Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 26651
Jeg flytter også min pc hele tiden, opp og ned med lokket, den detter i gulvet en gang i blandt(Dog ikke så langt), og det er ingen tegn til slitasje. Pc-en kostet 7,5k ny, og er Acer.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Jeg flytter også min pc hele tiden, opp og ned med lokket, den detter i gulvet en gang i blandt(Dog ikke så langt), og det er ingen tegn til slitasje. Pc-en kostet 7,5k ny, og er Acer.
Vis hele sitatet...
Har aldri sett andre som har slitt like mye på pcen som jeg gjorde på den heller.

Var nok bare uheldig med at det var hjørnet som røk først. Det ene hjørnet holdt i sammen vifta og skjermen, samtidig som det var en viftegrill der som gfarantert gjorde det til det svake punktet på pcen.

Better safe then sorry. Vil ha noe litt mer holdbart nestegang.
Jeg skjønner godt at mange "ser lyset" om de går fra en billig Acer til en Macbook Pro.

Selv sitter jeg fremdeles med en Thinkpad jeg betalte 4,500kr for ca. 5 år tilbake i tid. Foruten en ganske begrenset batterikapasitet og et bytte av gummihetta over fingersensoren for ekstramusa så har jeg ikke hatt noe å utsette på denne. Som mobil bruker jeg fremdeles en relativt gammel Nokia N82, som via Symbian har både Spotify, Python-støtte og Opera Mini. Den har også N-Gage-støtte om jeg skulle føle for å bruke den til spill, men jeg ser ærlig talt ikke helt vitsen. Bonuset er at den har en standbytid på ca. en uke med samme batteri som sto i telefonen da jeg fikk den for årevis siden, og kun Spotify med sin softwarebaserte ogg-dekoding klarer å redusere denne merkbart. Har også programmert telefonen til å fungere som fjernkontroll for XMBC via Python - helt uten å betale noe ekstra for developerstatus eller sette meg inn i et omfattende rammeverk.

Det er mulig at det er et bruksområde eller en nytteverdi i Apple-produktene (og smartphone-markedet generelt) jeg ikke helt ser, men jeg føler meg absolutt ikke hindret på noen måte med mine produkter som kom ut før hele denne Apple-bølgen tok tak.

Jeg tror mye av feilen er at folk ikke ser potensialet i enhetene sine, og at Apple (med andre) ser denne problematikken som ren profitt. "Med vårt produkt kan du for første gang X!" sier de. Men dette har man kunne gjort i mange, mange år allerede.
Sist endret av Dyret; 27. desember 2011 kl. 20:15.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Synd så mange skal drege Acer inn i diskusjonen/konkurransen med Apple. Acer lager maskiner som faller i hop etter en kort periode i tillegg til at kundesupporten de har suger baller. Apple har også dårlig kundesupport(rykter), men de klarer i hvertfall å lage kvalitetsprodukter. Skal man sammenligne Apple med noen må det være Asus siden Asus er stor/er på vei til å bli stor.

Asus har vært stor på hardwaremarkedet lenge og de har hatt pcer i en lang stund. Etter de begynte med Asus EEE tok det av for Asus. Nå har Asus EEE Pads, Bærbare osv... Nå i Q1 kommer de med sin første store telefonlansering, Asus Padfone. Jeg tror Padfone kommer til å bli en iPhone, Desire, Nexus, Galaxy killer.... Den kommer til å få markedet til å skjelve i buksene over hva de har gått glipp av. Når dere snakker om sømløs synking mellom pcer og andre enheter så kommer Padfone til å slå alt dere har sett til nå.

Apple er overpriset, men når de lager produkter som folk liker, har godt design og holdbarhet så er det jo nesten som Ralph Lauren Piquen jeg betaler litt ekstra for. Jeg får en "vanlig" pique, samtidig som jeg får en merkevare som ikke kan sammenlignes prismessig med en normal pique til brøkdelen av prisen.

Alt dette er forresten skrevet i Safari
(selvom jeg er windowsfrelst )
Folk snakker om byggekvalitet..

Jeg vil heller at en billig plastbit skal knekke, enn et overpriset glass med fancy inngravert 3D Apple logo på. (Satt på spissen.)

Syntes det er greit at det finnes mye plastmaskiner, og noe aluminiumsmaskiner.
Til helt normalt bruk, holder plastmaskinene LENGE.

Har erfart følgende:
Om en plastmaskin går i bakken, demper den fallet fordi plasten sprekker og spruter til alle kanter.. Altså et mykt fall for hardwaren.

Om en aluminiumsmaskin treffer bakken, treffer den hardt. HDDen for et brutalt trykk og hele maskinen ser deformert ut.
(Vi snakker fall på 1-1,5 meter på solid bakke i begge eksempler)

Da ville ihvertfall JEG tro, at plasten er billigere å få byttet ut..
Sist endret av MrCryptical; 28. desember 2011 kl. 10:07.
Jeg holder meg vanligvis unna slike diskusjoner fordi de fort kan minne om samme saklighet man finner når fjortiser diskuterer hva som er best av BMW og Audi eller hva det nå er som er poppis nå til dags. Men i dette tilfellet var det litt for mye fantasifulle vinklinger til at jeg klarte å la være...

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Folk bryr seg ikke om spesifikasjoner lenger og kjøper ting fordi det ser fint ut.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi folk heller merker at spesifikasjoner ikke har en dritt å si? Et enkelt eksempel er Android-telefoner med over dobbel CPU/GPU-kapasitet sammenlignet med en iPhone men likevel ikke lar deg scrolle en gjennomsnittlig nettside uten å lagge kraftig. Folk flest har aldri skjønt specs uansett. Folk flest lurer på om man trenger mye sånn derre gigahertz og om 320GB er greit med minne for laptopen sin...

Sitat av Buddapower Vis innlegg
iPhone 1.generasjon kom ut, hadde den ikke støtte for MMS-meldinger, videresending av meldinger, video-opptak eller copy-paste funksjon. [...] Hvorfor ble ikke dette lansert sammen med 1.gen? For å ha noe å vise fram når iPhone 3G kom ut.
Vis hele sitatet...
Den første iPhone var utelukkende laget for det amerikanske markedet hvor MMS rett og slett ikke brukes (det er alt for kostbart i nettene der, og mange operatører har rett og slett ikke implementert det). Men den vanvittig ville gjetningen din om årsaken til de manglende egenskapene blir bare for teit. Når du skal inn i et helt nytt marked for første gang bruker du selvfølgelig alt du har på lager for gjøre en så imponerende entre som mulig. Alt annet blir bare idiotisk.

