Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 22821
Sitat av panserjohan
Offshore: trenger sikkerhetskurs, koster 30-35.000 (5-8dager, inkl. helikopter velt i basseng)
Vis hele sitatet...
Sikker på den prisen? Virker litt drøy syns jeg.
Sitat av ruuuty
Sikker på den prisen? Virker litt drøy syns jeg.
Vis hele sitatet...
det stemmer nok ja...
fattern jobber offshore, så det er nok prisen ja.
Istedet for å lage en ny tråd, så låner jeg denne litt.
Jeg hørte av noen at man måtte ha plettfri vandel for å kunne jobbe på oljeplattform.
Noen her som vet noe om dette ? Prøvde å søke litt, men fant ikke noe.
Sitat av panserjohan
fattern jobber offshore, så det er nok prisen ja.
Vis hele sitatet...

næ, koster det ikke rundt 20? be fattern dobbeltsjekke...

edit: dessuten er det vanlig å jobbe 7 dager i uken offshore...og ja..sånn ellers så virker det ikke som du har noe særlig peiling på dette
Sist endret av Izor; 26. mai 2008 kl. 12:01.
Vet ingenting
Sitat av Stone
Istedet for å lage en ny tråd, så låner jeg denne litt.
Jeg hørte av noen at man måtte ha plettfri vandel for å kunne jobbe på oljeplattform.
Noen her som vet noe om dette ? Prøvde å søke litt, men fant ikke noe.
Vis hele sitatet...
Etter som jeg har lært fra linja jeg går på nå (brønnteknikk) gjelder ikke fartsbøter ol, men om du har f.eks narkotikadom, fengsel og slike ting, kommer du deg ikke ut.
Sitat av Stone
Istedet for å lage en ny tråd, så låner jeg denne litt.
Jeg hørte av noen at man måtte ha plettfri vandel for å kunne jobbe på oljeplattform.
Noen her som vet noe om dette ? Prøvde å søke litt, men fant ikke noe.
Vis hele sitatet...
Da jeg var ute for Statoil for en del år tilbake måtte jeg ikke vise vandelsattest, men mulig dette har blitt endret. Det er mulig dette er forskjellig fra selskap til selskap og.
Sitat av margido
Etter som jeg har lært fra linja jeg går på nå (brønnteknikk) gjelder ikke fartsbøter ol, men om du har f.eks narkotikadom, fengsel og slike ting, kommer du deg ikke ut.
Vis hele sitatet...
Jeg har en fengselsdom pågrunn av fartsovertredelse. Ser de ikke på slikt med litt skjønn ? Jeg er jo ikke akkurat en potensiell fare, eller er ustabil på noe måter. Jeg kjørte bare litt for fort engang, og fikk straffen min for det.
Vet ingenting
Sitat av Stone
Jeg har en fengselsdom pågrunn av fartsovertredelse. Ser de ikke på slikt med litt skjønn ? Jeg er jo ikke akkurat en potensiell fare, eller er ustabil på noe måter. Jeg kjørte bare litt for fort engang, og fikk straffen min for det.
Vis hele sitatet...
Nå vil jeg tro at en dom som "utgir" deg for å være en potensiell fare for innretningen, la oss si drap, narkotika, tyveri ol vil gjøre at du ikke får jobbe offshore, mens fartsovertredelser ol vil sees gjennom på. Så trangsynte er de ikke
Det jeg tenkte
Takk for svar!
Sitat av panserjohan
selskaper som jobber offshore, på anlegg/båt leier som regel arbeidskraft fra andre selskaper. sveising/maling/sandblåsing og stilas fra Visman, vaskere/kantine fra iss o.l.
Offshore: trenger sikkerhetskurs, koster 30-35.000 (5-8dager, inkl. helikopter velt i basseng)
Onshore: internt sikkerhetskurs, et par timer.

Timelønn offshore uten fagbrev ligger på 140-160 kr timen, m fagbrev er det veldig forskjellig. fra 180-300 kr timen.

to uker på, tre/fire uker av = uten fagbrev: ca 21.500 i måneden
(12timer om dagen, 6 dager i uka)
med fagbrev varierer det selvfølgelig voldsomt, men anslagsvis: 38-45.000 i måneden.
Det avhenger selvfølgelig av hvilken type jobb/fagbrev og kurs man har.
Vis hele sitatet...


