Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1507
Jeg kjøpte en Macbook Pro Retina i mars i år, og den har fungert helt feilfritt til nå. Maskinen fungerte helt fint igår før jeg dro på jobb. Da jeg kom hjem ville ikke maskinen slå seg på, så jeg tenkte at det var på grunn av at den var tom for strøm. Men selv da jeg plugget i laderen ville ikke maskinen slå seg på, og skjermen er helt sort. Det eneste jeg hører er en lav klikke-lyd inne i maskinen når jeg trykker på power knappen. Denne lyden høres hvert 5. sekund hvis laderen er plugget inn og jeg prøver å slå den på. Har prøvd med SMC-resetting, men det hjalp ikke. Bestemte meg for å levere maskinen til Humac idag så de kan se på den gjennom garantien.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Dette kom veldig overraskende på meg, i og med at maskinen fungerte helt uten problemer tidligere samme dag. Noen som også har noe erfaring med Humac sin service? Har av en eller annen grunn en følelse av at de kommer til å fyre løs med at det var min feil osv osv så jeg må betale for reparasjon av maskinen..
Harddisk som har tatt kvelden?
Eh, edit retina kommer vel bare med SSD.
Sist endret av Lonelycrab; 10. desember 2013 kl. 12:50.
Tror Lonelycrab sier noe der, hadde samme problem for 2 måneder siden.. Er nok bare å sende den inn på rep
Er som sagt kun SSD på retina-Mac'ene. Men er vanskelig å tro at den har tatt kvelden, fordi SSD skal jo liksom være mer solid enn vanlige harddisker. Har hatt en Macbook tidligere i 6 år uten noen problemer, og den har jeg mistet i bakken og slengt rundt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil den ikke skru seg på i det hele tatt? Jeg hadde en mac som bootet, også skrudde seg av igjen før den starta.
Om den gjør det, så holder du inne alt og velger harddisken gjenopprett.
Sitat av UsagiChan Vis innlegg
Er som sagt kun SSD på retina-Mac'ene. Men er vanskelig å tro at den har tatt kvelden, fordi SSD skal jo liksom være mer solid enn vanlige harddisker. Har hatt en Macbook tidligere i 6 år uten noen problemer, og den har jeg mistet i bakken og slengt rundt.
Vis hele sitatet...
Det er dermed ikke sagt at SSD-er ikke har en feilprosent de også. En på jobb hadde en Air hvor SSD-en kreperte etter et par uker. Hans erfaring var hvertfall at det beste var å kontakte Apple direkte for service, de hadde mye bedre service enn Eplehuset.
Er mulig den er midlertidlig dau. Du kan prøve å la den ligge noen dager, også koble den til strømmen igjen. Det funket for en Macbook jeg fikset for en bekjent.