Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3604
trenger meg en ny mobil da jeg har knust min nåværende iphone...

Vurderer å gå over til android, noen som har noe negativt/positivt å si om den nye samsungtelefonen?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Har du hatt en billig android før? Da kommer du til å merke forskjell. Å vente på ny iPhone er ikke noe vits i, det er tvilsomt det er en mye bedre mobil enn sin forgjenger. Hvis du bare vil ha den telefonen som er best skjønner jeg ikke at du lurer på dette en gang.

Det er litt vanskelig å si hvilken telefon du bør kjøpe når du ikke skriver noe om hva du vektlegger ved kjøp.
Av det jeg har sett så langt av s4, så virker det som en utrolig bra mobil. Men nå er ikke jeg en kjempefan av iphone heller så jeg hadde ivertfall valgt s4 , uten at jeg skal si noe alt for sikkert med tanke på at jeg ikke vet noe særlig om neste iphone.
Har du vurdert Xperia Z? Like rask og funksjonell som S4 og med byggekvaliteten til en iPhone
HTC One er mellomtingen mellom samsung og iphone. God byggekvalitet, estetisk nydelig og kjører android. Ta en titt på den før du bestemmer deg i alle fall!
Kjøp S3 (4G-versjonen) til 2/3 av prisen på S4.
Når kommer Iphone5 ut? Tenker på at prisen på S4 kanskje vil falle litt etterhvert?
Om du liker å kunne ta ut batteriet eller sette inn et minnekort i telefonen din anbefaler jeg S4
Ettersom du allerede har eid en iphone OG til tross for det ikke har gått helt bananas over dens kvalitet, så er nok det et tegn på at nakken din er klar for et friskt pust. Uansett hva du kjøper kommer begge telefonene til å være solide og gode alternativer, men ikke noe er som noe nytt og annerledes å fikle med!

Samsungen er et godt kjøpt og den er proppfull av den nyeste (og antagligvis mest ubrukelige teknologien), men er det som duger!
Sist endret av OberstApfel; 13. mai 2013 kl. 21:38.
Som en over skrev; sjekk ut Xperia Z først! Har selv Galaxy S3 nå, og det er definitivt det siste telefonen min fra Samsung. Dritten gjør ikke annet enn å henge seg opp eller stoppe. For første gang er jeg glad for at man kan ta ut batteriet av telefonen, ettersom det er eneste måten å få skrudd den av når den henger seg opp.

Sjekk ut Xperia Z eller gå for iPhone 5 evt. 5S når den kommer.
Vent til Samsung Galaxy Mega kommer 6,3'' skjerm tror jeg det var :P
Trådstarter
tror kanskje jeg skal vurdere å gå for s4 kan ikke ha noe større telefon enn det Ghostskull_96! da kjøper jeg heller nettbrett!
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Som en over skrev; sjekk ut Xperia Z først! Har selv Galaxy S3 nå, og det er definitivt det siste telefonen min fra Samsung. Dritten gjør ikke annet enn å henge seg opp eller stoppe. For første gang er jeg glad for at man kan ta ut batteriet av telefonen, ettersom det er eneste måten å få skrudd den av når den henger seg opp.

Sjekk ut Xperia Z eller gå for iPhone 5 evt. 5S når den kommer.
Vis hele sitatet...
da er det jo noe feil med din samsung så hvorfor levere du den ikke bare inn til stedet du kjøpte den fra ?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Som en over skrev; sjekk ut Xperia Z først! Har selv Galaxy S3 nå, og det er definitivt det siste telefonen min fra Samsung. Dritten gjør ikke annet enn å henge seg opp eller stoppe. For første gang er jeg glad for at man kan ta ut batteriet av telefonen, ettersom det er eneste måten å få skrudd den av når den henger seg opp.

