min 40 gamle mor spise sovepiller som godteri. Gå til legen og få noen naturlig innsovnings piller, som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter -.- Jeg har også fått anti psykotiske til å sove på men av dem så føler jeg meg svært sliten og redusert dagen etterpå.

Jeg var på avrusning for Cannabis (YUPP) og det første jeg sa til de var at jeg ikke skulle bytte den ut med noe ny avhengighet pga alle pillene jeg fikk høre man ble foret. De var svært samarbeidsvillige å ga med naturlig sove medisin, som jeg seff anbefaler til alle
Abstinensene kommer etter 3-5 uker og etter den slags tid burde de også være over. Så etter 3 - 5 uker burde både du og kroppen din være over det værste. Hasj er mer psykisk enn fysisk. Foreksempel, alle som sier de ikke får sove en dag uten hasj, er mer psykisk avhengig. For en hver forskning viser at hasj abstinenser kommer ikke før 3 - 5 uker etter. Selv er jeg en dreven hasj røyker som har i 10 år drevet mye av tiden min høy. Men jeg har ikke noe problem med å sove uten hasj dog det har vært min sove medisin i så mange år. Den er så psykisk denne avhengigheten.

Stå på!!
~ Peace.
Sitat av MissBaked Vis innlegg
For en hver forskning viser at hasj abstinenser kommer ikke før 3 - 5 uker etter.
Vis hele sitatet...
{{citation-needed}}

Eller på norsk - hva i all verden er dette for slags tull? Abstinensene kan *vare* flere uker, de brukere ikke flere uker på å sitte i kroken og bare vente før de hopper fram og sier BØ!
Var det jeg skreiv kanskje? At abstinenser BARE kommer etter 3 - 5 uker? Var heler ikke det jeg insinuerte, mente eller skreiv for den saks skyld.
Det står "All forskning viser at abstinenser kommer etter 3 - 5 uker" det vil da si at forskning sier gjennomsnittet er 3 -5 uker før abstinensene kommer. Det betyr ikke at det gjelder for en og hver, det betyr heler ikke at den kommer i det den 3 uka ringer inn!
Sist endret av MissBaked; 12. februar 2014 kl. 13:07.
Sitat av MissBaked Vis innlegg
"All forskning viser at abstinenser kommer etter 3 - 5 uker" det vil da si at forskning sier gjennomsnittet er 3 -5 uker før abstinensene kommer.
Vis hele sitatet...
Kan du linke til eller forklare hvor jeg finner all denne forskningen du snakker om? Sier ikke at du tar feil eller har rett men med mindre du kan vise til forskningen betyr det veldig lite å si "forskning sier blabla", da virker det heller som det er du som sier det.
Sitat av paragone Vis innlegg
Kan du linke til eller forklare hvor jeg finner all denne forskningen du snakker om? Sier ikke at du tar feil eller har rett men med mindre du kan vise til forskningen betyr det veldig lite å si "forskning sier blabla", da virker det heller som det er du som sier det.
Vis hele sitatet...
Jeg har en link

Først kom jeg over denne informasjonen på avrusing med tilfeldighet for jeg levde livets glade dager på dette stedet og tenkte faen så lett det var å slutte. Til å ha røyka i 8 år syntes jeg det var ekstremt lett. Helt til jeg en kveld våknet opp klissvåt og et minne om en forferdelig drøm. Først trodde jeg var blitt syk inntil jeg forklarte kontakt personen min som fort avkreftet det med å vise meg en graf og forklarte meg at cannabis abstinensene ikke pleier kommer før etter 3 - 5 uker. Hvorfor de ikke fortalte dette når jeg kom inn eller "viste fram" "Cannabis kunnskapene mine" kan jeg bare spekulere på. Jeg regner med det egentlig er for å ikke gjøre vondt værre. Andre gangen jeg havnet på avrusing samme info fra forskjellig menneske. For å ha det på det klare er dette informasjon jeg komme over på 2 forskjellig avrusinger bare av forskjellige mennesker blant dem 2 leger (Min fast & avrusingens lege). Alt dette har jeg kun lest om i blader, informasjonshefter rundt Cannabis og avhengighet. jajaja disse bladene er fulle av skremsels propeganda and what not..

http://www.droginfo.com/pdf/guideno.pdf
"...3 uker etter siste hasjrøyk og har et psykologisk preg. Det er
under denne perioden hasjens beroligende effekt ikke lenger kan holde tilbake de
negative følelsene som er oppstått under perioden med hasjbruk. Framveksten av både
disse negative følelsene og også andre følelser forsterkes av at drømmene blir mer
intensive.."


