Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4736
Heeey! Hadde røyket noe pot i går og alt var greit, etter et par timer fant jeg noe musli vi hadde i skapet som jeg aldri har spist av før. Spiste liten skål med musli og soya melk og gikk tur med hunden. Kjente at jeg begynte å klø i munnen, men har hatt det slik av frukt jeg er allergisk mot, ikke noe farlig, pleier å gå over etter 1 - 2 timer. Så jeg tenkte ikke over det og tok med meg en liten kappings. Ble ganske kort tur (ca20 min) og gikk inn i huset. Merket at øynene mine begynte å klø som faen og det føltes som om jeg har fått noe dritt der. Så jeg gikk i dusjen og prøvde å skylle øyene, men det ble bare verre og verre, så når jeg gikk ut av dusjen så jeg ut som en oppblåst kondom rundt øyene. Jeg tok litt øyedråper som jeg har fra pollenallergi, uten at det hjalp.

Jeg la meg ned får å prøve å sove slik at dette skulle gå over, men det ble bare verre og verre, begynte å få prikker og utslett på kroppen, samtidig som jeg frøys så jævlig at jeg ristet som en vibrator på full guffe. Ringte en god kompis av meg og han kom raskt til meg og etter å ha sett på meg i 5 min så ringte han ambulansen.

Gutta kom og ga meg masse sprøyter mot allergi og jeg måtte bli med på legevakta. På legevakta så ventet jeg i 4 timer mens jeg fikk sprøyter og dem sjekket alt sammen, ble bedre og hevelsen rundt øyene ble bedre. Må innrømme at det var den morsomste legevakt turen jeg har hatt, med tanke på at jeg var små fjern, og rett ved siden av meg lå det et par som hadde spist noe dårlig mat, så dem lå å bæsjet og feis så hele legevakta kunne høre det, holdt på å dø av latter...

Fikk Polaramin 50 pakk, og må ta 4 stk daglig i 5 dager. Problemet er at jeg skal til Amsterdam i morgen.

Så jeg har to spørsmål som jeg lurer på. Først, kan det være at jeg fikk allergisk reaksjon og etter å ha røyket litt mer cannabis at det forsterket allergien, så jeg ble veldig dårlig? Noen ideer eller erfaringer?

Og det andre spørsmålet er om noen har erfaring med å røyke mens man er på disse Polaramin tablettene? Legen sa at jeg burde holde meg unna alkohol i ihvertfall.

Beklager for evt skrivefeil, ikke akkurat i form. Takker for svar
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. januar 2013 kl. 15:03.
Haha høres ut som du var skikkelig uheldig der gitt!:-P
Fant ikke de på legevakta ut noe? Uansett så tviler jeg meget sterkt på at det du opplevde har noenting med cannabis å gjøre. Og de pillene du tar er det null stress å røyke mens du tar.. Grunnen til at man ikke skal drikke alkohol når man er på div piller(f.eks antibiotika) er for at de skal virke 100%, og ikke bli nedbrutt av alkoholen.

Du får ha god bedring og kose deg i Amsterdam! skal faktisk nedover om en ukes tid jeg også:-)
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av halfbaked Vis innlegg
Haha høres ut som du var skikkelig uheldig der gitt!:-P
Fant ikke de på legevakta ut noe? Uansett så tviler jeg meget sterkt på at det du opplevde har noenting med cannabis å gjøre. Og de pillene du tar er det null stress å røyke mens du tar.. Grunnen til at man ikke skal drikke alkohol når man er på div piller(f.eks antibiotika) er for at de skal virke 100%, og ikke bli nedbrutt av alkoholen.

Du får ha god bedring og kose deg i Amsterdam! skal faktisk nedover om en ukes tid jeg også:-)
Vis hele sitatet...
Hehe ja, de ambulanse folka syntes jeg hadde veldig rask puls, men sa bare at jeg var veldig stresset og beskymret. Hadde ballenoia egentlig.. men dem fant heldighvis ikke det ut. Eneste dem sa på legevakta er at jeg må gå til fastlegen og få tatt prøve får å finne ut hva jeg reagerte slik på.

