Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2137
Sjekk her:

http://mp3ornot.com/

Ganske stilig. Jeg hørte forskjell Nå går jo mye av dagen med på å høre på musikk så kanskje ikke så rart.

Ikke post svaret da.
hørte jeg og ;D
Jeg skal ærlig innrømme at jeg tok feil.
Nja, fikk iallefall rett svar, men det var mest gjetting. Gidder iallefall ikke bry meg om sangene jeg hører på om dagene er 128 eller 320, hørte vel igrunn nesten ingen forskjell.
Jeg fikk rett ganske raskt, men det er i grunn bare å høre på renheten til sangeren i begynnelsen.
Har digre høretelefoner som jeg bruker når jeg spiller piano, kan være derfor.
Hørte ikke stor forskjell, men de 2 første sekundene er der jeg hørte det best hvertfall.

Fikk faktisk rett!
hørte ikke forskjell og tok feil
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Det er jo ikke så lett å høre forskjell på et headset eller pc-høytalere..

Man hører det lett med et skikkelig annlegg..
Jeg hørte det ganske lett med mitt mellomklasse-headset. Hadde dog vært interessant om det var flere bitrates å skille mellom.
Alkoholisert gamer
Jeg kan si helt uten problemer at jeg hadde feil.. Men uansett..Hvor mange er det egentlig som bryr seg? Morsomt å se om man hører forskjell da
Jeg hørte litt forskjell, men ikke mye, kanskje fordi jeg sitter med dårlig headset omringet av støy.
Jeg hørte/innbildte meg at det var mindre summing på slutten av den ene sangen, så jeg tok riktig.
Jeg failet, men så er ikke høytalerene på iMac så voldsomt mye å skryte av heller...
Sikkerhetsklarert
Var mer dynamikk og "trøkk" i bassen på den høyeste.. Hadde rett på første forsøk..mellomklasse noname headset.
Hørte ganske stor forskjell, var dog litt usikker når jeg gjetta, men fikk riktig.
jeg hørte ikke forskjell med mitt anlegg til 4000,- så jeg gjettet og fikk faktisk rett..
A høres "renere" ut. Merket det mest i overgangen etter at han holder vokalen en stund i starten.
jeg fikk riktig og jeg har noen gammle suckye høytalere!
hører det med en gang at han synger renere på A
Anlegg til 4000,- er oppskrytt

Har også crappye gamle høyttallere, og hørte forskjell!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Hørte lett forskjell med mitt AKG K271, men lite forskjell på et crappy Creative-anlegg (type 350,-) jeg låner av en kompis. Med mitt andre digitale Creative-anlegg (2.1) som ligger på rundt 1500,- hører man klart forskjell. Har man et skikkelig Hi-fi anlegg og gode ører (dette har minst like mye å si som kvaliteten på anlegget, om ikke mer) hører man forskjell på 320 kbps og lossless (FLAC, WAV).

Men som sagt, det viktigse er hvor gode ører man har og hvor godt man kan konsentrere seg om å fokusere på lydkilden og lydbildet.

Jeg har tonedøve kompiser som ikke hører forskjell på 64 kbit og CD-kvalitet.
Sist endret av Polar-; 25. mars 2008 kl. 23:17.
Jeg forestiller meg at det er 128kbps høres renere ut enn 320, syntes det var litt støy på 320. Er det noe galt med meg?
Hørte ikke forskjell i det hele tatt, noe jeg faktisk er glad for. Da får jeg plass til mer musikk på mp3'n av litt lavere kvalitet, uten at det gjør meg noe. Ignorance is bliss!
Sitat av Polar-
Hørte lett forskjell med mitt AKG K271, men lite forskjell på et crappy Creative-anlegg (type 350,-) jeg låner av en kompis. Med mitt andre digitale Creative-anlegg (2.1) som ligger på rundt 1500,- hører man klart forskjell. Har man et skikkelig Hi-fi anlegg og gode ører (dette har minst like mye å si som kvaliteten på anlegget, om ikke mer) hører man forskjell på 320 kbps og lossless (FLAC, WAV).

Men som sagt, det viktigse er hvor gode ører man har og hvor godt man kan konsentrere seg om å fokusere på lydkilden og lydbildet.

Jeg har tonedøve kompiser som ikke hører forskjell på 64 kbit og CD-kvalitet.
Vis hele sitatet...
FLAC er en fryd å høre på, men tar alt for stor plass.. En gang i fremtiden kanskje ^^

128kbps funker det også, men det meste av musikk jeg har er 320kpbs.

Er litt kresen, men FLAC blir for drøyt....
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Elemental
Jeg forestiller meg at det er 128kbps høres renere ut enn 320, syntes det var litt støy på 320. Er det noe galt med meg?
Vis hele sitatet...
Eller kanskje det er noe galt med alle andre!
Med mine BOSE høytalere hørte jeg lett forskjell...
trykka med et uhell på A >P
Sist endret av imF@; 25. mars 2008 kl. 23:48.
Jeg hørte forskjell lett som bare det. Musikk til enhver tid når jeg er på PC'n, i tillegg til veldig ok headset gjorde vell nytten.