Dette er bare en av de få grafene som faktisk omhandler cannabis sine abstinens tid. OG så klart, det gjør det ikke noe mindre individuelt. Mange kan så klart oppleve det tidligere, senere og annerledes. Just so we're clear
Anbefaler egentlig alle om å prate med noen fra helsepersonell om man har spørsmål, bare uti fra egen erfaring med å ikke spør

~ Peace.
Missbaked om du leser side 9 på den sourcen din så motbeviser det alt du prøve å bevise her..

For en hver forskning viser at hasj abstinenser kommer ikke før 3 - 5 uker etter.
Vis hele sitatet...
Om ALL forskning viser at abstinensene kommer først ETTER 3 til 5 uker uten å røyke så er det merkelig at du måtte finne en 16 år gammel rådgivnings guide fra sverige for å skrape frem noe å legge på bordet.

Og også denne guiden motbeviser det du skriver..

Denne abstinensperioden kan dels opp i 3 steg, som hver for seg har sine problemer og kjennetegn.

Det første steget varer i ca. 12 dager og har et medisinsk preg:
Har du opplevd følgende abstinenssymptomer?

•Søvnforstyrrelser?
•Kald og varm svetting?
•Øket drømmeaktivitet?
•Muskelverk?
•Hodeverk?
•Snue?
•Dårlig mage?
•Irritasjon?
•Negative følelser?

Det andre steget varer til 3 uker etter siste hasjrøyk og har et psykologisk preg.
Det er under denne perioden hasjens beroligende effekt ikke lenger kan holde tilbake de negative følelsene som er oppstått under perioden med hasjbruk. Framveksten av både disse negative følelsene og også andre følelser forsterkes av at drømmene blir mer intensive.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvordan går det med trådstarter?

Selv har jeg fremdeles ikke rørt cannabis siden sist jeg postet, så jeg er vel ca i 3. uke uten.
Jeg sluttet å svette skikkelig for en 4 dager siden, og lurte på om det har blitt bedre for deg Paprika?

For sammenligning kan jeg si at forbruket mitt lå på en 1 til 4 jointer daglig med haze cannabis strains, jeg røykte sjeldent hasj. Jeg bruker ikke tobakk utenom når jeg røyker cannabis, så dette blir røykeslutt for meg i tillegg.
Jeg har holdt meg okkupert med jobb, begynt med flere spill som krever litt tenking og læring (KSP bl.a og magic the gathering kort).
Ærlig talt må jeg si at det som irriterer meg mest med bruken min var at jeg ofte ikke kunne slappe av med f.eks en film eller serie. Etter en episode, eller halveis ut i en film, bare måtte jeg ha meg en joint, og vi røyker ikke inne så da gikk jeg jo glipp av flere minutter av filmen/serien mens fruen satt inne å så videre på det.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Bullshit.

Det er anti-psykotika ja, men husk at de som tar det mot psykoser kan ligge opp mot grammet om dagen på dette stoffet. Vet om en som ble gidd 1800mg på sykehus i psykose. Jeg snakker om 25-100mg. Det er ikke helsekost, men det er sunnere enn å ikke få sove! Og du BLIR trøtt, og du får IKKE hangover.

Seroquel hevet over enhver tvil det absolutt beste og mest gunstige man kan ta for å få sove etter min mening. Og jeg har vært gjennom stort sett alt.


"Du kommer aldri tilbake?" Det en pille, ikke lobotomi. Tipper du er av typen som anbefaler hasj, LSD og sopp mot alle sykdommer.

Beklager usakligheten på slutten.
Vis hele sitatet...
Anbefaler ingen stoffer utenom Cannabis til noen, whatsoever.

Du er jo helt på jordet, folk tar livet sitt etter de tar "anti psykotika" og anti deppresive, sier seg selv at du ikke bør ta noe sånn viss du ikke er helt i en annen verden.

http://www.science20.com/news_articl...thought-130460
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hvordan går det med trådstarter?

Selv har jeg fremdeles ikke rørt cannabis siden sist jeg postet, så jeg er vel ca i 3. uke uten.
Jeg sluttet å svette skikkelig for en 4 dager siden, og lurte på om det har blitt bedre for deg Paprika?

