Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 6705
Hei, dette er nettsida jeg lagde for Lade pizza og grill :-)
Gi meg tilbakemeldinger? Hva er bra/dårlig? :-)
Er btw 17 år og går andreåret media.

http://www.ladepizzaoggrill.no
Likte designe ble ganske sulten nu
FETT!

Stilrent, lett å navigere, pent design...
Damn, dette må være noen av de bedre sidene som er postet på freak.

Eneste jeg lurer på... hvor mye koster det for utkjøring?

[EDIT:] nvm. så nu at du må hente selv...

Bakgrunsbildet tar litt lang tid å laste tho, 5.8 MB?

Lag det mindre.
Sist endret av Turbolego; 26. mai 2011 kl. 18:09.
lade pizza grill? alle vet jo at det der er blåkiosken
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Dritbra, veldig oversiktlig og enkelt, men fremdeles stilfullt.
"Siden 2008 har vi laget god mat til alle aldre og fått mange fornøyde kunder"

Tror jeg ville skrevet "Siden 2008 har vi laget mat til folk i alle aldre...."
Kan du gjøre noe med kebabprisene?
Helt greit. Er litt irriterende at det brukes både 'sjampinjong' og 'sjanpinjong' men hvis du bare har ansvar for designet er det kanskje ikke ditt problem. 'calsone' skrives vanligvis 'calzone' og 'chiao chiao' er vanligvis 'ciao ciao'.
Sist endret av paragone; 26. mai 2011 kl. 18:18.
Greit klassisk design, med oversiktelige elementer og enkel navigasjon, helt knall for en liten pizzasjappe
Personelig likte jeg den pre loadede versionen bedre enn den brune bakgrunnen, men begge fungere godt for formålet!
Flott design, enkelt og greit.
Men utifra bildene så ser det ut som de driver med Take Away, du burde kanskje spesifisere det på nettsiden.
Kan bidra til bedre salg

Foreksempel ved tallene oppe til høyre eller noe, sleng inn en ''take away''
Sist endret av ZELDUR; 26. mai 2011 kl. 18:18.
I vårt samfunn hvor sosiale medier har blitt såpass viktig, kan hende du får mer salg dersom du linker til facebook siden til Lade Pizza & Grill på nettsiden!

"Se vår facebook side for oppdatering av meny og priser!"
Det der var noe av det bedre jeg har sett på nett. Enkelt og stilrent design, lett å navigere og ikke masse skrikende farger.

Gir deg KP for det der
Det var en dyr kebab, de må skaffe seg liten, medium og stor og ikke bare kebab til 80 kr !:O
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sinnsykt fet side! Credz
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Takk skal du ha for å gjøre meg sulten. Nettsida var jævlig bra, men du får minus pga at du gjør meg, og sannsynligvis andre her sulten.
Det må jeg si, en av de beste nettsidene jeg har sett her på freak.

Stilrent og enkelt, KP
Konge nettside! Hvor lang tid brukte du på den, sånn ca.?
Kjempebra! Blå trengte virkelig en fornyelse på nettsiden deres. Hvor mye fikk du for jobben?
Innholdsmessig så savner jeg oversiktelig info om dere bringer eller ikke.

"Bestill mat nå, og den står klar på vår disk om et kvarter. Velbekomme!" Gjør at jeg må anta noe, som er ugunstig!
Fantastisk fin side.
For det første ville jeg endret størrelsene på alle bildene, da disse tok for lang tid å laste (ting ble litt "usnappy")
For det andre ville jeg ryddet litt opp i kontakt feltet der man kan sende dere en mail. Så ikke veldig pent ut akkurat det med mailområdet.
Til å være vg2 (og egentlig alle restaurant-hjemmesider) er dette en jobb du kan være stolt av!
Pent design - skulle hatt mindre bilde dog, tar tid å laste. Evt ett bilde som er penere, med solskinn f.eks.
Meget stilren og fin side, minnder om slike vi lagde i 2. på vgs i flash Elsker sider man slipper å scrolle på og designet og fargevalgene dine fungere veldig bra! Håper du tar deg betalt for denne?

