Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  559 58506
ProZhen: Den rare meldingen du fikk var et bokmerke som ble sendt, og kom litt mislykket frem.

Duxo: Takk som minnet meg på det. Finner ikke edit-knapp, så da blir det ny post. Her er ihvertfall bildet med.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe... Ja, det skjer mye shit inne på Biip.no for tiden. Over 1000 nye medlemmer hver dag, men heldigvis er de fleste positive

Den ringetone-greia tenkte vi å endre helt på, fordi den er jævlig irriterende om man bare sveiper over med musa. For meg som sitter 6-7 timer hver dag med Biip, så blir det i meste laget. Hehe.

ProZhen, når det gjelder det at det står "Takk for din melding", så er det fordi du kommer fra banneren - eller evnt skrev inn en melding i den første boksen på forsiden.. Da blir det opprettet en session, som venter på deg - helt til du blir medlem. Hvis du bare klikker rett inn på "Bli medlem", så er overskriften: "Send så mye gratis SMS du vil fra Biip.no"

Det er ikke lov å være 46 cm høy. Fordi da kødder du med oss

Og den siste greia du mottok på mobilen din, var et gratis bokmerke til wap.biip.no. Akkurat nå sender vi dette ut uavhengig av hvordan mobil du har, men skal tilpasse det til å kun sende ut hvis du har en Nokia eller Sony Ericsson (som nesten alle modellene støtter bokmerke)
For å få det der spitzy-greiene til å ha mer aktivitet bør dere droppe det at det koster penger å legge inn bilde. Jeg nekter å bli medlem før dere dropper det
Stormen: jeg oppdaget en liten feil i det å sende gratis SMS. Siden dere har gjort det sånn at man bare kan sende 3 gratis SMS till ett MOB. nummer pr. dag eller noe sånt, så kan man faktisk Slette informasjonskapslene og Internett-Filene og deretter sende 3 nye SMS til samme MOB. nummer.. Håper du skjønte det =)
Sist endret av Zimp_ZonZ; 13. mai 2005 kl. 19:38.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Neineinei...

Zimp_ZonZ, det er maks 8 meldinger i minuttet, og sende den samme meldingen til ett nummer maks 2 ganger. Dette for å forhindre at f.eks noen sender "Du er en hore" 50 ganger til samme nummer - og for å forhindre at noen sitter og trykker Send 1 million ganger etter hverandre.

Og informasjonen om hvor mange meldinger du har sendt lagres ikke i cookies, den lagres på serveren i en session - så her har du misforstått absolutt alt
oki, sry..
eyh.... er det nå du vil høre at jeg fant en glitch til eller...? Sitter på IE 6.0 og XPSP2 akkurat nå (har prøvd å forklare far at han burde la meg legge inn firefox for han, men han nekter plent), og la merke til disse to her:
http://biip.no/Default.aspx?Section=...&Type=WAVEFORM

Når du trykker Oppdater på den siden noen ganger så blir bilder feil og rare tall kommer opp...
Sist endret av Zimp_ZonZ; 14. mai 2005 kl. 10:46.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av atomet
***goddamn... tenk hva man kunne få til med såpass midler i ryggen...!*** Vi slår jo ihvertfall endel av de sidene der, hvor mange unike/sider har du her på forumet NSO? NFF må da havne ganske bra oppover på den lista, er jo mer aktivitet her enn hos oss?
Vis hele sitatet...
Rask hoderegning sier meg at vi nok hadde havna rett over akam og amobil på den listen (og det uten et "nettverk" å melke trafikk fra).
Et målingsverktøy som det der (til 5,000 i måneden) interesserer meg dog ikke ettersom vi ikke har noen praktisk bruk for informasjonen.
Nummeret ditt står som avsender.. hvis de har kontakt lagret med det nummeret, så vises nummeret uansett?
Sitat av nso
Rask hoderegning sier meg at vi nok hadde havna rett over akam og amobil på den listen (og det uten et "nettverk" å melke trafikk fra).
Et målingsverktøy som det der (til 5,000 i måneden) interesserer meg dog ikke ettersom vi ikke har noen praktisk bruk for informasjonen.
Vis hele sitatet...
hehe, nei... men det er jo gøy å vite hvordan man ligger an i forhold til endel av de "store" norske sidene
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
nso, ja, det er sant; det er kun interessant å være på den lista om man satser på å hente annonsekroner - fordi det blir en nøytral 3. part å kunne henvise til, når noen spørr om besøksstatistikk.