Sikkerhetskurs koster nokk ikke så mye nei. Falck Nutec er en av "de store" når det gjelder sikkerhetskurs. Prisen på dette kurset ligger på¨rundt 15 lapper i alle byene de har treningssenter, utenom trheim. Her koster det 20 lapper.

Å det jobbes 7 dager i uken, 24 timer i døgnet,(12timers skift) 365 dager i året..

Den lønna du beskriver ligger helt bak mål værtfall... Så jeg lurer litt på hvor du har dette fra?
Sist endret av Darris; 26. mai 2008 kl. 17:11.
Sitat av Darris
Sikkerhetskurs koster nokk ikke så mye nei. Falck Nutec er en av "de store" når det gjelder sikkerhetskurs. Prisen på dette kurset ligger på¨rundt 15 lapper i alle byene de har treningssenter, utenom trheim. Her koster det 20 lapper.

Å det jobbes 7 dager i uken, 24 timer i døgnet,(12timers skift) 365 dager i året..

Den lønna du beskriver ligger helt bak mål værtfall... Så jeg lurer litt på hvor du har dette fra?
Vis hele sitatet...

Mener du det er for mye i lønn? Faderen jobba som førstemasinist for 5-6 år siden, å han hadde vell rundt 45k i månend.
Sitat av Darris
Sikkerhetskurs koster nokk ikke så mye nei. Falck Nutec er en av "de store" når det gjelder sikkerhetskurs. Prisen på dette kurset ligger på¨rundt 15 lapper i alle byene de har treningssenter, utenom trheim. Her koster det 20 lapper.

Å det jobbes 7 dager i uken, 24 timer i døgnet,(12timers skift) 365 dager i året..

Den lønna du beskriver ligger helt bak mål værtfall... Så jeg lurer litt på hvor du har dette fra?
Vis hele sitatet...
Fattern betalte ialleffall 30.000 for 12 år siden (Visman) , og lønna er som jeg har sagt tidligere veldig varierende. Man tjener bedre på sjøen (offshore), enn hva man gjør på land. Grunnene er flere, men hovedsaklig får du risikotillegg offshore, samtidig som du jobber 7-dager i uka, (på land har man søndag fri)
Det som gjør lønna vanskelig å forutse, er at det er veldig mange faktorer som påvirker hva du tjener. om du jobber natt/dag, om du har fagbrev, og du har andre kvalifikasjoner som fek.s frosiosertifisering, arbeidslederkurs o.l.
Ta fatter'n som et eksempel, han tjente crap i starten da han ikke hadde særlige bevis eller annen relevant arb.erfaring. Har tatt en del kurs+ansinitet har nærmest doblet lønna.
Han tjener bedre på land, enn andre i samme stillig offshore. Dette er ingen fasit, men det belyser at arbeidssituasjonen lønnsmessig ikke er sort/hvit.
Det avhenger av hvilket firma du jobber for, utdanning, kurs, ansinitet osv osv.
Prisen på kurset er varierende, men ei jeg veit om som nylig gikk offshore, betalte 30.000 i Trondheim.
▼ ... over et år senere ... ▼
vet dere hva en kjølemontør kan tjene offshore da? kjølemontør er jo et ganske godt betalt yrke onshore i hvertfall...
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Kirekzulu Vis innlegg
Faren min jobber som Geofysiker på båt han tjener som sakt tidligere ca 1 mill. Det er da snakk om et par års utdanning.
Vis hele sitatet...
Geofysiker å messepike er veeeldig langt ifra hverandre, kan ikke tro at en messepike på sjøen har over 400k i året. uansett så er det få arbeidsplasser på sjøen idag etter som fillipinere har tatt over mesteparten.
Sist endret av meitemark; 20. mars 2022 kl. 23:47.
tviler på at en messepike har 400k i året....ihvertfall ikke med en 2/4 rota :P