Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4706
Har en Philipse 42'' som jeg kjøpte for 1 år siden. Satt med noen kompiser og så på It's Always Sunny in Philadelphia når det plutselig begynte å lukte svidd i rommet. Så snart at det kom røyk opp fra TVen og plugget deretter ut strømtilførselen. Har ikke utsatt TVen for noen form for usømmelige aktiviteter. Hva kan dette være? Er det helt kjørt? Rekner med jeg har reklamasjonsrett iom. at TVen ikke er mer en 1 år gammel.
Vil tippe dette er støv som har samlet seg i tv'en. Kjøp luft på sprayboks og blås ut støvet. I samme slengen kan du gjøre det samme med pc'en din
Takk for tips. Skal kjøpe meg en sprayboks med luft snarlig. Håper dette fikser problemet.
Jobbet på verksted før og min mening er at denne TV-en må på service.

Jo det kan være støv, men tror heller at det er en kondensator eller lignende som har sprukket.
Lever TVen inn der du kjøpte den, eventuelt få den hentet.
Hvis du ringer Philips så kan du få TV-en fikset hjemme i stua di.

Forresten vil jeg tro dette er en klar granti sak.
Så jeg kan altså ringe Philips og få TVen min reparert i stua helt gratis ettersom det er en såpass ny TV? TVen er kjøpt fra komplett.no. Bør jeg kontakte Philips eller komplett.no? Er bosatt temmelig langt i fra nærmeste utleveringssted for komplett.no.

Takk for bra svar, Lattergal.
Sist endret av King Ink; 7. august 2011 kl. 12:45.
Sitat av King Ink Vis innlegg
Så jeg kan altså ringe Philips og få TVen min reparert i stua helt gratis ettersom det er en såpass ny TV? TVen er kjøpt fra komplett.no. Bør jeg kontakte Philips eller komplett.no? Er bosatt temmelig langt i fra nærmeste utleveringssted for komplett.no.

Takk for bra svar, Lattergal.
Vis hele sitatet...
Ta kontakt med Philips du. Virker som om det er enklere i din sak.
Kan også ha en "Llive Chat" med dem man-frred serr jeg. Dette vil kanskje være kjappest for deg.
http://www.support.philips.com/suppo...userCountry=no

Så snart philips har logget servicen hos InfoCare som vil få oppdraget har de 2 timer på å kontakte deg og avtale resten.


Hvor i landet er det du bor forresten?
Er bosatt i Kristiansand. Reiser dog ut i dag og kommer tilbake på fredag, så skal prøve den Live Chat'en til Philips support da.
Sitat av King Ink Vis innlegg
Er bosatt i Kristiansand. Reiser dog ut i dag og kommer tilbake på fredag, så skal prøve den Live Chat'en til Philips support da.
Vis hele sitatet...
Verkstedet som da vil ha saken er InfoCare i Haugesund.

Begynn med Philips du så blir det fortgang i saken din.
Vel, du bør egentlig kontakte Komplett først og fremst. Dette er fordi ditt kundeforhold ligger hos Komplett, ikke Philips, da det er Komplett, og ikke Philips som har solgt deg TVen.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Vel, du bør egentlig kontakte Komplett først og fremst. Dette er fordi ditt kundeforhold ligger hos Komplett, ikke Philips, da det er Komplett, og ikke Philips som har solgt deg TVen.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendig.

Hvis han vil kan han levere TV-en direkte inn til verksted også. Eneste han trenger er en kvittering.

Grunnen til at jeg sa at han skal ta kontakt med Philips direkte er for å spare tid.
Hvis han tar kontakt med Komplett vil de enten kontakte Philips på hans vegne eller få TV-en tilsendt dem. Komplett vil da videresende TV-en til verksted.

Nei - Beste for kunde her er å enten levere TV direkte til verksted eller kontakte Philips for å avtale Home-repair.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Jobbet på verksted før og min mening er at denne TV-en må på service.

Jo det kan være støv, men tror heller at det er en kondensator eller lignende som har sprukket.
Lever TVen inn der du kjøpte den, eventuelt få den hentet.
Hvis du ringer Philips så kan du få TV-en fikset hjemme i stua di.

Forresten vil jeg tro dette er en klar granti sak.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo flott å tro uten å vite noe om årsaken til at røyken og knitringen oppstod.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Ja, det er jo flott å tro uten å vite noe om årsaken til at røyken og knitringen oppstod.
Vis hele sitatet...
Siden TV-en knapt nok er et år så tviler jeg det er støv som en annen her mente.
9 av 10 feil på elektronik idag er standard feil og når man har sett noen hundre TV-er i uka over X antall år så begynner man å skjønne tegningen utifra feilmeldingen. Philips har de samme problemene de også som alle andre produsentene og av topp 5 feilene som går igjen er røyk/knitring nr 2 på min liste.

Men ikke ta mitt ord i saken. La trådstarter poste diagnosen når han får den så skal vi at jeg har rett.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Siden TV-en knapt nok er et år så tviler jeg det er støv som en annen her mente.
9 av 10 feil på elektronik idag er standard feil og når man har sett noen hundre TV-er i uka over X antall år så begynner man å skjønne tegningen utifra feilmeldingen. Philips har de samme problemene de også som alle andre produsentene og av topp 5 feilene som går igjen er røyk/knitring nr 2 på min liste.

Men ikke ta mitt ord i saken. La trådstarter poste diagnosen når han får den så skal vi at jeg har rett.
Vis hele sitatet...
Henger meg helt klart på din tro. Fra egen erfaring er billige elektroniske komponenter utstyrt med en feilprosent. Når komponenter i denne gruppen feiler i kretser med høy spenning blir det fort litt røyk og knitring.

Derfor liker jeg heller ikke å gå fra tv,radio,pc og liknende som står på steder med antennelige kilder i nærheten.

Har i mitt snart 40-årige liv opplevd en brann i en liten reise-tv, men var heldigvis tilstede. Ungikk brann.
Og en i strømforsyningen i pc'en, den startet ingen brann pga. kabinettet jo er av stål, pluss står på fliser i en murkjeller
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noe nytt i denne saken?
Fått TV-en din fikset?
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Ja, det er jo flott å tro uten å vite noe om årsaken til at røyken og knitringen oppstod.
Vis hele sitatet...
Ser ikke poenget med de spydige, småfrekke kommentarene dine over hele forumet. Alle har en dårlig dag, men srsly.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Noe nytt i denne saken?
Fått TV-en din fikset?
Vis hele sitatet...
TV-en er fikset nå! Gjorde som du sa og tok kontakt Philips. Tok vel en liten uke så kom det en kar på døra og skiftet strømfilter (?). Var en rimelig kjapp prosess, og han sa dette var en relativt vanlig problem med denne modellen.

Takk for gode svar, Lattergal.