Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2220
Satt her å hørte på litt rap
(Immortal Technique - Dance With The Devil? Brått så hørte jeg han sa at teksten var sann?

http://www.youtube.com/watch?v=M72zV...eature=related

Tror dere på teksten?
Sist endret av imF@; 10. august 2009 kl. 14:26.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er nok umulig å vite. Technique har det med å slenge fra seg så mye "fuck you" og mindfuckers som overhode mulig. Got to you
Nei, jeg tror ikke det er sant. Han ville mest sannsynlig ha kjent igjen moren sin stemme og klær. Det er hvertfall høyst usannsynlig at det har skjedd, men man vet jo aldri. Det er ihvertfall en ekstremt bra tekst. Tror aldri jeg har blitt så "sjokkert" av en sang før.
Etter att jeg hørte sangen ble jeg litt nysgjerrig selv. Etter litt leting fant jeg dette :
What is your thought process when making a conceptual song like "Dance with the Devil," "You Never Know," or "Peruvian Cocaine?"

They are each different, with 'Dance with the Devil' it was a true story that I made myself more of a part of when I wrote the song, it became an urban legend and what's sick is that people thought it was about rape and it was really about how we are killing ourselves and destroying the most valuable resource that the Latino/Black community has, our women.

link:
http://www.brownpride.com/articles/article.asp?a=194
Sitat av nilsern Vis innlegg
Nei, jeg tror ikke det er sant. Han ville mest sannsynlig ha kjent igjen moren sin stemme og klær. Det er hvertfall høyst usannsynlig at det har skjedd, men man vet jo aldri. Det er ihvertfall en ekstremt bra tekst. Tror aldri jeg har blitt så "sjokkert" av en sang før.
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke moren til immortal menne moren til han som det blir rappet om og immortal var med på det sier han i tekstene.
Har ikke muligheten til å høre sangen nå, så er det noen her som vil fortelle meg hva han sier? Ikke hele teksten da, men det imF@ lurte på om var sant.

Mvh. Stigi
Av grunner som andre her har påpekt, så er det mest sannsynlig ikke sant. Det er vel heller ikke det viktigste med denne sangen, for den sier egentlig bare at det er en del 'fucked up' - ting som skjer i gettoen - liknende dette som er utrolig hårreisende.
Sitat av stigi Vis innlegg
Har ikke muligheten til å høre sangen nå, så er det noen her som vil fortelle meg hva han sier? Ikke hele teksten da, men det imF@ lurte på om var sant.

Mvh. Stigi
Vis hele sitatet...
Teksten

Denne mannen er drøy, flink og en jææævlig dyktig tekstforfatter.
Sitat av stigi Vis innlegg
Har ikke muligheten til å høre sangen nå, så er det noen her som vil fortelle meg hva han sier? Ikke hele teksten da, men det imF@ lurte på om var sant.

Mvh. Stigi
Vis hele sitatet...
En gutt(Billy) som er oppvokst i ghettoen vil tjene seg rik på dop og kriminalitet. Prøver å bli med i en gjeng, "opptaksprøven" er å voldta en dame. Billy og gjengen trekker så en tilfeldig dame inn i en trappeoppgang og opp på et tak for å voldta henne. Etter å ha voldtatt og banket livsskiten ser han at den stakkars kvinnen egentlig er moren sin.

Resten bør ikke gjengis i like tørre ord som mine:

"So he jumped off the roof and died with no soul
they say death takes you to a better place but I doubt it
after that they killed his mother, and never spoke about it
and listen cause the story that I'm telling is true
'cause I was there with Billy Jacobs and I raped his mom too
and now the devil follows me everywhere that I go
in fact I'm sure he's standing among one of you at my shows"

Den beste fortellende sangen jeg noen gang har hørt, er som å få en film fortalt til seg på 6-7 min, med alle følelser og alt det involverer.
Sist endret av Zepplin; 11. august 2009 kl. 00:44.
Trådstarter
32 1
Tror jeg har fått svar på spm mitt <3
Sitat av Zepplin Vis innlegg
En gutt(Billy) som er oppvokst i ghettoen vil tjene seg rik på dop og kriminalitet. Prøver å bli med i en gjeng, "opptaksprøven" er å voldta en dame. Billy og gjengen trekker så en tilfeldig dame inn i en trappeoppgang og opp på et tak for å voldta henne. Etter å ha voldtatt og banket livsskiten ser han at den stakkars kvinnen egentlig er moren sin.

Resten bør ikke gjengis i like tørre ord som mine:

"So he jumped off the roof and died with no soul
they say death takes you to a better place but I doubt it
after that they killed his mother, and never spoke about it
and listen cause the story that I'm telling is true
'cause I was there with Billy Jacobs and I raped his mom too
and now the devil follows me everywhere that I go
in fact I'm sure he's standing among one of you at my shows"

Den beste fortellende sangen jeg noen gang har hørt, er som å få en film fortalt til seg på 6-7 min, med alle følelser og alt det involverer.
Vis hele sitatet...
Nesten rape å lese teksten her uten og høre sangen. Husker at jeg gikk hjem fra butikken en skikkelig regndag da jeg hørte sangen for første gang - da hadde jeg frysninger da.

Her forresten: http://www.youtube.com/watch?v=qggxTtnKTMo
Finnes også på spotify.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er neppe sant, men fy feite for en utrolig bra sang. Det er ikke mye rap som jeg liker, men immortal er virkelig en utrolig bra rapper.
Hør på jedi mind tricks <3
Jeg fikk frysninger første ganger jeg hørte sangen, og får det fortsatt. Det er, som andre også har sagt, en helt sinnsykt bra skrevet låt, laget av verdens beste rap-gruppe. Men jeg skal ikke uttale meg om det han forteller er sant, for det vet kun de som i såfall var med på det. Men jeg håper for guds skyld ikke at dette er sant.