Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1821
Hei.
På fredag installerte jeg de nyeste oppdateringene til Windows 7, gjett hva, nå fungerer så og si ingenting. Jeg kan sitte på internett og skype, that's it. Når jeg prøver å åpne Battlefield 3, Minecraft eller League of Legends får jeg beskjed om at noe er galt med DirectX driveren min, kan ikke laste inn OpenGL og at den ikke finner Direct3d. Takk for det Windows! Alt fungerte helt fint frem til jeg installerte Windows updates.
Har prøvd å reinstallere alle de nyeste driverene og ingenting fungerer.
Noen som har noen forslag? Endte opp med å reinstallere Windows sist.
Vel, kan du begynne med å gi oss den eksakte feilmeldingen? Feks et bilde av den?
Last ned Linux og se om det funker bedre, siden du hater Windows!

OT: Vi får for lite informasjon til å kunne gjøre en dritt.
Bilder:
BF3:
http://i.imgur.com/Qkile.png
League of Legends:
http://i.imgur.com/Vj6bP.png
Minecraft:
http://i.imgur.com/LmqRb.png

Hjelp?
Sikker på at du har lastet ned riktig drivere? Finnes det engang drivere til ditt skjermkort til Windows 7? Det er ikke sikkert Windows 7 støttes.
Har et Radeon HD6950 kort. Ja, det finnes drivere til W7.
Kjør system restore til en dato før oppdateringene eller installerer de nyeste driverene til skjermkortet ditt og oppdaterer directX.
sjekk at du har kompatible og nye drivere til skjermkortet
sjekk at du har oppdatert versjon av directX
Sitat av Jaso Vis innlegg
Kjør system restore til en dato før oppdateringene eller installerer de nyeste driverene til skjermkortet ditt og oppdaterer directX.
Vis hele sitatet...
Det må bli rollback i såfall, fordi sistnevnte er allerede prøvd ut.

Sitat av exceed Vis innlegg
sjekk at du har kompatible og nye drivere til skjermkortet
sjekk at du har oppdatert versjon av directX
Vis hele sitatet...
Done, DirectX 11.9 og Catalyst Software Suite 11.10.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
last ned auto detect driver for skjermkort http://support.amd.com/us/gpudownloa...to_detect.aspx
Vis hele sitatet...
Fikk opp meldingen: You have the latest driver for your system.

http://i.imgur.com/Kuo8O.png
Tok en feilsøking, hjelper dette noe?
noen ganger hjelper det bare og restarte pc-en hvis du ikke har prøvd det. installerte en update jeg og Service pack 1. er det denne som du installerte?
Sitat av 1nameless Vis innlegg
noen ganger hjelper det bare og restarte pc-en hvis du ikke har prøvd det. installerte en update jeg og Service pack 1. er det denne som du installerte?
Vis hele sitatet...
Du glir rett inn hos Microsoft kunde-support. Gratulerer.
Ja, har prøvd det du sier.
På fredag? Har du ikke brukt PC'en noe som helst etter du installerte Windows Update?

Hvis du ikke har rørt pcen etter windows update, så er det nok windows update. Hvis du har rørt den, kan det være hva som helst i og med at det er 2 dager siden...

Har du prøvd Windows Update igjen?
Har du avinstallert og installert alle drivere igjen?
Har du prøvd System Restore til den tidligste datoen i lista?
Har du sjekket temperatur på CPU og skjermkort?

Noe som ikke stemmer helt.....
Sitat av twixtor Vis innlegg
På fredag? Har du ikke brukt PC'en noe som helst etter du installerte Windows Update?

Hvis du ikke har rørt pcen etter windows update, så er det nok windows update. Hvis du har rørt den, kan det være hva som helst i og med at det er 2 dager siden...

Har du prøvd Windows Update igjen?
Har du avinstallert og installert alle drivere igjen?
Har du prøvd System Restore til den tidligste datoen i lista?
Har du sjekket temperatur på CPU og skjermkort?

Noe som ikke stemmer helt.....
Vis hele sitatet...
Jeg tok Windows Update på fredag, dro til besteforeldre på Lørdag, skulle bruke PC'en i dag. Ingen av spillene mine ville starte.

Igjen?
Ja, har reinstallert alt.
Den tidligste datoen på lista mi er 20 minutter siden :S
Tempraturene ligger på det normale, tror nok det er Softwarefeil det er snakk om.
Reinstaller Windows da vel?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Reinstaller Windows da vel?
Vis hele sitatet...
Gjorde det sist gang, da fungerte alt fint. Men skal jeg bare ignorere alle Windows updates da?
Du er jo bare vanskelig her da. Noe har skjedd, men det er da langt fra sikkert at Windows er synderen. Reinstallerer du OSet blir du ihvertfall kvitt alt av drit på maskinen og sitter ihvertfall med blanke ark og siste drivere på alt. Det fungerer nok bra.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Du er jo bare vanskelig her da. Noe har skjedd, men det er da langt fra sikkert at Windows er synderen. Reinstallerer du OSet blir du ihvertfall kvitt alt av drit på maskinen og sitter ihvertfall med blanke ark og siste drivere på alt. Det fungerer nok bra.
Vis hele sitatet...
Får gjøre det :P