Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2289
Hei! lurer på om noen vet om bird bangers er lov i Norge? vurderer og skaffe noe fyrverkeri pistol, men vet ikke hvor jeg kan få tak i. Helst noe på nette, hvis det går an.
Det skal sies at det aller meste av morro er ulovlig i norge, og når sikkerhetsbladene til selv det minste fyrverkeriet ber deg pent om å stå minst tre meter unna så kan man trygt si at det er ulovlig.
Sist endret av RagnarGranKuk; 13. januar 2022 kl. 10:41. Grunn: skrivefeil
Trådstarter
3 1
ja, de er så streng når det gjelder sånne ting. Pleier og lage hjemmelaget kinaputter, og de smeller en del hehe. men jeg bare lurer, er det ikke en gang lov med Hundepropp pistol? å er det mulig og få kjøpt over nett?[/quote]
Sist endret av Fypuskpo; 13. januar 2022 kl. 11:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hva med startpistoler da? da får du smellet, men er ikke helt det samme, evt signalpistol
du kunne kanskje kjøpe en sånn nødbluss pistol og skyte fyrverkeri fra batteri hylser som passer diametern til løpet, men det er som sagt mest sansynlig ikke lov, så det bør nok holdes unna tetsteder.
Hold deg uansett langt unna boligstrøk da. Jeg måtte for første gang passe på hunden til broren min på nyttårsaften og det var rett og slett jævlig å se den stakkars golden retrieveren skjelve og være så redd. Skjønner det er gøy med smell og pang men ta ansvar og hensyn
Dette er vel de som er lettest å få tak i:
https://www.tntpyro.no/produkt/balli...ekt/#iLightbox[product-gallery]/0
Trådstarter
3 1
ikke dumt det da

følger det med en pistol? har vurdert å teipe en one shot på en liten lekepistol, men jeg innser nå at det er en jævli dårli ide

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Dette er vel de som er lettest å få tak i:
https://www.tntpyro.no/produkt/balli...ekt/#iLightbox[product-gallery]/0
Vis hele sitatet...
ja selvfølgelig, jeg kommer nok til å bruke det på en gård :-)
Sist endret av Fypuskpo; 14. januar 2022 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fypuskpo Vis innlegg
ikke dumt det da

følger det med en pistol? har vurdert å teipe en one shot på en liten lekepistol, men jeg innser nå at det er en jævli dårli ide



ja selvfølgelig, jeg kommer nok til å bruke det på en gård :-)
Vis hele sitatet...
de selger pennen å https://www.tntpyro.no/produkt/signalpenn/
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
hva med startpistoler da? da får du smellet, men er ikke helt det samme, evt signalpistol
Vis hele sitatet...
Startpistol er registreringspliktig nå. Det er i allefall hva jeg har hørt ifra alle som har solgt meg startpistoler og folk i skyttermiljøet.
Det skal sies at det som skjer nå er at staten håndhever loven. Startpistoler faller inn under alle forskrifter om vanlig skytevåpen. Hundetrening og filmproduksjon er to enkle grunner til å kjøpe, eie og bruke startpistol.

Har allerede vært i retten da jeg og noen kompiser hadde skutt med startpistol i relativ nærhet til bebyggelse (3-4 km i luftlinje vel og merke). Den gang da vant jeg (2-3 år siden), men i dag ville jeg vært straffedømt.