Apple er alltid "trege" med features, bortsett fra når de er første ute med dem. Men selv da regner jeg med det har gått mange år research før de ser dagens lys. Det skyldtes hovedsaklig Steve Jobs' perfeksjonisme hvor han nektet å slippe ting før de føltes 110% rett. Dessverre frykter jeg at akkurat det aspektet kan glippe litt etter hans bortgang.

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Når iOS 4 ble lansert sammen med iPhone 4 [...], så ble støtten for iPhone 1.gen borte[...]. Ifølge Apple så skal man da ikke ha en telefon i mer enn 3 år. [...] Når iOS 5 ble sluppet fulgte Apple trenden de har satt for seg selv, og fjernet støtten for iPhone 3G.
Vis hele sitatet...
Nevn EN annen smarttelefonprodusent som leverer siste OS til telefonene sine i mer enn 3 år? Nei riktig, det finnes ikke. Den Android-telefonen det er mest naturlig å sammeligne med, HTC G1 / HTC Dream (den første Android-telefonen) som fikk være up to date ett skarve år etter release før det var kroken på døra. Når det gjelder iPhone 3G finnes det jo 3GS-brukere som syntes iOS 5 ble i tregeste laget, og da sier det seg selv at brukeropplevelsen på en iPhone 3G (med halvparten så mye RAM og 20% lavere prosessorhastighet sammenlignet med 3GS) hadde blitt elendig.

Sitat av Buddapower Vis innlegg
I iOS 5 er det også blitt funnet flere funksjoner glemt i koden, som blant annet panorama-modus for kameraet. Dette må aktiveres med en kodelinje fra Apple. Det er ikke hardwaren som bestemmer hva iPhonen din greier å kjøre, det er hva Apple sier at du skal kjøre.
Vis hele sitatet...
Det er da helt vanlig at uferdig funksjonalitet ment for senere versjoner kan ligge igjen i koden. Dette har vært påvist i operativsystemer for alle plattformer siden tidenes morgen. Når det gjelder denne funksjonen er det åpenbart at den ikke var klar for release. Se f.eks Prodo123 på MacRumors.com : "it sucks. When it does work, it's blurry as heck. 3rd pic is a good example" og PCWorld.com : "There might be a reason why this feature wasn't enabled in the final release of iOS 5--I tested it out on my iPhone 3Gs, and while I can access the panoramic mode and begin the process of taking the picture, ,my camera app crashes and dumps me back on the home screen". Dette er ikke den kvalitet iPhone-brukere er vant til å få presentert, og takk og pris for det.

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jeg syns denne reklamen er ganske morsom, siden det i dag er Apple som er "Big Brother". Folk forguder Apple og deres produkter som hjernedøde zombier uten å være det spor kritiske til noe av det Apple gjør.
Vis hele sitatet...
Jeg synes din vinkling er ganske morsom, all den tid det er Android-telefoner som er vist å spionere på folk, mens jeg enda har tilgode å se noen bevis for at Apple gjør det samme. Jeg holder selvfølgelig nøye øye med hva Apple faktisk foretar seg, men jeg har enda tilgode å se de misbruke min tillit i motsetning til andre produsenter av OS til smarttelefoner som faktisk lever av å samle kundedata.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Har erfart følgende:
Om en plastmaskin går i bakken, demper den fallet fordi plasten sprekker og spruter til alle kanter.. Altså et mykt fall for hardwaren.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel bedre at biter av maskinen flyr veggimellom enn at den får en bulk?

Og det med at plastikken fungerer som en pute er iallefall bare fjas. Hvordan maskinen datt, fra hvilken høyde og hva den traff har da den landet har da ubeskrivelig mye mer å si for utfallet enn om den er av plast eller aluminium.
Sist endret av Bombasa; 30. desember 2011 kl. 22:39.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Du har sannsynligvis akkurat den samme skolePC'en jeg har. Du har rett og slett behandlet den dårlig. Hatt den i 1,5 år selv, har EN bitteliten, ubetydelig bulk på metallet.

Du er så klart mer forsiktig med mac'n din... den koster tross alt 10 ganger mer enn skolepcen din.


Uansett, jeg mener at Apple er oppskrytt. Det er image, that's it. Greit nok, den er brukervennlig, sannsynligvis litt enklere å bruke enn Android, men likevel. Er grenser for hva du må betale for og.

Kjøpte en Huawei U8800 jeg, betaler vel ca 2100 kr for den totalt. Sparte en tusen lapp og har samma specs som HTC Desire. Hvorfor betale ekstra for det totalt unødvendige?

Og uansett, du kjøper så klart ikke stygge stoler osv fordi det er noe alle ser hele tiden. Det er ikke nødvendig å kjøpe den mest moderne telefonen... FORDI DET ER RETT OG SLETT EN TELEFON!! Hva bruker du en telefon til nå til dags? Ringe, meldinger, et par spill, nett-surfing, kanskje gps? Du kan få alt dette på en litt styggere, gamlere smartphone.
Vis hele sitatet...
Jeg har en dell vostro 5500 tror jeg, og det er elendig byggekvalitet, ca 80 prosent av trinnet mitt har plastikkbiter som er ødelagt/borte. Og nei, jeg behandler ikke macen min selvom den koster ca det dobbelte. Jeg ahr mistet den flere ganger i bakken, sittet på den mens den ligger i baggen og brukt den sikkelig som en lapptopp skal. En laptopp er en bruks gjenstand og må derfor lages i ett materiale som tåler mye aka aluminium. Jeg er helt enig at aluminium på en stasjonær pc ikke er helt nødvendig, men en laptopp skal overleve transport uten at jeg må bekymre meg for at den skal daue.

