Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du fått psykiske problemer av hasj?
Ja, permanente 54 8,12%
Ja, langvarige (måneder-år) 90 13,53%
Nja, psykose som var et par dager 77 11,58%
Nei 457 68,72%
Flervalgsavstemning Stemmegivere: 665. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  118 16368
Faen, jeg skulle fått inn relasjonen mellom dagligrøyking/spordisk og psykiske problemer i voten.. Selv er jeg blitt ganske fucked av helgerøyking bare.
Sitat av faceplants Vis innlegg
ikke noe annet en noen småproblemer med søvn etter og ha røyket dag etter dag: aka røyke flere dager på rad som oftes etter 3 dager på rad så sliter jeg litt med søvn, tho ingen større problemer, ingen svetting, nervøsitet etc... jeg røyker ofte, og driter i om naboene ser meg, rett utenfor guttevinduet mitt, det er absoultt ingen grunn til at de skal tro jeg røyker noe sterkere saker en sigaretter (y)

+ jeg bor i finnmark og jeg vet ikke hvordan det er med rulletobakk på sørlandet, men her er det nesten mer normalt en og kjøpe sigaretter..
Vis hele sitatet...
Vær forsiktig, for din egen del. En kompis av meg sa at politiet gir faen. Han røykte i byen og mente folk flest trodde det var sigg og ikke visste hva lukten var for noe. Så ble han tatt. Om noen tyster betyr ikke det at det får konsekvenser med en gang. Politiet kan ikke overvåke deg uten tilstrekkelig mistanke, men om du blir rapportert nok ganger sitter du fort i saksen.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Vær forsiktig, for din egen del. En kompis av meg sa at politiet gir faen. Han røykte i byen og mente folk flest trodde det var sigg og ikke visste hva lukten var for noe. Så ble han tatt. Om noen tyster betyr ikke det at det får konsekvenser med en gang. Politiet kan ikke overvåke deg uten tilstrekkelig mistanke, men om du blir rapportert nok ganger sitter du fort i saksen.
Vis hele sitatet...
Det er en ganske avgjørende forskjell på å gå rundt i byen med en spliff og å sitte rett utenfor huset sitt.

Politiet overvåker heller ikke folk de misstenker røyker hasj med mindre de er 15 år gamle.

Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
Nok til svekke kortidminne og gjøre personen sløv. Se på en stoner som har røyka i flere år tar 3 dagers pause, han er fortsatt sløv som faen, så ser man på en alkoholiker som er edru, han virker kvikk.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke se på en random stoner, jeg vil se på noe som helst fakta som backer opp påstanden din. Som dodecha sier, det er ingen som motsier at det skilles ut THC over et lengre tidsrom, det er dog i så mikroskopiske doser at det blir en ubetydelig faktor ihht kognitive evner.
Sitat av hobbyfarmasøyt Vis innlegg
Nok til svekke kortidminne og gjøre personen sløv. Se på en stoner som har røyka i flere år tar 3 dagers pause, han er fortsatt sløv som faen, så ser man på en alkoholiker som er edru, han virker kvikk.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du sier!? Jeg kan love deg at en alkis absolutt ikke virker kvikk om han tar seg et par tre dager pause fra en hard fyllekule. Da virker han garantert alt annet enn kvikk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Midlertidig rusutløst psykose den første gangen jeg prøvde, iallefall.
For min del er jeg overasket over hvor flinke folk er til å diagnotisere seg selv. Selv om enkelte sikkert har rett for alt jeg vet.
Var relativt depremert og så ganske mørkt på livet en periode på et par mnd. Det var nok ikke hasjen som var grunnen til dette, men at det forsterket det er jeg sikker på.

Var arbeidsledig og følte meg generellt alene. Tilslutt tok jeg meg selv i nakken, kutta ut røykinga.Og det var egentlig bare til å komme seg ut av døra før jeg ikke var alene lengre. Drøya røykinga til jeg følte meg oppe igjen. Fast jobb og et sunt sosialliv. Var jo ikke det at jeg ikke hadde venner, det var vel bare det at jeg ikke gadd kontakte de. Når jeg hadde fått disse brikkene på plass i livet igjen følte jeg meg trygg nok på meg selv til å røyke igjen. Og hadde det topp med et godt sosialliv og røyka ca. 3-10 ganger i mnd.

Nå har jeg dog flytta over halvelandet og har ikke ordnings. Så har vel kun røyka 4 ganger siden juli.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Syns det ville vært interessant å se hvor mange av røykerne som faktisk får problemer. Freakforum er nok ikke den beste stedet å undersøke det på, psykiske problemer vil muligens bli litt overrepresentert. Men uansett, sett i gang
Vis hele sitatet...
JA men bare en eller to dager,definitivt det verste for psykiske ting av substanser
Sitat av alanapoli Vis innlegg
JA men bare en eller to dager,definitivt det verste for psykiske ting av substanser
Vis hele sitatet...
Nja, amfetamin, meth og ikke minst nattskyggene er vel en god del verre skulle jeg mene..
Sitat av alanapoli Vis innlegg
JA men bare en eller to dager,definitivt det verste for psykiske ting av substanser
Vis hele sitatet...
Langt ifra. Fins mange rusmidler som er mye verre for psyken enn cannabis. Det spørs bare på hvordan du bruker disse rusmidlene. Om du takker ja til LSD uten å ha lest noe om det, sammen med en shady kompis kan ting fort gå galt. Å snorte amfetamin fem dager på rad eller heller ikke det beste du kan gjøre for psyken, plutselig sitter du der med en psykose. Eller JWH-018, som lett kan gi deg både psykoser, depresjon og depersonalisering. Bensin trenger jeg egentlig ikke å nevne engang.

