Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2870
jeg og en kamerat gikk igjennom hagen til en fyr(vet ikke hvordan loven står der), så plutselig gikk kameraten min igjennom en busk som viste seg å være belagt med piggtråd-
bla bla kort og godt er det lov til å legge pigg tråd uten opplysning til opsett av pigggjærde i norge,
for min kamerat påstår at det er klink ulovelig vis du ikke har skilt om oppsatt av piggtråd og har tilatelse til oppsettelse av piggtråd. det vi i bunn og grunn vil ha er en unnskyldning pga. en pen slice i knët til kameraten min.
hvis dere gikk gjennom hagen til en fyr. altså privat område/eidendom, uten lov så har vell egentlig du og kompisen din gjort noe ulovelig. sikkert på grunn av sånne som dere at han har satt opp et slik gjerde.


at dere skal ha en unskylding for at dere skadet dere for at dere gikk gjennom hagen til den personen er bare latterlig.
men hvorvitt det er lovelig er meg ikke bekjent..
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Det eneste jeg finner om piggtråd er fra dyrevelferdsloven

§ 15. Bygninger, gjerder og andre mindre innretninger

Bygninger, gjerder og andre mindre innretninger skal utføres eller oppføres og holdes ved like slik at dyr ikke utsettes for fare for unødige påkjenninger og belastninger. Det skal ikke brukes piggtråd i gjerde for å regulere dyrs ferdsel.

Den som er ansvarlig for bygningen, gjerdet og innretningen, skal føre nødvendig tilsyn med disse og gjennomføre nødvendige tiltak for å kunne oppdage, forebygge og avhjelpe fare for unødige påkjenninger og belastninger.

Kongen kan gi nærmere forskrifter om bygninger, gjerder o.l., herunder om forbud mot og fjerning av slike, samt om unntak fra forbudet mot å bruke piggtråd i gjerde.
Vis hele sitatet...
Hvis piggtråden ikke er satt ut for å regulere dyrs ferdsel, kan han vel gjøre hva faen han vil med den
ok, for og utdype situasjonen, vi sprang igjennom busken til en gal gammel faen(alle har vel en av dem.) og det viste seg at busken var belagt av piggtråd. hvordan er loven på vår side? finner kunn wikipedia svar, men ikke lovdata o.l
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
en unnskyldning for at dere rev sund buksa mens dere gikk på HANS eiendom?
du er ikke helt i vater du..
Sist endret av somnium; 30. mars 2010 kl. 05:01.
høres ut som dere burde fare rolig med påske fylla dagene fremover...
I vater? hva faen er det med at en gammel faen legger PIGGTRÅD i buskene sine bare for å holde ungdomer unna?
Sitat av Nightkin19n Vis innlegg
I vater? hva faen er det med at en gammel faen legger PIGGTRÅD i buskene sine bare for å holde ungdomer unna?
Vis hele sitatet...
dere får bare håpe at dere ikke får blodforgiftning av et slikt gammelt og rustent piggtråd gjerde.

dere er(var) uvedkommende på hannes eiendom verken du eller han andre har ikke noe dere skulle ha sagt. pass på å ikke derge det så langt ut at du og han andre risikerer politianmeldese.
Sist endret av Uncle_Sylvert; 30. mars 2010 kl. 05:10.
hjertelig takk pr0cyon, har ikke noen interesse av å fortsette på denne fille tingen, men er opp til den tullingen som greide å kutte seg på piggjerdet i første omgang:P
Hadde nok satt opp Noe jeg også om noen hadde flydd igjennom hekken/busken min til tider.
Hvorfor ikke bare finne en annen veg?

Hadde du likt å ha ungdom flyvende igjennom busken din?

Nvm ser ut til at trådstarter fikk svar sendte posten på likt begge to omtrent.

brukte lang tid på reply fra iPhone :P

beklager eventuelt surr og skriveleif fra meg nå. Null søvn+ iPhone= natta
Sist endret av WhiteHat; 30. mars 2010 kl. 05:14.
fordi han ikke liker at folk går gjennom eindommen hans?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Nightkin19n Vis innlegg
I vater? hva faen er det med at en gammel faen legger PIGGTRÅD i buskene sine bare for å holde ungdomer unna?
Vis hele sitatet...
vel, jeg tipper dere ikke sprader gjennom buskene hans flere ganger uten videre, så han oppnådde det han ønsket.

hadde det vært meg og dere hadde kommet og krevd unnskyldning fra meg hadde jeg ledd dere opp i ansiktet.
Kan du ikke spørre moren din om hun kan blåse på såret istedenfor?
det som var med denne veien var at det var en sti som fulgte opp til de forbannede piggtråd belagte buskene som vi måtte gå igjennom:P kall det idioti eller hvad fanden, men det er ikke hver dag du ser en stibelaggt snarvei
Dersom dere var i et område som gjør at dere kan benytte dere av den såkalte allemannsretten.

Om dette omfatter dere er vel du, trådstarter, bedre skikket til å bedømme enn noen av oss her inne.
Jeg foreslå at du tar deg en titt her:

http://www.miljostatus.no/tema/Frilu...lemannsretten/

Men hadde du møtt opp på min dør for å få en unnskyldning pga. dette så hadde jeg nok bare ledd av deg samt vært spydig og sarkastisk.
Som jeg har forstått det i denne tråden later det til at de fleste har samme oppfattelse av situasjonen og derfor bør du heller ikke forvente deg å bli bedt inn på kaffe og kaker.
Da vet dere til neste gang at dere ikke skal vandre på annens privat eiendom, siden da vet dere hva som kan skje
Sist endret av eskil2k; 30. mars 2010 kl. 06:30.