Men takk, da skal jeg prøve med bare et par trekk i kveld og se ann hvordan formen blir =)
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. januar 2013 kl. 15:50.
Huff det at du hadde røyka først gjorde deg vel ikke mindre bekymra eller stressa heller kan jeg tenke meg! Kan nok være lurt å finne ut av hva du reagerte så sterkt på ja, men som sagt tviiiilsomt at d var J'n din nå har ikke jeg noen kilder å slå i bordet med, så ikke ta det jeg sier for god fisk altså.. Men har lest en del rundt cannabis og har aldri kommet over tilfeller som ligner på ditt! :-) tipper du blir 10x finere i formen etter noen trekk ;-)
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av halfbaked Vis innlegg
Huff det at du hadde røyka først gjorde deg vel ikke mindre bekymra eller stressa heller kan jeg tenke meg! Kan nok være lurt å finne ut av hva du reagerte så sterkt på ja, men som sagt tviiiilsomt at d var J'n din nå har ikke jeg noen kilder å slå i bordet med, så ikke ta det jeg sier for god fisk altså.. Men har lest en del rundt cannabis og har aldri kommet over tilfeller som ligner på ditt! :-) tipper du blir 10x finere i formen etter noen trekk ;-)
Vis hele sitatet...
Ja, syntes selv det er rart om det er cannabisen, har røyket i så mange år og aldri hatt noen lignende problemer. Enten så var det bare jævla uflax at jeg røyket rett før jeg ble veldig dårlig, eller så kanskje det forsterket den allergiske reaksjonen. Men uansett, har ikke lengere den allergiske reaksjonen så om jeg røyker så burde det ikke ha noe å si nå
du har ikke tenkt at det var det du spiste?
Tror nok TS er inne på den tanken ja. Ettersom vi ble ganske enige om at det ikke kan ha noe med cannabisen å gjøre
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elshop Vis innlegg
du har ikke tenkt at det var det du spiste?
Vis hele sitatet...
Jojo, glemte bare å nevne det, tror det er hasselnøtt, men mistenkte cannabisen litt siden allergi reaksjonen begynte rett etter jeg røyket. Men har munchet hasselnøtt sjokolade 400 ganger før og aldri hatt noe allergi.
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. januar 2013 kl. 16:23.
"Spiste liten skål med musli og soya melk"

kan jo vært gammel elns eller noe i muslien som du ikke tålte?
Jeg fant for første gang ut at jeg var allergisk mot en type nøtter da jeg var på skogstur i fjor sommer.

Jeg hadde delt et par joints med kompiser, og spist litt av en slik musli-blanding. Plutselig starta det å klø over alt og jeg ble tungpustet. Det var nesten så jeg ikke fikk puste på det værste, men det gikk heldigvis bra. Jeg brukte 15 minutter nesten før jeg skjønnte at det var en allergisk reaksjon, og ikke at jeg bare var fjern. Det var første gangen jeg hadde fått allergisk reaksjon, så det var ganske sprøtt (og skummelt)

Når jeg omsider kom til legevakta var jeg fortsatt ikke helt klar i hodet. Jeg fikk beskjed om å ligge på en seng i 30-45 min for å holdes under oppsyn. Det var i grunn kjempedigg å ligge der å slappe av Men jeg hadde utrolig noia når jeg skulle få sprøyte, hun søte sykepleieren lo litt av ansiktet mitt når jeg så sprøyta.
Sist endret av Membranplan; 12. januar 2013 kl. 17:15.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Jeg fant for første gang ut at jeg var allergisk mot en type nøtter da jeg var på skogstur i fjor sommer.