Argumentet ditt med stoler er patetisk. Alle ser hvilken pc jeg bruker akkurat like mye, samme med telefon. Jeg sitter på internett ca 18 timer i døgnet. Hjemme går det mest i macbook pro og litt ipad, mens på skole og buss er det iphone og ipad. Det er sinsykt chill å hele tiden være koblet på webben. Og forøvrig hadde jeg kjøpt en fin bil selvom ingen kunne se den, for meg handler design like mye for meg selv. Jeg er opptatt av proposjoner, materialer og design. Det at macen min ikke har billige plastikkbiter som henger ut overalt, men rene fine linjer og store flater, for ikke å snakke om stor responsiv trackpad og ett superdigg tastatur, gir meg faksisk glede i sjelen!

Apple legger sinsyke mengder med arbeid ned i allt de gjør, istede for å sprute ut 5 forskjellie telefoner i året, legger de alt arbeid ned i en. De satser på kvalitet istedefor kvantitet

Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hvis du ha en 1,5 år gammel pc som holder på å falle fra hverandre, som er det to mulige grunner.

1: Pc-en kostet deg ca. 200kr ny

2: Du er ikke moden nok til å ha en egen pc.

Du sier jo selv at du mister den hele tiden. Da kan du ikke klage på byggekvaliteten. Det er tross alt designet til å være på fanget ditt, ikke på gulvet. Min bærbare er nå to år. Det eneste som er "ødelagt" på den er at lakken har gått av et lite sted på skjermen, altså ingenting. Har ikke behandlet pc-en min som en gud heller.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk den av skolen, den kostet ca 5-6k. Skolen fikk sikkert rabbat da... ca 80 prosent av elevene på trinnet mitt har store ødeleggelser på pcen sine. Å si at jeg mister den hele tiden er å sette det på spissen. Men den ligger i baggen min til og fra skolen hver dag. Den skal ikke være på fanget, den skal være med meg når jeg drar rundt, derfor jeg har bærbar vettu Macen min greier det helt fint, så plastikker nok ett dårligere byggematerialet ja
Plastikk er nok et dårligere byggemateriale ja, men om du behandler laptopen din på normalt vis, og ikke som en leke, holder plast mer enn lenge nokk. Og når du skal ha den med deg, antar jeg du har den i en bagg designet for at den ikke skal bli ødelagt ved normal transport. Det vill si at du ikke er moden nokk til å ha en bærbar. De går ikke istykker med mindre du bruker de som leketøy.
MAC er in. Folk tror de er designere fordi de eier et speirefleks og har briller med tykke rammer.
Da følger jo MACen med! Når man først er dum har det ingen begrensning.

Tipper at om 10 år så vil folk spørre "MAC? Hva er det?".

Jeg sier ikke at en MAC suger og er stygt etc, jeg er enig at det SER bra ut, men det Apple gjør med dem for at det skal være dyrere for deg å reparer er idiotisk..
Dessuten kan du få en PC som er mange ganger bedre enn en MAC for samme prisen.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Plastikk er nok et dårligere byggemateriale ja, men om du behandler laptopen din på normalt vis, og ikke som en leke, holder plast mer enn lenge nokk. Og når du skal ha den med deg, antar jeg du har den i en bagg designet for at den ikke skal bli ødelagt ved normal transport. Det vill si at du ikke er moden nokk til å ha en bærbar. De går ikke istykker med mindre du bruker de som leketøy.
Vis hele sitatet...
Mac er ett verktøy, jeg bruker det som ett verktøy. Ikke noe jeg må passe på som en baby. PCen min skal være der når jeg trenger den, og når jeg ikke bruker den skal jeg slippe å begkymre meg for om den er trygg.
Altså, en Plastikk pc faller ikke fra så fort du snur ryggen til. Med litt vett, holder de seg like lenge som en mac. Menmen, det er ikke min feil om du vill svi av noen lapper på billig aluminium...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
MAC er in. Folk tror de er designere fordi de eier et speirefleks og har briller med tykke rammer.
Da følger jo MACen med! Når man først er dum har det ingen begrensning.

Tipper at om 10 år så vil folk spørre "MAC? Hva er det?".

Jeg sier ikke at en MAC suger og er stygt etc, jeg er enig at det SER bra ut, men det Apple gjør med dem for at det skal være dyrere for deg å reparer er idiotisk..
Dessuten kan du få en PC som er mange ganger bedre enn en MAC for samme prisen.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil det være noen tullinger som du beskriver, men folk tror også at de er racersjåfører hvis de har en rask bil. Jeg er absolutt ingen designer eller fotograf. Jeg er en kreativ sjel som liker å leke meg med forskjellige kreative programmer, og jeg håper å bli industridesinger etterhvert. Macen er ett supert verktøy selvom jeg ikke er utdannet enda. Å si det er teit å ha en mac hvis man bare liker å leke seg litt med kreative programmer er patetetisk, samme som å si at man er teit hvis man har en hammer selvom man ikke er utdannet tømmrer eller sekker.

tror nok ikke apple går under med det første nei.

Og du får ikke en åc som er mange ganger bedre enn en mac for samme prisen. Finner du en pc med samme specs og byggekvalitet til samme prisen som en macbook pro, skal du få masse penger for meg husk, samme specs og unibody aluminium, super digg og stor trackpad og digg tastatur

Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Altså, en Plastikk pc faller ikke fra så fort du snur ryggen til. Med litt vett, holder de seg like lenge som en mac. Menmen, det er ikke min feil om du vill svi av noen lapper på billig aluminium...
Vis hele sitatet...
nei, står den stille på pulten hplder den nok helt fint. Men hva er poenget med en laptopp hvis den skal stå stille? Da kan du heller kjøpe stasjonær... Nei, en laptopp skal være mobil og med på reise Jeg vil heller legge litt penger i å slippe å stresse på om den holder ut året eller ikke.


Og billig aluminium? Det koster svin, men det er super digg bacon
så det er lett verdt det
Mine erfaring med produkter fra apple så langt.
Kjøpte en Iphone 3GS akkurat når den kom ut, første og siste apple produktet jeg har.
Mitt første problem var deling av internett på den til bærbar, her måtte jeg jailbreake telefonen for i det hele tatt og kunne bruke telefonen min som en router (noe som f.eks. er standard på en HD2 som var hovedkonkurent på denne tid).
Bruken av bluetooth var også ekstremt irriterendes, og funker jo omtrentlig med ingenting.
Bruken f.eks av telefonen som minnebrikke til å raskt lagre dokumenter og lignendes ved framvisning på skole går jo heller ikke ann med mindre du jailbreaker.
I alt så er dette mange av hovedfeilene som har irritert meg så grenseløst (med flere) som har ødelagt hele telefonopplevelsen for meg.
Batterilevetiden er også veldig dårlig (ryktes pga jailbreaking, men jeg er usikker), og telefonen sliter med å dukke opp på dataen min nå til dags, og jeg har da måtte laste ned enda ett tillegsprogram for dette.

