Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 6370
I starten av Juni skal jeg avlegge fagprøve i Kontor- og administrasjonsfaget og har VELDIG lyst på "Meget godt bestått". Kun 5% får dette, men jeg føler at jeg kan fullføre lærlingtiden med dette.

Derfor lurer jeg på om noen av dere freaks kan hjelpe meg - om du har hatt fagprøven i dette faget eller ei. Tar virkelig imot alle mulige tips. Hva skiller en kandiat som kun får bestått og en som får MGB. Jeg har sett på kritereie arket, men vil gjerne vite mer.


Dette er min første post, men håper den ser ryddig ut.
Forskjellen går på hvilket humør sensorene er i, hvor god tone du har med de og hvor godt du klarer å besvare spørsmål og oppgaven du får.

Er du bunnsolid på alle temaer, så får du MG. Hvis ikke, får du bare bestått.
Har fagbrev i samme fag og fikk meget godt bestått på fagprøven.

Kan ikke si annet enn at det kommer an på sensorene du får, og gjør det lille ekstra.
Etter du har produsert oppgaven etter listen, finpuss. Når du snakker med sensorene på den "muntlige" delen, gjerne overforklar.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Har også fagbrev i kontorfaget. Jeg fikk bare bestått.

Grunnen var at jeg manglet "det lille ekstra". Generelt er fagprøven i kontorfaget utrolig enkel å bare bestå følte jeg. Bare skriv ned alt du vet og presenter det på en god måte. Men det er visst å gjøre en ekstra innsats og prøve å imponere sensorene, som kan gi deg meget godt bestått.

Prøven blir satt opp ut i fra de arbeidsoppgavene du selv har, etter at sensorene har besøkt deg og sett hva du jobber med. Noe som også gjør ting enklere på prøven.

Jeg likte ikke så godt sensorene mine, de var litt innelukket og surpadder.
Et tips jeg kommer på nå, er å kontakte læreren din. Deretter igjen å få kontakt med hans tidligere elever som han vet har fått meget godt bestått. Kanskje dem kan sende deg fagprøven sin?

Lykke til!
Sist endret av Chromatics; 11. mai 2017 kl. 12:01.