Mener forøvrig at det er noe du/dere burde kunne vurdere - for selv om NFF selvfølgelig er kulest som det er, reklamefritt - så kunne man jo med annonsekroner både hentet ut lønn, fått raskere servere, reklamert, osv... Men jeg vet at du/dere ikke vil det uansett. Just my 2 cent

exefic, ja, nummeret står som avsender - så det blir slått opp på vanlig måte i telefonboka på mobilen. Merk dog at dette ikke gjelder alle mobiler; noen (f.eks T610) forstår at avsendernummeret ikke er "ekte", og gjør da ikke noe oppslag - bare skriver f.eks 943 28 901 som avsender. (fordi avsendernummeret bare sender vi med meldingen i en variabel, mens det EGENTLIGE avsendernummeret er 1966)

Meldingene blir forøvrig sendt ut fra Luxembourg, slik at når de kommer frem til mobilen din, så er klokkeslettet på meldingen 1 time feil.. Dette er også noe vi jobber med å fikse
http://biip.no/Default.aspx?Section=...&Type=WAVEFORM står det "Sprø" (ringetoner) to ganger

Dyrelyder Sprø Sprø Truetones Groovy!
Vis hele sitatet...
*info*
Sist endret av Zimp_ZonZ; 14. mai 2005 kl. 19:56.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Stormen
Mener forøvrig at det er noe du/dere burde kunne vurdere - for selv om NFF selvfølgelig er kulest som det er, reklamefritt - så kunne man jo med annonsekroner både hentet ut lønn, fått raskere servere, reklamert, osv... Men jeg vet at du/dere ikke vil det uansett. Just my 2 cent
Vis hele sitatet...
For å ta en ærlig diskusjon her så har man tenkt tanken. Jeg tror dog at du overvurderer trafikkens verdi, i og med at det er veldig lite målrettet publikum og ergo ikke av så stor interesse for reklamører. Jeg tviler meget sterkt på at man hadde rakt inn så mye som du hinter til, men nå skal jeg være den første til å påpeke at jeg ikke har noe særlig erfaring med reklamering.
For GeekStuff.no/komplett/hifi-butikker så er jo dette beste plassen å reklamere.
Selv om "geeks" ikke trykker på heslig reklame så trykker de ofte på tilbudet fra komplett.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
nso, for å ta en gyldig sammenligning (ville jeg tro): Jeg driver jo også med GiBud.no. GiBud har ca 2000 unike besøkende hver dag. Nå drar vi inn 2-3000 kr i måneden på bannere, men før vi gjemte bannerne litt bort (for å skape en bedre site) så hadde vi 10-12.000 kr måneden.

Greia er imidlertid at jeg tror medlemmene her på forumet er såpass lojale, at de ville klikket MYE oftere på bannerne enn det som er vanlig. Jeg ville i hvert fall gjort det; bare klikket på banneren og lukket vinduet etterpå. For NFF hadde det vært det samme; fordi forumet får betalt per klikk. En topp-banner hadde heller ikke gjort stor estetisk skade - fordi ved siden av logoet nå er det jo bare masse tomrom. Kunne jo forsøkt? Kontakt Advertising.com for en deal
For de av oss som er kronisk allergisk mot reklame på sider så bør gjennomsnittsnivået på en bruker her være i stand til og installere adblock i firefox eller en annen lokal proxyløsning som proxomitron.
for den rette typen produkter, så er da dette her målretta som *****! Komplett og andre datasjapper bør da slå bra an? i bunn og grunn, samme produkter/sjapper/annonsører som på hw.no?

Riktignok tilsier ihvertfall min erfaring med denne typen ting at antall viste bannere havner et godt stykke under antall sidevisninger (ca 50% hos oss...!), men dere burde da ihvertfall få inn nok til at det dekker utgifter til server osv, og det hadde vel ikke gjort direkte vondt det?! Evt kan dere jo satse kun på tekstannonser, så blir det enda mindre påtrengende. (veit ikke om de er like lette å blokke heller jeg?)
Sist endret av atomet; 16. mai 2005 kl. 14:01.
Bare lurte på om det skulle se sånn ut? irriterte meg litt.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Luric, nei, jeg vet... Det er altfor dårlig av oss, men det er en feil i Firefox som vi ikke har fått fikset enda.. Det er pga at Firefox egentlig ikke lar deg sette noscroller på textareas... Det finnes sikkert en fix på det, men foreløpig har vi som sagt ikke hatt tid
nesten så jeg ikke vil bruke tjenesten.....Merk NESTEN
Sitat av Stormen
Hei gutta,

jeg tenkte jeg bare skulle spørre om litt hjelp til å spre ordet om mitt nyeste prosjekt Biip.no - som forøvrig er blitt diskutert tidligere her på forumet.

Greia er at vi fra og med i morgen av gir bort ubegrenset gratis SMS til absolutt alle medlemmer - en hel måned. Du kan sende en eller 1000 SMS om dagen; vi gir katta, så lenge du er medlem.

Det jeg kunne ha trengt hjelp til, var å spre ordet om dette - samt gjerne linking fra deres websider (noe som upper Google-rankingen på sida)...

