Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4989
Hei freaks!

Hadde planlagt å lage "Den store Coffeeshoptråden", men i og med at det blir forbudt for turister å kjøpe marijuana i Coffeeshops fra 1 januar 2013 så tror jeg det har lite for seg.

I steden tenker jeg å få frem noen anbefalinger av gjengen her på freak, så kan vi som skal til Holland innen 2013 få nyte litt av erfaringene deres

Så hvilke Coffeeshops vil du anbefale? Hvorfor? Hvor stort var utvalget?


OT spørsmål: Cannabis vil fortsatt være like avkrimminalisert som før, kan politiet taue deg inn hvis du har under 5G i lomma?

Takker så mye for svar på forrhånd!

Reiser til nederland i november fordi jeg skal ha med meg Qlimax. Blir fra torsdag til søndag, så et par dager til Coffeeshopbesøk blir det!
Sist endret av elytsmoorhs; 17. september 2012 kl. 22:50.
Jeg har vært i Amsterdam en del ganger for røyken sin del og blir alltid like skuffet. Kansje 1 eller 2 strains som er god i hver coffeshop og alt som er brunt er dritt. Selv ice-o-lator som dem påstår er 70-80% THC eller hva faen er skuff.

Så reiste jeg til Den Haag og tilfeldigvis fant Creemers Cafè.. Bare velstand.

Det aller beste jeg noen gang har prøvd av weed i amster fikk jeg tak i via en taxisjåfør som viste vei til en dealer.
Sist endret av Naturgrønn; 17. september 2012 kl. 22:54.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Så du mener amster-weed er oppskrytt?

Er det noen som har erfaring med røyking i en park? Setter meg seff unna folk så de slipper passivt, men reagerer politiet?
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Så du mener amster-weed er oppskrytt?

Er det noen som har erfaring med røyking i en park? Setter meg seff unna folk så de slipper passivt, men reagerer politiet?
Vis hele sitatet...
Hele amsterdam er oppskrytt.

Neida, det er sikkert mye godt å få tak i om du vet hvor du skal gå. Du finner god weed, men det skal ikke være sånn at 1 strain er god og resten søppel.

Så det jeg mener er at om du skal ha prima vare uten å prøve og feile vekk mangen penger så ta deg en dagstur til Den Haag, bare 1 kjapp time unna med tog.
Sist endret av Naturgrønn; 17. september 2012 kl. 23:01.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Så du mener amster-weed er oppskrytt?
Vis hele sitatet...
Ja, det er oppskrytt, ihvertfall om man handler på turistfellene rundt RLD.
Når man kan røyke opptil 15 gram per dag der nede og likevel være i stand til å gå rundt og fungere noenlunde normalt så er det noe galt.

Sakene i Christiania er langt bedre.
hvorfor skal dem forby turister å gå passord coffeShop ?
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Jeg har vært i amsterdam og jeg vet at ikke selve byen er oppskrytt! Det er en fantastisk fet by med mye kultur og spennende ting å oppleve.

Men jeg er ute etter spesifikke Coffeeshops her, uansett hva du syns er bra. Atmosfæren, menneskene som jobber der, menneskene som henger der, musikken de spiller osv.

Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvorfor skal dem forby turister å gå passord coffeShop ?
Vis hele sitatet...
Unskyld meg?
Har ingen erfaring selv men har hørt en plass at det kan sammenlignes litt med lokale restauranter og f.eks. McDonalds, på lokale coffeeshops så får du bedre vare og på de store kommersielle turistfellene så er det fort dårligere varer. Noen som har opplevdt det sånn?
Vell, jeg likte grasshopper som skal være et veldig kjent sted, å ligger som en av de første plassene når du beveger deg inn mot RLD. Vi kjøpte ikke weed der, å han i kassa var skikkelig arrogant MEN! de hadde synnsykt god kakao med krem
Hasj er uten tvil best i Christiania, men jeg har aldri funnet bedre pot enn i Amsterdam. Sevilla på Rembrandtplein har en strain som heter Strawberry. Etter 20g klarte jeg fortsatt ikke å røyke hele spliffen, og da var jeg innrøykt som aldri før. Høres nok veldig glorifisert ut, men jeg kan garantere deg at du kommer til å bli ballefjern.