Min Dell Latitude D531 er nå 4 år gammel , og har vell kanskje formatert omtrent 1 gang hvert 2. år.
Eneste problemet har hvert en lader, og et batteri som jeg har måttet skifte (dette pga lader tatt inn og ut ofte).
Denne har blitt brukt hver dag fra og til skolen, ved vanlig bruk.

Mac produkter kommer jeg aldri i verden til å kjøpe meg på nytt.
Jeg studerer om dagen forøvrig data(3 årig bachelor innenfor programmering), og vi er ganske mange i klassen (omtrent 150 over flere klasser), her har kanskje 95% av elevene windows, mens de resterendes 5% har mac. Disse mac brukerene har jeg veldig stor respekt for da de på alle måter bruker macen fullt ut slik jeg ser det.
Sammenligner jeg dette med webdesign og lignendes på skolen så er det helt omvendt, her har 95% mac og 5% windows. Jeg har pratet med noen av disse, og utseendes og feelingen med å være "hipstere" er for disse hovedgrunnen ved å ha mac. Det siste jeg skrev ble litt vanskelig å formulere, men folk i lignendes situasjoner kjenner seg nok igjen.
Det jeg da mener er at folk som bruker mac, har rett og slett mindre peiling enn folk som bruker windows såfremt de har litt peiling på data. Flame meg gjerne for den siste der, men dette her er da min oppfatning, og det virker til å være den generelle oppfatningen blant flere av mine klassekamerater.
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/12/2000-facebook-machine.jpg
Hahahahahahaha. Aluminium er dyrt ja. Dagens vits. hvis vi overdriver og sier at en mac veier 7KG. Likurg.Pl solgte aluminium for 100kr kiloen, og denne aluminiumen er kuttet opp i biter, som gjør det dyrere. 7*100=700. En mac koster en god del mer enn det i forhold til pc når det kommer til specs. Jeg har med meg pcen frem og tilbake fra skolen hver dag, på hytten o.l. Forskjellen er at jeg behandler den med respekt. De koster meg muligens 2-3 sekunder av livet mitt, men det får jeg tåle.

Jeg glemte jo at "kreative" programmer kun kommer til Mac.
Sist endret av Sinken; 31. desember 2011 kl. 00:14.
Har lest igjennom store deler av artikkelen, og ser at noen har ett ganske forvrengt syn på hvorfor noen kjøpe apple produkter.

Bruker både osx og windows 7, og iOs (bruker ikke android)
Vil si jeg er godt over gjennomsnittet intelligent når det kommer til Pc software/hardware, og her er min
"personlige" pro/con liste for Apple produkter.

+Stilrent, bra design(imo)
+God kvalitet på tastatur, skjerm og macen/iphone i sin helhet
+rask boot, rask interface, mye mer oversiktlig enn windows
+veldig få virus/ekstra ting du må installere for å kunne bruke maskinen, der du på windows må laste ned en rekke programmer for at PC-en skal fungere optimalt.
+dropper EKSTREMT lite i pris i forhold til windows/android produkter.

+/- prisen, du betaler mye, men får mye igjen for gjensalg

-lite støtte for spill / programvare som ikke er laget for å lage en home movie
-(iphone) kjøp iphone4s for å få bruke siri

Windows:

+Knall til spill
+du kan vri og vende så mye du vil

+/- lett oppgradering av hardware, nå skal det sies at kun 1% av folk som bruker windows faktisk oppgraderer PC-en istedenfor å kjøpe en ny, det argumentet er delvis troverdig.

-tregt til hverdagslige ting
-avhenger at brukeren ikke er en idiot.
-random freezes.

Alt i alt vil jeg si at osx er for folk uten veldig mye IT-kunnskap eller folk som vil ha en stabil pc der alt er inkludert.
windows passer best til gamere/arbeidslivet.

Det var alt jeg kom på for øyeblikket, mulig jeg editer

EDIT: Skal nevnes at det finnes fjortisser på begge sider, der windows-fjortissene skriker " har du mac!? viste du at du kunne spare 47,50 kr på å blahblahblah " Mens macfjortissene sier " ahh man får jo ikke sånne skumle virus fra pairettbeyyyy og sånn lizxzxm "
Sist endret av Klokkemaster; 31. desember 2011 kl. 00:39.
Jeg må nesten le litt. Det virker som om mange tar det personlig hvis man velger et annet operativsystem enn Windows. Hvorfor må dere bry dere om hvorfor vi velger å bruke litt ekstra penger på et mer elegant design og et (IMO) mye mer "logisk" og brukervennlig OS?

haters gonna hate. Jeg har mac og iPhone og er strålende fornøyd med begge, angrer ikke et sekund.
Falcorn: Når var det et pluss at den ikke droppet i pris?
Rask boot kan du få på windows også...
Du trenger ikke installere masse programmer for å bruke windows , med mindre du synes 1 er mye.

Argumentet med at det er tregt kan du glemme. Det kommer ann på specs, ikke OS.
Min mor er en "idiot", hun har windows og klarer seg fint.
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
Selvfølgelig vil det være noen tullinger som du beskriver, men folk tror også at de er racersjåfører hvis de har en rask bil. Jeg er absolutt ingen designer eller fotograf. Jeg er en kreativ sjel som liker å leke meg med forskjellige kreative programmer, og jeg håper å bli industridesinger etterhvert. Macen er ett supert verktøy selvom jeg ikke er utdannet enda. Å si det er teit å ha en mac hvis man bare liker å leke seg litt med kreative programmer er patetetisk, samme som å si at man er teit hvis man har en hammer selvom man ikke er utdannet tømmrer eller sekker.
Vis hele sitatet...
Jeg har veldig respekt for det, og det er slikt jeg mener MACen er til for.
Men så har du alle disse fjortissjentene som kjøper det og det tar av og blir som det har blitt. Jeg har måtte overtale venner for å ikke kjøpe en MAC når deres formål er å spille spill og sitte på facebook.
Har venninner som har brukt utrolig mange tusen kroner på en MAC for så å sitte på facebook med den, kanskje ta et par bilder med facewarp-greie for å laste opp på facebook.