Nå sier jeg ikke at cannabis er ufarlig, men fins likevell mange stoffer som er verre. Balance is key.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Har tendenser til å glemme ting, men tror jeg hadde det før jeg brukte hasj for første gang også.
Vis hele sitatet...
Du tror du hadde, husker ikke helt? ^^
Det som er litt problematisk her er at det gjerne er en spesifikk type folk som blir tiltrukket av hasjurusen, og røyker mye, etter min erfaring. Ja, veldig mange unge har prøvd å røyke (i hovedstaden over 50%), men endel av de som blir skikkelige stonere er ofte de med angst-og depresjonstendenser, eller de som lever litt utenfor A4-samfunnet. Ikke noe galt med det, men jeg mener at det vil være vanskelig å se at det er cannabis som direkte utløser psykiske problemer. Hasj er en koselig og lett tilgjengelig måte å flykte fra virkeligheten på, og for folk som har det vanskelig kan det ta overhånd. At en person med god mental helse bikker helt over av hasjrøyking tror jeg hører til sjeldenhetene.
Aldri hatt problemer med det, stort sett bare vært kos.

Nå skal det sies at jeg er en stor fan av måtehold, og å ikke røyke når man føler seg litt kjip eller nedfor.
Jeg blitt en regelmessig bruker av cannabis etter at angst/depresjon/tvangstaker har blitt fryktlig fremtredene, for i forhold til medisinene og alkoholrus er det en drømmemedisin. Det eneste jeg kan sammenligne det med er den aller første gangen jeg spiste benzodiasepiner. Så for å ikke falle helt ut av det sosiale nettverket mitt røyker jeg varierende mengde basert på hvor angstfremkallende situasjonene er, i tillegg til de kveldene jeg trenger noe for å roe meg ned og slippe den indre uroen osv. Jeg tror jo selvfølgelig at jeg har kontroll over bruket mitt, men utenforstående vil sannsynligvis si at jeg ikke har det.

Men bruken av cannabis var så godt som ingenting før de psykiske problemene kom, jeg grønnet vel 5-6 ganger for ti år siden, og kanskje fått et random trekk eller tre i mellomtiden.

Fint paradoks at cannabis kan fremkalle latente psykiske problemer, men samtidig gjøre livet med disse probleme veldig mye lettere
Noen av langtids effektene er jo bra. Føler jeg kan gi faen i ting og ikke bry meg. Trenger det.. Fuck it vist du forstår
Har generelt fått en mer stabil psyke jo lenger og mer jeg har røyka. Veit ikke om det er noen sammenheng, men det er ingenting som får huet mitt til å roe seg som en joint. Har blitt litt mer tilbaketrukken og "nede" av det, men synes bare det er digg å ikke være like gæren som jeg var før. Nå er jeg fortsatt ung da, kan godt hende jeg går på en smell om noen år og plutselig havner på bånn, men enn så lenge er det bare lommeboka og livsstil det er har gått utover.
Hadde aldri trodd at så mye som 30 % sier at de har fått psykiske problemer av å røyke hasj. Kanskje det ikke er så ufarlig som mange her inne vil ha det til
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hadde aldri trodd at så mye som 30 % sier at de har fått psykiske problemer av å røyke hasj. Kanskje det ikke er så ufarlig som mange her inne vil ha det til
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert at alle tar denne undersøkelsen like seriøst. Det kan være personer som er imot rusmidler som svarer at de har fått permanente skader evt personer som stiller diagnosen selv uten å vite årsaken til problemene. Jeg sier ikke at cannabis er ufarlig, men jeg tviler på at man får en reell statistikk på et anonymt nettforum.
Røykte hverdag i 1 år og fikk to store panikkanfall i samme året. Hadde angst å være sosial, men nå er jeg sosial selv om jeg røyker hverdag igjen. Når jeg får panikkanfall så har jeg kontrollen over dem, er jo bare å slappe av og drikke mye vann så går det over. Ironisk nok fikk jeg den siste store anfallen etter jeg hadde ikke røykt på 1 måned. Var 16 år gammel da. Så nå er jeg mer bevisst om jeg får god marijuana med lite thc, men med mye cannabinol.