For sammenligning kan jeg si at forbruket mitt lå på en 1 til 4 jointer daglig med haze cannabis strains, jeg røykte sjeldent hasj. Jeg bruker ikke tobakk utenom når jeg røyker cannabis, så dette blir røykeslutt for meg i tillegg.
Jeg har holdt meg okkupert med jobb, begynt med flere spill som krever litt tenking og læring (KSP bl.a og magic the gathering kort).
Ærlig talt må jeg si at det som irriterer meg mest med bruken min var at jeg ofte ikke kunne slappe av med f.eks en film eller serie. Etter en episode, eller halveis ut i en film, bare måtte jeg ha meg en joint, og vi røyker ikke inne så da gikk jeg jo glipp av flere minutter av filmen/serien mens fruen satt inne å så videre på det.
Vis hele sitatet...
Godt å høre at du er over svette-nettene. Høres ut som du har ett ganske luksusproblem, med tanke på dama. Kan du ikke heller ta ett par halvlitere, mens dere ser den nye episoden av True Detective. :P
Mye snakk om Seroquel her. Jeg merket stort sett ingenting av pillene. Om dosen var 50mg eller 300mg gav meg ikke noe annet enn bedre matlyst.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Godt å høre at du er over svette-nettene. Høres ut som du har ett ganske luksusproblem, med tanke på dama. Kan du ikke heller ta ett par halvlitere, mens dere ser den nye episoden av True Detective. :P
Vis hele sitatet...
Det var kanskje litt dumt skrevet, jeg mener på ingen måte å bagatelisere rusproblemer, jeg vet folk sliter virkelig med sånt.

Jeg har fremdeles ikke rørt cannabis, må nevnes det har vært omgangssyke i heimen så jeg har vært hjemme mesteparten av uken som var, det virker som om jeg ble rammet hardere av det enn frøknen som kom seg etter 3 dager.

Jeg bestillte meg noen urinprøver fra her og jeg testet positivt i midten av forrige uke. Det er ikke veldig overraskende, jeg kan vel klassifiseres som kronisk misbruker med 15 års bruk og ingen pauser på over 1 måned, og selv de var det ganske langt i mellom.

Fremdeles ikke noe sug etter å ruse meg, jeg finner fremdeles verdien i arbeid, spill (magic the gathering spillingen har virkelig tatt av, vi spillte vel nesten 4 timer i går, og jeg fikk introdusert enda en kompis til det som nå har noe å bruke outland gavekortet sitt på).

Søvnen er fremdeles god, drømmene mine er veldig livlige, i natt var jeg del av et svenks krimdrama satt i en eller annen forstad.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Du må slutte med imovane med en gang! Det er et avhengighetsskapende z-hypnotika, ala benzodiazepiner. Anbefaler deg heller å ta allergimedisiner eller seroquel. Dette før du enkelt av fastlegen. Men å medisinere cannabis"abstinenser" med imovane er rett og slett idiotisk. Beklager å måtte si det.
Vis hele sitatet...
'

Allergimedisin? hvorfor det,hun er jo ikke allergisk på noen måte,dessuten gir søvnløsheten seg ganske snart så det er helt ufarlig å bruke imovane til hjelp for å sove under en slik hasj-avenningsperiode,Hva med dem som er allergisk.., skal disse da ta sovemedisin? eller viagra mot sjøsyke?

[quote=MissBaked;3082570]Jeg enig med en hver som sier du må slutte med imovane, for det er akuratt det det blir, EN VANE!
Kort: Stefaren min drepte noen, han reiste momuntant i fengsel, revet vekk fra mora mi som trodde dette var en vanlig dag, mamma må ha imovane for å sove uten han (YUPP). Nå er stefaren min ute til dommen kommer og mora mi er fortsatt opphengt i å spise disse jysla pillene. Det er jævlig å se min 40 gamle mor spise sovepiller som godteri. Gå til legen og få noen naturlig innsovnings piller, som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter -.- Jeg har også fått anti psykotiske til å sove på men av dem så føler jeg meg svært sliten og redusert dagen etterpå.

