Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 939
Jeg har et problem med tastaturet mitt.

1-2 ganger i timen, lyser "lock" tastene (num, caps, scroll) og da klikker tastaturet helt.
æøå endrer seg til [/& når jeg skriver.

Dette går over etter ca. 30 sekunders trykking av diverse taster.

Hvis dette skjer når jeg er midt i et spill, og feks. holder inne "s" for å gå til høyre, så forblir den sånn, figuren jeg styrer snurrer bare rundt og rundt uten at jeg trykker på noe. Så jeg må ut og inn av spillet for at det skal funke igjen.

Noen som vet hva det feiler tastaturet, og hvordan jeg kan fikse det?
Hvordan tilkopling har tastaturet til pc'en ? Usb etc?
Det er vanlig sånn lilla, men den går gjennom en omformer til USB siden jeg ikke har tastaturinngang på pcen.

Har prøvd å bytte USB port, og sette den hardere sammen.
Nå begynte den å endre til store bokstaver også oO
kansje du har blitt infisert med et lite virus
Det har vært sånn både før og etter jeg formaterte
Har du prøvd med et annet tastatur? Det hadde jo vært det smarteste så hadde du jo sett om det var feil med tastaturet eller ikke.
Det skjer ikke med et annet tastatur oO wtf?

Men det tastaturet som er klikk, har lys bak tastene, og mange snarveier. Vil gjerne ha det.
Da har du jo funnet ut at det er tastaturet det er feil med. Har du ikke garanti på tastaturet eller ?
hadde samme feil jeg før og. Prøv å koble til tastaturet på nytt. Ta ut alle kablene og koble til. Det kan osgå hende du har sølt vann el brus eller noen annen drikke på tastaturet, da blir det også fucka..
Sitat av posh
hadde samme feil jeg før og. Prøv å koble til tastaturet på nytt. Ta ut alle kablene og koble til. Det kan osgå hende du har sølt vann el brus eller noen annen drikke på tastaturet, da blir det også fucka..
Vis hele sitatet...
Har vært på lan flere ganger siden jeg fikk det, så da har jeg dratt ut alle ledningene.

Jeg er også ordensfreak, så jeg har alt ryddig overalt og ingen mat/drikke i nærheten av mine elektriske ting.
Sitat av lefsaker
Har vært på lan flere ganger siden jeg fikk det, så da har jeg dratt ut alle ledningene.

Jeg er også ordensfreak, så jeg har alt ryddig overalt og ingen mat/drikke i nærheten av mine elektriske ting.
Vis hele sitatet...
hmm da vet jeg ikke hva det er.. ;p
▼ ... over et år senere ... ▼
din røver
Zeco's Avatar
Har samme problemet jeg også, Har ikke noe med tastaturet å gjøre, har skjedd hos mange av venna mine også .. jævlig irriterendes!
kan det ha noe med at windows av en eller anen grunn endrer tastatur konfigurasjonen til engelsk?
EDIT: my bad =/
Sist endret av !##/; 17. mai 2008 kl. 11:39.
Sitat av !##/
han har sikkert ikke funnet ut av det på 2år...
Vis hele sitatet...
Hvis du følger litt med, så er det en annen med samme problemet her nå, _idag_.

Men hvilken kobling har du da? Usb, eller Ps/2?. Kanskje vi ser et mønster?
er det slik i alle program?
eller bare enkelte spill osv..
For meg ser det ut til at tastaturspråket byttes til engelsk. I Windows skjer dette hvis man trykker alt+shift samtidig, noe som ofte kan skape forvirring. Trykk alt+shift igjen, så kommer du tilbake til norsk språk.