Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2594
Hei, jeg har nå spilt HoN i 1 måned, jeg ønsker å bli bedre. Hadde stor fremgang i begynnelsen og fikk tips fra venner om hvordan jeg skulle spille osv, dem spiller bare public pga leave prosent.

Jeg har allerede blitt bedre enn dem(dem har spilt 200 games mer enn meg). Men jeg lurer på om det er noen som har tips til hvordan jeg kan bli bedre utenom å spille veldig mye?

Ja, jeg spiller mmr om jeg ikke spiller med vennet

MVH Seppoen, takk
Se stream Se på gode folk som streamer HoN-matcher!!
Utenom det - spill mye! Øvelse gjør mester!
Dota/HoN har en ekstremt bratt læringskurve. Dette høres latterlig ut, men jeg anbefaler deg å spille LoL til summoner lvl 30 før du spiller HoN
LoL er HoN for noobs, det er fakta. Men bortsett fra det, følg rådene til Kimstah så er du godt på vei!
Sitat av Crème Fraiche Vis innlegg
Dota/HoN har en ekstremt bratt læringskurve. Dette høres latterlig ut, men jeg anbefaler deg å spille LoL til summoner lvl 30 før du spiller HoN
LoL er HoN for noobs, det er fakta. Men bortsett fra det, følg rådene til Kimstah så er du godt på vei!
Vis hele sitatet...
Tull, ikke spill LoL om du vil bli bedre i HoN. LoL er kun et dårlig moba spill.

Skal du bli bedre bør du få med deg pro matcher som blir streama og/eller pro players som streamer på twitch.com. Vil du bli best må du lære av de beste...
Sitat av zer0luck Vis innlegg
LoL er kun et dårlig moba spill.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er LoL et dårlig spill? LoL har jo flere spillere enn HoN blant annet?
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Skal du bli bedre bør du få med deg pro matcher som blir streama og/eller pro players som streamer på twitch.com. Vil du bli best må du lære av de beste...
Vis hele sitatet...
True, twitch.tv/saimhann. Har nettopp kommet tilbake etter en to måneders pause.

Jeg har ett par ganske ok råd om du er solo mmr.
om du er mid, ikke gank før 8 minutter er gått. Gjør du dette vil du stort sett tape mid de neste 4-5 minuttene. (unntak er hvis du får en god rune og ser at du får en dobble tap når du ganker)

plasser alltid en ward på 00:00, er ikke noe vits i å vente til ca 2:00 for du vet ikke hvordan situasjonen er på lanen på det tidspunktet.

Følg med på misscalls og minimap. Dette er kanskje den viktigste tingen i laningphase.

Ikke velg en carry hvis laget allerede har tre. Det hjelper ikke med en fjerde. Prøv heller å spille support og hjelp laget.

Hold deg unna jungle creeps hvis det er mulig. Er vanskelig å spille 1v2 hvis man er ganske ny, som de fleste rundt 1500 er. (vanskelig for han som må ta en solo lane altså)

Husk at når du autoattacker heroes får du creep agro i laning. Det vil være en fordel om du mottar minimal damage fra creepsene ved å harrase når det er få creeps til stede, eller å trekke seg tilbake med en gang etter et autoattack.

Dette er kanskje noob råd men håper noe av det kan hjelpe vertfall : ) Articnova.org har foresten ett ganske decent HoN-community der de arrangerer turneringer ca annenhver måned. Finn noen faste å spill mmr med å delta senere på en slik turnering. Da vil dere få god motstand og lære mer.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
True, twitch.tv/saimhann. Har nettopp kommet tilbake etter en to måneders pause.

Jeg har ett par ganske ok råd om du er solo mmr.
om du er mid, ikke gank før 8 minutter er gått. Gjør du dette vil du stort sett tape mid de neste 4-5 minuttene. (unntak er hvis du får en god rune og ser at du får en dobble tap når du ganker)

plasser alltid en ward på 00:00, er ikke noe vits i å vente til ca 2:00 for du vet ikke hvordan situasjonen er på lanen på det tidspunktet.