Andre bivirkninger er: Passiv, følelseløs og glemmer ting.
Helt klart at det er skadelig og røyke. Kommet ofte i hasj psykose men ikke nå lenger. Særlig blandingen av speed og hasj kan være veldig skadelig. Terence mcenna sa at den rette måten og røyke på var 1 gang i uka eller annen vær uke.
Åssen blir man deppressiv eller psykotisk av hasj? Selv blir jeg bare stein av hasj, tenker litt annerledes, chiller max
Er litt bakfjern dagen etterpå hvis jeg røyka mye... Tror det er flere faktorer som spiller inn hos de som har opplevd store problemer. Jeg har røyket mye, og er helt fin i huet, glemmer kanskje noen småting her og der siden jeg røyker daglig.
Sist endret av Dagdriver; 25. januar 2012 kl. 02:05.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Åssen blir man deppressiv eller psykotisk av hasj? Selv blir jeg bare stein av hasj, tenker litt annerledes, chiller max
Er litt bakfjern dagen etterpå hvis jeg røyka mye... Tror det er flere faktorer som spiller inn hos de som har opplevd store problemer. Jeg har røyket mye, og er helt fin i huet, glemmer kanskje noen småting her og der siden jeg røyker daglig.
Vis hele sitatet...


har du røyka hver dag over lang tid?
Hvilket faktorer skulle det vært?
At man blir psykotisk har jeg aldri vært borti, men jeg ser flere nevner det her inne.
jeg røyker ca 2 ganger i mnd i snitt i 8 år. Trives med det å har ikke merket noen psykiske forandringer. Har jo hatt opp å nedturer men det skyldes mer private problemer.
Jeg tror nok man fort kan bli psykisk nedbrutt om man røyker daglig
Av de prosentene her inne som svarer ja på at de har fått psykiske problemer grunnet hasj, tør jeg faktisk vedde penger på har trykt andre ting i nebbet enn bare hasj. Jeg har selv brukt litt cola på helgefylla av og til, så det kan f.eks ha spillt en rolle.

Jeg sier dette pga folk som er i miljøer der hasj er godtatt, blir også ofte andre ting godtatt. (gjerne kanskje ikke på samme nivå)
Mangen av mine kompiser som røyker hasj daglig, som også har trykt en haug med andre greier i trynet.. Ikke ofte, men men dere skjønner hva jeg mener. Er nå på min 25 dag uten hasj og merker ingen spesiell forandring på meg selv eller tankegangen (som jeg tror virkelig har fått kjøre seg på all røykingen). Egentlig tror jeg at jeg er permanent svidd i hodet hehe, men vi får nå se med tiden. Jeg føler jeg er helt annerledes fra alle andre :P
Diskusjonen rundt cannabis drar seg alltid i samme retning.
Om det er farlig eller ikke er ikke vesentlig da man i de aller fleste(alle?) tilfeller selv tar et bevisst valg. HVOR farlig det er, og hvordan det påvirker personen SOM bruker det, er vesentlig.

Jeg testa hasj første gang da jeg var 15(året jeg skulle fylle 16), og er i dag 20 år gammel. Det første året-halvannet året var det kun sporadisk helgerøyking nå og da. Før jeg en uke var hjemme fra skolen pga influensa. Da hadde jeg røykings fra helgen tilgjengelig, og fant fort ut at det fikk tiden til å gå, samt at jeg merket mindre til influensaen. Dette er uken jeg regner som "Da jeg startet med hasj". Jeg har nå røyket daglig i 3-3 1/2 år og trives veldig godt med det. Jeg personlig har ikke merket noen negativ virkning, mtp den psykiske delen av meg selv. Det negative jeg har opplevd er å bli stigmatisert som narkoman, klassifisert som kriminell og dermed har jeg blitt behandlet deretter av f.eks venner fra da jeg var yngre.(Dette er da mennesker det ikke er noe særlig verdt å spare på uansett, i mine øyne, så good riddance)

Som jeg pleier å si: "Har du et problem med at jeg røyker, har jeg et problem med at du har et problem med det."
Hvis det er snakk om lovligheten rundt hasj er det noe annet(Da går jeg vekk fra det aktuelle området, røyker og kommer tilbake igjen.) Men folk som f.eks ikke vil ha "hasjere" på festen sin pga hasj er farlig, og de som bruker det er enda skumlere har jeg ikke noe særlig til overs for, og klarer meg derfor utmerket godt uten nevnte personer/sosiale settinger der disse er involvert.

Vil også legge til at jeg i bunn og grunn har sluttet å dra på fester(fester der man får gjøre som man vil så lenge man oppfører seg er de eneste festene jeg drar på), da det forventes at du skal drikke deg så snydens at du ikke klarer å stå oppreist på egenhånd engang. Mye mulig det er noe riv ruskende galt med meg, men når jeg drikker blir(ble jeg, før jeg begynte å kombinerte alkohol med cannabis) jeg meget agressiv, og u-beskrivelig dårlig dagen derpå.

Aggressiv er noe jeg _ALDRI_ har blitt av hasj. Og kroppen min har heller ikke det samme behovet for å røske meg opp av sengen klokken 6 dagen derpå for å tømme mageinnholdet fra de fleste kjente kroppsåpninger, gjerne på èn gang.


