Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 626386
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Hei, leter etter en film der er nerd betaler en populær jente på skolen sin for og bli populær selv..
Vis hele sitatet...
Kan hende det er Can't buy me love. Trenger mer informasjon om det ikke stemmer.
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Hei, leter etter en film der er nerd betaler en populær jente på skolen sin for og bli populær selv..
Vis hele sitatet...
Love Don't Cost a Thing, muligens.

Leter etter en film selv:
Den handler om en gutt som er dritgod i baksketball. Og så tror jeg hn får en jente på tjukka.
Ettehvert så blir han junkie.
Det er også en person til i filmen som også er flink i basket, men blir junkie han også. Senere i filmen så ser vi han igjen, da har han pluttselig mistet begge hendene og har "kroker" på armene.
Det er også en scene der nabolagets basketballane har forfalt, så det bare er terningspill og dealing på gang, så den første gutten prøver å rydde opp i dette.

Veldig vag besrkivelse, men tror om man har sett den så husker man hva jkeg prøver å fortelle.
Sitat av moret Vis innlegg
Love Don't Cost a Thing, muligens.

Leter etter en film selv:
Den handler om en gutt som er dritgod i baksketball. Og så tror jeg hn får en jente på tjukka.
Ettehvert så blir han junkie.
Det er også en person til i filmen som også er flink i basket, men blir junkie han også. Senere i filmen så ser vi han igjen, da har han pluttselig mistet begge hendene og har "kroker" på armene.
Det er også en scene der nabolagets basketballane har forfalt, så det bare er terningspill og dealing på gang, så den første gutten prøver å rydde opp i dette.

Veldig vag besrkivelse, men tror om man har sett den så husker man hva jkeg prøver å fortelle.
Vis hele sitatet...
Høres ut som The Basketball Diaries på IMDB
http://www.imdb.com/title/tt0112461/
Hmm. Ja, beskrivelsen passer. Får piratisere og se tnx
Jeg leter etter en film hvor alle i verden ikke kan lyve. De klarer det rett og slett ikke.

En dag trenger en fyr penger for å betale leia, men han har ikke nok cash. Han går til banken og plutselig så kommer det opp for han å si at han har mer penger enn han har. Siden ingen i verden vet om det å lyve, så tror de det må være et feil i systemet og gir han pengene.

Etterhvert gjør han morsomme ting som å si til damer at de må ha sex med han, ellers går verden under.

noen som veit?

* Facepalm *, Google er en fin ting The Invention of Lying
Sist endret av onClipEvent; 15. november 2010 kl. 21:33.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg leter etter en film hvor alle i verden ikke kan lyve. De klarer det rett og slett ikke.

En dag trenger en fyr penger for å betale leia, men han har ikke nok cash. Han går til banken og plutselig så kommer det opp for han å si at han har mer penger enn han har. Siden ingen i verden vet om det å lyve, så tror de det må være et feil i systemet og gir han pengene.

Etterhvert gjør han morsomme ting som å si til damer at de må ha sex med han, ellers går verden under.

noen som veit?

* Facepalm *, Google er en fin ting The Invention of Lying
Vis hele sitatet...

The Invention of Lying


jaa.. lese hele innlegget ditt er en fin ting ser jeg.. =P
Sist endret av r0bin; 15. november 2010 kl. 21:43.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Det er nok despicable me den er awesome!
Vis hele sitatet...
det var den
Hvis noen klarer denne så blir det kake.

Det var en barnetv serie som gikk da jeg var liten (sent 80/tidlig 90tallet vil jeg tro), den gikk på nrk, omtrent 1gang i uka. Husker veldig lite bortsett fra at det handlet om en gutt som kunne "reise" fra rommet sitt til verdensrommet, husker han plukka med seg en "rød ball" som skulle vise seg å bli veldig viktig, husker egentlig ikke så mye mer bortsett fra at det var litt sci-fi over det hele.
Husker jeg så en film da jeg var yngre som gjorde meget strekt inntrykk på meg. Har veldig lyst til å se den igjen
Siden det er såpass lenge siden jeg så den, er minnene veldig svake.

