Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2818
Har en macbook air 13, 2013-modell. Når jeg tar på undersiden så kommer det en klikke lyd. Innemellom skjer det samme når jeg trykker på touchpaden. Er dette normalt?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Har en macbook air 13, 2013-modell. Når jeg tar på undersiden så kommer det en klikke lyd. Innemellom skjer det samme når jeg trykker på touchpaden. Er dette normalt?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ett tilsvarende problem på en 11" 2011 Air.
I mitt tilfelle var det viften som hadde "hengt" seg opp. Den spinte ikke rundt.
Ga den ett forsiktig men bestemt dunk på det området, og da startet den igjen.
Ville sjekket om det er viften, for om den står lenge uten å spinne, kan dette gjøre skade
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:20.
Hvis det er en 2013-modell så ville jeg tatt dette på garantien.

Dette er fra Apple sine sider:

I Norge har forbrukere rett til gratis reparasjon, erstatning, prisreduksjon eller refusjon fra selgeren eller en tidligere selger i distribusjonskjeden, av varer som ikke samsvarer med salgsavtalen innen to år fra levering, eller opptil fem år fra levering for varer som er beregnet å vare betydelig lenger enn to år, i henhold til forbrukerkjøpsloven av 2002
Vis hele sitatet...
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jeg hadde ett tilsvarende problem på en 11" 2011 Air.
I mitt tilfelle var det viften som hadde "hengt" seg opp. Den spinte ikke rundt.
Ga den ett forsiktig men bestemt dunk på det området, og da startet den igjen.
Ville sjekket om det er viften, for om den står lenge uten å spinne, kan dette gjøre skade
Vis hele sitatet...
Den blir ikke varm så vifta er nok i orden.


Sitat av bronsky Vis innlegg
Hvis det er en 2013-modell så ville jeg tatt dette på garantien.

Dette er fra Apple sine sider:
Vis hele sitatet...
Får ta en tur ned og høre med dem, takk for svar.
Altså... touch-paden SKAL lage et klikk når du trykker på den, det er en feature.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Altså... touch-paden SKAL lage et klikk når du trykker på den, det er en feature.
Vis hele sitatet...
Haha, det kommer en klikke lyd fra inni pcen, i tillegg til lyden fra touchpaden.
Er lurt å levere den inn enn å starte å finne ut av ting selv. Jeg har gjort det meste med Mac, og det har gått bra. Byttet hovedkort i iMac blant annet, skrelt den helt og satt sammen på nytt. HDD og RAM er enkelt å bytte på bærbare, men alt annet har de gjort litt vanskelgiere for folk flest.

Ring gjerne rundt på steder som fikser Mac gjennom Apple, da det kan være stor forskjell på hvor lang tid de bruker.
Er det ssd eller hdd på denne? Er det hdd er det muligens fall sensoren som klikker. Og dette er normalt!
Har en macbook air 13' selv, som også oppleves som litt merkelig når jeg tar på undersiden. Er nesten som om dekselet ikke sitter riktig godt fast, har dog ingen klikkelyd som du beskriver.

I mitt tilfelle snakket jeg med noen på eplehuset som anbefalte å lage en ticket på apple sine sider (mac kjøpt fra apple.com) slik at de har en form for dokumentasjon dersom det skulle skje noe med macen. De på eplehuset kunne ikke finne noe veldig galt, alle skruene satt som de skulle osv. men var enig om at det var noe rart med bakdekselet.
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Er det ssd eller hdd på denne? Er det hdd er det muligens fall sensoren som klikker. Og dette er normalt!
Vis hele sitatet...
MacBook Air finnes ikke uten SSD. Det er ikke plass til annet.
Testet på min MBP 15" Retina nå, og det er lik klikkelyd på min.