Understreker at det ikke er noe "lureri" med i bildet her: Selskapet som jeg jobber for (telitas) tar regningen for å sende alle disse SMS'ene - og etter kampanjeperioden går vi ned til 3 eller 5 gratis SMS om DAGEN.

Linken er www.biip.no
Vis hele sitatet...
passer bra for meg som er av den fattige sorten :P hehe
Stormen: Fant en "bug" på Biip.no

Når man skal skrive en melding i det "interne" systemet på Biip.no så mister man all teksten i boksen vist man f.eks trykke på oppgavelinjen og tilbake på siden. Er nok at man trykker en annen plass utenom browseren så forsvinner alt man har skrevet.

edit: Gjelder for IE og FireFox, så jeg regner med Opera også, men har ikke testet der
Sist endret av Vangen; 19. mai 2005 kl. 16:23.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det er fordi vi ønsker å cleare textfeltet og setter OnClick="" i textareaen.. Men jeg ser at det bare blir problemer med det, så skal fiske..

Ellers, GOD NYHET: Sjefa har sagt ja til å fortsette gratis ubegrenset SMS helt frem til minst juli/august
Ja, jeg tror det er bedre at brukeren eventuelt fjerner "Skriv meldingen her" teksten selv eller noe lignende. Sett at du skriver halve meldingen, og så kommer en feil melding eller noe sånt, så må du skrive på nytt. Ikke noe gøy

Bra med masse gratis meldinger.
Stormen, Sjefen din liker jeg!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Er jo ikke verre enn at Stormen kun fjerner teksten på onClick hvis den tilsvarer "Skriv meldingen her".
Stormen: Jeg tror jeg elsker deg! Det burde finnes fler folk som deg!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
OnClickvalue="" er fjernet.. Så nå burde ingen ha det problemet mer

Bra at dere liker at det er ubegrenset gratis SMS.. Beste måten å takke meg på, er å slenge ut en lenk på hjemmesida deres - fordi da fyker google-rankingen i været.. Irriterer meg å se FreeSMS.no på 1. plass når man søker på "Gratis sms"
Orker ikke lese igjennom alle posetene(7 sider, altfor mye), men vil påpeke at det er jævlig dumt at alt jeg har skrevet i en sms forsvinner når jeg klikker i den igjen. Også funker ikke javascriptet hvor du klikker på et navn i addressebok, og at de kommer opp i nr-feilden.

EDIT: haha! så at du hadde fiksa nr. 1 nå...
EDIT: nr. 1 var vist ikke fiksa alikevel, bruker FF, hvis det har noe å si.
Sist endret av tjukka; 21. mai 2005 kl. 22:34.
Har ikkje lest heilt nøye eg heller, men eg trur det stod noko om at det var noko gale i FF.

Edit: sjå toppen av sida.
Seigmann, hvis det var til meg, så er det snakk om noe helt annet en det jeg påpekte.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis ingen av dere har lest tråden, så er det jo strengt tatt litt teit å sitte å diskutere hva som står i den.
Sorry, min feil
Nå er det noe galt. Jeg skriver en nokså lang melding til et nummer jeg har sendt meldinger med helt siden starten, men får beskjed om at meldingen bryter med reglene. Har lest over reglene hundre ganger nå, og den bryter overhodet ikke med noen regler.

Uansett hva jeg skriver, så lenge det er til det nummeret, så blir det ikke sendt. Klarer å sende til meg selv.

Løsning?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Det er sannsynligvis pga de nye reglene vi har innført.. Jeg har ikke rukket oppdatere reglene enda, men det går på at man ikke skal kunne sende mer enn 25 meldinger til samme personen i løpet av en dag.. Dette måtte vi innføre, fordi vi så at noen satt og spamma folk med 200 meldinger til mobilen. Og da er det Telitas som sliter, fordi vi kan bli anmeldt for medvirkning til trakassering. Derfor Men du kan imidlertid sende så mange sms du vil til andre nummere altså.
Da var det nok derfor ja. Har sendt langt over 25 meldinger til personen i dag, men selvfølgelig ikke spamming.

Ingen måte å komme rundt dette på? Da mottaker av meldingene er biip-medlem kunne hun ha tikket av på ett eller annet.

25 meldinger er jo mye og er selvfølgelig takknemmelig for det, men langt mellom ubegrenset og 25.
Sitat av Stormen
..det går på at man ikke skal kunne sende mer enn 25 meldinger til samme personen i løpet av en dag.. Dette måtte vi innføre, fordi vi så at noen satt og spamma folk med 200 meldinger til mobilen.
Vis hele sitatet...
Er det ikke mulig å løse der relativt godt ved å sette en sperre for hvor ofte du kan sende melding til samme nummer. F.eks at du må vente 3 minutter før du kan sende en ny melding til samme nummer. Over 20 meldinger kunne det f.eks økt til 5 minutter, og dermed øke med 5 nye minutter for hver 10'ende melding.