Filmen handlet om en ung jente som blir myrdet av noen jevnaldrende, husker en mann og en kvinne. Hun ble drept med kniv. Moren fant datteren liggende på gulvet fortsatt i live, hun døde kort tid etterpå. Filmen sluttet med at ungdommene ble dømt i retten.

Hadde blitt evig takknemlig om noen viste hva denne filmen heter
Leter etter en film hvor det er store "egg/kongler/granittsteiner" fra verdensrommet som blir tatt vare på av noen mennesker på jorden. Oppbevarer disse konglene/eggene i et basseng, og disse eggene lyser opp av og til husker jeg.....
Tror mennesker blir helbredet av å bade med de eller noe slikt...men det er hemmelig og folk må ikke få vite om dem av en eller annen grunn..

Vanskelig forklart, men det er det jeg tror jeg husker Vil tro den er fra 90 tallet.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Leter etter en film hvor det er store "egg/kongler/granittsteiner" fra verdensrommet som blir tatt vare på av noen mennesker på jorden. Oppbevarer disse konglene/eggene i et basseng, og disse eggene lyser opp av og til husker jeg.....
Tror mennesker blir helbredet av å bade med de eller noe slikt...men det er hemmelig og folk må ikke få vite om dem av en eller annen grunn..

Vanskelig forklart, men det er det jeg tror jeg husker Vil tro den er fra 90 tallet.
Vis hele sitatet...
Den heter Cocoon.
Takk skal du ha! Fra 1985 altså
Sitat av Månemann Vis innlegg
Husker jeg så en film da jeg var yngre som gjorde meget strekt inntrykk på meg. Har veldig lyst til å se den igjen
Siden det er såpass lenge siden jeg så den, er minnene veldig svake.

Filmen handlet om en ung jente som blir myrdet av noen jevnaldrende, husker en mann og en kvinne. Hun ble drept med kniv. Moren fant datteren liggende på gulvet fortsatt i live, hun døde kort tid etterpå. Filmen sluttet med at ungdommene ble dømt i retten.

Hadde blitt evig takknemlig om noen viste hva denne filmen heter
Vis hele sitatet...
I hvilket tiår var du yngre?
2 filmer jeg lurer på nå:

Nummer 1: En mann krasjer i bilulykke langt ute i fjellet...ei gammel dame tar han med hjem og er hans personlige sykepleier. Hun er koslig mot han i starten, men så blir hun etterhvert helt psycho og slår han i kneet tror jeg slik at han ikke skal klare å rømme.

Nummer 2: Det er 2 aliens som ligner veldig på E-T figuren. De havner ute i Afrika en plass og blir funnet av to gutter. Litt sånn gudene må være gale bare at denne inneholder E-T figurer. Såg den for sikkert 15 år siden, og husker den ble trist. Tror det er dramafilm.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
2 filmer jeg lurer på nå:

Nummer 1: En mann krasjer i bilulykke langt ute i fjellet...ei gammel dame tar han med hjem og er hans personlige sykepleier. Hun er koslig mot han i starten, men så blir hun etterhvert helt psycho og slår han i kneet tror jeg slik at han ikke skal klare å rømme.
Vis hele sitatet...

http://www.imdb.com/title/tt0100157/
Jeg så for en god stun siden en film som handelt om en mann som hatte en sikkelig feit og bitchy kone. Husker at hu blant annet var for tung til en vannsklie, og jeg tror det var eddie murphy eller en som ligner i hovedrollen
Leter etter en film jeg bare så noen minutter av, det var en person som levde som et testdyr eller noe lignende tror jeg. Hver gang han prøvde å forlate bygda han bodde i, skjedde akkurat det samme. Han ble stoppet i form av en eksakt samme ulykke enten han drar med båt eller til fots. Han begynner etter hvert å skjønne noen mønster mener jeg på.
Hjelp?
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Jeg så for en god stun siden en film som handelt om en mann som hatte en sikkelig feit og bitchy kone. Husker at hu blant annet var for tung til en vannsklie, og jeg tror det var eddie murphy eller en som ligner i hovedrollen
Vis hele sitatet...
kan det være Norbit du leter etter? ^^

