Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1453
Hei, jeg har ett lite problem. Jeg skal begynne på sommerjobben min snart, og mine foreldre er på ferie i utlandet for øyeblikket. Jeg skal begynne på jobben om noen få dager, men jeg får ikke lov til å jobbe før foreldre/foresatte har skrevet under på arbeidskontrakten. Jeg er selv 17 år og min bror er 20. Det jeg lurer på er om broren min kan skrive under på arbeidskontrakten som en foresatt?

mvh jefferson2k
Han er jo myndig så i teorien burde det gå greit, man kan alltids spørre om du kan få endre på arbeidskontrakten din senere så foreldrene dine får skrevet under på den.
Takk for svar

Men ringte ned dit nå, og jeg trengte ikke underskrift på arbeidskontrakt før jeg har lønningsdag

Så da ordnet det seg.
kan man ikke bruke besteforeldre isåfall?
Det er KUN foreldre/foresatte som kan skrive under. Enkelt og greit.
Sist endret av Pheromone; 20. juni 2008 kl. 17:27.
Besteforeldre, ei heller brødre, onkler og tanter, har noe som helst juridisk ansvar for oppveksten din. En foresatt er den/de som har det juridiske ansvaret over en mindreårig.
Sist endret av Kinseek; 20. juni 2008 kl. 17:24.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg ser problemet har løst seg, men det er mulig tråden kommer til nytte for andre. Jeg vil tro det er avhengig av sommerjobben på om de som legalt sett er foresatte må skrive under, eller ikke. Det du eventuelt kunne gjort er å scanne inn kontrakten for så å sende den på e-post til foreldrene dine som tror at de endelig kan slappe av på Hawaii, vekk fra deg og broren din. Så printer de den ut, undertegner, scanner inn, og sender til deg. Evt. faks.