Har lett etter bedre greier de tre gangene jeg har vært i Amsterdam, men etter nesten 40 coffeshops og et par tusen euro har jeg ikke funnet noe i nærheten. På den måten kan man godt si at Amsterdam er oppskrytt, noe jeg til en viss grad er helt enig i.
Sist endret av petterdass; 18. september 2012 kl. 00:09.
Jeg liker meg på the grasshopper, jeg. Muligens dårlig weed for dere som er veldig innrøkt, men for meg som bare røyker de få gangene i året jeg drar til amster blir superhøy på alt av weed jeg rører der nede. Det jeg liker med The Grasshopper er atmosfæren, egentlig. Den er mye større enn andre coffeeshops så du har god plass til å bevege deg, de har drit god mat der og servicen er awesome.

Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvorfor skal dem forby turister å gå passord coffeShop ?
Vis hele sitatet...
Er ikke 100% på dette, men tror det er på grunn av EU's nye reglement. Kan noen bekrefte? og nå antar jeg at du mente noe annet enn "å gå passord".
Sist endret av Boo-Boo; 18. september 2012 kl. 01:03.
Jeg syns ikke Amsterdams weed er oppskrytt hvis du bare vet hva du skal se etter.
I flere av coffeeshopsene får du tilgang til å kjøpe weed som er med i cannabis-cup "konkurransen", det er jo (hvis jeg ikke har forstått feil) der du får muligheten til å se/teste verdens beste weed (av de som har råd/tid til å delta så klart).
Hasjet er litt oppskrytt da, det er jeg ganske enig i.

Hvis du vil ha det billigere og muligens bedre så drar du til Den Haag eller Rotterdam.

Coffeeshops jeg anbefaler:

- Barney's

På Barney's kan du ta deg noen spliff i coffeeshoppen, drikke øl i puben og bestille mat, alt rett ved siden av hverandre.
Noe alla The Grasshopper på den måten.
http://www.trueamsterdam.com/wp-content/uploads/barneys-coffeeshop-e1311258763276.jpg

- Abraxas too

På abraxas too spiller de bra musikk, stilen er døds kul og best av alt: stolene og bordene i andre etasje
er så lave at du vil syns det er morsomt. Når jeg var døds høy satt jeg meg ned og lo bare fordi rommet var kult.
Jeg er 2 meter og har aldri følt meg mer som et barn.
http://www.ultimatecoffeeshopguide.com/images_coffeeshops/abraxas%20too4.jpg

- Amnesia

Hver gang jeg har vært på amnesia er det nesten fult der, noe som er et godt tegn, men samtidig kan være ubehagelig.
De har noen klassikere som du må kjøpe med deg, og folkene som jobber der er fantastiske.
Dette er kanskje Amsterdams mest populære coffeeshop. Den er fantastisk.
http://lh5.ggpht.com/-hioW89KhBRg/S65YozoLpuI/AAAAAAAAACk/LQRunWMROTA/amnesia.jpg

Typer weed jeg anbefaler:
- Amnesia Haze (Amnesia)
- Oldschool Haze (Amnesia)
- Cheese (alle bulldog coffeeshopsene)
Sist endret av RealistDrømmer; 18. september 2012 kl. 02:47.
Barney's er flott.
Det er også Greenhouse.
Grey Area er også bra, selv om det begynner å bli litt mange turister der.

Om du skal røyke så er egentlig hele den gata som huser Barney's, Popeye og whatever noe å anbefale. Der finner du det meste egentlig.

Hva strains angår så er det masse bra shit som har vunnet cannabiscuper og i det hele tatt, men av de gangene jeg har vært der er det kun èn strain jeg virkelig husker: Laughing Buddah, den var fin.
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
Masse bilder og tekst
Vis hele sitatet...
Hvis du drar til Amsterdam, og ikke går innom Amnesia og Abraxas, så har du syndet. Det er definitivt de to beste coffeeshops'ene vi var på.

Vil også påpeke at Amnesia Haze er den sykeste strainen vi prøvde ut, men Cheese er ikke så bra som RD eller vår felles venn påstår den er. Average!

Takk for en fin tur. <3

Edit: (Dårlig) bilde av andre etasjen på Abraxas per request:
http://i29.tinypic.com/2moov42.jpg
MEGAKOS!
Sist endret av ffdck; 18. september 2012 kl. 04:55.
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for nydelig respons folka^^ Men er dissa sjappene lett å finne på google maps f.eks? Og om de ikke er det så kunne dere krysset av? Ble keen på å dra innom alle de som ble anbefalt nå

Er ikke kjent i amster, ikke vært der siden jeg var 15!