Tiden da jeg var yngre husker jeg at jeg var mye lei meg, og ofte tenkte tanker om selvmord. Ved et par anledninger satt jeg meg faktisk i vinduskarmen i 4. etasje i blokka jeg bodde i før, og hadde "tenkt" til å hoppe. Dette skjedde jo aldri, så jeg vil ikke påstå at jeg led av en omfattende depresjon, eller at jeg var regelrett suicidal - poenget mitt er at slike tanker fnyser jeg av, den dag i dag. Nå skal jeg dog være ærlig og si at jeg ikke husker _akkurat_ når disse tankene avtok(det kan for alt jeg vet være noe jeg vokste fra meg). Men jeg vil allikevel tørre å påstå at hasj for meg, har vært en utelukkende positivt opplevelse.

Hele mitt poeng, er at så og si alt har forskjellig effekt og ulike (bi)virkninger, fra person til person.

Det skrikes ofte og høyt om at man ikke skal dra ulike grupper under èn og samme kam. La oss enten slutte å rope dette høyt og stadig, eller ta det som blir ropt til følge!
noen tåler hasj, noen tåler det ikke.
Så enkelt er det, så enkelt at jeg ikke trenger utdype det nærmere...
Dere som røyker hver dag, har dere prøvd noen ukers pause? Når jeg ble små-psykotisk var det etter att jeg sluttet å røyke. Men som nevnt det er helt inviduellt og det er mange faktorer som spiller inn.
Å selv diagnosere seg selv med psykiske lidelser pga hasj kan jeg ikke sette stor lit på dessverre.
Sikkert mange som har fått problemer i forbindelse med hasj, men ene og alene si at det er grunnen til at du har problemer er litt far fetched for meg.
Men det er nå bare min mening.
Sitat av Nath Vis innlegg
Å selv diagnosere seg selv med psykiske lidelser pga hasj kan jeg ikke sette stor lit på dessverre.
Sikkert mange som har fått problemer i forbindelse med hasj, men ene og alene si at det er grunnen til at du har problemer er litt far fetched for meg.
Men det er nå bare min mening.
Vis hele sitatet...

Nei, vi farer bare med løgn.
Fikk utløst en latent depresjon, og en psykose som varte i nesten en måned etter at jeg røykte nesten hver dag i 3 måneder. Det skadet meg ikke permanent, men når psykosen slo inn skjønte jeg at det var langt i fra forsvarlig å holde på slik jeg gjorde. Etter at jeg fikk arbeidet meg igjennom depresjonen som oppsto (som var om et reelt problem), har jeg fått et mer fornuftig forhold til hasj og røyker det mellom 5-8 ganger i året. Har ikke opplevd noen negative virkninger av dette så langt.
Jeg er blitt en fuckings retard.. røyka i 3 år, før det plutselig sa klikk og nå vet jeg faen ikke hvor jeg er.. Det har vart 3 måneder nå, hvis det ikke gir seg blir det byebye til livet.. det er nedtur
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg er blitt en fuckings retard.. røyka i 3 år, før det plutselig sa klikk og nå vet jeg faen ikke hvor jeg er.. Det har vart 3 måneder nå, hvis det ikke gir seg blir det byebye til livet.. det er nedtur
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle litt mer detaljert hva som skjedde? Planer om selvmord? Ting blir bedre med tiden har hatt flere venner som har vært nære kanten selv, som har kommet seg opp igjen og blitt bedre og sterkere enn de opprinlige var.
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Kan du fortelle litt mer detaljert hva som skjedde? Planer om selvmord? Ting blir bedre med tiden har hatt flere venner som har vært nære kanten selv, som har kommet seg opp igjen og blitt bedre og sterkere enn de opprinlige var.
Vis hele sitatet...
vel, jeg var i et ganske dårlig spor fra før.. Jeg trodde liksom ikke at ting kunne bli verre. Men etter den jointen ble det nettopp det, 10 ganger verre.. 70% av tia er det umulig for meg å nyte ting som musikk, film etc, fordi det blir bare noise for meg. Hvis jeg sitter på pcen foretrekker jeg heller null musikk, fordi jeg må konsentrere de siste hjernekreftene mine på å lese hva som står på skjermen hvis du skjønner. Ser hva du mener, og hvis jeg noen gang skulle bli frisk fra dette ville jeg definitvit vært en sterkere person. Problemene som ga meg trøbbel in the first place betyr absolutt ingenting for meg lenger, jeg vil bare bli normal igjen.

edit: selvmord er aktuelt(LOL), men jeg venter så lenge jeg vet det er sjanse for at jeg blir frisk igjen

