Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 726
Hei.

Som topic sier så trenger jeg sårt hjelp til å installere en SATA disk på Windows Vista.

Kjøpte en WD-3200KS HDD i dag. "Works with windows vista" står det med et klistremerke på eska den kom i.
Når har jeg koblet til disken, ledningene er på rett plass. Men finner den ikke i Windows nå.
Det var med en cd, men den var selvfølgelig ikke kompitabel med Vista.
Noen av dere som har tips til meg hvordan jeg skal gå fram for å få denne harddisken til å virke?
Formatter den.
formater den til ntfs, men har da aldrig hørt om en HD som ikke virker i vista??
Trådstarter
8 1
Vel, hvordan formaterer jeg den når jeg hverken finner den i Win eller enhetsbehandling?
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Gå inn på kontrollpanel -> administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> lagringsplass -> diskbehandling. Finner du HDDen der?
Trådstarter
8 1
Sitat av pr0cyon
Gå inn på kontrollpanel -> administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> lagringsplass -> diskbehandling. Finner du HDDen der?
Vis hele sitatet...
Nei. Finner den ikke der.

Mulig jeg har koblet feil? Tror ikke det heller egentlig, siden det er ganske åpenlyst hvor kabelene skal være.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kanskje du ikke har aktivert SATA på hovedkortet ditt ?

Hvordan er disken koblet ?

Hva har du koblet din eksisterende disk via?
Trådstarter
8 1
Jeg finner disken i Enhetsbehandling, men ikke i Diskbehandling. Hvordan går jeg nå frem for å formatere den og begynne å bruke disken?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du finner den _IKKE_ i diskbehandling?

Screenshot or it didn't happen.
Trådstarter
8 1
Sitat av AtXbYeA
Du finner den _IKKE_ i diskbehandling?

Screenshot or it didn't happen.
Vis hele sitatet...



http://bildr.no/image/141072.jpeg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bla litt lenger ned på diskbehandling så ser du sikkert en disk som er uinitsialisert.
Den er jo der! Duser den det står utildelt? Høyreklikk og formater.
Trådstarter
8 1
Oj, øynene er det første man blir blind på hva? beklager rotet. Fikk det til nå.


edit

noen som vet hvor de siste 20 gb er blitt av? får frem kun 298 gb av en 320 gb hdd.
Sist endret av Celebra; 11. januar 2008 kl. 18:52.
Sitat av Celebra
Oj, øynene er det første man blir blind på hva? beklager rotet. Fikk det til nå.


edit

noen som vet hvor de siste 20 gb er blitt av? får frem kun 298 gb av en 320 gb hdd.
Vis hele sitatet...
Fordi produsentene regner på en annen måte enn det som er "riktig".
Les mer her:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...&highlight=gib

Er med andre ord ikke noe å gjøre med det.
Mine 500GB disker = 465GB hver

Vanesak, men trist å tenke på :/
Trådstarter
8 1
Er ikke dette juks? Med tanke på at de 'lurer' folk til å tro de kjøper en 320 GB HDD når man i realiteten får en 298 gb hdd.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Gratulerer 20 år etter, now go cry in a corner.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Celebra
Er ikke dette juks? Med tanke på at de 'lurer' folk til å tro de kjøper en 320 GB HDD når man i realiteten får en 298 gb hdd.
Vis hele sitatet...
So Sue 'em