Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1219
Brodern har en emac med en ødelagt startknapp. Har prøvd alle mulige måter ig starte macen på. Men ingen ting nytter. Så vi dro opp til Mac&Carry på Ullevold stadion. Pratet littegranne med en hyggelig fyr som jobbet der. Han tippet at de skulle ha ca 1600 (!!) kr for jobben. Det er jo helt latterlig. Det er en liten plastdippedutt med ett lite kretskort bakpå. Så det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor det eventuelt er mulig å få tak i reservedeler, som foreksempel denne knappen. Kan like gjerne bytte den selv. Er ikke akkurat den største jobben i verden. Men trenger en nettbutikk eller en butikk av noe slag som selger dette. er det noen som vet noe?
Kan du ikke få kjøpt delen der oppe da? Tror faktisk mac deler er ganske dyre. har ikke peil egentlig. men lager ikke dem alle komponenter og slikt selv?
ElroY's Avatar
Trådstarter
Nope. Spurte. Men de kunne ikke selge det fordi det måtte bestilles. Og de kunne bare bestille den hvis jeg reparerte den der...........
Kjempelogiskt....................ja
Kan du ikke bare kortslutte den?
kan du ikke bare kjøpe en ny fra apple sin web butikk? er ganske sikker på at man kan bestille deler ved å fylle ut noen skjemaer. ring support.
Reservedeler for brand names _ER_ dyrt.

[edit]
Men ut av nysgjerrighet, hvordan var det i det hele tatt mulig å knekke den biten? Det burde da gå på garantien?
[/edit]
Sist endret av nudo; 13. desember 2004 kl. 18:39.
ElroY's Avatar
Trådstarter
Garantien er to år. Den er mere enn to år gammel. Brakk ikke selve biten, men det var to små hakk/kroker som brakk. De var bittesmå. Det hele skjedde dat dataen skulle byttes. Det er en Emac som er ganske lik Imacene, så hele greia er jo en boks. Så når plastikkskallet som er rundt skulle av, måtte startknappen løsnes. Men det var et helvete og få den på igjen, så den ene av krokene brakk, funka en stund alikevell, inntil den sluttet og funke.Teit greie egentlig. Men fikses må den.
Mac er DYRT! har du ført et problem så koster det også mye...
Limpistol her kommer jeg!
classic_war: Finn meg en bærbar datamaskin med 12" skjerm, 60gb harddisk, wlan og 6 timer batterilevetid til under 9500 noen andre steder enn hos apple, så kan vi diskutere om ting er dyrt.

ElroY: Har ikke en del mac-tastaturer startknapp? Hva med kortslutning?
Mac and Carry i Bergen selger reservedeler, de må seff bestilles.
De er faktisk forholdsvis kjappe, klarte å skaffe meg en ide kabel til en 4 år gammel ibook i løpet av en uke.

www.edbergen.no

Finn tlf nr der så er det bare å ringe.
-enjoy
Sist endret av paparoach; 4. januar 2005 kl. 11:26.