Innser nå at posten over var ræva, så skal prøve å forklare hvordan jeg føler meg så godt som mulig. Jeg tenker KONSTANT på hvordan livet mitt suger. Det er ikke en tanke egentlig, mer en følelse, men det "bruker opp hjerneprossesene" mer enn det det var å være bare deprimert. Hvordan det skjedde var bare at jeg røyka, og fikk en helvettes rævva "tur". Først trodde jeg at jaja, sånn er det å være stein noen ganger, det suger av og til. Men rusen ga seg, men det helvettes følelsen ga seg ikke.. og jeg tenkte hva i helvette er det som skjer. Jeg la meg til å sove, og våkna dagen etterpå like ille. Det var som et mareritt rett og slett.. "Er jeg stuck i dette for alltid?" er en tanke som går gjennom hodet mitt minst 50 ganger hver dag. men nå er det nash, kan prøve å forklare bedre i mårra viss noen er interessert btw, på fylla er symptomene til de grader mildere!
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
vel, jeg var i et ganske dårlig spor fra før.. Jeg trodde liksom ikke at ting kunne bli verre. Men etter den jointen ble det nettopp det, 10 ganger verre.. 70% av tia er det umulig for meg å nyte ting som musikk, film etc, fordi det blir bare noise for meg. Hvis jeg sitter på pcen foretrekker jeg heller null musikk, fordi jeg må konsentrere de siste hjernekreftene mine på å lese hva som står på skjermen hvis du skjønner. Ser hva du mener, og hvis jeg noen gang skulle bli frisk fra dette ville jeg definitvit vært en sterkere person. Problemene som ga meg trøbbel in the first place betyr absolutt ingenting for meg lenger, jeg vil bare bli normal igjen.

edit: selvmord er aktuelt(LOL), men jeg venter så lenge jeg vet det er sjanse for at jeg blir frisk igjen

Innser nå at posten over var ræva, så skal prøve å forklare hvordan jeg føler meg så godt som mulig. Jeg tenker KONSTANT på hvordan livet mitt suger. Det er ikke en tanke egentlig, mer en følelse, men det "bruker opp hjerneprossesene" mer enn det det var å være bare deprimert. Hvordan det skjedde var bare at jeg røyka, og fikk en helvettes rævva "tur". Først trodde jeg at jaja, sånn er det å være stein noen ganger, det suger av og til. Men rusen ga seg, men det helvettes følelsen ga seg ikke.. og jeg tenkte hva i helvette er det som skjer. Jeg la meg til å sove, og våkna dagen etterpå like ille. Det var som et mareritt rett og slett.. "Er jeg stuck i dette for alltid?" er en tanke som går gjennom hodet mitt minst 50 ganger hver dag. men nå er det nash, kan prøve å forklare bedre i mårra viss noen er interessert btw, på fylla er symptomene til de grader mildere!
Vis hele sitatet...
Fortell gjerne mer. Men ikke skriv posten på 5 minutter. Skriv det du føler for, så lar du bare siden stå oppe en halvtime-time, sånn at underbevisstheten får arbeidet litt. Så kan du lese gjennom å endre det du vil. Bare et forslag.

Jeg har noe lignende som deg, er alltid i en ganske passiv tilstand der jeg analyserer alt jeg gjør og det som skjer rundt meg, som oftest i et negativt lys. Energi og konsentrasjon er helt ute av bildet. Eneste som har hjulpet er å spille et instrument. Men sånn har jeg alltid vært, før jeg tok mitt første trekk.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Korttidshukommelsen er ute og går, ellers fin.
Det er litt gøy, jeg glemmer noen småting innimellom så blir jeg alltid glad når jeg feks har laget meg mat og så glemmer det og finner det ut igjen.
Vis hele sitatet...
Kortidshukommelse er ikke så gøy når man glemmer ALT, å det går hardt utover hverdagen.
Kortidshukommelsen kicka inn tidlig i røykestartn kin, å den har ikke vist noe tegn på bedring etter et par lange opphold på avrusning heller, men man lærer seg å leve med det å :P
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
edit: selvmord er aktuelt(LOL), men jeg venter så lenge jeg vet det er sjanse for at jeg blir frisk igjen

Innser nå at posten over var ræva, så skal prøve å forklare hvordan jeg føler meg så godt som mulig. Jeg tenker KONSTANT på hvordan livet mitt suger. Det er ikke en tanke egentlig, mer en følelse, men det "bruker opp hjerneprossesene" mer enn det det var å være bare deprimert. Hvordan det skjedde var bare at jeg røyka, og fikk en helvettes rævva "tur". Først trodde jeg at jaja, sånn er det å være stein noen ganger, det suger av og til. Men rusen ga seg, men det helvettes følelsen ga seg ikke.. og jeg tenkte hva i helvette er det som skjer. Jeg la meg til å sove, og våkna dagen etterpå like ille. Det var som et mareritt rett og slett.. "Er jeg stuck i dette for alltid?" er en tanke som går gjennom hodet mitt minst 50 ganger hver dag. men nå er det nash, kan prøve å forklare bedre i mårra viss noen er interessert btw, på fylla er symptomene til de grader mildere!
Vis hele sitatet...