Følg med på misscalls og minimap. Dette er kanskje den viktigste tingen i laningphase.

Ikke velg en carry hvis laget allerede har tre. Det hjelper ikke med en fjerde. Prøv heller å spille support og hjelp laget.

Hold deg unna jungle creeps hvis det er mulig. Er vanskelig å spille 1v2 hvis man er ganske ny, som de fleste rundt 1500 er. (vanskelig for han som må ta en solo lane altså)

Husk at når du autoattacker heroes får du creep agro i laning. Det vil være en fordel om du mottar minimal damage fra creepsene ved å harrase når det er få creeps til stede, eller å trekke seg tilbake med en gang etter et autoattack.

Dette er kanskje noob råd men håper noe av det kan hjelpe vertfall : ) Articnova.org har foresten ett ganske decent HoN-community der de arrangerer turneringer ca annenhver måned. Finn noen faste å spill mmr med å delta senere på en slik turnering. Da vil dere få god motstand og lære mer.
Vis hele sitatet...
Veldig off-topic, så det blir sikkert sletta: men hvis man leser den posten og ikke vet hva du snakker om så ser det bare teit ut (no offence, bare mange engelske uttrykk)
vanskelig å oversette de engelske HoN uttrykkene jeg selv bruker når jeg spiller ; P
Sitat av Saimhann Vis innlegg
vanskelig å oversette de engelske HoN uttrykkene jeg selv bruker når jeg spiller ; P
Vis hele sitatet...
Skjønner det
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Hvorfor er LoL et dårlig spill? LoL har jo flere spillere enn HoN blant annet?
Vis hele sitatet...
Be en LoL spiller ta et HoN game, se hvordan han blir eid. Case closed.
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Be en LoL spiller ta et HoN game, se hvordan han blir eid. Case closed.
Vis hele sitatet...
Det blir vel nesten det samme som å si "Be en Forza-spiller spille GT5, se hvordan han blir eid." Å være god i et spill og bli eid i et annet spill betyr ikke at det spillet man er god i er dårlig?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Det blir vel nesten det samme som å si "Be en Forza-spiller spille GT5, se hvordan han blir eid." Å være god i et spill og bli eid i et annet spill betyr ikke at det spillet man er god i er dårlig?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si det når jeg ser kvaliteten av LoL spillere kontra HoN spillere i og med at begge spillene er veldig like i sjangre og spillestil.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
LoL er et crappy shitgame. Case closed..

For å bli bedre i HoN må du spille mange forskjellige heroes, forskjellige spillestiler: support, tank og carry, semi carry, soft carry, hard carry osv.

Hmm.... for å bli bedre? Spill mye, mye veldig mye...

Siden du spiller mmr er det veldig balansert så det er veldig bra.
LoL har flere spillene fordi det når flere forbrukere. Det er til de grader lettere, enhver som har spillt 100+ games i begge spillene vil være enig i påstanden. I LoL er man i myyyye større grad bare avhengig av seg selv for å gjøre det bra. Greit nok det er andre folk i spillet, og man trenger hele laget for å vinne men det er ikke i nærheten av den koordinasjonen og 'spill-sansene' man trenger for å få til et skikkelig, high rated, HoN game. I HoN er det også flere mekanikker som denies, mer agressivitet rundt neutral creeps(kongor), den trygge lanephasen varer mye mindre, et større utvalg av runes og hva disse kan brukes til. Heltene i HoN har mye mer forskjellige abileties og det finnest en god del fler mekanikker i disse man må ha i betraktning hele tiden. Det trygge tall-grass'et man har i LoL som har både reddet meg og gitt meg mye kills eksisterer ikke i HoN, noe som gjør posisjonering og initiation noe vanskeligere.

Men nå var ikke dette en tråd hvor man skulle liste HoN kontra LoL opp. Mange ganger syns jeg LoL er gøyere for man kan slappe mer av og bare lulse og pewpew'e for seg selv. Når jeg spiller HoN har jeg adrenalin opp til ørene og er mye mer anspent. Det er av denne grunnen jeg mistenker LoL's mange tilhengere.

