Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2900
Hei! På jobben har vi et prosjekt der vi skal prøve å finne en måte der døve ungdommer kan få prate sammen på tegnspråk via internett. Det bør være enkel å logge seg på (og kanskje slippe å registrere seg). Omtrent som IRC, men bare med webkamera. Vi har sett på både Skype og OoVoO, men er ikke helt fornøyd med deres tilbud.

Skype
God videokvalitet. Enkel å bruke. Men det krever at brukerne registrerer seg (ikke noe problem egentlig). Men de har ikke et chatterom som kan være åpen uavhengig av oss. En av løsningene vi gjorde, var å slå på en PC 24/7 og aksepterer alle videocallene. Men vi tenker jo å ha flere chatterom. Betyr det at vi må ha flere PC'er oppe 24/7?

OoVoO
De lar meg lage flere chatterom og sette det på vår nettside (embed). Må ikke registrere seg. Men videokvalitet er ikke helt topp. Og det har vært mye tekniske problemer med dem. Chatterommene våre hos dem har vært nede flere ganger selv om vi har betalt for abbonement og de svarer sjelden på mail. Litt useriøst av dem.

Så nå er vi utkikk etter en annen løsning. Kanskje dere kjenner til et annet firma som tilbyr noe lignende? Eller vet om en god løsning?
http://tinychat.com/ kan være et alternativ. Har ikke noe særlig førstehåndserfaring, da, men de lar deg sette opp rom som er private så vidt jeg vet.
Sist endret av ulldott; 7. august 2012 kl. 08:01.
Ikke et svar på spørmålet ditt, men heller et spørsmål fra min side: Uten registrering, hvordan tenker du å forhindre at dette blir som chatroulette og omegle? Med mindre dere administrerer rommene 24/7 blir de fort flooded med penis og pubertale tenåringer som onanerer på cam.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ikke et svar på spørmålet ditt, men heller et spørsmål fra min side: Uten registrering, hvordan tenker du å forhindre at dette blir som chatroulette og omegle? Med mindre dere administrerer rommene 24/7 blir de fort flooded med penis og pubertale tenåringer som onanerer på cam.
Vis hele sitatet...
Penisfilter? Kun fantasien kan sette grenser.
Sist endret av Gulosten; 7. august 2012 kl. 08:26. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ikke et svar på spørmålet ditt, men heller et spørsmål fra min side: Uten registrering, hvordan tenker du å forhindre at dette blir som chatroulette og omegle? Med mindre dere administrerer rommene 24/7 blir de fort flooded med penis og pubertale tenåringer som onanerer på cam.
Vis hele sitatet...
Det er alltid en fare for det, men ved å registrere hindrer det vel ikke dem å registrere med falske opplysninger?

Uansett, så tror jeg ikke at det blir et veldig populært chatterom fordi det er ikke så mange døve i Norge - iallfall tegnspråkbrukere. Dermed tror jeg ikket at det blir lett for kåte gubber å finne frem chatterommet

Men det hadde vært fint om brukerne får muligheten til å ignorere brukeren. Så enkelt er det.
Dersom dere har litt peiling kan dere jo ta en titt på http://www.red5chat.com/. Open source chatroom

Jeg plukka litt på det for mange år siden, men tror det skal være ganske dynamisk og kan tilpasses slik dere ønsker det.

Quick question though, hva er det som gjør at tekst ikke funker, akuratt som IRC? :P
Sitat av Java Vis innlegg
Quick question though, hva er det som gjør at tekst ikke funker, akuratt som IRC? :P
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig å kommunisere på tegnspråk uten bilde.
Sitat av rolls Vis innlegg
Litt vanskelig å kommunisere på tegnspråk uten bilde.
Vis hele sitatet...
Den er jeg med på .. men hvorfor skal ikke tekst funke for døve, akuratt som det funker for de som ikke er døve? Men det var fullstendig OT og var kun av nysgjerrighet jeg lurte ..
Sitat av Java Vis innlegg
Dersom dere har litt peiling kan dere jo ta en titt på http://www.red5chat.com/. Open source chatroom

Jeg plukka litt på det for mange år siden, men tror det skal være ganske dynamisk og kan tilpasses slik dere ønsker det.

Quick question though, hva er det som gjør at tekst ikke funker, akuratt som IRC? :P
Vis hele sitatet...
Takk - skal se på det

Sitat av Java Vis innlegg
Den er jeg med på .. men hvorfor skal ikke tekst funke for døve, akuratt som det funker for de som ikke er døve? Men det var fullstendig OT og var kun av nysgjerrighet jeg lurte ..
Vis hele sitatet...
Norges døveforbund ønsker å bevare språket, altså tegnspråk. Nå for tiden legger staten ned døveskoler overalt og døve bor spredd over hele Norge. De får tilbud om skole i deres hjemmested (vanligvis med en lærer snakker gebrokken-tegnspråk).

Dette er bare et prøveprosjekt som prøver å tilby døve å snakke med andre døve hvor enn de befinner seg i Norge.
Sist endret av marsboer; 7. august 2012 kl. 11:46.
Kan jo sjekke ut stickam og spreecast også. De krever inlogging for å hoste chat men, men ikke for å se på.
Sist endret av random36598; 7. august 2012 kl. 12:08.