Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 854
Hei, lurer på hvordan dere finner ut om nye bekjentskaper bruker eller i det minste ikke er dømmende mot bruk av illegale substanser, uten å selv kaste seg forran bussen om de er helt i mot det.

Føler det er et vanskelig emne å ta opp, da jeg har vært borti folk som blir helt anderledes mot personer de vet unner seg noe en gang i blant.

Noen som har noen smarte fremgangsmåter her?
Kanskje du kan si at du har sett en dokumentar om nevnte rusmiddel og høre hva de synes om det rusmidlet?
Det hjelper ofte å fremstille seg selv som liberal i forhold til de politiske spørsmålene. Eller f.eks. utrykke fasinasjon over tradisjonelle temaer. Som ayahuasca, hippytiden f.eks.

Å presentere seg selv som en bruker av illegale substanser kan lett som du skriver bli tatt i mot feil, og gjøre folk skeptiske/dømmende.
Bedre å diskutere temaer for så å spørre om de andre har erfaringer før de spør deg
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mener det tidlig i en bekjent fase ikke bør taes opp sånne direkte spørsmål eller emner, med unntak selvfølgelig om det er viktig at dette til felles skal være grunnlaget for hele vennskapet. For noen er politikk en viktig del av å connecte med andre og da er det naturlig at det blir tema raskt, og at man evn ikke fortsetter vennskapet om man ikke står på lik side. Om rus er en viktig del av deg og det du vil velge relasjoner etter så ta det opp, men om ikke så føl deg frem over tid.

En føler jeg har brukt er å være normal de første gangene, også kommentere litt tilfeldig noe om hasj/mdma, gjerne i en spøkefull kommentar som ikke setter mye fokus på det moralske aspektet men for eksempel være ute å ta en øl å kommentere en annen person som utpeker seg, og nevne at "han så helt fjern ut, skulle tro han hadde tatt en joint". Om den man snakker med sier hehe ja eller heh, ja -.- merker man litt innstillingen ut fra det.
Nå er jeg også så generaliserende at hvis jeg spør en person om hvilke technosteder de pleier å gå på og de sier turestedene så tenker jeg man kan være ganske trygg på at de i det minste aksepterer og tolererer at andre bruker.

Jeg har ikke møtt særlig mange mennesker i livet som er negative til hasj i den forstand at de bryter vennskapet. Da er de så forskjellig fra meg på andre områder også at vi ikke hadde blitt venner i utgangspunktet. Jeg har fullstendig streite englevenner som vet at jeg røyker og har prøvd litt av hvert. De blir ukomfortable når jeg snakker om det, men det er jo strengt talt ikke noe poeng å fortelle en streit hvor rusa og fet tripp man hadde sist helg heller.

Hvis det her gjelder i en dating sammenheng så er det viktig for begge parter at det kommer fram tidlig. Om rus er en del av pakka med deg må du fortelle det like naturlig som du forteller om andre interesser eller uvaner du har. Det nytter ikke gå å skjule den delen av seg, skaper bare masse drama lenger ut i forholdet.