Tilbake til Topic:

HoN er ekstremt vanskelig! Jeg er redd den beste læremetoden er å knuse igjennom matchmaking i ca 2-3år. Jeg har spillt spillet siden DotA v1.31, det er 7år siden den var ute og jeg lærer fortsatt nye ting hele tiden, simpelthen fordi nye strategier utvikles hele tiden, og skill-levelet på alle spillerne generellt har økt siden den gang. Back in the day var det noen få som begynte å forstå at last hits var en god ting, og at glacius(Frost Maiden het hun den gang) gjerne kunne carrye... hehe

Du vil dog lære mye vist du ser high rated streams, og ellers i Matchmaking filtrerer ut all dritten du får, men hører på det de har å si. Du kan også fiske etter en Clan, der er det som regel mange gode treningspartnere og tips du kan plukke opp. Velkommen til HoN, add meg gjerne, jeg heter Apoxxit
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Tull, ikke spill LoL om du vil bli bedre i HoN. LoL er kun et dårlig moba spill.

Skal du bli bedre bør du få med deg pro matcher som blir streama og/eller pro players som streamer på twitch.com. Vil du bli best må du lære av de beste...
Vis hele sitatet...
Kan garantere deg at å spille LoL kan hjelpe deg til å komme deg inn i selve MOBA sjangeren. For det første er spillet utviklet for å tiltrekke seg nye spillere, noe som betyr at spillet er veldig mye lettere. Da er det også mye enklere å lære seg basics som det å gå rundt med konstant noia, ganking, roller, teamfights osv, uten å bli drapstruet.
Communitiet til LoL er mye bedre for nye spillere. På HoN blir du rett og slett drapstruet hvis du driter deg ut nok (snakker utfra egne erfaringer), noe som gjør at motivasjonen blir drept.

Dette er selvfølgelig bare min mening, men hvis du har lyst til å bli kastet ut i the real shit med en gang, go ahead, bare ikke queue med meg
Sist endret av Crème Fraiche; 18. februar 2012 kl. 04:00.
Eg er i nett same situasjon som trådstartar, men eg spelar eigentleg berre HoN for å førebu meg på DOTA 2 som kjem i år, fordi eg ikkje gidd å kjøpe WC3. Eg sleit ein del i starten og slit vel eigentleg enda. Eg har funne ut at det kan vere lurt å lese guidar for dei ulike heroesa, men det som hjelp mest er rett og slett berre å spele, og lære av feil. Kanskje viktigast av alt er å ikkje bry deg om flaming, som det er ein del av.

Uansett har HoN-spelinga tydelegvis gitt avkastning: Eg var på eit dota-lan i kveld/natt, og i siste matchen hadde eg 25/4 i stats. Moral: Practice makes better (men ikkje perfekt :P).

Ekstratips: Prøv å spel mest melee, fordi dette er vanskelegast. Dette gir betre læring, og ranged blir naturlegvis enklare.
Sist endret av bronze; 18. februar 2012 kl. 04:52.
Slik jeg har skjønt det, så er HoN det spillet med værst gaming community. Som nevnt over, så er det tilnærmet 0 rom for feil hos en nybegynner. Jeg kjøpe spillet etter at kompiser maste på meg (dette var rett etter beta), og vi spilte 2 games sammen. Jeg spilte så dårlig (jeg mener det var fordi kompisene mine var dårlige lærere - de mener jeg rett og slett bare sugde) at de ba meg gå på andre laget og feede dem. Så ga jeg bort kontoen min.
Sist endret av Buddapower; 18. februar 2012 kl. 05:00.
Hvor høy MMR rating har du? Letteste måten å forbedre deg på er å bruke det nye mentor systemet. Kjenner du noen på 100++ mmr over deg, la han specce og kommentere. Det er ganske lett for en bedre spiller enn deg å se hva du gjør feil og hva som må forbedres.
Er du f.eks. 1500-- antar jeg du bommer på veldig mye creep kills i lane, selv om du står der alene. Dette er et typisk tegn på lower-tier games der carries ikke når 400+ gpm, selv med free farm.
Spill mye (helst med venner), spill forskjellige heroes, lær av dine feil, se på streams av gode folk, ignorer flaming og få en som er god til å "mentor'e" deg.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Hvorfor er LoL et dårlig spill? LoL har jo flere spillere enn HoN blant annet?
Vis hele sitatet...
Lol er mye bedre enn HoN!