Begynte å lure på om jeg hadde gått glipp av noe da jeg så "østmarkveien" på kartet, det er jo rett ved meg, men bor i Oslo

Sitat av drinkalone Vis innlegg
Pent design - skulle hatt mindre bilde dog, tar tid å laste. Evt ett bilde som er penere, med solskinn f.eks.
Vis hele sitatet...
Lasta på under 1 sekund hos meg og jeg har 5 mb/s elns :s
Stilrent design! Enkelt og brukervennlig

I tillegg må det nevnes at Pizza'en der er sinnsykt god
Generelt pent, kanskje litt tungt bakgrunnsbilde, men det går jo relativt greit nå. Derimot bør du gjøre noe med hover'en på menyen, les litt om CSS Sprites på http://www.alistapart.com/articles/sprites/.

Kort forklart funker dette ved at du bruker samme bakgrunnsbilde til både standardutseendet i menyen, og på mouseover, men du bytter om på hvilken del du viser, fordelen er at du slipper den lille "glippen" som kommer nå mens hover-bakgrunnsbildet lastes ned når du tar pekeren over et menypunkt, siden bildet da allerede er lastet ned.

Egentlig kan du tilogmed bruke samme teknikk for hele menyen, så det er samme bildet som brukes for alle menypunktene, i stedet for å bruke seks forskjellige bilder som nå, men at du i stedet viser forskjellige deler av bildet for hvert punkt. F.ex. kan du lage det ved å forskyve bakgrunnen sidelengs for hvert menypunkt, og vertikalt for hover.
Under pizzamenyen, burde kanskje pilene vært litt større? Eventuelt hatt 'neste side' foran.

Ellers, flott side.
Et pent og ryddig design! Har du forresten tillatelse til å bruke bakgrunnsbildet?

http://cafdesigner.deviantart.com/ar...gdkj-186879264
I min browser er det noe rart med prisen for en 333g burger. Der ser det ut til at prisene er plassert med et ekstra linjeskift i forhold til de andre burgerne, slik at de går langt nedover siden. Ca som dette:
125,
-
130,
-
130,
-
130,
-
130,
-
130,
-
Ellers, fin side!
Sist endret av Freshjive; 28. mai 2011 kl. 13:55.
Mye dårlig språk, men vet ikke om det er ditt ansvar.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Enkel, funksjonell og bra side!

Eneste jeg har å komme med er at du bør skrive at man ikke kan bestille fra kontaktsiden. med mindre man kan det?
Veldig pen side. Er det ikke mye stress for dere å opprettholde en side i plain HTML?
Sitat av Srbija Vis innlegg
Det var en dyr kebab, de må skaffe seg liten, medium og stor og ikke bare kebab til 80 kr !:O
Vis hele sitatet...
80 kr for en kebab er billig/standard i Tr.heim
Her er det noe rart med menyen. Feks for pizza kommer prisen for den øverste pizzaen utenpå medium/stor, og det virker som at linje avstanden for pizza og priser er litt ulik, hvertfall så ser d ut som at kebabpizzaen koster 90/180kr.
Bruker IE 9, og har oppløsning 1366x768, dersom d har noe å si..
Lett, oversiktlig og ikke for mye tull på siden. Egentlig ikke noe negativt og si om siden bortsett fra at bakgrunnen er litt treg og at bilde du har brukt på framsiden gir dårlig stemning da det regner.
Sitat av Berre Vis innlegg
Stilrent design! Enkelt og brukervennlig

I tillegg må det nevnes at Pizza'en der er sinnsykt god
Vis hele sitatet...
OT: Fra Trondheim og kaller seg Berre, heter du Harald?
Synes kanskje fonten brukt i menyen , åpningstidene etc var litt... hva er ordet... de passer liksom ikke helt stilen... Hva men å prøve en annen litt mindre datamaskin font ?
Jeg hadde heller brukt et bilde av sjappa om sommeren, uten snø og slaps. Da ser det ikke så trist ut.

Venstre side av bakgrunnsbildet er litt mørkt, prøv å lyse det opp litt slik at den sorte Velkommen teksten har bedre kontrast på forsiden.

Juster opp linjeavstand mellom felt på kontaktskjemaet.