Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2439
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Har en venn som ble tatt i 100kmt i 50 sone er det fengsel eller en bot. Da jeg fikk bot for å kjøre 79 i 50sone fikk jeg valget mellom bot og 14dager fengsel. Hvordan blir det for han
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ubetinga fengsel, bot og eitt til to år uten lappen.

Forøvrig fekk ikkje du valet mellom forelegg og fengsla. Du fekk forlegg, subsidiært fengsel om du ikkje kunne betale.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ubetinga fengsel, bot og eitt til to år uten lappen.

Forøvrig fekk ikkje du valet mellom forelegg og fengsla. Du fekk forlegg, subsidiært fengsel om du ikkje kunne betale.
Vis hele sitatet...
Så du tror han får fengselsstraff? Han som kjørte 100 i 50sone
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Så du tror han får fengselsstraff? Han som kjørte 100 i 50sone
Vis hele sitatet...
Fjorten dager og oppover, avhengig av om det er straffeskjerpande omstende.
Han må nok sone et par uker ja, det er en ting å kjøre for fort på landevei, det har jeg forståelse for.
Men 100 i 50sone? det er er en grunn til at det er 50sone der og det er rett å slett uansvarlig, "kompisen" din fortjener det kommer hans vei nå.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Han må nok sone et par uker ja, det er en ting å kjøre for fort på landevei, det har jeg forståelse for.
Men 100 i 50sone? det er er en grunn til at det er 50sone der og det er rett å slett uansvarlig, "kompisen" din fortjener det kommer hans vei nå.
Vis hele sitatet...
Ja er ikke akkurat et sjakktrekk å kjøre 100 i 50sone. Håper han lærer av dette men er litt kjipt hvis han må droppe ut av skole for å sone. Men går vell ann å søke om utsettelse på soninga eller? Sann han kan bli ferdig med semesteret
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Ja er ikke akkurat et sjakktrekk å kjøre 100 i 50sone. Håper han lærer av dette men er litt kjipt hvis han må droppe ut av skole for å sone. Men går vell ann å søke om utsettelse på soninga eller? Sann han kan bli ferdig med semesteret
Vis hele sitatet...
Fotlenke er et alternativ i slike saker. Da kan man sone samtidig som han går på skole. Det er jo i teorien bare husarrest fra etter skolen, til skolestart neste dag.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Fotlenke er et alternativ i slike saker. Da kan man sone samtidig som han går på skole. Det er jo i teorien bare husarrest fra etter skolen, til skolestart neste dag.
Vis hele sitatet...
Dette var ikke en dum ide takker.
https://lovdata.no/dokument/LGSTR/av.../lg-2019-93717

lignende sak, 94 i 50 sone, med en formildende omstendighet som tilsvarte en halvering av straffen.
Min bror knakk i samme fella nylig, 111 i 50. Fikk 15mnd uten førerkort med teori og oppkjøring på nytt + 35000,- i bot som han fikk gjort om til 18dager fotlenke soning istede.

Dette kan han nok få ved å fremlegge litt papirer og søke
Bare å søke om fotlenke