Men Apple gjør fortsatt ting komplisert og alt for dyrt. Jeg skjønner at du trenger programmene, og jeg har selv ønsket å kunne prøve de på en Windows PC for eventuelt et senere kjøpt for Windows PC, men det kan jeg ikke.
Har fine alternativer, da.

Men ville du kjøpt en MAC hvis du kunne fått programmene på en vanlig PC?

Jeg må skryte av iPhone, jeg elsker telefonen, det er bare en del ting den virkelig mangler samt det jævla iTunes-krøllet.
iPhone 4S har faktisk 64 GB, det vil jeg si er verdt pengene hvis du klarer å ta var epå mobilen din som jeg har gjort med min gamle iPhone. Den har jeg hatt i 3-4 år og den fungerer og ser nesten helt lik ut som da jeg kjøpte den.

iPad er en gigantisk skuffelse, det er virkelig ubrukelig.
Sist endret av PerPerPerPer; 31. desember 2011 kl. 01:05.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitter nå med en PC, kan innstallere hviklet som helst android versjon på telefonen, å er fornøyd med Galaxy Tab.
Hadde sikkert vert fornøyd med en iPhone 4S og en iPad2 med jailbraik også.
Om ett år kan det godt hende jeg bruker noe annet.

For å være ærlig så gir jeg f*en i hva produkt jeg bruker så lenge det fungerer til mitt bruk om det er en pc, mac, iphone, linux, android, webos eller skynet-cyber0s.

Er kompitent nok til å bruke de fleste.
Å de fleste er mer en nok brukervennelige.
Om vi snakker om dags dato å ikke fortid.

Eneste de forskjellige produsentene kan konkurere med er "Pris & Bruksområde".

Å prismessig taper Apple litt.
Bruksområde taper de kun på de som spiller. (Ikke inkludert ipod/iphone)

-

Til slutt vil jeg si meg enig att Apple har vert veldig smarte de siste årene å att vi kommer garantert til å se mere produkter fra de. Å de vil garantert vokse. Men motstand vil de finne da flere selskap har åpnet øyene i samme retningene.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Falcorn: Når var det et pluss at den ikke droppet i pris?
Rask boot kan du få på windows også...
Du trenger ikke installere masse programmer for å bruke windows , med mindre du synes 1 er mye.

Argumentet med at det er tregt kan du glemme. Det kommer ann på specs, ikke OS.
Min mor er en "idiot", hun har windows og klarer seg fint.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke mene at 1 windows pc og en mac med like speccs booter og gjør ting som å høre på musikk etc like fort?

Vil påstå at du har lastet ned mer enn 1 program for windows... hauger av oppdateringer, unzipper, antivirus, nettleser, fjerne crapware (de jeg kom på nå) kontra mac der du bare må oppdatere OS noen få ganger.
Sitat av Falcorn Vis innlegg
Du kan da ikke mene at 1 windows pc og en mac med like speccs booter og gjør ting som å høre på musikk etc like fort?

Vil påstå at du har lastet ned mer enn 1 program for windows... hauger av oppdateringer, unzipper, antivirus, nettleser, fjerne crapware (de jeg kom på nå) kontra mac der du bare må oppdatere OS noen få ganger.
Vis hele sitatet...
Kom med Macen din så skal vi se hvem som booter raskest av din og en PC med Dev. Preview av Win 8. Nei, den er ikke en ferdig Windows-versjon og alt det der, men det er Windows.
Kan legge til at jeg har Iphone som telefon. En komplett pc som spillmaskin (med windows), og snart en Asus transformers som nettbrett.

Variasjon ftw? Nå kan jeg kverulere på nesten alt av ''hva er best av ****'' trådene.
Merker at flere og flere nevner "apple har bedre kvalitet"

Vært morsomt å høre forklaringen på akkurat dette.
Spesiellt med tanke på at innmaten er fra samme produsent som flere andre merker, er det unibodyen til apple dere sikter til?
Er det rambrikkene som har en apple sertifisering?
Er det macosX softwaren som gjør det "enklere" fordi det er vanskeligere å få virus?

Vært kult om noen kan oppdatere akkurat dette med "kvalitet".
Inlegget her er ikke ment som kritikk på noen som helst måte, bare nysjerrig på hva den gjennomsnittlige macbruker egentlig legger i utrykket.
Sitat av watchman Vis innlegg
Merker at flere og flere nevner "apple har bedre kvalitet"

Vært morsomt å høre forklaringen på akkurat dette.
Spesiellt med tanke på at innmaten er fra samme produsent som flere andre merker, er det unibodyen til apple dere sikter til?
Er det rambrikkene som har en apple sertifisering?
Er det macosX softwaren som gjør det "enklere" fordi det er vanskeligere å få virus?

Vært kult om noen kan oppdatere akkurat dette med "kvalitet".
Inlegget her er ikke ment som kritikk på noen som helst måte, bare nysjerrig på hva den gjennomsnittlige macbruker egentlig legger i utrykket.
Vis hele sitatet...
Aluminium slår plast, selvom man sikkert kan slå seg vrang og finne en plastpc som er bedre bygd.
En annen ting er at OS'et er skrevet FOR hardwaren, som gjør det mye mer stabilt og sikkert.
En annen ting er plassering av viftene på de bærbare macene, de peker opp istedenfor ned til siden, noe som gjør dem mer beskyttet for " overoppheting "

Det er (sikkert) flere ting som jeg ikke gidder researche atm
Sitat av Falcorn Vis innlegg
Aluminium slår plast, selvom man sikkert kan slå seg vrang og finne en plastpc som er bedre bygd.
En annen ting er at OS'et er skrevet FOR hardwaren, som gjør det mye mer stabilt og sikkert.
En annen ting er plassering av viftene på de bærbare macene, de peker opp istedenfor ned til siden, noe som gjør dem mer beskyttet for " overoppheting "

Det er (sikkert) flere ting som jeg ikke gidder researche atm
Vis hele sitatet...
Skjønner hvor du vil hen. Men å velge mac framfor en PC på de kriteriene der er nok ikke for alle og enhver gode nok argumenter.
Sitat av watchman Vis innlegg
Merker at flere og flere nevner "apple har bedre kvalitet"

Vært morsomt å høre forklaringen på akkurat dette.
Vis hele sitatet...
For egen del er OS X 95% av grunnen til at jeg bruker Mac. Det er et UNIX-basert operativsystem fullt av Open source verktøy som jeg kjenner igjen fra Linux-serverne jeg administrerer til daglig. Dermed har jeg innebygd støtte for SSH, PHP og mye annet snacks som mesteparten av min tid foran maskinen faktisk går til.

