Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1238
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har fått tak i lyrica og har tenkt å bruke det som nedtrappingsmedisin mot opiater. Hvordan dosere riktig? tips og triks?
Spørs hva du er ute etter. Å bruke det alene som nedtrapping av opiater syns jeg høres ut som en dristig plan. Når det skal være sagt hjelper lyrica mot abstinenser. Da er det reglene for å få ruseffekt som gjelder. Skal du oppnå ruseffekt bør du ikke bruke lyrica hver dag men annenhver dag. Ikke spise etter inntak av lyrica og innta mye sukker Evt red bull eller annen energidrikk. Dette booster ruseffekt.
Anonym bruker
"Vred Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor ikke spise etter inntak av lyrica?
Godt hjelpemiddel, men bør ikke brukes for lenge, lyrica er versting blant abstinenser. Skal du kutte cold turkey å bruke lyrica eller trappe ned med det? Om det skal brukes sammen med opiater gjennom nedtrapping kan du kutte dosen med opiater ganske kraftig, da lyrica booster endel. Om ikke dosen du skal trappe ned fra er for høy, hadde jeg prøvd cold turkey og lyrica mellom 300-800mg i en 5-6 dager så prøvd å trappe ned lyrica over de to neste ukene. Funket fjell for min del etter ca 2 måneders bruk av div minus. Lyrica er rare greier, men utrolig hjelpsomt brukt riktig. Minste dose fra apotek er 25mg, men når man kommer ned til 50-75mg har jeg aldri merket noe ubehag når slutter å ta de. Du kan fint spise som vanlig etter du har tatt de. Lykke til.
Hvis man spiser rett etter inntak av lyrica får man ofte ikke noen effekt før mange mange timer etter, gjerne neste morgen eller noe sånt. Har hatt lyrica på resept i 4-5år så snakker kun av erfaring.
Tror dette er ett legemiddel som virker litt forskjellig fra person til person. Fikk det på resept selv før det gikk fra c til b preparat. Og merker aldri at mat påvirket, eneste var litt raskere effekt på tom mage, men det gjelder stort sett for alt av piller.
Gikk tre år på Lyrica fra 2010 til 2013.Fikk det på blå resept som c-preparat og fikk utskrevet 4 x 400 kapsler a 75 mg.De var god å ha da jeg kuttet ut Apodorm og Zolpidem samtidig,men i de periodene jeg gikk tom var et helvete.Jeg hivde gjerne i meg et brett om dagen når jeg hentet ut nytt.Selv om jeg hadde både Paralgin og Sobril var det grusomt å gå av cold turkey.Vær forsiktig.