Edit: fant ut at et tall hjelper lite uten referanse xD er snart 19.
Sist endret av elytsmoorhs; 18. september 2012 kl. 07:35.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Tusen takk for nydelig respons folka^^ Men er dissa sjappene lett å finne på google maps f.eks? Og om de ikke er det så kunne dere krysset av? Ble keen på å dra innom alle de som ble anbefalt nå

Er ikke kjent i amster, ikke vært der siden jeg var 15!

Edit: fant ut at et tall hjelper lite uten referanse xD er snart 19.
Vis hele sitatet...
Hehe. Alle som har blitt nevnt så langt er veldig veldig enkle å finne på google maps. Null problem i det hele tatt. Alle ligger maks 1km fra Red Light District vil jeg tippe, så det er aldri noe spesielt langt å gå. Du kan jo alltids leie en sykkel også. Gi en lyd på PM om du skal ned i november på cannabis-cup så kan det være vi snakkes (jeg er 21 i november, så vi er nesten samme alder hehe )
Anbefaler Christinia på det sterkeste til de som ikke har vært der! Harmonisk atmosfære, jævlig chill. Alle røyker åpenlyst og selger like åpenlyst, de selger alt fra olje til førsteklasses grønt, og prisene er ikke så verst.

De selger også god munchies på caféene og det var hyggelige ansatte, de har også cookies som fungerer veldig bra, samt ferdig rulla

Og greiene, de var faen meg bra!
Sist endret av AdonInformation; 18. september 2012 kl. 08:42.
Funny people, har billig god hasj ! Super polm ice til 9 euro grammet. Dampkring har også et godt utvalg på hasj fronten. Så en der oppe som sa han ble skuffa av 80-70% THC. Kan med en gang si at han har blitt rundlurt av en luring der nede for jeg fikk også tak i 70% THC Resin på Greenhouse og jeg har aldri vært så stein før i hele mitt liv og etter at jeg hadde røyket den resin greia, funka nesten ingenting av det andre der nede lengre så røyk denne i slutten av turen.. At hasjen er dårlig i amster er bare tull, da har du ikke letet lenge nok eller kjøpt dyr/god nok tjall. Du finner det meste i Amsterdam med nok tid og penger

Amsterdam er en hærlig by, gled deg/dere og kos deg/dere !
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Hvordan er gjennomsnittskvaliteten på ferdigmekka brownies? Tenker å trøkke noen ned i boxer'n for å eta dem på Qlimax mot slutten Det er nulltoleranse for hard og soft drugs der, så prøver å holde det down-low.
Jeg fant en coffeshop som jeg gikk tilbake til (var der i 10 dager) hver eneste dag etter jeg oppdaga den andre dagen jeg var der. Var såogsi ingen turister der, men det var så utrolig mye hyggelige og glade mennesker der (såogsi bare lokale studenter og byfolk.). Biljardbord, 10-12 flatskjermer med alt fra Animal Planet - til amerikanske sportskanaler (NBA, NFL, Baseball). Spilla for det meste Reagge på ett meget behagelig nivå (samtaler gikk an uten å måtte rope etc). Jeg følte meg veldig hjemme der, og jeg hadde litt problemer med å slappe 100% ved flere coffeshops. Nå har jeg, i mine øyne, god peiling på Marijuana (strains, hva jeg vil oppnå osv osv) og jeg kom ikke over noen coffeshop som hadde så god og fersk Marijuana (anbefaler Isolatorn dem selger der! )!

Nå husker ikke jeg dessverre ikke hva denne shoppen het, men logoen var en "@" som logo, å jeg finner ikke noe på google. Iallefall så var den kanskje 10 meter til høyre hvis du står å ser på inngangen til Burger King ved Dam Square (trapp ned i kjelleren)

Siste dagen vi skulle reise hjem hadde vi 10 timer til flyet gikk etter vi hadde sjekka ut. Da fant vi også en sjuuuk coffeshop som var over sånn 4 etasjer med forskjellige aktiviteter i hver etasje! Kan nevne masasjestoler med store flatskjermer, biljard-bord på en hel etasje, kantine (måtte nødvendigvis ikke spise i den etasjen, var spisebord på alle etasjene)! Noen som kanskje er kjent der som kan fortelle vilken shop det var snakk om?

