Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3398
Hei. Jeg føler at jeg har et veldig stort problem.

jeg har fått tre meldinger på mobilen nå, hvor det står ordrett:

fyll in denne 27679 koden for å motta din Kjærlighetstesten. Avslutte? Sms STOPP til 2422. (30kr/produkt, maks 3/uke) Info? 80010228. Start opp: 29kr (1kr)

jeg søkte litt på google, så fant jeg den siden som driver de greiene som sendte meg melding! og der står det faen meg:
Kjærlighets testen!
Spill; Kjærlighets testen; Vil du vite om din kjærlighet er virkelig og for alltid?
Kostnadene er 40.00 kroner per game,
3 games per uke.

For å avslutte abonnementet: Send STOP til 2422 eller STOPP til 2422.


Hva skal jeg gjøre?? skal jeg sende stopp? da har jeg på følelsen av at de har tilgang til nr mitt og kanskje abonementet mitt osv osv.
Trenger hjelp SNAREST!
Ikke gjør noen ting.
Du har fått en bekreftelseskode. Antakelig noen som har tullet med deg, å skrevet inn ditt nummer. Bare ikke skriv inn den koden på kjærlighets-testen så går det bra.

Edit: Dersom du er urolig er det bare å skrive "STOPP" - det verste som kan skje er at du får en mld tilbake hvor det står "Du er ikke medlem av denne tjenesten" eller noe lignende.
Sist endret av Restyle; 14. august 2008 kl. 01:00.
Send STOPP..
Mener å huske noe fra TV2 hjelper deg om at det var ulovlig for de å fortsette å sende deg tjenster som kosta noe da.
Trådstarter
38 0
Ok, takk Restyle. men jeg vil veldig gjerne at flere melder seg på i denne debatten, jeg liker å være på den aller sikreste siden!

men har det kosta meg noe å få de tre meldingene jeg har fått??
Har vært i samme situasjon før, fikk masse drit uten at jeg hadde meldt meg på noe som helst. Jeg sendte STOPP tilbake, og så aldri til de igjen. Frekke som de var, trakk de 3 kroner eller noe for å stoppe tjenesten.
Trådstarter
38 0
men jeg begynner å lure når det står 30kr pr produkt og sånn, da tenker jeg at de allerede har tatt 90 spenn av meg, pluss at det står jo skrekkelig høye summer på internett, der står det 40.000 per game

på den nettsiden dems ( http://www.celldorado.com/NO/ADS/1230838522/ ), så står det også med liten skrift: *Du vil få din bonus imorgen. Kostnadene er 40 kroner per spill, 3 spill per uke, inntil avregistrering. Start opp: standard påmeldingskostnad er gjeldende. En påmeldingskostnad på 29 kr. vil komme i tillegg ved påmeldingelse.

HJELP!!
http://www.forbrukerombudet.no/asset/2488/1/2488_1.pdf
Se på 6.4.1
Rakk ikke edit
Sist endret av petterøes 3000; 14. august 2008 kl. 01:08. Grunn: Feil
Sitat av k-mann
men jeg begynner å lure når det står 30kr pr produkt og sånn, da tenker jeg at de allerede har tatt 90 spenn av meg, pluss at det står jo skrekkelig høye summer på internett, der står det 40.000 per game
Vis hele sitatet...
Man blir ikke trekt for pengene før man taster inn "bekreftelseskoden" - først da starter man abonnementet. Hvis ikke er det bare å ringe TV2 hjelper deg - det er imot Norsk lov å trekke penger uten at du er blitt identifisert.

Dersom noen har tilgang til mobilen din blir det selvfølgelig annerledes, da er det lite du får sagt. Du får eventuelt vente til neste faktura, å se om du har blit trekt for noe utenom det vanlige.
Trådstarter
38 0
ok takk for mange raske svar, men hva blir konklusjonen? flertallet sier at jeg skal sende STOPP mens Restyle mener at jeg ikke skal gjøre noen ting.
Har hatt akkurat samme problemet med samme leverandør da jeg merket at kontoen plutselig ble tom, av en eller annen merkelig grunn mener de at jeg har sendt bekreftelseskoden til de. Sendte en mail til de og spurte hva jeg hadde gjort for at de skulle trekke meg fra kortet, jeg fikk da dette svaret:


Kjære **** ,

Tusen takk for din email-henvendelse.

