Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 24453
Jeg har en 30-pakning med noe imovane som jeg fikk på mandag.
Jeg har null toleranse da jeg ikke har brukt noe benzo nå siden Juli ifjor. Bortsett fra da jeg var innlagt på psykiatrisk fra august til januar i år (da var det noe 15 mg sobril i kanskje 1 måned, før jeg begynte å trappe ned).

Uansett jeg har tatt 10 mg imovane 3 ganger denne uken, nå ikveld i 21:30-tiden tok jeg 15 mg, men alt jeg kjente var denne rare smaken i munnen man får, litt småtrøtt og ellers bare pittelitt svimmelhet når jeg reiste meg fra sofaen.

Så det jeg faktisk lurer på er hvilken dose jeg må ta for å få en god rus? (hadde virkelig trodd 15 mg ville være nok for for å få en rus)

Og hvordan er egentlig rusen, btw?
Sist endret av supernatural; 8. februar 2014 kl. 23:38.
Slikt jeg har lest og fått det for meg skal man kunne få hallusinasjoner, bli kjempetrøtt, sulten, og fjern.
Imovane er ikke benzo, det er et hypnotikum. Ta 4-5 stykk og hold deg våken en stund så merker du nok noe

Du kan få hallusinasjoner og bli ganske loka av det.
Sist endret av EyesWideShut; 8. februar 2014 kl. 23:41.
Du merker ikke at du er rusa før dagen etter hvor du våkner og ikke husker en damn shit fra kvelden før.
Ta 2-3 og legg deg i senga og kikk utover det mørke rommet og se på ting flyte rundt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du merker ikke at du er rusa før dagen etter hvor du våkner og ikke husker en damn shit fra kvelden før.
Ta 2-3 og legg deg i senga og kikk utover det mørke rommet og se på ting flyte rundt.
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig der.. Imovane sliter hardt på hukomelsen, men det betyr ikke at du har vært apekatt kvelden før av den grunn bare fordi du ikke husker så mye. Med mindre du hiver innpå 20mg++ uten tolleranse.
Sist endret av narni; 9. februar 2014 kl. 00:15.
rusen varierer, noen får litt til ingenting mens andre får mye.
bare husk at det er fort gjort å svelge hele brette, snakker av erfaring
Jeg fikk dritdigg eufori av 1 pille før, etter forksjellig shit som har endra den kjemiske balansen i huet mitt merker jeg ikke 3 stykker lenger.
Det er veldig individuelt hvordan man kan reagere på Imovane. Noen kan få sterk rus, mens bortimot ingen rusvirkning. Den ruserfaringen jeg har fra Imovane, er at 15mg holder lenge, kluet for min del var å ligge i et mørkt rom, gjerne med no trippy dubstep/trance musikk i høytalere, eller se på film. Av egen erfaring kan du få ganske ekstreme syns og hørselsbedrag av Imovane, bl.a så ble sofaputer til kompiser som konverserte. Genrelle effekter av Imovane er at føler deg søvnig, fjern, kan få dårlig dømmekraft og dårlige idéer og lette til mer ekstreme "hallusinasjoner" (da tenker jeg mest på syns, hørsel og luktbedrag).Hukommelsestap er også veldig vanlig, da Imovane er et såkalt "apedop". Skal du bruke det rekreasjonelt, burde du ha ihvertfall 10 - 12 dager mellom hvert inntak.
Reptilfreak
Trådstarter
Hvor lenge vil rusen vanligvis vare?

Og når det kommer til hallusinasjoner.. Jeg har tidligere gått gjennom delirium tremens for ca. bare et halvt år siden, og det var mildt sagt ingen god opplevelse.
Vil man under imovane-hallusinasjoner være såpass rolig, avslappet, angstfri og euforisk at man vil drite i hallusinasjonene man ser?
Sitat av supernatural Vis innlegg
Hvor lenge vil rusen vanligvis vare?

Og når det kommer til hallusinasjoner.. Jeg har tidligere gått gjennom delirium tremens for ca. bare et halvt år siden, og det var mildt sagt ingen god opplevelse.
Vil man under imovane-hallusinasjoner være såpass rolig, avslappet, angstfri og euforisk at man vil drite i hallusinasjonene man ser?
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om at du får noen skumle hallusinasjoner, kanskje veggene begynner å "puste" og ting rører litt på seg
Sitat av supernatural Vis innlegg
Hvor lenge vil rusen vanligvis vare?

Og når det kommer til hallusinasjoner.. Jeg har tidligere gått gjennom delirium tremens for ca. bare et halvt år siden, og det var mildt sagt ingen god opplevelse.
Vil man under imovane-hallusinasjoner være såpass rolig, avslappet, angstfri og euforisk at man vil drite i hallusinasjonene man ser?
Vis hele sitatet...
Slik som jeg har oppfattet meg selv fysisk på Imovane-rus, er at du generelt er veldig rolig, stein nærmest, man kan være anspent, mens hjernen prøver "å drepe prosesser" i mangel på bedre ord. Angst har jeg aldri opplevd på Imovane som jeg husker, eufori er ikke nødvendigvis veldig tydelig.

Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er ikke snakk om at du får noen skumle hallusinasjoner, kanskje veggene begynner å "puste" og ting rører litt på seg
Vis hele sitatet...
Hallusinasjonene kan være ganske sterke jo, selv har jeg opplevd at soundtracket på "The pursuit of happiness" endra seg fra norsk til engelsk. Og at putene i senga ble til kompiser som satt der å så sammen med meg, mens de "dubba" filmen på norsk.
Sist endret av T.J; 9. februar 2014 kl. 00:45.
Sitat av T.J Vis innlegg
Slik som jeg har oppfattet meg selv fysisk på Imovane-rus, er at du generelt er veldig rolig, stein nærmest, man kan være anspent, mens hjernen prøver "å drepe prosesser" i mangel på bedre ord. Angst har jeg aldri opplevd på Imovane som jeg husker, eufori er ikke nødvendigvis veldig tydelig.



Hallusinasjonene kan være ganske sterke jo, selv har jeg opplevd at soundtracket på "The pursuit of happiness" endra seg fra norsk til engelsk. Og at putene i senga ble til kompiser som satt der å så sammen med meg, mens de "dubba" filmen på norsk.
Vis hele sitatet...
Høres jo ut som hyggelige hallusinasjoner det da
Sitat av T.J Vis innlegg
Hallusinasjonene kan være ganske sterke jo, selv har jeg opplevd at soundtracket på "The pursuit of happiness" endra seg fra norsk til engelsk. Og at putene i senga ble til kompiser som satt der å så sammen med meg, mens de "dubba" filmen på norsk.
Vis hele sitatet...
det er vrangforestillinger?
Sitat av skyf43n Vis innlegg
det er vrangforestillinger?
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes, det er den eneste gangen jeg har opplevd noe slikt, og om det var faktiske hallusinasjoner, eller noe annet aner jeg ikke, virkelighetstro var det ihvertfall.
Hallusinasjoner er hallusinasjoner uansett hvordan du snur å vender på det.
Sist endret av EyesWideShut; 9. februar 2014 kl. 01:10.
Sitat av narni Vis innlegg
Ikke helt enig der.. Imovane sliter hardt på hukomelsen, men det betyr ikke at du har vært apekatt kvelden før av den grunn bare fordi du ikke husker så mye. Med mindre du hiver innpå 20mg++ uten tolleranse.
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte ingenting om apekatter, kun at man ikke husker noe dagen etterpå.
Sist endret av Bombasa; 9. februar 2014 kl. 01:27.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Hvor lenge vil rusen vanligvis vare?

Og når det kommer til hallusinasjoner.. Jeg har tidligere gått gjennom delirium tremens for ca. bare et halvt år siden, og det var mildt sagt ingen god opplevelse.
Vil man under imovane-hallusinasjoner være såpass rolig, avslappet, angstfri og euforisk at man vil drite i hallusinasjonene man ser?
Vis hele sitatet...
Vel. Ta dette for det er verdt. Stilnoct er ikke imovane, men det er nært beslektet både i hvordan det virker og hvilke effekter du får. Under stilnoct-rus har jeg opplevd en slags delirisk drømmetilstand som minnet om et mareritt, men alle de "skumle" tingene jeg så syntes jeg bare var morsomme eller interessante, mens i enhver annen situasjon (f.eks. en vanlig drøm, eller i virkeligheten) ville jeg blitt skikkelig skremt.

Så om imovane og stilnoct er såpass like i effekter som folk sier, så vil jeg si at du vil få en avslappet og angstfri reise gjennom syke ting som skjer rundt deg. Husk at imovane stimulerer de samme reseptorene som benzo, så det er naturlig at de har en viss angstdempende effekt, selv om den søvndyssende effekten er mest fremtredende. Imovane og Stilnoct er, i motsetning til andre stoffer som kan gi såpass sterke hallusinasjoner, ikke kjent for "bad trips" i emosjonell forstand. Faren er heller at du finner på å spise hele brettet og gjør masse dumme ting, akkurat som når du blacker ut på alkohol eller benzo, bare med hallusinasjoner oppå det hele.
Reptilfreak
Trådstarter
Hvor lenge etter forrige inntak bør man vente før man ruser seg på det neste gang?

Tenker da på at man jo ved rivotril så anbefales det at man venter minst 2 dager etter forrige inntak før man ruser seg på nytt.
Sist endret av supernatural; 9. februar 2014 kl. 17:35.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg nevnte ingenting om apekatter, kun at man ikke husker noe dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
hehe sant nok, tolket det litt feil ser jeg nå!
Tror ikke du trenger å vente, bare å øke dosen. Vet ikke om man kan bli inn spist på imovane på lik linje som benzo?
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Tror ikke du trenger å vente, bare å øke dosen. Vet ikke om man kan bli inn spist på imovane på lik linje som benzo?
Vis hele sitatet...
Jeg økte dosen til 25mg Imovane.
Men alt jeg føler idag er den rare smaken, den følelsen jeg alltid får av at jeg snakker høylytt med meg selv, og mye jeg leser gir ikke mening/ det er mening i alt.. vanskelig å forklare, pittelitt bedre humør i begynnelsen, trøtt og helt nå til slutt er jeg bare smådeprimert.

