Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1009
Jeg planlegger en tur til Sverige i helgen, for å se etter båten min. Forlot den med tanke på å komme tilbake etter noen dager, og nå har det gått noen uker så blir nervøs for at den kan slite seg etter mye dårlig vær.


Lurer derfor på om noen har oppdatert informasjon om hvordan kontrollen er ved reise ut av Norge nå? Ser på UD sine nettsider at "alle utenlandsreiser er sterkt frarådet". Blir du stoppet ved grensa hvis du ikke har noen god grunn og nektet utreise, eller er det tut å kjør?

Etter litt søking på verdensveven har jeg fortsatt ikke funnet noe godt svar, så spør her med håp om at noen freaks har vært på harrytur denne uken og kan melde tilbake så jeg ikke kjører mange timer for å måtte snu ved grensen.
De som står ved grensa vil be deg revurdere at du drar inn til Sverige. Skulle du dra, må du i karantene I 14 dager når du kommer hjem.
Få noen til å se etter båten din for deg. Hold deg hjemme. Det er ikke verdt det.