Vi kan bekrefte at telefonnummeret, +47 ********
, var påmeldt til vår WTEST tjeneste.


Mobilnummeret +47 ******** , ble innført på vår webside no.celldorado.com, 2008-07-14 18:37:32
Kort tid etter at forespørselen fra websiden ble mottatt, ble denne SMS-meldingen sendt til telefonnummeret fra vår database:


Fyll inn denne 86447 koden for å motta
ditt kjærlighets testen. Avslutte? Sms
STOPP til 2422. (Kr.40/produkt,
maks3/uke) Info?80010228.Start
opp:kr.29.(Kr1)


Klokken 18:38:17, samme dag ble koden 86447 innført på vår hjemmside. Dette startet abonnementet. Noen minutter senere sendte vår database en bekreftelse på abonnementet til mobiltelefonen:


Velkommen! Du mottar straks din
kjærlighets test! Avslutte? sms STOPP
til 2422.(Kr.40/ game, maks 3/uke) Info?
80010228 eller no.celldorado.com.(Kr.1)


Vi gjør vårt beste for å meddele våre mulige kunder hva tjenesten koster og hyppigheten av innholdsmeldingen, og at man trenger foreldres samtykke for å melde seg på våre tjenester før påmeldingen skjer. For sikkerhets skyld sender vi også velkomst-SMS til mobiltelefonen som en påminnelse om dette etter at en kunde melder seg på våre tjenester. Disse meldingene minner kunden på at det er en abonnementstjeneste, kostnadene og hvordan man kan avslutte abonnementet. Vi gjør også vårt beste for å informere kundene våre om kontaktmuligheter til vår kundeservice.


Noen har brukt din telefon til a melde din telefon pa var abonnementstjeneste. Vi rader deg til a finne ut hvem som har tilgang til din telefon for a bestille vare tjenester og bestilt tjenesten.


Tjenesten ble sagt opp den 2008-08-13 13:23:03.

Med vennlig hilsen,

Dragana

Simiq Customer Care Team

tel: 800 10228
fax: +44 207 100 3153
Sitat av k-mann
ok takk for mange raske svar, men hva blir konklusjonen? flertallet sier at jeg skal sende STOPP mens Restyle mener at jeg ikke skal gjøre noen ting.
Vis hele sitatet...
Altså, du må gjerne sende "STOPP" - men dersom du ikke har skrevet inn noen sikkerhetskode, eller vet med 100% sikkerhet at ingen av "vennene" dine har skrevet den inn. Har du lite å frykte med mindre siden bryter norsk lov.

Dersom du sender "STOPP" - er det verste som kan skje at du får en melding hvor det står at du ikke er aktivert. Sier ikke at du ikke skal det, men hvis du kun har fått tilsendt "sikkerhetskoder", så skal det ikke være nødvendig.
Sitat av k-mann
ok takk for mange raske svar, men hva blir konklusjonen? flertallet sier at jeg skal sende STOPP mens Restyle mener at jeg ikke skal gjøre noen ting.
Vis hele sitatet...
Bare send stopp da? Hva er problemet?
Sist endret av stian3108; 14. august 2008 kl. 01:17.
Trådstarter
38 0
MusabaN1:

Hvor mye hadde de tatt fra deg?
og hva råder du meg til å gjøre??
ca 600 kr over to mnd

De skal ikke plage deg noe mer om du sender STOPP til 2422 =)

Edit; De skrev i mailen at jeg hadde sagt opp abonnementet uten at jeg hadde gjort det heller :S
Sist endret av MusabaN1; 14. august 2008 kl. 01:30.
Trådstarter
38 0
Men det koster jo i det minste 30 spenn da?
fy faen for noen jævler det er der ute! både de som lager den dritten her og de "vennene" mine som er drittsekker bare
Tror ikke det koster mer enn 3 kr ihvertfall..

De er noen slue jævler ja..
Trådstarter
38 0
jeg har nå sendt STOPP til 2422 og fikk bekreftelse på at jeg har avsluttet WTEST som den testen sikkert het
takk til alle som hjalp, særlig MusabaN1!