Sitat av maling123 Vis innlegg
Leter etter en film jeg bare så noen minutter av, det var en person som levde som et testdyr eller noe lignende tror jeg. Hver gang han prøvde å forlate bygda han bodde i, skjedde akkurat det samme. Han ble stoppet i form av en eksakt samme ulykke enten han drar med båt eller til fots. Han begynner etter hvert å skjønne noen mønster mener jeg på.
Hjelp?
Vis hele sitatet...
The Truman Show med Jim Carrey?
Jeg prøver å finne navnet på en eldre, norsk film. Den er i sort/hvitt og handler om en arkitekt som blir psykisk syk. Jeg husker at han var gift, men han og hans kone hadde problemer med å få barn - dette løser seg imidlertid med at hans kone blir besvangret av hans bestevenn (?!) i all hemmelighet. En stor del av filmen utspiller seg på det psykiatriske sykehuset. Det er mye moralprekener i filmen, og det hele ender med at arkitekten tar selvmord, ved å hoppe fra en bygning.

Noen som vet hva slags film jeg tenker på?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg prøver å finne navnet på en eldre, norsk film. Den er i sort/hvitt og handler om en arkitekt som blir psykisk syk. Jeg husker at han var gift, men han og hans kone hadde problemer med å få barn - dette løser seg imidlertid med at hans kone blir besvangret av hans bestevenn (?!) i all hemmelighet. En stor del av filmen utspiller seg på det psykiatriske sykehuset. Det er mye moralprekener i filmen, og det hele ender med at arkitekten tar selvmord, ved å hoppe fra en bygning.

Noen som vet hva slags film jeg tenker på?
Vis hele sitatet...
Tenker du på "Det kunne vært deg" fra 1952?

http://no.wikipedia.org/wiki/Det_kunne_v%C3%A6rt_deg
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Tenker du på "Det kunne vært deg" fra 1952?

http://no.wikipedia.org/wiki/Det_kunne_v%C3%A6rt_deg
Vis hele sitatet...
Her var det hverken arkitekter, psykiatriske hus eller selvmord. Du linker til en komedie med wenche foss
Ellers takk for at du prøvde.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Her var det hverken arkitekter, psykiatriske hus eller selvmord. Du linker til en komedie med wenche foss
Ellers takk for at du prøvde.
Vis hele sitatet...
Les en gang til. Hovedrollen er en arkitekt. Hans bestevenn gjør kona hans gravid uten at han veit det.

Skal leite litt til om det ikke er riktig film

Her har du den

http://cdon.no/film/skadeskutt-511598

Edit:

Linken viser filmen du leiter etter
Sitat av Månemann Vis innlegg
Husker jeg så en film da jeg var yngre som gjorde meget strekt inntrykk på meg. Har veldig lyst til å se den igjen
Siden det er såpass lenge siden jeg så den, er minnene veldig svake.

Filmen handlet om en ung jente som blir myrdet av noen jevnaldrende, husker en mann og en kvinne. Hun ble drept med kniv. Moren fant datteren liggende på gulvet fortsatt i live, hun døde kort tid etterpå. Filmen sluttet med at ungdommene ble dømt i retten.