Tenker jeg heller får vente minst 3 dager før jeg prøver meg neste gang.
kan fortelle deg at imovane(og lignende ting som feks stilnoct) kan være ganske farlig og ta for mye av...ikke pga overdose, men pga at du kan gjøre helt utrolig dumme ting uten at du i det hele tatt vet det. For all del prøv det, men vær forsiktig!!

min historie: tok 1 x for og få sove, hjalp ingenting..tok en til, og enda en..fikk fremdeles ikke sove, etter dette husker jeg ikke mer, men pakken var tom når jeg sjekket dagen etter så må ha tatt 30-50 stk.

våkna opp uten førerkort eller bil...

er nok veldig lett og ta for mye av disse medisinene og da vet man ikke hva dumme ting man kan finne på :/
Reptilfreak
Trådstarter
Tok 25 mg imovane idag.
Ble bare litt trøtt, i litt bedre humør, også fikk jeg kanskje en liten følelse av å være full (ved at jeg gikk litt ustødig)

Er det en god ide om jeg venter 1 uke og da tar 35 eller 50mg?
▼ ... over et år senere ... ▼
Man blir ikke sulten man får en ekkel smak i munnen sv imovane så alt smaker dritt men alt annet er riktig
Sitat av supernatural Vis innlegg
Jeg har en 30-pakning med noe imovane som jeg fikk på mandag.
Jeg har null toleranse da jeg ikke har brukt noe benzo nå siden Juli ifjor. Bortsett fra da jeg var innlagt på psykiatrisk fra august til januar i år (da var det noe 15 mg sobril i kanskje 1 måned, før jeg begynte å trappe ned).

Uansett jeg har tatt 10 mg imovane 3 ganger denne uken, nå ikveld i 21:30-tiden tok jeg 15 mg, men alt jeg kjente var denne rare smaken i munnen man får, litt småtrøtt og ellers bare pittelitt svimmelhet når jeg reiste meg fra sofaen.

Så det jeg faktisk lurer på er hvilken dose jeg må ta for å få en god rus? (hadde virkelig trodd 15 mg ville være nok for for å få en rus)

Og hvordan er egentlig rusen, btw?
Vis hele sitatet...
Ta imovanen på morgenen med en kopp kaffe for å få en god start på dagen gjerne 2-3 stk og et par kopper med kaffe
Det er ofte du ikke skjønner hvor loka du var før dagen etterpå.

Hold deg unna facebook og mobil o.l.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Picard Vis innlegg
Det er ofte du ikke skjønner hvor loka du var før dagen etterpå.

Hold deg unna facebook og mobil o.l.
Vis hele sitatet...
Enig, lurt å holde seg unna Ebay også skal jeg love.

Våknet opp en morgen med blåmerker og kunne ikke huske hva jeg hadde gjort.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Imovane kan fort bli en vanesak
Anonym bruker
"Ergerlig Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ruset meg mye på Imovane og Stilnoct (Zopiclone og Zolpidem), og det finnes ikke noe mere cringe enn å våkne opp etter en sånn "rus". Du blir "fjern", men underbevisstheten tar overhånd. Klarer du å dosere på milligrammet så får du det gøy, men 99/100 ganger jeg har eksprimentert med disse stoffene så har jeg hatt lyst til å henge meg morgenen etter. Har påstått at folk fra Bergen har kravlet inni veggene mine på soverommet, ringte alle slektninger og sa ifra at de måtte fjerne disse skapningene!
Anonym bruker
"Ergerlig Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen offense mot Bergensere tho
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Angående det med Imovane og toleranse så opplever jeg fortsatt effekt etter tre år med uregelmissig bruk (ca. 20 x 7,5 mg / mnd), både som medisin og rusmiddel. Men med et sånt forbruk er den sterkeste virkningen hukommelsestap, selve rusfølelsen er ganske subtil, men fortsatt fin i kombinasjon med det meste, forutsatt at man klarer å holde seg til én pille. Alt over resulterer for meg i eskalerende blackout, da man fort får dumme ideér og gnafler i vei på jakt etter et kick som allerede er opplevd.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg digger imo rusen, men den avtar fort. Det gode er at toleransen bygges ned like fort etter min erfaring. 1-2 uker uten er den tilbake. Da blir jeg lystig, kreativ, snakkesalig og kreativ Minuset er at jeg kan bli litt ustø og at hukommelsen er fullstendig på sykkeltur. Skulle i et jobbmøte jeg grua meg helt sinnsykt til. Noen kollegaer hadde røket i hop og jeg var dratt inn. Jeg visste jeg måtte prate, måtte ta det med ro å holde hodet klart. Poppa 15 mg og fullførte med glans (i følge tilbakemeldinger) jeg husker bare bruddstykker. Men fikk ros for måten jeg taklet det på hehehe