Jeg er ikke sikker på om det jeg skal si er bevist eller forsket på, men alle fagpersonell jeg har snakket med har bedt meg slutte å drikke ASAP for å unngå å forverre depresjon og andre psykologiske problemer. Jeg drakk hver kveld i en periode for å få sove, og da jeg fortalte dette til legen fikk jeg resepter på stilnoct og sobril i hånden før jeg var ferdig å fortelle det.

så selv om det hjelper noen timer, så må du kanskje måle det opp mot hvor ille du føler deg dagene etter du har drukket for å finne ut om det er verdt det.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Kortidshukommelse kan bare forhindres på en måte: røyk mindre.

Ta hverdagspauser og røyk i helgene.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Jeg er ikke sikker på om det jeg skal si er bevist eller forsket på, men alle fagpersonell jeg har snakket med har bedt meg slutte å drikke ASAP for å unngå å forverre depresjon og andre psykologiske problemer. Jeg drakk hver kveld i en periode for å få sove, og da jeg fortalte dette til legen fikk jeg resepter på stilnoct og sobril i hånden før jeg var ferdig å fortelle det.

så selv om det hjelper noen timer, så må du kanskje måle det opp mot hvor ille du føler deg dagene etter du har drukket for å finne ut om det er verdt det.
Vis hele sitatet...
Drikking er definitivt ikke gunstig nei.. Før når jeg bare var deprimert var det helt jævlig dagen etter fylla, angsten gjorde meg ute av stand til å gjøre noe som helst nesten. Men etter jeg fikk denne "greia" får jeg ikke blackouts lenger(noe jeg gjorde OFTE før), så dagen derpå er ikke like ille som før. Dog er drikking nesten den eneste grunnen til at jeg gidder å gå ut, så kanskje det ikke er så dårlig for meg likevel lol.
Sitat av Jaso Vis innlegg
Det er ikke sikkert at alle tar denne undersøkelsen like seriøst. Det kan være personer som er imot rusmidler som svarer at de har fått permanente skader evt personer som stiller diagnosen selv uten å vite årsaken til problemene. Jeg sier ikke at cannabis er ufarlig, men jeg tviler på at man får en reell statistikk på et anonymt nettforum.
Vis hele sitatet...
Vil heller tro at det er flere personer som er litt for glad i cannabis og ikke vil gi det et dårlig rykte som stemmer at de ikke har fått noen problemer

Jeg selv fikk angst og depersonalisering etter andre gangen jeg røyket hasj.
Dette er over to år siden, og jeg sliter like mye enda..
Tror det var et angstanfall under rusen som utløste det
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Drikking er definitivt ikke gunstig nei.. Før når jeg bare var deprimert var det helt jævlig dagen etter fylla, angsten gjorde meg ute av stand til å gjøre noe som helst nesten. Men etter jeg fikk denne "greia" får jeg ikke blackouts lenger(noe jeg gjorde OFTE før), så dagen derpå er ikke like ille som før. Dog er drikking nesten den eneste grunnen til at jeg gidder å gå ut, så kanskje det ikke er så dårlig for meg likevel lol.
Vis hele sitatet...

Vet ikke om jeg skal tolke denne som om du var deprimert før du begynte å røyke hasj, eller om du ble deprimert av å røyke hasj, for så og bli "fucka"?

Hvis det er punkt1 har du kun deg selv å takke for at du nå går igjennom det du gjør. Det er da meget godt kjent at hasj har stort skadepotensiale for mennesker med psykiske lidelser.

Om det er punkt2 vil jeg igjen påstå at du kun har deg selv å takke. Å røyke bort problemene sine har heller aldri hjulpet noen(i det lange løp, vel og merke), såvidt meg bekjent.
Sist endret av STUKETRYNE; 31. januar 2012 kl. 21:17.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Vet ikke om jeg skal tolke denne som om du var deprimert før du begynte å røyke hasj, eller om du ble deprimert av å røyke hasj, for så og bli "fucka"?

Hvis det er punkt1 har du kun deg selv å takke for at du nå går igjennom det du gjør. Det er da meget godt kjent at hasj har stort skadepotensiale for mennesker med psykiske lidelser.

Om det er punkt2 vil jeg igjen påstå at du kun har deg selv å takke. Å røyke bort problemene sine har heller aldri hjulpet noen(i det lange løp, vel og merke), såvidt meg bekjent.
Vis hele sitatet...
Hva hjelper det du sier vedkommende egentlig?


Hadde du kjørt for fort, krasjet og våknet opp lam fra nakken å ned på et sykehus. Hadde situasjonen blitt bedre av at noen sa til deg at dette var din egen feil fordi du kjørte for fort?

Personen skriver det tyder det på at han både depresjon og angst. To lidelser som virkelig kan presse dem utsatte på grensen og av til over grensen til hva en person kan tåle.

Til blodshoteyes.

Gi det tid. Vær tallmodig. Hold deg langt ifra rus. Gjør det du klarer.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hva hjelper det du sier vedkommende egentlig?


Hadde du kjørt for fort, krasjet og våknet opp lam fra nakken å ned på et sykehus. Hadde situasjonen blitt bedre av at noen sa til deg at dette var din egen feil fordi du kjørte for fort?