Hadde blitt evig takknemlig om noen viste hva denne filmen heter
Vis hele sitatet...
Er dette kanskje An American crime? Hørtes veldig lik ut i hvert fall, kan jo være det er samme historie men en annen film, siden denne er fra 2006 ( eller 07 husker ikke ) Utrolig bra film, verste er jo at den er basert på en sann historie.
Leter etter en film jeg og en kompis såg for en del år siden (8-12 år)

Handlingen husker jeg lite om, men mener å huske at hovedpersonene er en feit person og bestevennen som er relativt spinkel. Husker spesielt 2 scenere fra filmen: den ene ligger de å snakker med hverandre på tømmerhytte i skogen, de deler en køyeseng, der den spinkle personen ligger nederst og den feite på toppen. Dette ender med at sengen kolapser i høy hastighet og nederste mann blir klemt.
den andre scenen er at en stor stein ruller ned fra fjellet/berget/haugen i nerhetn av hytta og tar med seg hele/eller store deler av hytta videre.
Sitat av technoviking Vis innlegg
kan det være Norbit du leter etter? ^^



The Truman Show med Jim Carrey?
Vis hele sitatet...
Tusen takk <3!
Leter etter julefilm
Mitt andre innlegg, så håper det blir riktig!

Jeg leter etter en julefilm, leiter etter den hver jul, men gir alltid opp, så dette året håper jeg på at noen skjønner hvilken film det er!
Jeg husker forresten ikke så mye av filmen heller, men det jeg husker er at;

Filmen handler om en mor og en datter, og at de stjeler på et shopping senter eller noe, så blir de tatt av en politimann, og de ender opp med å møtte bo hos han i jula, og etter hvert blir moren og politimannen forelsket. Det siste jeg husker er at datteren får en rosa sykkel og et juletre..

Noen som vet?
Sitat av Aj90 Vis innlegg
Leter etter julefilm
Mitt andre innlegg, så håper det blir riktig!

Jeg leter etter en julefilm, leiter etter den hver jul, men gir alltid opp, så dette året håper jeg på at noen skjønner hvilken film det er!
Jeg husker forresten ikke så mye av filmen heller, men det jeg husker er at;

Filmen handler om en mor og en datter, og at de stjeler på et shopping senter eller noe, så blir de tatt av en politimann, og de ender opp med å møtte bo hos han i jula, og etter hvert blir moren og politimannen forelsket. Det siste jeg husker er at datteren får en rosa sykkel og et juletre..

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
On The 2nd Day Of Christmas

http://en.wikipedia.org/wiki/On_the_...y_of_Christmas

http://www.imdb.com/title/tt0129359/

Kos deg
Laisen og god kveld!

Er en film jeg så for en stund siden som gikk på Canal+ eller noe.

Filmen handler om en ung mann (20-25 år?) som er en seriemorder eller hva du kan kalle det fornoe.
Han har en nettside som heter killwithme.com, hvor han dreper dyr,folk you name it, Live over internett.
Jo flere besøkende han får på siden nevnt ovenfor, jo fortere blir vedkommende drept.

Et av drapene er at han kidnapper en av detektivene som prøver å finne han, plasserer han i et bad av noe rart noe som jeg ikke vet hva er, men når flere besøkende som kommer på siden får å se gamlingen dø, jo mere sterkere blir syre(?) badet han sitter i, så han etser vekk.

[COLOR="Red"]Må beklage for å bumpe tråden med et unødvendig innlegg.
har holdt på i hele kveld for å finne ut hvilken film det var, men fant ut at det var Untracable.
Jeg anbefaler alle her inne til å se den, intens å spennende film![/COLOR]

IMDB
Trailer
Sist endret av Ondskap; 30. november 2010 kl. 22:38.
Den filmen heter Untraceable

http://www.imdb.com/title/tt0880578/

Og vet du hvordan jeg fant det ut? Jeg gjekk inn på http://www.killwithme.com
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Den filmen heter Untraceable

http://www.imdb.com/title/tt0880578/

Og vet du hvordan jeg fant det ut? Jeg gjekk inn på http://www.killwithme.com
Vis hele sitatet...
Du jeg fant det ut jeg også :P
Slo meg aldri at jeg kunne google det, eller gå inn på killwithme
Ser etter en film jeg så for lenge, lenge, lenge siden. Vet bare kort om handlingen.

