Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1673
Bygger epileptikere opp toleranse på benzo (tenker her på Rivotril/Clonazepam), og får til slutt liten eller ingen virkning av de, på den måten vanlige personer gjør?

Takker for svar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Epilektikere ser vel ikke på Clonazepam som et rusmiddel men heller som en medisin. Det hjelper ved akutte anfall.
Det vet jeg.
Men hjelper det også ved akutte anfall dersom man har toleranse for den dosen man tar?
▼ ... flere år senere ... ▼
jeg har brukt det i perioder med ofte anfall. men legene pleier å være veldig forsiktig med det. jeg har selv hatt epilepsi i mange år. og tar stesolid(benzo) når jeg merker at anfallet kommer. det funker veldig bra når anfallet kommer
Jeg har brukt Rivotil i dose på 3mg/dag i tov år, og holder meg anfallsfri på dette sammen med Lamictal.

Dette medfører at jeg trenger større doser av andre benzo for å få ønsket effekt mot angst, og om jeg skulle ønske å ruse meg kan jeg ha i meg mengder som nok kunne slått ut mange. Uansett. Rote med benzo når man i utgangspunktet har epilepsi er ikke noe jeg anbefaler. I verse fall ender man opp med anfall igjen, fordi beskyttelsen man en gang hadde blir svekket. Når det kommer til effekt ved såkalt status epilepticus (epilepsianfall som ikke går over av seg selv, og er en medisinsk nødsitusjon) ved jeg ikke hvordan det forholder seg, siden jeg heldigvis aldri har opplevd det selv. Da gir de enten rektal eller IV stesolid, og så lenge man er under nøye oppsyn kan nok disse dosene tilpasses til riktig mengde uten større fare. Benzo er lite toksisk.