Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2199
hei freaks akkurat fått resept på midazolam 4 stk 5mg/ml
noen som har erfaring med stoffet?
har fått det av nevrologen fordi jeg har en kraftig form for epilepsi. der det brukes for å stanse anfall.
setter pris på svar
Jeg trodde man faktisk ikke fikk denne benzoen utenfor sykehus, men ja har vel erfaring i kombinasjon med andre bedøvende under narkose. Har du noen krysstoleranse fra andre lignende stoffer(benzoer)? Tar du alle i slenge går du nok på litt av en snurr, men hadde jeg vært deg ville jeg ventet med å teste dem til et anfall kommer mtp på at har så få av dem
Kraftig men mer korttidsvirkende benzo (mye kortere halveringstid)enn stesolid. Som Ambryo sier oftest brukt i sykehus, og da også oftest i forbindelse med narkose eller sedasjon for prosedyrer. Har sett en trend siste årene at det blir vanligere å skrive ut dette til pasienter med stor kramperisiko, da effekten etter anfall går fortere ut av kroppen, slik at den postictale (sløve/nedsatte) fasen etter anfallet ikke forsterkes av langtidsvirkende benzo. Er også enklere å titrere ønsket dose til effekt med et slikt medikament enn med f.eks stesolid, hvor dosen som trengs for å kupere et anfall kan slå ut pasienten i uønsket lang tid etterpå, noe som gjør nevrologisk vurdering vanskelig. Potensiale mtp rusbruk skal jeg ikke uttale meg om.
det var først snakk om stesolid. men med medizolam kan kan putte en sprøyte i munnviken slik er bedre for meg som er veldig mye sosial ute og sånt. da er det bedre enn å dra ned buksa på et kjøpesenter. det er også praktisk for meg at jeg ikke er påvirka kjempe lenge etterpå. men ja fikk resepten i dag, aldri prøvd før. men det finner jeg ut neste store anfall
Har fått det på sykehus, minst ti år siden sist nå, men synes å huske det var ganske så potent og euforisk. Ble administrert intravenøst og sikkert sammen med morfin (poenget var selvfølgelig sedasjon og smertelindring), mulig morfin bidro mest til euforien.
Det er vel meningen at noen andre må gi deg dette i munnen for å stoppe, kupere, et langvarig generelt anfall?
Etter min mening har stoffet null ruspotensiale. Da jeg testet det i rus øyemed ble jeg slått helt ut, jeg hadde ingen periode med moderat døsighet eller eufor. Som beroligende på sykehus ved en ubehagelig undersøkelse opplevde jeg ingen rusvirkning.
Jeg stiller meg tvilende til at Midazolam gir eufori, men det er mye placebo ute og går på dette feltet også.
Klem fra Betty
I mitt tilfelle kan det som sagt godt ha vært at morfin ble administrert samtidig. Og når jeg var veldig stresset og angstfylt i utgangspunktet, kan det vel ha føltes euforisk bare å slappe av. Jeg var tidlig i tenårene da og hadde aldri hørt om et eneste rusmiddel, så placebo/forventning til effekt var det nok derimot ikke. Men jeg husker ikke godt nok til å uttale meg sikkert om effekten av midazolam, jeg vet bare at jeg fikk det (og morfin) og da ble alt veldig mye bedre
takker for svar folkens
jeg er ikke akkurat ute etter å ruse meg det. men så lenge den stanser mine anfall er jeg fornøyd i og med at jeg plages veldig mye av store anfall.
men noen som vet hvor fort den slutter å gi effekt? evt hvor lenge jeg bør vente med å ta en drink
Sitat av meadowstorm Vis innlegg
takker for svar folkens
jeg er ikke akkurat ute etter å ruse meg det. men så lenge den stanser mine anfall er jeg fornøyd i og med at jeg plages veldig mye av store anfall.
men noen som vet hvor fort den slutter å gi effekt? evt hvor lenge jeg bør vente med å ta en drink
Vis hele sitatet...
Siden den er en lam-benzo så ville jeg tro at den har veldig kort halveringstid, står sikkert om det i vedlegget. Men som alt annet veldig individuel, hadde nok ventet en del timer og heller prøvd meg frem med forsiktighet.

Må være kjipt å ha sånne anfall, bikkja til en kompis har dette og er ikke noe særlig å se på... Trodde forøvrig at alkohol var litt fyfy for epileptikere mtp at det kan fremprovosere anfall når alkoholen går ut av kroppen?
ja det kan provosere frem anfall hvis man drikker større mengder