.. eller at en person som har mottat over 15 meldinger fra samme bruker på deres side vil motta en melding fra dere hvor han/hun har mulighet til å sende et kodeord som gjør at brukeren ikke lenger vil ha mulighet til å sende meldinger til det nummeret fra deres side.
Sist endret av ZerBox; 22. mai 2005 kl. 21:11.
Det er en slik sperre, men det hjelper jo ikke hvis en sender 3 meldinger i minuttet(som er maks sperren til samme person) i 60 min. da er du plutselig oppe i ....(hoderegning sent på natta, shit)... 180 meldinger. Jeg ville ikke blitt så glad for å motta 180 meldinger i timen.

Om noen stakars folk gidder å sende maks meldinger i minuttet så lenge vet ikke jeg, men tydelig vis da.
Bonjævel
Marjo's Avatar
[23:46:20] ::: Felina!Fubox@xxxxxxxxxxxxx.adsl.tele2.no has joined: #Narvik
[23:46:21] < Felina> www.biip.no : gratis sms, og mye mer
[23:46:22] ::: Felina!Fubox@xxxxxxxxxxxxx.adsl.tele2.no has left #narvik:

Er vel ikke tvil om at biip.no går bra?
Litt iriterende med dette at teskten som en skriver i melding forsvinner når en tar opp en ny side og gjør andre ting. Men det ordner seg vel etterhvert. Kan ikkje tenke meg at når en skal gjøre et sånt stort prosjekt som dette at det forekommer med null feil og mangler. Blir alltid et par bugs og det er bare sånn det er. Flott arbeid Stormen. Flott at du legger så mye arbeid i dette her
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Marjo, haha... Ja, det er helt rart, hvordan folk reklamererer for oss, uten at de får betalt.. Det er blitt startet en slags underground MSN-nick kampanje også, hvor folk setter "Gratis SMS på Biip.no" i nickene sine - gjerne med en regnbue i slutten.. Får hele tiden høre om folk som har sett det i nickene til totalt ukjente folk

Og ja, Biip.no går veldig bra... Ikke økonomisk riktig enda - men heldigvis har Telitas et langsiktig perspektiv.. Sjekk også dette:

http://www.solvtaggen.no/index.php?struct=3&join=816

Ja artig det der med all reklamen! Her om dagen kom jeg over reklame for biip.no på en HELT uventet plass, Bodø Hardcoreklubb, der jeg leser en del på forumet... http://www.hardcoreklubb.com/viewtopic.php?t=179 kjenner du fyren? var det siste stedet jeg regnet med å lese om biip.no
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Haha... Nei, jeg kjenner ham ikke Men morsomt er det allikevel... Hehe.. Hardcoreklubb faktisk.. Og nei, det er ikke noe "prøveprosjekt".. Det kalles en lanseringsperiode, og den er nå utvidet til august 2005. Jezus, utakknemlige folk som kaller det "prøveprosjekt".. Er det jeg jobber 12 timer om dagen for?

Husk også å sjekke ut Sølvtaggen-nominasjonen.. litt fett det
Er det noen mulighet for å sende meldinger via sin biip.no-konto med et tredjepartsprogram? Eller om noen her kunne lagd noe slikt?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
froskenfredrik, skjer det, så stenger vi hele tjenesten samme dag - for alle. Telitas har satset over 1 million kr på mitt/vårt arbeid, og er avhengige av å få valuta for pengene. Det vil si at folk nødvendigvis må bli eksponert for Telitas' produkter - også mens de sender SMS. Fordi om selv du og alle kompisene dine aldri ville ha kjøpt noe uansett, så viser statistikken at om du viser en reklame for 1000 mennesker, så vil en viss prosentandel alltid kjøpe noe (og slik finansiere ubegrenset gratis sms)... Om ingen kjøper noe - så sier det seg selv; da holder ikke godtebutikken oppe særlig lenge
Ja, selvfølgelig. Tenkte jeg ikke på! Reklameeksponeringen er jo selvfølgelig hele vitsen med å ha gratis sms.

Godt jobba med siden, btw!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Stormen
Det blir snakk om maks 2 i måneden; og da levert til innboksen din på Biip.no
Mobilen sender vi ingenting til.
Vis hele sitatet...
Ikke?

Superpris på WigWam-Polytone: 5 kr!
Fra:wap.biip.no
Sist endret av Kakcoo; 27. mai 2005 kl. 12:28.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe.. .Ja, det er blitt en endring på det; ved at vi sender en såkalt WAP-push til mobiltelefonen 1-2 ganger i måneden - som er gratis å motta. Forhåpentligvis vil folk syntes det er greit.. Hvis ikke, så får vi bare slutte med det.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva er sånn push-crap egentlig?