I tillegg er den tette integrasjonen OS X <-> iCloud <-> iPhone meget smooth. At kontakter, kalendere og foto oppdateres i OS'et så fort jeg gjør endringer på telefonen er utrolig lettvint.

Og det tredje er at både OS og applikasjoner gjerne har bedre grensesnitt. Dette er vanskelig å forklare, men på andre plattformer ser programmer mye oftere ut som de er slengt sammen av en tungnerd uten tanke på brukervennlighet. Jeg har ingen forklaring hvorfor det er sånn, men selv får jeg litt assosiasjoner om at man ikke monterer Biltema-seter i en Ferrari. OS X ser gjennomført ut, men for oss som faktisk har lest Microsofts HIG (Human Interface Guidelines) vet at mesteparten av selv de innebygde applikasjonene i Windows driter i dem totalt. I mine øyne er dette en åpenbar manglende fokus på kvalitet.

Et annet godt eksempel er at laptoper fra andre leverandører kommer nedlesset med klistremerker og crapware. Ja, det går fint å fjerne, men det er et symptom på hvor fokuset hos produsenten er, og det er tydeligvis ikke hos sluttbrukeren. Og det gir ihvertfall ikke meg høyere forhåpninger om resten av produktet.
Mitt første og siste "i" produkt var en iPhone 3G, det tok meg ikke lenge før jeg skjønte at jeg kunne kjøpt meg en annen, android basert telefon til like mye, som hadde mye mer, etter en jailbreak, mye om og men var den brukbar, jeg har nå en Desire HD, som har mye bedre byggekvalitet og utvidelsesmuligheter en noe "i" produkt.

Sitat av Settoz Vis innlegg
Apple har bedre kvalitet samt et bedre OS, også har de garantert et bedre batteri enn de andre maskinene.
Vis hele sitatet...
http://www.dinside.no/867377/mac-bat...laaste-seg-opp

http://www.itavisen.no/883719/iphone-tok-fyr-paa-flyet

http://www.itavisen.no/849004/smeltet-ipod-stoppet-tog
Sist endret av Fekillix; 31. desember 2011 kl. 16:19.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Hahahahahahaha. Aluminium er dyrt ja. Dagens vits. hvis vi overdriver og sier at en mac veier 7KG. Likurg.Pl solgte aluminium for 100kr kiloen, og denne aluminiumen er kuttet opp i biter, som gjør det dyrere. 7*100=700. En mac koster en god del mer enn det i forhold til pc når det kommer til specs. Jeg har med meg pcen frem og tilbake fra skolen hver dag, på hytten o.l. Forskjellen er at jeg behandler den med respekt. De koster meg muligens 2-3 sekunder av livet mitt, men det får jeg tåle.

Jeg glemte jo at "kreative" programmer kun kommer til Mac.
Vis hele sitatet...
Aluminiums flis er mye billigere enn machinfrest aluminium. Det er en stor chucnk som blir frest ned. Du kan tydeligvis ikke så mye om produkt utvikkling og produksjon.

Sitat av watchman Vis innlegg
Merker at flere og flere nevner "apple har bedre kvalitet"

Vært morsomt å høre forklaringen på akkurat dette.
Spesiellt med tanke på at innmaten er fra samme produsent som flere andre merker, er det unibodyen til apple dere sikter til?
Er det rambrikkene som har en apple sertifisering?
Er det macosX softwaren som gjør det "enklere" fordi det er vanskeligere å få virus?

Vært kult om noen kan oppdatere akkurat dette med "kvalitet".
Inlegget her er ikke ment som kritikk på noen som helst måte, bare nysjerrig på hva den gjennomsnittlige macbruker egentlig legger i utrykket.
Vis hele sitatet...
Ja, det er snakk om unibodyn, det at den er machinfrest ut av en solid bit aluminium gjør at hele dritten med alt av fester etc er stabil og en sterk konstruksjon. og det er alle detaljene som gjør det. Bare den lille gropen forran på macbooker lagde de 100 forskjellige varianter av før de endte opp med den som er nå. Ingenting er overlatt til tilfeldigheter. Hadde andre pc produsenter lagt mer vekt på kvalitet i stede for kvantitet tror jeg apple ahdde blir danke ut om ikke alt for lenge
Sitat av mo3 Vis innlegg
Sant det. Bill Gates tok osX og lagde sin egen versjon og solgte det. osX var jo revolusjonerende da det kom, siden det hadde grafisk grensesnitt. Plutselig kom Windows, grafisk grensesnitt, til en billigere penge.
Vis hele sitatet...
Nå var jo hele verket til Steve Jobs 100% basert på Dennis Ritchie sitt UNIX. Du gjør meg kvalm. Godt å se at noen tar initiativ å lager en slik tråd, apple har for mye makt og noe må stoppe det, før det kun er Idritt ute på markedet.
Sitat av Falcorn Vis innlegg
Aluminium slår plast, selvom man sikkert kan slå seg vrang og finne en plastpc som er bedre bygd.
En annen ting er at OS'et er skrevet FOR hardwaren, som gjør det mye mer stabilt og sikkert.
En annen ting er plassering av viftene på de bærbare macene, de peker opp istedenfor ned til siden, noe som gjør dem mer beskyttet for " overoppheting "

Det er (sikkert) flere ting som jeg ikke gidder researche atm
Vis hele sitatet...
Om OS´et er skrevet for hardwaren, må jo de komme med nytt OS hver gang de oppgraderer en av sine pc´er, og de må jo ha minst 10-15 OS.

