Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 548
Har seg slik at jeg fikk en oppgave nå på jobb om å finne ut hvilke printere som er til felles på våre print-servere og hvilke som "unike" for de spesifikke serverene, fikk en liste med "porter" og hva de portene het, men vet ikke hvordan jeg kan finne ut av dette på en rask og enkel måte. å sitte å bla gjennom 500 porter på 3 forskjellige servere er noe jeg helst vill slippe å drive med.

(Hvis tråden her ligger feil, værsåsnill og flytt den, ikke slett)
Klarer ikke helt koble det du sier opp mot Excel, kunne du gitt et eksempel på hvordan informasjonen du har ser ut og hva du ønsker å oppnå med den?
Trådstarter
Har fått ett excel dokument som inneholder flere "ark". Jeg fikk beskjed om å finne ut hvilke data fra det ene arket som finnes i noen av de andre arkene og hvilke som ikke finnes i de andre arkene,

Eksempel data:
ARK 1
12.50.33.220 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
12.50.33.222 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
12.50.33.224 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
12.50.33.227 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
12.50.33.229 Standard TCP/IP Port Write skriver navn

ARK 2
IP_12.50.33.219 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
IP_12.50.33.220 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
IP_12.50.33.221 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
IP_12.50.33.222 Standard TCP/IP Port Write skriver navn
IP_12.50.33.223 Standard TCP/IP Port Write skriver navn


Har gjort om IP adresser og fjernet skrivernavn pga taushetsplikt etc.
Hvis du har en kolonneverdi som skiller alle et ark fra et annet kan du vel bruke filterfunksjonen. Du kan da filtrere etter hvilke verdier du ønsker å finne igjen slik at f.eks. alle rader som ikke har skrivernavn = "PER" forsvinner. Blir å gjøre det manuelt, men bør ikke ta lang tid om du ikke har for mye forskjellig data i kolonnen du filtrerer etter. Fremgangsmåten her forutsetter dog at du kopierer alle arkene sammen til ett ark.
Sist endret av Zepplin; 18. mai 2012 kl. 13:37.