Noen personer blir invitert til en slott av en mystisk mann. En rar krimfilm. I starten havner ramler det ned en stein som nesten treffer en midt på hode. (tror ihvertfall det) Mer kan jeg ikke huske fra starten og utover, men slutten mimrer mer. Det skjer mange forskjellige ting, når dem har oppklart mysteriet kommer første dektektiv inn os avlsører saken, men så kommer neste og finner ut den ekte sannheten med å si at det var noen andre. Sån fortsetter det til siste person er inni rommet. Ganske rart forklart, håper noen vet hvilken jeg snakker om.
Sitat av Snippxx Vis innlegg
Ser etter en film jeg så for lenge, lenge, lenge siden. Vet bare kort om handlingen.

Noen personer blir invitert til en slott av en mystisk mann. En rar krimfilm. I starten havner ramler det ned en stein som nesten treffer en midt på hode. (tror ihvertfall det) Mer kan jeg ikke huske fra starten og utover, men slutten mimrer mer. Det skjer mange forskjellige ting, når dem har oppklart mysteriet kommer første dektektiv inn os avlsører saken, men så kommer neste og finner ut den ekte sannheten med å si at det var noen andre. Sån fortsetter det til siste person er inni rommet. Ganske rart forklart, håper noen vet hvilken jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Jeg satser på at det er Clue som er basert på brettspillet Cluedo.
Morsomt du skulle nevne Clue. Men desverre er det ikke den. =/
Så filmens scenario er i fremtiden, hvor verden er informatisk, som i at mye er styrt av datamaskiner, og teknologien er suksessfull.

Hovedpersonen har en pris på hodet sitt, og han prøver å flykte fra Myndigheten. For å kunne reise med tog/trikk så må han dra på svartemarkedet og få øyetransplantasjon, ettersom øyescannerene du må igjennom før trikken ville ha rappotert øynene til hovedpersonen til myndighetene.

Mener også at han hopper et gjerde og går inn i et drivhus i søk om å finne en kvinnelig lege/doctor/professor/forsker. Der blir han nesten bitt av en kjøttetende plante.
Minority Report

Tom Cruise får øynene byttet ut av en sliten doktor, spillt av Peter Stormare
thank you, og sry for å ha postet dette som en ny tråd
Leiter etter en film jeg så for rimelig lenge siden. Handler om et slags "monster" som våkner hvert "xx" år og dreper mennesker. Husker blant annet at dette monstreret driver og herjer ute på et jordet på landet. Det stopper også en buss full av skoleelever og dreper flere av elevene. Husker også at på slutten satt en gammelmann og ventet på at monstret skulle våkne opp igjen, så han hadde siktet en harpun med monstrets kniv mot den. Noen som har et forslag?
Sist endret av simen57; 4. desember 2010 kl. 21:39.
Sitat av børre Vis innlegg
Ingen som har noen ideer om hvilken film dette kan være?
Vis hele sitatet...
Om du fortsatt leter..
Hørtes veldig ut som the quest. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Quest_(film)
Han løper rundt på stylter, med hvit maling i ansiktet hvertfall.
Sixpence har han og. Fant ikke noe bra klipp, men hørtes kjent ut.
Sitat av Snippxx Vis innlegg
Ser etter en film jeg så for lenge, lenge, lenge siden. Vet bare kort om handlingen.