Mer beskyttet for overoppheting ja? Har nå hørt om velding mange som har klaget over at Mac´en har blitt varm.

http://www.itavisen.no/308941/macboo...terier-sveller
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
MAC er in. Folk tror de er designere fordi de eier et speirefleks og har briller med tykke rammer.
Da følger jo MACen med! Når man først er dum har det ingen begrensning.

Tipper at om 10 år så vil folk spørre "MAC? Hva er det?".

Jeg sier ikke at en MAC suger og er stygt etc, jeg er enig at det SER bra ut, men det Apple gjør med dem for at det skal være dyrere for deg å reparer er idiotisk..
Dessuten kan du få en PC som er mange ganger bedre enn en MAC for samme prisen.
Vis hele sitatet...
Mac er in? Mac har eksistert like lenge som flere andre PC-produsenter, og har holdt seg på en rimelig lik markedsandel hele tiden.

Det som gjør at _jeg_ er villig til å betale ekstra for mac, er for at jeg vet hva jeg får. Apple har kontroll på hva de legger OSet sitt på, da de har kontroll på både hardware og software.

Og til de som sier at både Apple og Microsoft stjal fra Xerox for å benytte et GUI, så er det ikke slik det er. Apple betalte Xerox, mens MS stjal.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Og til de som sier at både Apple og Microsoft stjal fra Xerox for å benytte et GUI, så er det ikke slik det er. Apple betalte Xerox, mens MS stjal.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til en kilde som sier at Apple betalte Xerox? Jeg finner det merkelig at Xerox saksøkte Apple hvis de faktisk betalte for å bruke ideen om GUI.

"In the midst of the Apple v. Microsoft lawsuit, Xerox also sued Apple alleging that Mac's GUI was heavily based on Xerox's. The district court dismissed Xerox's claims without addressing whether Apple's GUI infringed Xerox's. Apple lost all claims in the Microsoft suit except for the ruling that the trash can icon and folder icons from Hewlett-Packard's NewWave windows application were infringing."

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_C...ft_Corporation
Sitat av Jaso Vis innlegg
Kan du vise til en kilde som sier at Apple betalte Xerox? Jeg finner det merkelig at Xerox saksøkte Apple hvis de faktisk betalte for å bruke ideen om GUI.

"In the midst of the Apple v. Microsoft lawsuit, Xerox also sued Apple alleging that Mac's GUI was heavily based on Xerox's. The district court dismissed Xerox's claims without addressing whether Apple's GUI infringed Xerox's. Apple lost all claims in the Microsoft suit except for the ruling that the trash can icon and folder icons from Hewlett-Packard's NewWave windows application were infringing."

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_C...ft_Corporation
Vis hele sitatet...
Leste det i Steve Jobs-biografien. Er mulig det er jeg som har misforstått da
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Leste det i Steve Jobs-biografien. Er mulig det er jeg som har misforstått da
Vis hele sitatet...
Ja det høres ut som en sabla troverdig kilde
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ja det høres ut som en sabla troverdig kilde
Vis hele sitatet...
Tror du ikke biografien som ble skrevet i samarbeid med Steve Jobs ville blitt stoppet om den inneholdt løgn? Idiot.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Tror du ikke biografien som ble skrevet i samarbeid med Steve Jobs ville blitt stoppet om den inneholdt løgn? Idiot.
Vis hele sitatet...
Ehhh, tydeligvis ikke. Er vel ikke noe nytt at folk ljuger i bøker også
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Tror du ikke biografien som ble skrevet i samarbeid med Steve Jobs ville blitt stoppet om den inneholdt løgn? Idiot.
Vis hele sitatet...
Om du ærlig talt tror bøker med usanne påstander blir stoppet tviler jeg på at jeg er idioten her. Uansett ikke meningen å fornærme deg, bare påpeker at det beste stedet for å finne sannheten om apple's eventuelle skrupler ikke er selvbiografien til Steve Jobs.
Sist endret av Tøffetom; 1. januar 2012 kl. 15:31.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Om du ærlig talt tror bøker med usanne påstander blir stoppet tviler jeg på at jeg er idioten her. Uansett ikke meningen å fornærme deg, bare påpeker at det beste stedet for å finne sannheten om apple's eventuelle skrupler ikke er selvbiografien til Steve Jobs.
Vis hele sitatet...
Er en merkbar forskjell på biografi og selvbiografi. Om den ikke ble stoppet, så hadde iallefall eventuelle løgner blitt lekket på nettet.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Er en merkbar forskjell på biografi og selvbiografi. Om den ikke ble stoppet, så hadde iallefall eventuelle løgner blitt lekket på nettet.
Vis hele sitatet...
Var vel nettopp det som skjedde nå....
Apple fikk tilgang til PARC i tre dager for å se Xerox Alto i bytte mot at Xerox fikk kjøpe 100 000 Apple aksjer til pre-IPO pris.
Siden Apple ikke produserer batteriene selv, men bruker samme leverandører som alle andre laptop-produsenter, er dette noe som skjer fra tid til annen helt uavhengig av produsent. Det er en grunn til at omtrent hver eneste laptop-produsent har vært nødt til å tilbakekalle batteriserier fra tid til annen.
For min del syntes jeg apple har gjort det veldig bra, jeg var helt imot det fram til jeg ble introdusert for det av en som virkelig vet hva apple er.
Har tidligere brukt mac i feks. skole sammenheng hvor jeg nermest har kasta den i veggen fordi den ikke var brukervenlig (mest fordi jeg rett og slett ikke klarte og bruke den) men jeg klarte faktisk å blåse nytt liv i en 3år gammel pc som er så god som ny nå senest for et par dager siden da jeg installerte Mac OS X 10.7.2.
Jeg har også gått til anskaffelse av en Iphone 4 som jeg jailbreaka og leker litt med jailbreak tweaks, greit nok selve jailbreaken var et rent helvete fram til det ble utviklet en unthetred jailbreak som tilsier at telefonen kan startes opp uten bistand fra en PC.
Men det jeg liker Apple best for er at produktene dems er så godt samkjørte at alt virker med alt til en hver tid.
Med en mac Apple tv og Iphone i huset så kan jeg ikke si annet enn thumbs up til apple etter at jeg ble ordentelig kjent med det, så de som ikke har gitt det en sjanse kan vel heller ikke uttale seg om at det "suger".
Nuff said det var mine ord.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Boken 1984 ble utgitt i 1949, men den mest kjente filmatiseringen kom ut i 1984, kanskje det er den du tenker på.
Vis hele sitatet...
Jada, IBM´s PC kom i 1981 også, bare forenklet det litt