Sitat av uaexed Vis innlegg
LoL er et crappy shitgame. Case closed..

For å bli bedre i HoN må du spille mange forskjellige heroes, forskjellige spillestiler: support, tank og carry, semi carry, soft carry, hard carry osv.

Hmm.... for å bli bedre? Spill mye, mye veldig mye...

Siden du spiller mmr er det veldig balansert så det er veldig bra.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor er LoL dårligere enn HoN? LoL communityet er mye bedre. Mye mere serriøse spillere og mange flere spillere. Mye mer smooth grafikk, og gameplay.

Sitat av Lataralus Vis innlegg
LoL har flere spillene fordi det når flere forbrukere. Det er til de grader lettere, enhver som har spillt 100+ games i begge spillene vil være enig i påstanden. I LoL er man i myyyye større grad bare avhengig av seg selv for å gjøre det bra. Greit nok det er andre folk i spillet, og man trenger hele laget for å vinne men det er ikke i nærheten av den koordinasjonen og 'spill-sansene' man trenger for å få til et skikkelig, high rated, HoN game. I HoN er det også flere mekanikker som denies, mer agressivitet rundt neutral creeps(kongor), den trygge lanephasen varer mye mindre, et større utvalg av runes og hva disse kan brukes til. Heltene i HoN har mye mer forskjellige abileties og det finnest en god del fler mekanikker i disse man må ha i betraktning hele tiden. Det trygge tall-grass'et man har i LoL som har både reddet meg og gitt meg mye kills eksisterer ikke i HoN, noe som gjør posisjonering og initiation noe vanskeligere.

Men nå var ikke dette en tråd hvor man skulle liste HoN kontra LoL opp. Mange ganger syns jeg LoL er gøyere for man kan slappe mer av og bare lulse og pewpew'e for seg selv. Når jeg spiller HoN har jeg adrenalin opp til ørene og er mye mer anspent. Det er av denne grunnen jeg mistenker LoL's mange tilhengere.

Tilbake til Topic:

HoN er ekstremt vanskelig! Jeg er redd den beste læremetoden er å knuse igjennom matchmaking i ca 2-3år. Jeg har spillt spillet siden DotA v1.31, det er 7år siden den var ute og jeg lærer fortsatt nye ting hele tiden, simpelthen fordi nye strategier utvikles hele tiden, og skill-levelet på alle spillerne generellt har økt siden den gang. Back in the day var det noen få som begynte å forstå at last hits var en god ting, og at glacius(Frost Maiden het hun den gang) gjerne kunne carrye... hehe

Du vil dog lære mye vist du ser high rated streams, og ellers i Matchmaking filtrerer ut all dritten du får, men hører på det de har å si. Du kan også fiske etter en Clan, der er det som regel mange gode treningspartnere og tips du kan plukke opp. Velkommen til HoN, add meg gjerne, jeg heter Apoxxit
Vis hele sitatet...
Har du noen gang spilt over 1.8k elo?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Lol er mye bedre enn HoN!

Og hvorfor er LoL dårligere enn HoN? LoL communityet er mye bedre. Mye mere serriøse spillere og mange flere spillere. Mye mer smooth grafikk, og gameplay.

Har du noen gang spilt over 1.8k elo?
Vis hele sitatet...
Really? Å konstatere meiningane sine som faktasetningar er berre sååå 1563.

