Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1101
Hei!
har et problem her, takket ja til en jobb, og skal skrive kontrakt til mandag. Ble headhuntet inn til en stilling som var mye mer interessant for meg.

Greia er at jeg skal skrive kontrakt til mandag med de jeg opprinnelig hadde takket ja til (Alt muntlig). Men jeg tok jobben i dag fra de jeg ble headhuntet av som jeg begynner i til mandag.

Kan jeg sende de en mail om at jeg ikke vil starte i jobben jeg første takket ja til eller er det feil?
Muntlig avtale/kontrakt er like bindende som skriftlig. Problemet er å bevise den. Men når du driver på slik, så får du jo lett et rykte. Med dette ryktet så kan det bli mere problematisk å få en annen jobb senere. Plassen du hadde muntlig avtale med, kan du iallfall bare glemme å få jobb på senere. Hvis det behovet skulle melde seg, og du skulle bryte denne avtalen.
Jeg sa opp en stilling innen en uke etter å ha signert kontrakt, det virket ikke som om dette var noe problem. Anbefaler å sende en mail til de hvor du sier at du har fått et mer interessant tilbud og ikke vil ta jobben.

Selskapet du sa ja til originalt kan kreve at du jobber ut oppsigelsestiden, men mest sannsynlig er det ikke noe de er interessert i.