Edit: Ser at noen klager på Isolatorn, og jeg testa 3-4 av dem. Den shoppen jeg snakka om hadde den ENESTE jeg virkelig fikk respekt for. Måtte smelte den over folie for så å blande den inn i tobakken (hele greia ble flytende når den ble varma opp!).

Jeg skal personlig nedover dit iløpet av dette året, det er en opplevelse i seg selv om man har en kjærlighet til Cannabis! Skal ikke fornekte at jeg tar meg en liten party-kveld i red-lighten mens jeg er der hehe
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
Trådstarter
Her har jeg mekka sammen et par kart, ett stort og ett detaljert over de 4 "heiteste" i denne tråden.
Resten av anbefalinger jeg får kommer jeg til å klusse ned for hånd, på evt et nytt kart.

Skal se etter Coffeeshoppen din "weedsuit"

Numbah oan
Numbah too

EDIT: Begge to er i praktisk A4 format forresten
Sist endret av elytsmoorhs; 18. september 2012 kl. 21:46.
Sporer sikkert av her, men så noen nevnte at amster-weed er oppskryt.
De selger mye bra der nede, hvis man holder seg unna turistfellene.
Men jeg var i kristiania, og må få lov til å si at jeg har aldri vært så høy/fjern/stoned i hele mitt liv som da jeg var der.
KP til deg weedsuit. Det høres ut som du fant deg noen veldig interessante coffeeshops. Jeg er veldig keen på å finne ut hvilken den med 4 etasjer var. Det høres digg ut å ta noen spliff, få masasje og spise en god sanwich.
Abraxas too har forresten 4 etasjer. Kjelleren pleier å være stengt (kanskje lager) og 4 etasje var jeg aldri i.

Det er også en som visst skal være veldig koselig, men som jeg aldri fikk tid til å slå meg ned i. Det er en som er ganske nærme "Baba". Du kan ligge i en stor sofa/seng med dine venner og se utover gaten.

Ice-o-later hasjen er jo uendelig diskutert. Noen kjøper dritt isolater for 50 kroner, og noen kjøper kvalitet for 2-300 pr gram. Du kan virkelig få tak i en isolater som vil "blow your mind"
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hvordan er gjennomsnittskvaliteten på ferdigmekka brownies?
Vis hele sitatet...
Kakene man kjøper på Hunter's og lignende steder i RLD inneholder 0,2 gram om jeg husker riktig.
Jeg må si at det å spille sjakk utendørs på The Doors, når det er sommer, var meget koselig.
Har hørt at de gir "dårligere" weed til turister med vilje, en venninne var der og en av de gikk inn i coffe shop og spurte på nederlandsk og fikk en helt ennen en den de ikke nederlandsk pratende, vet ikke om dette er sant. Det sies også at weeden er bedre og billigere hvis dere kommer dere til plasser med mindre turisme f.eks. småbyer Er selv halvt nederlandsk og ikke alt for lenge til jeg skal nedover igjen så kan poste noe innlegg om weeden i en liten by der familien min bor
Skal ned til amster i oktober, og lurer på om det er noe vits å gå på disse "turistfellene", slik som bulldog? Hørte noen si de var drit. Har forresten med 3 stk som ikke røyker, er det responsibelt å gi dem f.eks amnesia haze, white whidow, iceolator? Man kan kalle dem first timers.
Gi dem noe litt roligere du, så er det større sjanse for at de blir med neste gang også

Turistfellene er koselige de, dog skjønner jeg at det finnes bedre sjapper.
Gi dem en ferdigrullet joint istedenfor, du.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
''Amsterdam er oppskryt'' Tja, om dere mener kvaliteten på cannabisen, så ja, har røyket like bra greier her i Norge, men nå føler jeg personlig at jeg får veldig bra greier her i Norge. Men uansett, verdt å ta turen, er koselig og deilig å være der. Møter mye artige og interessante mennesker.