Frå eit noget meir objektivt synspunkt vil eg kome med nokre generelle påstandar, utan å seie at det eine er betre enn det andre:
- HoN er vanskelegare enn LoL (mindre gøymestadar, denying, "gratis blink" osb.) [COLOR="Red"]*[/COLOR]
- LoL er diskutabelt mindre prega av flaming
- LoL er openbert ikkje like mykje "DotA-klone"
- Begge er F2P
- HoN gir betre grunnlag for å gjere det bra i DotA og DOTA 2
- Begge har særeigne heroes

Referanse [[COLOR="Red"]*[/COLOR]] :
Ein av dei beste HoN-spelarane, chu, bestemte seg for å prøve LoL, for å bevise at spelet var enkelt. Han spelet det eit par månader og blei nr. 1 på rankinga. Her er eit sitat:
Sitat av chu
seriously though I’m glad I got to try League of Bads, now all my arguments vs LoL will be valid. Well made casual game, donkeyshit competitive game. There is only one way this game can be played at top level and that is passive farm-lane-entire-game, with its metagame heavily reliant on a stupid free blink that probably plagued that game since the beginning of time.
Vis hele sitatet...
Eg forsøker ikkje å seie at HoN er betre, berre vanskelegare.

Tilbake til topic:
Ein anna ting (i tillegg til det eg skreiv lengre oppe) som er lurt å øve på, er å kjøpe raskt og bruke courier så mykje som mogleg. Helst kan du lære deg keybindings. Dette gjer at du kan vere aktiv i ditt lane så mykje som mogleg, og dermed få meir xp og gull, som har mykje å seie i mid-late game.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Og hvorfor er LoL dårligere enn HoN? LoL communityet er mye bedre. Mye mere serriøse spillere og mange flere spillere. Mye mer smooth grafikk, og gameplay
Vis hele sitatet...
Jeg tok en månedes pause for å spille LoL med kompisene mine, og communitiet er ikke så mye bedre i LoL som alle dere LoL-spillere skal ha det til...
Jeg har spilt HoN siden litt etter det kom ut. Eneste gangene jeg har spilt LoL er da HoN sine servere ble ddosa, og det skapte problemer for spillerne som gjorde at det ble vanskelig/umulig å få spilt.
På de spillene jeg spilte lol var jeg lite fornøyd. Jeg er en tidligere Dota spiller, og lol kan ikke sammenlignes. Med verken lol eller hon. Gleder meg forresten på dota 2 (y)

Det som har gjort meg til en bedre HoN-spiller er å spille med en jevngod kompis relativt regelmessig.
En uvane jeg har hatt er hvis jeg spiller bra med en hero, er at jeg spiller om og om igjen på den samme heroen. Anbefales ikke prøver å holde meg til forskjellige heroes hele tiden. Vet du hvordan du spiller dem, så vet du bedre hvordan du skal kontre dem.
Enda en feil jeg gjorde - jeg spilte stortsett hele tiden public casual mode. Kjør på med match making normal mode Mer moro, mer spenning og spillet snur hele tiden. Fun!
Ellers som nevnt - se videoer, les guides, lær deg hvordan basics er, og husk hvordan du tenkte da du var "noob". : p
Trådstarter
Sitat av Saimhann Vis innlegg
True, twitch.tv/saimhann. Har nettopp kommet tilbake etter en to måneders pause.

Jeg har ett par ganske ok råd om du er solo mmr.
om du er mid, ikke gank før 8 minutter er gått. Gjør du dette vil du stort sett tape mid de neste 4-5 minuttene. (unntak er hvis du får en god rune og ser at du får en dobble tap når du ganker)

plasser alltid en ward på 00:00, er ikke noe vits i å vente til ca 2:00 for du vet ikke hvordan situasjonen er på lanen på det tidspunktet.

Følg med på misscalls og minimap. Dette er kanskje den viktigste tingen i laningphase.

Ikke velg en carry hvis laget allerede har tre. Det hjelper ikke med en fjerde. Prøv heller å spille support og hjelp laget.