Sjekk ut Xperia Z eller gå for iPhone 5 evt. 5S når den kommer.
Vis hele sitatet...
Veldig offtopic, men man trenger ikke ta ut batteriet. Det er en standard-greie at man kan holde power-knappen i 10 sekunder for å slå av enheten.
Utseende og brukervenlighet - Iphone.
Ytelse og operativsystem - Samsung.
Godt og kort !
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
da er det jo noe feil med din samsung så hvorfor levere du den ikke bare inn til stedet du kjøpte den fra ?
Vis hele sitatet...
Har jo selvfølgelig forsøkt dette, men det eneste Samsung har som svar er at den sannsynligvis er ustabil etter en oppdatering og må tilbakestilles. Er sinnsykt lei av å tilbakestille mobilen, og Samsung mener at man skal tilbakestille etter hver eneste oppdatering.


Sitat av KSF Vis innlegg
Veldig offtopic, men man trenger ikke ta ut batteriet. Det er en standard-greie at man kan holde power-knappen i 10 sekunder for å slå av enheten.
Vis hele sitatet...
Har ikke testet det selv, så kan godt være det funker. Er i hvert fall ingenting som reagerer, så ender som regel med å fjerne batteriet.


Vet jo at Samsung lager mye bra produkter, og forhåpentligvis er S4 bedre. TS burde nok teste litt i butikk før noe endelig valg.
Likegreit å gå for en S3, den er mye billigere, og nesten den samme telefonen.
Og folk snakker om byggekvaliteten til iPhone er så bra? Skjermene knuser jo bare du kikker litt for hardt på dem med et trøtt venstre øye. Ikke at jeg vil starte en fanboy krig her, men det er jo bare fakta.
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Har jo selvfølgelig forsøkt dette, men det eneste Samsung har som svar er at den sannsynligvis er ustabil etter en oppdatering og må tilbakestilles. Er sinnsykt lei av å tilbakestille mobilen, og Samsung mener at man skal tilbakestille etter hver eneste oppdatering.




Har ikke testet det selv, så kan godt være det funker. Er i hvert fall ingenting som reagerer, så ender som regel med å fjerne batteriet.


Vet jo at Samsung lager mye bra produkter, og forhåpentligvis er S4 bedre. TS burde nok teste litt i butikk før noe endelig valg.
Vis hele sitatet...
merkelig jeg har hadde to samsungs s 3 og hadde ikke noen feil med dem
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
merkelig jeg har hadde to samsungs s 3 og hadde ikke noen feil med dem
Vis hele sitatet...
#2 kjøpte du ikke fordi #1 streika med andre ord? Seems plausible.
Jeg har SG Note 2, og S4 ligner litt på den. SG Note 2 har fungert veldig bra for meg. Den har stor og fin skjerm, rask nok til alt jeg bruker den til og ikke så fæl å se på.

Eneste problemet er batterikapasiteten. Med litt aktiv bruk må du regne med at mobilen klager på flatt batteri. S4 kan derimot ha bedre batteri, så kan ikke uttale meg om det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Er det noen som har Oppo Find 5? Evt. en Xiaomi?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Har du vurdert Xperia Z? Like rask og funksjonell som S4 og med byggekvaliteten til en iPhone
Vis hele sitatet...
HTC One har en helt sinnsyk byggekvalitet. Jeg har denne og kan med hånden på hjertet si at den er det sykeste av hva jeg har sett av mobiltelefoner, har den tillogmed som fjernkontroll til TV'en og tuneren!
Jeg har iPhone 5 og er iallefall dritt lei.. Har hatt alle iPhone's som har vært, fra den aller første som kom ut. Begynner egentlig å bli trøtt av hele iPhone-greiene. Aldeles aldri noe nytt, og i tillegg har den tidenes dårligste batterilevetid, programmer krasjer og den er i det hele tatt ikke så stabil som tidligere modeller
Sist endret av Life Goes On; 7. juni 2013 kl. 19:19.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Duckie Vis innlegg
Er det noen som har Oppo Find 5? Evt. en Xiaomi?
Vis hele sitatet...
Jepp, Oppo Find5. Beste mobilen jeg noensinne har hatt.
Kan jeg anbefale PadFone Infinity? Solid byggkvalitet (aluminium, gorillaglass) og den er helt super å bruke! Du kan kjøpe telefonen alene, men du kan også kjøpe den med et nettbrett som du docker den i (koster 1500kr mer) og får da fult fungerende nettbrett! Jeg elsker den i hvert fall
sjekk dato, ts har sikkert funnet mobil nå...