Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1607
Hei folkens.

Jeg får straks besøk fra utlandet og skal være tourguide i Oslo. Det er jo litt vrient å plutselig skulle se sin egen by med nye øyne, så jeg tenkte å høre med folket her inne om dere har noe god inspirasjon til hva man bør gjøre, se, spise, drikke, høre etc. Å gå Karl Johan opp og ned er ikke det vi synes er mest spennende, men er heller interessert i å oppleve de små fete tingene som Oslo kan by på. Har du et favorittsted i Oslo som du vil dele, skriv en setning om hva det er og hvorfor det bør sees, og det er fett uansett om det gjelder en hyggelig cafe eller byens beste utsikt.
Glad i frognerparken jeg da. Bodde på Majorstua i 3 år, og den var like vakker første som siste dagen. Vet mange ikke kommer til å være enig der, da.

Restauranten på frognerseteren er og verd å få med seg syns jeg, men den er sviiindyr.
Litt lengre opp forbi frognerseteren er det ganske fin natur til å gå turer i.
Operahuset, grunnet arkitektur og plassering.
Dra på fisketur på en av øyene eller i nordmarka. Det er også fint å grille ute i en park med et par pils når det er fint vær.
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Dra på fisketur på en av øyene eller i nordmarka. Det er også fint å grille ute i en park med et par pils når det er fint vær.
Vis hele sitatet...
Ikke lov å drikke på offentlig plass i Norge! Jeg prøver å påpeke det til folk på St. Haugen men ikke mange som gidder å bry seg

Men appropos det, Holmenkollen er jo et must hvis det er fint vær...nyte utsikten og se på det fine anlegget
Sitat av williams123 Vis innlegg
Ikke lov å drikke på offentlig plass i Norge! Jeg prøver å påpeke det til folk på St. Haugen men ikke mange som gidder å bry seg
Vis hele sitatet...
Det er fordi politiet engang ikke bryr seg
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg liker å bare gå i Karl johan's gt.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg liker å bare gå i Karl johan's gt.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som en morsom ferie
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Det er fordi politiet engang ikke bryr seg
Vis hele sitatet...
Ble nesten botlagt igår pga drikke på offentlig plass, drakk tilfeldig en øl på vei hjem...
Ta de med på en togtur til Trondheim, da får de mer å se på =)

Om det ikke er mulig ta de med til Aker Brygge, det er passe fint.
holmenkollen !
Har hatt vært litt lokalguide slik du beskriver selv Hoss, og det er morsomt!

Har vært meget populært å være ute på en øy (Hovedøya eller Gressholmen). Ellers Akershus festning, piknik i en park, eller spasertur rundt Sognsvann i fint vær (inkl. piknik)

Restauranter/cafeer er det jo så mange av, så der får nesten lommeboka bestemme Lunsj på Frognerseteren er ikke dumt i finvær, det er jo super utsikt over byen, the tourists LOVE it
Sitat av Kain Vis innlegg
Ble nesten botlagt igår pga drikke på offentlig plass, drakk tilfeldig en øl på vei hjem...
Vis hele sitatet...
Politiet bruker å være ganske greie når det er snakk om å ta seg en pils i en park, da spes. i hovedstaden. Går du langs gata blir det noe annet, og du ble "nesten" bøtelagt? Med andre ord; de var greie og du slapp bota?
http://www.aktivioslo.no/index.php Kan jo være et fint sted å begynne ihvertfall!
Kan du fortelle hva type folk som du skal få besøk fra? Er de museum-nerd eller hipster som er glad i psykedelisk stoffer ? Hadde vært enklere å forteller hvordan de er og hvor gammel er de, sånn at du ikke tar med hipstere på tøyen museum eller museum nerder på Hausmania.
Sitat av Rayes Vis innlegg
Politiet bruker å være ganske greie når det er snakk om å ta seg en pils i en park, da spes. i hovedstaden. Går du langs gata blir det noe annet, og du ble "nesten" bøtelagt? Med andre ord; de var greie og du slapp bota?
Vis hele sitatet...
slapp boten, men måtte tømme ut alle ølene jeg hadde, og neste gang skule jeg bli bøtelagt, eventuelt fylle arresten, han var ganske sur, jeg holdt meg rolig, og tømte ut alle ølene.
var ikke på byen, eller i et folksom-plass, gikk etter en øde gangvei

Så vær ops med og ikke drikke offentlig da
Koselig å gå langs øvre del av Akerselva. Fra Frysja og ned til Løkka et sted. Veldig fint i Nydalen. (jeg går går gjerne hele, men kanskje den siste delen kan skremme)

Marka er jo alltid bra. En klassiker som ikke er så lang er Sosgnsvann til Ullevålseter og tilbake.

Akershus festning er jo koselig.

Holmenkollen er jo greit å få med seg, om de er interessert.



Jeg liker ofte å sykle på bysykkel eller rusle rundt på måfå å oppleve nye gater, men det er vel ikke så spennende for en turist.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Bruker å reise fra det store nord til Oslo minst 1 gang i året om ikke mer, på grunn av familie. Og da syns jeg alltid det er koselig å gå Karl Johan og langs Aker Brygge. Rett og slett bare fordi det som oftest er mye som skjer rundt om kring og masse mennesker overalt. Er som vanligvis på vei et sted da, men likevel.
http://oslopuls.aftenposten.no/resta...icle233583.ece

ulovelig er det å drikke i parker ja, men det gjøres jo ikke noe med så lenge du oppfører deg pent.
Sist endret av Buddah Luddah; 26. juni 2011 kl. 23:08.
Ekebergutsikten anbefales på det sterkeste av det sterkeste.
Resturant Ekeberg er også en mulighet. Ellers syns jeg du skal vise de det Oslo har som er unikt i europeisk målestokk; naturen. Enten øyene i fjorden eller Nordmarka/Østmarka. Sykkeltur til Kikut kanskje, eller om det er schwære amerikanere en tur opp til Vettakollen, 40 minutters gange fra Sognsvann.