Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1249
Hallo.

Håper jeg la dette riktig. Eller så kan mod. flytte på den.

Idag demonterte jeg en LED-lykt som var tom for batteri. Det var den røde av disse jeg demonterte.

Så tenkte jeg, hvor fett hadde det ikke vært å ha de på bassen da? Lysende ut av kassa.

Men hvordan skal jeg gjøre dette? Takker for svar.

Mvh. FlipWare
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Tenker du å ha de sånn at de blinker etter bassen? :-)
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Tenker du å ha de sånn at de blinker etter bassen? :-)
Vis hele sitatet...
Ja. Det glemte jeg å skrive :P
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Ja. Det glemte jeg å skrive :P
Vis hele sitatet...
Og dette er til anlegg i hus ja?
Tror du må ha pærer som er litt kraftigere enn dette.. Bruker selv 12v halogen 20., bare å koble de rett på rød/svart greiene :-)
Hvis det er 12v dioder så kan du bare koble diodene direkte til høytalerkabelen, har selv gjort dette med lysrør og det funket som bare det.

Hvis det er under 12v på diodene så går det kanskje ann å gjøre det samme, men med en motstand forand dioden.
Sist endret av Awareness; 7. februar 2011 kl. 19:14.
har hørt noe om at man kan koble det på sikringen i suben :S Skal ta å sjekke det opp litt.
Du har alle delene, så skrap dem sammen, borr hull og sett inn.
Hvis man borer hull i en basskasse, vil ikke dette påvirke bassen?? Mht at det kun skal komme luft ut at reflektor røret? Eller har det ikke noen virkning på lyd?
borrer du hull rett igjennom kassa så hvil det nok påvirke lyden litt, men om du ikke har peiling på lyd og sånt så er det ikke sikkert du hører forskjell.
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
På kassa mi er det en lydkanal fra før, så tanken min var at den skulle bli lyst opp...
Har litt peiling, men har ikke prøvd dette, men jeg er på utkikk etter en sub til hjemmekinoen min, men har ikke funnet noen enda, men ville gjerne da monter 2 blacklights jeg har, som har vært inni en pc jeg har, og de er jo 12v..
Jeg ville satt opp en litt mer stabil krets enn å bare koble diodene rett på høytalerkablene, i verstefall så brenner du diodene med en slik tilkobling.

Det skal ikkje mye til får at kretsen skal bli stabil, f.eks: 9V batteri par motstander, 1 transistor. Også kobler du "base" på transistoren inn på lydkabelen.

Sitat av zlinkey Vis innlegg
Hvis man borer hull i en basskasse, vil ikke dette påvirke bassen?? Mht at det kun skal komme luft ut at reflektor røret? Eller har det ikke noen virkning på lyd?
Vis hele sitatet...
Klar dette vil påvirke lyden, i verstefall så vil du få "blåselyd", bassrør er laget med runde kanter både ved utgangen og inni kassen får å ikkje skappe turbulens og blåselyd. Så jeg anbefaler ikkje å bore i kassa.
Har litt peiling, men har ikke prøvd dette, men jeg er på utkikk etter en sub til hjemmekinoen min, men har ikke funnet noen enda, men ville gjerne da monter 2 blacklights jeg har, som har vært inni en pc jeg har, og de er jo 12v..
Vis hele sitatet...
Da skal det gå ann å koble de direkte til lydutgangen på forsterkeren din.

Men... lysa kan gå om du spiller for høyt, men det som er kult med det, er at lyset starter i bunn av lysrøret og bygger seg oppover jo høyere og dypere bass det blir! får en litt kul effekt av det.
Sist endret av Awareness; 7. februar 2011 kl. 19:29.
Har sett folk som har limt et lite speil på "conen" i sentum av elementet og hatt laser peikende på dette speilet. Da danser laseren etter takten og tempoet til musikken ... er kinda cheap, men er stilig non the less. Hvor godt det evt vil funke med et basselement som har en kanske stor "travel" avstand er vel litt usikkert, men var vel en mellomtone eller diskant høytaler dette speilet var limt på.
skal du borre så kan du bare ta litt silikon rundt for og redde noe av pumpinga
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Sitat av NosNils Vis innlegg
skal du borre så kan du bare ta litt silikon rundt for og redde noe av pumpinga
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke borre. Lurte bare på hvilke/hvor mye/mange motstander jeg må ha.
Sist endret av FlipWare; 7. februar 2011 kl. 20:43.