Hold deg unna jungle creeps hvis det er mulig. Er vanskelig å spille 1v2 hvis man er ganske ny, som de fleste rundt 1500 er. (vanskelig for han som må ta en solo lane altså)

Husk at når du autoattacker heroes får du creep agro i laning. Det vil være en fordel om du mottar minimal damage fra creepsene ved å harrase når det er få creeps til stede, eller å trekke seg tilbake med en gang etter et autoattack.

Dette er kanskje noob råd men håper noe av det kan hjelpe vertfall : ) Articnova.org har foresten ett ganske decent HoN-community der de arrangerer turneringer ca annenhver måned. Finn noen faste å spill mmr med å delta senere på en slik turnering. Da vil dere få god motstand og lære mer.
Vis hele sitatet...
Takker! Viste en del fra før av men det var noe du lerte meg hverfall! btw spile public med venner fikk immortal, quad kill osv :P

Sitat av Zepplin Vis innlegg
Hvor høy MMR rating har du? Letteste måten å forbedre deg på er å bruke det nye mentor systemet. Kjenner du noen på 100++ mmr over deg, la han specce og kommentere. Det er ganske lett for en bedre spiller enn deg å se hva du gjør feil og hva som må forbedres.
Er du f.eks. 1500-- antar jeg du bommer på veldig mye creep kills i lane, selv om du står der alene. Dette er et typisk tegn på lower-tier games der carries ikke når 400+ gpm, selv med free farm.
Vis hele sitatet...
Har 1570 mmr :P er ikke så noob som alle skal ha det till
Noen tips:

-Spill Normal game framfor Casual, en hver idiot kan velge Prediator å farme i skogen for så å vinne gamet etter 20min i Casual mode. I Normal mode krever det mer av deg å teamet får å få bedre farm.

-Velg hero etter ditt team eller de andre, om de andre på ditt team velger Carry`s å Tanks velger du en support slik at ditt team stiller bedre i en eventuel team fight eller Lane controll.

-Wards, dette er i utgangspunktet den som spiller support sin oppgave men du dæver ikke av å kjøpe et par Wards. Vision over fienden gjør det lettere for deg å teamet å sette opp ganks osv.

-Overreach, her kommer en ting som mange ikke sjønner. gitt at ditt team vinner en team fight i mid, da vil man ofc pushe så mye som mulig. Følg med på når fienden spawner ikke tro at du/dere skal klare å pushe barracks uten å ha ulti å en god mana pool oppe. Dette ender i 70% av gangene at fienden drar genocide å pusher dere`s barracks istede.
Derfor ber du teammates om å backe minst 5sec før fienden spawner. alt dette er gitt at gamet ligger å vipper å begge team har muligheten til å vinne.

-Modifiers, alle har en favoritt modifyer, noen liker slow, andre liker Lifesteal. her mener jeg det er lurt å velge etter hvilke heroer du spiller mot. om det er mange med høy armor å hp kjører man f.e Shieldbreaker.

-Clan, å ha spillere med samme mål og som er på samme nivå som deg selv er gull. Siden Hon er veldig basert på teamplay kan det være en fordel å spille i en klan, for hvem har vel ikke opplevd å ha et bra game men å tape fordi en ræva teamate har feeda hele det andre laget.

-Juke, for å bli en god Hon spiller krever det at man tenker litt ut av boksen, de fleste har opplevd at dem klarer å løpe fra fienden med deep red å tenke Pheww, får så å bli drept av en annen som klarer å forutse hvor du går. Her gjelder det å tenke smart, for det er ikke altid at den raskeste veien tilbake til basen er den beste, det å gjemme seg i skogen i 30sec for så gå tilbake når fienden har gitt opp å leite er ofte en sikker vinner.

Nå er det sikkert en haug med skrivefeil osv, men håper du klarer å dra nytte av noe av det jeg har skrevet. Å husk uansett hva du gjør ikke velg SCOUT da har du tapt gamet før du begynner :P