Personen skriver det tyder det på at han både depresjon og angst. To lidelser som virkelig kan presse dem utsatte på grensen og av til over grensen til hva en person kan tåle.

Til blodshoteyes.

Gi det tid. Vær tallmodig. Hold deg langt ifra rus. Gjør det du klarer.
Vis hele sitatet...
Du er en likandes kar DrP. Det skal du ha, mye klokt som kommer fra deg. D lika me. Fortsett sånn.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hva hjelper det du sier vedkommende egentlig?


Hadde du kjørt for fort, krasjet og våknet opp lam fra nakken å ned på et sykehus. Hadde situasjonen blitt bedre av at noen sa til deg at dette var din egen feil fordi du kjørte for fort?

Personen skriver det tyder det på at han både depresjon og angst. To lidelser som virkelig kan presse dem utsatte på grensen og av til over grensen til hva en person kan tåle.

Til blodshoteyes.

Gi det tid. Vær tallmodig. Hold deg langt ifra rus. Gjør det du klarer.
Vis hele sitatet...
Heh.

Formålet med denne tråden er å få et lite overblikk av hvor mange som pådrar seg psykiske lidelser av cannabis. Ikke hvor mange som forverrer sine allerede eksisterende lidelser, grunnet rus. Ei heller å hjelpe de som har gjort en av de overnevnte. Men naturligvis kan du prøve å hjelpe, hvis du vil det, men det var ikke formålet med min post.

Hvis han hadde psykiske problemer i utgangspunktet burde han jo holdt seg langt unna all rus. Eller hvis man "røyker på seg" en depresjon og/eller angst, burde man virkelig begynne å innse at det er på tide å slutte. Hvis du ikke slutter(klarer/skjønner/gidder), er det jo i bunn og grunn din egen feil. Ikke hasjen.

Så for å svare på eksempelet du fremstiller:

Det hadde nok ikke bedret min situasjon noe særlig, nei. Men jeg hadde ihvertfall ikke skyldt på veien eller bilen, hvis jeg visste at faktum var at jeg kjørte for fort.

Naturligvis kunne jeg gjort det, men det ville jo strengt tatt blitt feil.

Forøvrig vil jeg legge til at med en kjapp titt innom TS profil finner man jo raskt ut at det ikke bare er hasj det har gått i. Men det er vel sikkert ikke en viktig faktor, dèt heller.
Sist endret av STUKETRYNE; 1. februar 2012 kl. 00:11.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dette med at "mange" opplever psykiske problemer. Vi er en vennegjeng på 9 stk hvor alle røyker hasj, mange av oss røyker flere ganger i uken. Vi er alle enten i full jobb eller midt i utdanningen, røykingen har ikke hatt negativ innvirkning på noen av oss.

Det eneste jeg kan nevne er et par kamerater som har fått røykesug av all hasjrøykingen, men da snakker jeg om vanlig røyk og dette skyldes nok at vi som oftest blander hasjen ut med tobakk. Kan vanskelig se for meg at det er så mange som har fått psykiske problemer som direkte følge av cannabis i seg selv, men men.
Har selv røyka i typ et år nå. Varierer veldig med bruken. Alt fra helgerøyking til daglig over lengre perioder. Har ikke hatt noen langvarig psykose som etterfølge av hasjrøyking foreløpig. Eneste er vel bakrusen dagen derpå, og at jeg ved enkelte episoder har slitt med motivasjon og humør et par dager i etterkant av røykinga. Er vel nå i det siste at jeg har forstått at det hyppige bruket mitt til tider ikke er særlig bra for psyken og helsa, og har derfor valgt å kutte ned på bruken betraktelig. Har kun røyka 2-3 ganger de siste månedene og regner med å holde det slikt.

Er en del av en større vennegjeng hvor hasj er veldig sentralisert i hverdagen. Flere har endret personlighet: noen har blitt sløvere, mistet fullstendig kontroll og "klikket" (dette da kombinert med alkohol). Noen har også fått problemer med selvtilitt og depresjoner i etterkant. Dette gjelder da ikke alle, og det er de færreste av oss som blir påvirket på denne måten.

Etter min erfaring vil jeg ikke si at hasj og marijuana er noe særlig skadelig for deg som opprettholder et moderat forbruk og ikke prøver å "røyke vekk" problemer, men heller ta seg en spliff for å kose seg.
Jeg tror egentlig at jeg ærlig talt kan si at det er min livssituasjon som gjør med deprimert med tanke på allt stresset kombinert med lite søvn dårlige framtidsplaner osv. Det som er med hasjen er at det bare forverrer depresjonen ved at jeg tenker enda lavere om meg selv når jeg gjør det. Har alltid vert opptatt av hvordan andre ser på meg f.eks..