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Den første iPhone var utelukkende laget for det amerikanske markedet hvor MMS rett og slett ikke brukes (det er alt for kostbart i nettene der, og mange operatører har rett og slett ikke implementert det). Men den vanvittig ville gjetningen din om årsaken til de manglende egenskapene blir bare for teit. Når du skal inn i et helt nytt marked for første gang bruker du selvfølgelig alt du har på lager for gjøre en så imponerende entre som mulig. Alt annet blir bare idiotisk.
Vis hele sitatet...
Greit nok at det ikke var lagt opp støtte for MMS. Men videresending av meldinger? Dette er en funksjon som hadde eksistert på de fleste mobiler i flerfoldige år før iPhone kom ut. Ikke nok med det, når man først vil sende denne meldingen videre og finner ut at videresending ikke er tillatt, så går det søren heller ikke å kopiere meldingen og paste den i en ny samtale.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Apple er alltid "trege" med features, bortsett fra når de er første ute med dem. Men selv da regner jeg med det har gått mange år research før de ser dagens lys. Det skyldtes hovedsaklig Steve Jobs' perfeksjonisme hvor han nektet å slippe ting før de føltes 110% rett. Dessverre frykter jeg at akkurat det aspektet kan glippe litt etter hans bortgang.
Vis hele sitatet...
Igjen, føles det 110% rett å slippe en telefon som ikke har støtte for videresending av meldinger?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jada, IBM´s PC kom i 1981 også, bare forenklet det litt



Greit nok at det ikke var lagt opp støtte for MMS. Men videresending av meldinger? Dette er en funksjon som hadde eksistert på de fleste mobiler i flerfoldige år før iPhone kom ut. Ikke nok med det, når man først vil sende denne meldingen videre og finner ut at videresending ikke er tillatt, så går det søren heller ikke å kopiere meldingen og paste den i en ny samtale.



Igjen, føles det 110% rett å slippe en telefon som ikke har støtte for videresending av meldinger?
Vis hele sitatet...
Dette er jo et ikke-tema. Dette er funksjoner som eksisterer nå.

Hvorfor henger du deg ikke opp i alt iPhone hadde, som ingen andre hadde, da den for første gang ble lansert i 2007?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Hvorfor henger du deg ikke opp i alt iPhone hadde, som ingen andre hadde, da den for første gang ble lansert i 2007?
Vis hele sitatet...
Som hva da?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Men så har du alle disse fjortissjentene som kjøper det og det tar av og blir som det har blitt. Jeg har måtte overtale venner for å ikke kjøpe en MAC når deres formål er å spille spill og sitte på facebook.
Har venninner som har brukt utrolig mange tusen kroner på en MAC for så å sitte på facebook med den, kanskje ta et par bilder med facewarp-greie for å laste opp på facebook.
Vis hele sitatet...
Vel, for de som er totalt data-analfabeter kan det være en stor fordel med mac - og det er nå også derfor endel bedrifter foretrekker mac: Du slipper KNOTING i så vanvittig mye større grad enn med windows. Du slipper å måtte dille med et fordømt antivirushælvetemøkkaprogram som suger halvparten av minnet og 90% av cpu'en din, osv.

Du kan rett og slett bruke en mye større andel av tida di på det du tjener penger på, i stedet for å bruke tiden til å få maskinhælvetet til å funke. Fakturerer man for en tusenlapp i timen, så er det ikke et vanskelig regnestykke om det lønner seg med en litt dyrere maskin der man ikke trenger å bruke tid på dilldall, eller en billigmøkkamaskin der man må sitte på hodet nedi boksen noen timer i uka, eller bruke masse kraft på antivirus og antispyware og antimalware og antiantianti.

Jeg har nok også godt over snittet peil - har vel brukt pc'er lengre enn de fleste her inne har levd, og jobber med det til daglig. Nå har jeg brukt mac i 5-6 år, og har aldri sett meg tilbake. Til å begynne med savna jeg spilling, men fant ut at jeg klarte meg fint uten det (skaffa meg etterhvert en xbox og en ps3 til DET ) Derimot merker jeg veldig godt hvor klønete det er med windows hver gang familie eller noen på kontoret spør meg om hjelp til et eller annet - selv de enkleste innstillinger er gjemt bort på alle mulige rare steder, og gjerne i ganske ulogisk oppsatte undermenyer - noe her, noe der. Snodig nok spør derimot de med mac meg praktisk talt aldri om hjelp.
Den antivirus argumentasjonen er bare bortkastet, min mor på over 60 har brukt windows uten noe anti-programmer i 10 år uten problemer.
En standard 15-åring på fb har annenhver uke et nytt (eller samme), statusoppdatering som tilsier virus grunnet elendige brukervalg.

Det hjelper fint lite hvor dyr pc'n er, hva den er bygget av osv, går du inn på nettsider og laster ned filer du ikke burde, får du virus.
Slik kommer det også til å bli for mac-brukere om markedsandelen fortsetter å øke.
Det hjelper fint lite hvor dyr pc'n er, hva den er bygget av osv, går du inn på nettsider og laster ned filer du ikke burde, får du virus.
Slik kommer det også til å bli for mac-brukere om markedsandelen fortsetter å øke.
Vis hele sitatet...
Hvor dyr den er spiller lite rolle ja, men ihvertfall foreløpig er saken så enkel som at det ikke finnes noe virus til mac, mens det finnes massevis til windows, og finnes det ikke virus til operativsystemet, så finnes det ikke, totalt uavhengig av hva maskinen er laget av e.l.

Og hvor bortkasta antivirus er... tja... Problemet er nå engang at de aller færreste er så forsiktige at de unngår alt av virus uten å ha et oppdatert antivirusprogram installert, samme hva mora di måtte ha eller ikke ha av virus. Og NETTOPP det at fjortiser og folk uten peil klikker på alt mulig rart, er et argument for at man BØR ha enten antivirus, eller en løsning der virus ikke er et problem.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For å bumpe tråden litt:

Ts har den siste tiden gått til innkjøp av: Iphone 4, Ipad, AppleTV og en MAC. Game is lost GG world!