Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 596
Hei og god efter middag!

Mitt fantastiske medusa nx 5.1 headset er ødelagt og trenger deres hjelp med kretskortet på den. Om dere har kunnskap til de forskjellige ledningene og deres navn; her er et bilde.
http://i1153.photobucket.com/albums/p514/Martin_Sunde/IMG_03281_zpsf85a4dd8.jpg

Og et bilde av kortet:
http://i1153.photobucket.com/albums/p514/Martin_Sunde/IMG_03291_zps0c15d1de.jpg

Er det noen med en løsning? Det er et fantastisk headset med utrolig bass!
Kan ta nerbildet om det trengs og.

Ok, så fant ut av de meste kablene, men denne svarte er jeg usikker på.

Inni er det en mindre hvit-isolert kabel sammen med en u-farget kobber tråd. På kortet (som er opp-ned på bildet) har vi "C" på midten og noe som heter "TED" på enden øverst. noen som vet hva det betyr?

Jeg har lest litt og på headset er jord(GND) felles(common) men det ser jo ut som dette headsettet har beggedeler Ingen som vet?

Etter litt prøve og feiling har jeg funnet ut av at begge klokkene fungerte fint uten noe annet en blå og blå/hvit. Jeg blir bare forvirret

Har til nå lagt merke til at den lille svart chip'n blir ganske varm er dette et ganske dårlig? Den ene klokken er brukket fra resten og holdes koblet til headsettet med bare kablene, forslag til beste sammenføyd metode for plast?

Dette blir nok det siste dere ser av aktivitet i denne tråden (ikke det at den har vert så stor XD) Men nå som jeg har fikset det og kablene er kommet på sine rette plasser (tror jeg). Har jeg problemer med statisk bakgrunns støy! Har lest at dette kan vere på grunn av dårlig skjerming men vet ikke hvor jeg skal lete for det eller forbedre det. Går utifra at den svarte kabelen hadde noe med strømmen/common å gjøre og er dermed ikke nok skjermet fra de andre? Hva er godt materiale for skjerming?
En magnet?
Må den vere rund som på andre kabler, eller kan jeg bare teipe en til kabelen?