Jeg var på avrusning for Cannabis (YUPP) og det første jeg sa til de var at jeg ikke skulle bytte den ut med noe ny avhengighet pga alle pillene jeg fikk høre man ble foret. De var svært samarbeidsvillige å ga med naturlig sove medisin, som jeg seff anbefaler til alle
Abstinensene kommer etter 3-5 uker og etter den slags tid burde de også være over. Så etter 3 - 5 uker burde både du og kroppen din være over det værste. Hasj er mer psykisk enn fysisk. Foreksempel, alle som sier de ikke får sove en dag uten hasj, er mer psykisk avhengig. For en hver forskning viser at hasj abstinenser kommer ikke før 3 - 5 uker etter. Selv er jeg en dreven hasj røyker som har i 10 år drevet mye av tiden min høy. Men jeg har ikke noe problem med å sove uten hasj dog det har vært min sove medisin i så mange år. Den er så psykisk denne avhengigheten.

Ja,og du kommer sikkert til å røyke mange mange ganger iløpet av starten på ditt voksne liv og til du blir eldre.Du råder andre å gå til legen å be om "naturlig sovemedisin" mens du selv brukte anti-psykotisk medisin for å få sove,jeg trur mora de er litt smartere i valget av medisin enn du selv,imovane er ganske harmløse sovetabletter og hun tar dem for å få sove,hvorfor unner du ikke din mor å sove uten å beskylde henne for å spise pillene som sukkertøy..?
Sist endret av Baltasar; 10. mars 2014 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Synd å ikke høre fra trådstartrer, lurer virkelig på om det går bedre med henne.

Litt over enda en uke har passert siden min siste post, jeg har enda ikke rørt cannabis og for 3 dager siden tok jeg enda en urinprøve, denne gangen var den negativ! Og jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at det sikkert er første gang på en kanskje 10-13 år siden kroppen min ikke har hatt merkbare nivåer av cannabinoider (eller metabolittene av de).
Tenkte jeg skulle dele enda en detalj om tiden etter jeg holdt meg unna røykingen, jeg har jevnlig harket opp slim med grå/sorte klumper i. Jeg tenker at det er godt at noen av flimmerhårene i lungene mine fremdeles fungerer, og at noe av dritten kommer seg ut. De som røyker burde absolut vurdere sterkt å skaffe seg en vaporizer eller begynne å lære seg å bake.

Håper trådstarter klarer å holde seg til planen, lykke til!
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tenkte jeg skulle dele enda en detalj om tiden etter jeg holdt meg unna røykingen, jeg har jevnlig harket opp slim med grå/sorte klumper i.
Vis hele sitatet...
Kjenner jeg ble litt mindre bekymret når jeg ser at vi er fler som sliter med dette ;> Bor jo for tiden på en plass der man(jeg) ikke har all verdens tilgang på cannabis, så det er vell en ca 3 uker siden jeg sist rørte det.
Begynner gå seg til nuh, men er fortsatt enkelte dager der man hoster opp klumper der det ser ut som at ting har krøpet ned i halsen & dødd..
Har i tillegg slitt med en liten luftveisinfeksjon som nokk ikke har gjort saken noe bedre

Når det gjelder abstinenser så er det stort sett kun de første 2-3 dagene nykter som kan være ille.
Blir som regel utrolig rastløs, skal ingenting til for at jeg blir irritert/flyr i taket, + minimalt med søvn, da jeg som regel svetter som om enden sku være nær.
Sist endret av Hightime; 11. mars 2014 kl. 16:57.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hightime Vis innlegg
Kjenner jeg ble litt mindre bekymret når jeg ser at vi er fler som sliter med dette ;>
Vis hele sitatet...
Som sagt er det et tegn på at lungene gjør det de skal, både luftrøret og bronkiene (forgreningene fra luftrøret inn i lungen og til alveoliene) er dekket av flimmerhår som dytter slim og urenheter ut:
Slimhinnen har i tillegg til slimceller også såkalte flimmerepitelceller, celler med mikroskopiske hår som gjør disse cellene bevegelige. Dette er celler som opptrer i grupper og beveger seg rytmisk sammen, slik at det oppstår en kontinuerlig bølgende bevegelse som skyver slimet i retning av svelget. Slim som cellene av ulike årsaker ikke klarer å passere ut i svelget hostes opp.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil det helpe veldig på om man er i fysisk aktivitet der man blir andpusten, den intense pustingen vil hjelpe på å få ut dritten.
Jeg opplevde også tider hvor jeg harket opp svart slim, når jeg røyka daglig. Dette skjedde hovedsakelig hvis jeg var syk med følgende hoste anfall. Særlig ille var det når jeg hadde lungebetennelse, da kom det mye ekkelt opp. Sikkert masse svart/grått slim igjen der nede, røyker fortsatt innimellom. Er som Dodecha sier noe å tenke på, hint hint vaporizer.