Jeg hadde delt et par joints med kompiser, og spist litt av en slik musli-blanding. Plutselig starta det å klø over alt og jeg ble tungpustet. Det var nesten så jeg ikke fikk puste på det værste, men det gikk heldigvis bra. Jeg brukte 15 minutter nesten før jeg skjønnte at det var en allergisk reaksjon, og ikke at jeg bare var fjern. Det var første gangen jeg hadde fått allergisk reaksjon, så det var ganske sprøtt (og skummelt)

Når jeg omsider kom til legevakta var jeg fortsatt ikke helt klar i hodet. Jeg fikk beskjed om å ligge på en seng i 30-45 min for å holdes under oppsyn. Det var i grunn kjempedigg å ligge der å slappe av Men jeg hadde utrolig noia når jeg skulle få sprøyte, hun søte sykepleieren lo litt av ansiktet mitt når jeg så sprøyta.
Vis hele sitatet...
Akkurat det som skjedde her også, hvordan var det å røyke i ettertid?

Prøvde et par trekk istad, funket greit, men ble litt noia for at det samme skal skje, men regner med det går over med tiden
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Akkurat det som skjedde her også, hvordan var det å røyke i ettertid?

Prøvde et par trekk istad, funket greit, men ble litt noia for at det samme skal skje, men regner med det går over med tiden
Vis hele sitatet...
Det har ikke vært noe problem i ettertid Det værste som kan skje, er nok som du sier, at du får noia Det går nok over med tiden ja
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Jojo, glemte bare å nevne det, tror det er hasselnøtt, men mistenkte cannabisen litt siden allergi reaksjonen begynte rett etter jeg røyket. Men har munchet hasselnøtt sjokolade 400 ganger før og aldri hatt noe allergi.
Vis hele sitatet...
Man kan utvikle/få forsterkede allergianfall av flere årsaker. At du var høy tror jeg bare forsterket opplevelsen av den allergiske reaksjonen. Men det er selvsagt vanskelig å avfeie at marihuana ikke kan ha en innvirkning på den allergiske reaksjonen - svært mange ting kan gjøre det.

Hvis du lurer på hvorfor du reagerte overraskende kraftig på nøttene (eller hva det var), er det relevant å spørre om du allerede hadde nedsatt immunforsvar? Hadde du nylig avsluttet en antibiotikakur?

Siden du bare fikk utskrevet antihistamin, burde det nok gå over ganske kvikt. Men du kan jo forsøke å unngå alkohol i Amsterdam (det burde gå) og spise mye fet fisk (omega-3), kål, løk og bær..
Sist endret av apocalypse; 12. januar 2013 kl. 20:15.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Man kan utvikle/få forsterkede allergianfall av flere årsaker. At du var høy tror jeg bare forsterket opplevelsen av den allergiske reaksjonen. Men det er selvsagt vanskelig å avfeie at marihuana ikke kan ha en innvirkning på den allergiske reaksjonen - svært mange ting kan gjøre det.

Hvis du lurer på hvorfor du reagerte overraskende kraftig på nøttene (eller hva det var), er det relevant å spørre om du allerede hadde nedsatt immunforsvar? Hadde du nylig avsluttet en antibiotikakur?

Siden du bare fikk utskrevet antihistamin, burde det nok gå over ganske kvikt. Men du kan jo forsøke å unngå alkohol i Amsterdam (det burde gå) og spise mye fet fisk (omega-3).
Vis hele sitatet...
Ja, tror mer på at det forsterket opplevelsen av den allergiske reaksjonen, enn at det var det som gjorde at jeg reagerte slik. Å unngå alkohol, blir ikke et problem, håper bare noia'en går bort fortere, kjipt å få noe sånt dagen før man skal reise til Amsterdam...

Nei, var helt frisk, drikker tran hver dag og spiser mye fisk.

Har blitt mye bedre, har bare poser under øyene, men skal prøve å røyke litt mer senere i kveld å se hvordan det blir. Kommer bare til å ta det rolig og bygge meg oppover