Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1261
Hei og sann!

Synes disse kabinett-prosjektene som det blir postet om her på forumet er interessange og har selv blitt inspirrert til å prøver noe slikt.
Jeg besitter ett Corsair carbide 500r kabinett (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646593) og lurer på om dere har noen forslag til ting som evt. kan endres på slik at det, etter deres mening, ser kulere ut eller blir mer praktisk. Hadde vært fint om dere kunne komme med forslag til eventuelle materialer og hvis dere har tid/lyst tegninger o.l som gjør det letter for meg å se.

Tror jeg har det meste av verktøy som trenges for å gjennomføre et slikt prosjekt.

Hvis jeg selv skulle finne på lage en skisse/tegning, har dere noe dataprogram å anbefale?

Takker på forhånd for alle svar
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Casemodding blir litt etter smak og behov. Du kan alltids lakke om hele kassa (gjerne forskjellige farger) så den matcher eventuell maskinvare du planlegge å putte i den.
Søkende
Trådstarter
Har tenkt på å lakke, må bare finne ut hvordan farger og slikt.
Noen anbefalinger til maling? Spraylakk? Eller noen form for metall-maling?
Det jeg gjorde med mitt 500r var at jeg skrudde ut begge harddisk brønnene, la vekk den ene og festet den andre i der man fester cd-rom og lignende.
Enda plass til cd-rom der, ser mye finere ut, bedre airflow, bedre plass til eventuelt en radiator Kan poste bilde senere hvis du vil se hvordan det så ut (jeg ble veldig fornøyd med den lille detaljen ihvertfall)

I tillegg så tipper jeg det er ganske lett på det kabinettet å fjerne "gitteret på siden og erstatte det med et plexiglass hvis du liker sånn
Sist endret av EitZey; 2. mars 2013 kl. 12:37.
Søkende
Trådstarter
Sitat av EitZey Vis innlegg
Det jeg gjorde med mitt 500r var at jeg skrudde ut begge harddisk brønnene, la vekk den ene og festet den andre i der man fester cd-rom og lignende.
Enda plass til cd-rom der, ser mye finere ut, bedre airflow, bedre plass til eventuelt en radiator Kan poste bilde senere hvis du vil se hvordan det så ut (jeg ble veldig fornøyd med den lille detaljen ihvertfall)

I tillegg så tipper jeg det er ganske lett på det kabinettet å fjerne "gitteret på siden og erstatte det med et plexiglass hvis du liker sånn
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som en god løsning, skal prøve det. Post gjerne bilde

Har tenkt på å bytte ut gitteret og den lille "skrå-kanten" med vindu.
Har også tenkt på bærehåndtak, men er usikker på hvor jeg evt. skal feste de, er skeptisk til plastikken på toppen. Forslag?
Skal prøve meg på en DIY hotswap port på toppen også vil jeg gjøre plass til en 20cm vifte der.

Hvordan tror dere den ville sett ut i sort/grå farger eller kamoflasje?

Takker for alle synspunkter, tips og svar
Sist endret av jorwax; 3. mars 2013 kl. 22:42. Grunn: Finpuss
Til program vil jeg anbefale google sketchup, da det er ganske enkelt å lære seg. I tillegg kan det hende at det du kan laste ned en ferdig tegning av kabinettet og modifisere det.

Tips til modifikasjon:
- Fjern netting i siden, erstatt det med ny (for å få bort de stygge viftefestene) eller så kan du jo sette inn plexiglass (blankt eller sotet)

- Kabinettet er i utganspunktet pent lakkert, men hvis du vil ha en annen farge anbefaler jeg å gå over med litt sandpapir først, for så å lakke med grunning og den fargen du vil ha (spraylakk) Enkleste måten å få lakkert det på er å demontere det helt (enda lettere hvis du borer opp poppnaglene og ta kabinettet helt fra hverandre)

- Selv synes jeg panelet for start, usb og alt det andre dilldallet ikke er serlig pent. Du kan jo fjerne det, og lage nytt av netting eller aluminium. Vil også anbefale nye av/på knapp av typen bulgin vandal switch

- Nå vet ikke jeg hvor mange harddisker du skal ha, men du kan jo ta ut det nederste racket.

- Har du vurdert vannkjøling? Dette kabinettet har jo ganske god plass. Og vannkjøling ser jo veldig pent ut, dog litt dyrt.

- Og siden det er mulig å se inn i kabinettet må du jo ha sleveevet alle kablene

- Vil også anbefale å sette inn litt lys, ikke mye, men et par leds montert på riktig plass er veldig pent.

- Du kan jo også bytte ut alt av netting i fronten også, altså bytte til heldekkende. Da vil ikke brønndekslene til brønnene du ikke bruker vises.

Lykke til med prosjektet
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av jorwax Vis innlegg
Har tenkt på å lakke, må bare finne ut hvordan farger og slikt.
Noen anbefalinger til maling? Spraylakk? Eller noen form for metall-maling?
Vis hele sitatet...
Hva med swirling? Bruk kule farger, så kan det jo bli tøft...
Det er ikke helt min smak, men det spiller jo ingen rolle, kannskje du liker det..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Søkende
Trådstarter
Lenge sida siste inlegg så bumper tråden litt :P

Denna "swirlinga" du preker om ser interessang ut, hvis man bruker riktige farger kan det, som du sier, bli ordentlig tøft og originalt. Skal ha det i bakhue ved en evt. omlakkering.

Har forøvrig tenkt på en ting som kanskje kunne gjøres. Har lest noen tråder på froskjellige forum og sett noen snutter på YT, om personer som har laget noen sånne lys som blinker i takt med musikken. Hvordan hadde det tatt seg ut hvis jeg f.eks. hadde montert noen sånne inni kabinettet eller brukt viftelysene. Vet ikke hvordan det ville blitt seendes ut, men det burde kunne bli tøft (og kanskje veldig harry). Hvordan tror dere det ville sett ut? Og ville eventuelle viftelys tålt kontinuelig blinking?

Nevner igjen at jeg takker for alle svar og det at er bare å komme med deres meninger. Hvis dere mener noe ville sett ut som brukt dasspapir så setter jeg pris på at jeg får vite det
Sist endret av jorwax; 7. april 2013 kl. 02:18. Grunn: finpuss
Tenkte bare jeg kunne poste det bildet av harddisk rackene flyttet opp, veldig dårlig kvalitet på bildet og jeg har ryddet bedre opp i kabinettet enn sånn det er på bildet. Jeg syns det så veldig bra ut, men det ser litt rart ut på bildet pga crappy kamera.

http://bildr.no/thumb/1392090.jpeg
Søkende
Trådstarter
Aha, så det er sånn det ser ut. Det er noe jeg mest sannsynelig kommer til å gjøre. Kan poste ett bildet når det er gjort