Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1000
Har blitt ganske interessert i stilige "ting" fra serier og filmer jeg kan ha stående frem i kinokjellern hjemme.
Er ikke ute etter de ekte gjenstandene som blir auksjonert bort for millioner, men kopier. For eksempel en hatt i Heisenberg-stil, en treboks til glassbrikker i Dexter-stil eller rett og slett volleyballen Wilson fra Cast Away.
Jeg har selvsagt muligheten til å sitte å søke meg frem etter enkelte ting på Ebay, men det er ikke så lett å komme på kjente gjenstander fra ting jeg har sett oppigjennom. Kunne tenkt meg et nettsted som selger litt diverse.

Hva skal jeg forresten søke etter? Memorabilia, collectibles, props, merchandise etc?

Veldig ofte får jeg opp masse t-skjorter og gjenstander med quotes på, men det er ikke det jeg er ute etter, med mindre et slikt plagg ble brukt under innspilling.
Er vel merchandise, collectibles og replicas som er relevante søkeord her. Du kan forsåvidt ekskludere t-skjorter fra søket ditt ved å legge til "-t-shirts" i google-søket ditt. Minus (-) foran et ord eksluderer det fra søkeresultatene.
Sist endret av Dimergon; 4. januar 2014 kl. 21:29.
Movie prop replica

Slikt som dette er jo billig men fortsatt merkverdig.
Sist endret av SveinKB; 4. januar 2014 kl. 21:29.
"Merchandise" er effekter: t-skjorter, smykker, buttons, shotteglass med logo på og alt mulig slikt.
"Memorabilia" er rekvisitter og ting fra filmene.