Noen personer blir invitert til en slott av en mystisk mann. En rar krimfilm. I starten havner ramler det ned en stein som nesten treffer en midt på hode. (tror ihvertfall det) Mer kan jeg ikke huske fra starten og utover, men slutten mimrer mer. Det skjer mange forskjellige ting, når dem har oppklart mysteriet kommer første dektektiv inn os avlsører saken, men så kommer neste og finner ut den ekte sannheten med å si at det var noen andre. Sån fortsetter det til siste person er inni rommet. Ganske rart forklart, håper noen vet hvilken jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Mord med døden til følge: http://www.imdb.com/title/tt0074937/
Jeg så en film for noen år siden, ca ti år kanskje. Det var noen som var på en båt eller lignende og da skedde det et eller annet (?).
to barn havnet på en øde øy, kan hende de var søsken (en jente og en gutt). Mener det var en voksen mann på øya sammen med dem, men om han var fra båten eller om han var på øya fra før, husker jeg ikke. Barna vokser ihvertfall opp på øya. Mer enn dette husker jeg ikke. Noen som har peiling på hvilken film det kan være?
Sitat av Tinii00 Vis innlegg
Jeg så en film for noen år siden, ca ti år kanskje. Det var noen som var på en båt eller lignende og da skedde det et eller annet (?).
to barn havnet på en øde øy, kan hende de var søsken (en jente og en gutt). Mener det var en voksen mann på øya sammen med dem, men om han var fra båten eller om han var på øya fra før, husker jeg ikke. Barna vokser ihvertfall opp på øya. Mer enn dette husker jeg ikke. Noen som har peiling på hvilken film det kan være?
Vis hele sitatet...
Kan høres ut som The Blue Lagoon;

http://www.imdb.com/title/tt0080453/

Forøvrig en genial film.

Sist endret av Ozzfan; 5. desember 2010 kl. 11:27.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Kan høres ut som The Blue Lagoon;

http://www.imdb.com/title/tt0080453/

Forøvrig en genial film.

Vis hele sitatet...
Ser ut som det er den ja! Tusen takk! :-D Fikk bare plutselig lyst å se den etter mange år!
Sitat av simen57 Vis innlegg
Leiter etter en film jeg så for rimelig lenge siden. Handler om et slags "monster" som våkner hvert "xx" år og dreper mennesker. Husker blant annet at dette monstreret driver og herjer ute på et jordet på landet. Det stopper også en buss full av skoleelever og dreper flere av elevene. Husker også at på slutten satt en gammelmann og ventet på at monstret skulle våkne opp igjen, så han hadde siktet en harpun med monstrets kniv mot den. Noen som har et forslag?
Vis hele sitatet...
Høres ut som det er "Jeepers Creepers" 1 eller 2 du er på leting etter =)

http://www.imdb.com/title/tt0263488/
Jeepers Creepers, var det! Takk
Okey, så fant denne filmen på youtube.
Det jeg er ute etter, er originalen uten tekst.

Takk
Sitat av bensin Vis innlegg
Okey, så fant denne filmen på youtube.
Det jeg er ute etter, er originalen uten tekst.

Takk
Vis hele sitatet...
Andre treff på "drunk russian guy"

Faktisk første treff..
Sist endret av HossCarter; 12. desember 2010 kl. 03:36.
Har tenkt på en bestemt scene fra en film. Det er en litt eldre stor mann som sitter i en limmo og hører på (tror det er ave maria), drikker sikkert whiskey/cognac og røyker sigar, husker ikke. Men takluka på bilen er åpen og dette bruker en leiemorder eller noe til hans fordel, og får skutt? mannen gjennom ruta på en eller annen fancy måte. Noen som husker hvilken film dette er fra?
Eventyrfilm som utspiller seg i England eller Skottland.
Filmen er fra 2009 tror jeg og handler om at en gutt finner et egg bak en sten når han er ute å samler skjell ved vannet. Det utvikler seg mens han holder det skjult i vertshuset. Det utspiller seg også krig under filmen.

Har filmnavnet på tungen men husker ikke helt.

ESSI
Sitat av Essi Vis innlegg
Eventyrfilm som utspiller seg i England eller Skottland.
Filmen er fra 2009 tror jeg og handler om at en gutt finner et egg bak en sten når han er ute å samler skjell ved vannet. Det utvikler seg mens han holder det skjult i vertshuset. Det utspiller seg også krig under filmen.

Har filmnavnet på tungen men husker ikke helt.

ESSI
Vis hele sitatet...
Kan det være The Water Horse fra 2007 du tenker på

http://www.imdb.com/title/tt0760329/