Anbefaler Freeworld Coffieshop, dem hadde den beste G-13 jeg har røyket noensinne. Ellers var jeg jævlig dårlig med å huske navn på coffieshops, men skal ta å finne navnene når jeg drar til Amsterdam igjen om ei uke.
Sist endret av Dr.Feelgood; 7. januar 2013 kl. 18:45.
At folk synes Amster er oppskrytt kan vel kanskje ha noe med forventningene å gjøre også, vil jeg tro? Hvis man forventer at man kan gå inn hvor som helst og kjøpe hva som helst og bli helt hjerneskada fjern bare fordi man er i Amsterdam så sier det jo seg selv at man vil bli skuffet i de aller fleste tilfellene. Men skal si meg enig i at turistfellene er greit å unngå om man søker etter ordentlig kvalitet.
Er det for sent å dra til amster nå? For coffeeshoppene sin del altså.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Er det for sent å dra til amster nå? For coffeeshoppene sin del altså.
Vis hele sitatet...
Nei, forslaget om å stenge dørene for turister i Amsterdam ble aldri gjennomført, så det er fritt frem ennå.
Popeyes har den beste indica weeden i byen.

synes det er latterlig artig hvor mange som trodde på at det sku bli ulovelig i Amstern xD
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kadinsky coffieshop, lite mennesker, csi pinball maskin, chill musikk og røyket strainen ''Dr.Greenspoone'' som var noe av det sterkeste jeg hadde prøvd under hele Amsterdam turen.

Green House, utrolig kul coffieshop, bra hasj og ''strain hunters'' på alle tv'ene.

Freeworld, sykt bra musikk, men husker dessverre ikke hva vi røyket der.
Resin Coffee Shop er den beste etter min mening.
Det er en veldig chill atmosfære med grønne vegger med motiver fra naturen, det er benker langs veggen i 10meter. Deretter utvider sjappa seg til en runding hvor det er et fiktivt tre i midten. Det er også noen husker her. Det er en andre etasje også, men den testet jeg aldri ut.

De viser premier league kamper, har chille seter, puter, rolig og avslappende musikk. Jeg var i Amsterdam under nyttåret 2012/2013 og jeg og crewet mitt fant Resin den siste dagen. Vi pratet om hvilken shop vi syntes var best og vi ble alle enige om at Resin var mest avslappa og chill av alle vi var innom.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av RealistDrømmer Vis innlegg
Jeg syns ikke Amsterdams weed er oppskrytt hvis du bare vet hva du skal se etter.
I flere av coffeeshopsene får du tilgang til å kjøpe weed som er med i cannabis-cup "konkurransen", det er jo (hvis jeg ikke har forstått feil) der du får muligheten til å se/teste verdens beste weed (av de som har råd/tid til å delta så klart).
Hasjet er litt oppskrytt da, det er jeg ganske enig i.

Hvis du vil ha det billigere og muligens bedre så drar du til Den Haag eller Rotterdam.

Coffeeshops jeg anbefaler:

- Barney's

På Barney's kan du ta deg noen spliff i coffeeshoppen, drikke øl i puben og bestille mat, alt rett ved siden av hverandre.
Noe alla The Grasshopper på den måten.
http://www.trueamsterdam.com/wp-content/uploads/barneys-coffeeshop-e1311258763276.jpg

- Abraxas too

På abraxas too spiller de bra musikk, stilen er døds kul og best av alt: stolene og bordene i andre etasje
er så lave at du vil syns det er morsomt. Når jeg var døds høy satt jeg meg ned og lo bare fordi rommet var kult.
Jeg er 2 meter og har aldri følt meg mer som et barn.
http://www.ultimatecoffeeshopguide.com/images_coffeeshops/abraxas%20too4.jpg

- Amnesia

Hver gang jeg har vært på amnesia er det nesten fult der, noe som er et godt tegn, men samtidig kan være ubehagelig.
De har noen klassikere som du må kjøpe med deg, og folkene som jobber der er fantastiske.
Dette er kanskje Amsterdams mest populære coffeeshop. Den er fantastisk.
http://lh5.ggpht.com/-hioW89KhBRg/S65YozoLpuI/AAAAAAAAACk/LQRunWMROTA/amnesia.jpg

Typer weed jeg anbefaler:
- Amnesia Haze (Amnesia)
- Oldschool Haze (Amnesia)
- Cheese (alle bulldog coffeeshopsene)
Vis hele sitatet...
Jeg satt med et stort smil mens jeg leste dette. Fantastisk mimring. Så enig