Det at jeg holder meg unna hasj i en mnd f.eks gjør at jeg føler jeg mestrer en ting og holder meg vekke fra en ting som mangen ser ned på at jeg gjør.
Går mye rundt om dagen og tenker på alle de jævla problemene jeg har, som egentlig ikke er store problemer (kan jo til tider være det også) og det er ekstremt deprimerende i lengden.
Jeg merker at denne tråden beviser for meg at hasj er veldig indivduelt. Er det ikke noe som blir sagt som:

"Hasj er ikke for alle"

Hvis det ikke er det så burde det. Likvel er jeg for at man kontrollerer bruken slik at den ikke tar over livet. Jeg er mer for et helge og feriebruk. Selv om jeg selv kan innhalere dette på en hverdag hvis sjansen byr seg tilfeldig. Uten at jeg trenger å oppsøke det.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Jeg merker at denne tråden beviser for meg at hasj er veldig indivduelt. Er det ikke noe som blir sagt som:

"Hasj er ikke for alle"

Hvis det ikke er det så burde det. Likvel er jeg for at man kontrollerer bruken slik at den ikke tar over livet. Jeg er mer for et helge og feriebruk. Selv om jeg selv kan innhalere dette på en hverdag hvis sjansen byr seg tilfeldig. Uten at jeg trenger å oppsøke det.
Vis hele sitatet...
Hasj er enkelt og greit for de som liker rusen. Mens andre liker fks alkohol...
Røkte for siste gangen her på mandagen. Er langt ifra noen stor røyker, røyket sikkert 5-10 ganger i året.
Fikk noen syke tankeloops, og en ekkel følelse om at jeg ikke tillhørte "Planeten" (Litt far-fetched)

Men det kjente ut som jeg var den siste igjen på kloden som ikke hadde evolusjonært, til den neste "Grensen av Intelligens"

Som om alle andre prøvde å hjelpe meg opp dit" Hørest sikkert helt sykt ut. Men sitter ikke igjen med noe av dem tankene nå som jeg er "edru"
Var i bunn å grunn veldig ekkelt der å da. og dem gangene jeg har røyket hasj så får jeg en sånt "tungt hodet" Nesten som å ha hodepine" Skal sies at det jeg røkte var veldig potent "Afghan med gullstempling" fra bøtte. var vell heller lite smart av meg å ta så svært trekk

Nei nei, hasj er ikke noe for meg
Sist endret av NoSkillZ; 2. februar 2012 kl. 03:53. Grunn: par staveleifer
Jeg kjenner meg igjen i hva veldig mange av dere skriver, og har vært nede jeg og.
Men jeg innførte noe som kan minnes om kognitiv terapi ihvertfall etter hva jeg har forstått med å lese meg litt opp på det. Skal ikke si det er løsningen i det hele tatt, men det funker på meg når hjernen begynner å komme med mildt sagt skremmende tanker.

Jeg setter meg rett å slett ned med meg selv å fører en samtale inni hodet. Forklarer pent og rolig til meg selv at dette er tull, svada, osv.. avhengig av hva som er på agendaen.
Jeg hever positive tanker, og tråkker ned negativitet.
Dette gjorde jeg veldig mye før, men nå blir det mindre å mindre, samtidig som at jeg har et sunnere forhold til cannabis og føler aldri noe stress siden jeg har "makten".
Man kan i enhver situasjon redde situasjonen med gode nok argumenter, og som regel har noian skikkelig dårlige argumentgrunnlag.
Noen ganger i denne tankeprosessen kan jeg til å med se hva som må til for å bedre livsituasjonen. Revolusjonerende tankegang, som er helt åpenlyst til man faktisk tenker over det.
Før jeg begynte med det kunne jeg slite som faen med å sitte å gruble ihjel hver minste filleting som jeg var redd for at andre syns, at jeg hadde gjort noe feil osv.. Regner med de fleste av dere kjenner dere igjen.

Cannabis for meg har resultert i at jeg setter ting i et bedre og friskere perspektiv. Spesielt siden jeg er mer åpen til det meste.
Bryr meg mindre om hva andre syns og andre selvtillits relaterte bagateller.

Mye blir glemt her å der, men alt som er viktig blir banka inn.
Aldri hatt problemer med å huske jobb, familie ting som må gjøres eller regninger som skal betales.

Man skal ikke undervurdere cannabis, etter flere års misbruk og bruk overasker det meg fremdeles.
Her forleden dag var jeg sikker på at jeg ble blåst inn i evigheten, etter kraftig overdrivelse med altfor god grønt. Det smalt så jeg trodde noe hadde sprekt i skallen. Måtte snakke godt til meg selv for å få roa ned tankeprosessen.

Det er ihvertfall verdt et forsøk for dere som sliter med det samme som jeg gjorde, dette ble løsningen for meg når jeg hadde en særdeles usunn tankegang.
En annen ting er å omringe seg med ting, mennesker og være i en setting hvor du er trygg og du føler deg sikker.
Man kommer til et punkt i livet der man ikke trenger å omgås mennesker som ikke får deg til å føle deg bra.

Her ihvertfall en link: http://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_adferdsterapi
Sist endret av Navnl0s; 2. februar 2012 kl. 04:54. Grunn: Nuba det til